Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 2-serie Gran Tourer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW 2-serie Gran Tourer

BMW heeft besloten z'n mpv-gamma te verdubbelen: we stellen je voor aan de gloednieuwe 2-serie Gran Tourer!

De 2-serie Gran Tourer is de zevenzits versie van de al bekende Active Tourer. Ook deze auto staat op het UKL-platform van de BMW Group. Naast de Active Tourer gebruikt ook de Mini hatchback die basis momenteel al.
    De zevenzitter is 4,56 meter lang, 1,80 meter breed en 1,61 meter hoog. De bagageruimte heeft een inhoud van 500 liter. Wie de achterbank verschuift, heeft 620 liter tot z'n beschikking. Met alle drie de rugleuningen van de achterbank neergeklapt komt de inhoud van het laadruim uit op 1.800 liter.
    Een derde zitrij behoort tot de standaarduitrusting. Deze rij is eenvoudig in de vloer weg te klappen, belooft BMW.

Turbomotoren

De 2-serie Gran Tourer komt beschikbaar met vijf turbomotoren, benzineblokken en diesels. De vermogens lopen uiteen van 116 tot 192 pk. De zuinigste versie is de 216d Gran Tourer. Door een relatief kleine 1,5-liter driecilinder turbodiesel blijft de CO2-uitstoot beperkt tot 108 g/km. Dat betekent dit jaar 20% bijtelling.
    Alle versies hebben standaard onder meer iDrive, Bluetooth-ondersteuning, een elektrische parkeerrem, een regensensor en Collision Warning met City Braking. Daarboven zijn er nog vier versies. De Model Essential heeft bijvoorbeeld automatische airconditioning met twee zones, Park Distance Control achter en Cruise Control met een remfunctie.
    De overige drie versies zijn de Model Sport, Model Luxury en als topversie de Model M Sport.
    Het publieksdebuut van de 2-serie Gran Tourer vindt plaats op 3 maart, de eerste persdag van de salon van Genève. De levering start al op 6 juni, maar de prijzen zijn nog niet bekend.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Bah, dit is gewoonweg lelijk.

Comment

Allez jong waar zijn die mee bezig

Comment

En daar gaat de 220d/i dan links en rechts uitlaat hebben? En bij ne snelle 335d gaat't niet meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PP32 Bekijk Berichten
                        Allez jong waar zijn die mee bezig
                        Ze vullen de gaten in hun aanbod op...

Comment

Dit is bijna even erg als een Fiat Multipla.

Comment

Ik vind dit helemaal niet lelijk, mooi zelfs, er zijn zoveel merken die dit soort auto's maken, bij BMW springen ze gewoon mee op de kar, niks mis mee imo.

Comment

Stel je eens voor dat je af en toe langere trips maakt met 4 of meer personen. Fantastische wagen dan.
                              Last edited by cooper s; 11/02/2015, 09:36.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                Ik vind dit helemaal niet lelijk, mooi zelfs, er zijn zoveel merken die dit soort auto's maken, bij BMW springen ze gewoon mee op de kar, niks mis mee imo.
                                klopt, niks mee met dit type auto. Voelt wel een beetje onnatuurlijk aan. Niet echt het sportieve dat je van BMW verwacht, FWD ipv RWD,... degelijk zal ie wel zijn en naar motorisatie (combinatie met automaat) toe ook. FWD geen idee.

Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                                Stel je eens voor dat je af en toe langere trips maakt met 4 of meer personen. Fantastische wagen dan. Wat zijn we weer negatief als bmw eens iets ander doet dan 20 jaar geleden.
                                Is dit type wagen nu ineens fantastisch omdat er een BMW-logo opstaat? Andere merken staan veel verder als het gaat om familiewagens, waar vooral ruimte en comfort telt ipv sportiviteit. Ik hoor je al komen: ja maar nu is het wel sportief want het is een BMW... goh, een argument als een ander maar eerst zien en dan geloven. Ik ben er niet zo zeker van dat dit model potten gaat breken... wait and see natuurlijk.
                                Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                                VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Octa+ Bekijk Berichten
                                  klopt, niks mee met dit type auto. Voelt wel een beetje onnatuurlijk aan. Niet echt het sportieve dat je van BMW verwacht, FWD ipv RWD,... degelijk zal ie wel zijn en naar motorisatie (combinatie met automaat) toe ook. FWD geen idee.

Is dit type wagen nu ineens fantastisch omdat er een BMW-logo opstaat? Andere merken staan veel verder als het gaat om familiewagens, waar vooral ruimte en comfort telt ipv sportiviteit. Ik hoor je al komen: ja maar nu is het wel sportief want het is een BMW... goh, een argument als een ander maar eerst zien en dan geloven. Ik ben er niet zo zeker van dat dit model potten gaat breken... wait and see natuurlijk.
                                  Nee de badge maakt hem niet fantastisch. Maar het maakt hem ook niet vatbaarder voor meer kritiek dan andere merken. Waarom zou bmw klanten die in de markt zijn voor een 7-zitter aan een ander merk over laten?

Comment

Als er nu één iets is waarmee BMW zijn roots verloochent dan is het met dit soort wagen, heeft er gewoonweg niks meer mee te maken net zoals de 2 Active Tourer. Dat er BMW fanboys zijn die dit zelfs goedpraten hoeft verder totaal niet te verbazen.

Anderzijds doet BMW maar wat ze willen, als ze denken veel geld te verdienen met dit soort wagens en daarnaast blijven ze hun schitterend ogende en rijdende wagens zoals de 3,4,5,6,7 reeks maken dan moeten ze dat maar doen. Ik ben er echter totaal geen voorstander van dat ze dit soort auto's in hun gamma brengen, er zijn genoeg andere merken die dit zeer goed doen met zelfs veel beter ogende wagens.

Comment

Ik snap wel waarom ze zo'n type voertuig op de markt brengen maar euhm.. Ik heb er zelfs geen woorden voor.
                                      That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                                      28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                                      28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Ik snap dat ze hun graantje willen meepikken. Langs de andere kant is voor mij een overbodig model.
                                        MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

Comment

Working...
                                        X