Dat ze dit type wagen willen maken dat snap ik nog. Maar waarom moet dat zo gatlelijk zijn???
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 2-serie Gran Tourer
Collapse
X
-
Geen fan van dit model, nog de weg die BMW de laatste tijd volgt.
BMW is nu eenmaal niet meer wat het geweest is, spijtig maar dit moeten we aanvaarden.
Het merk wilt verkopen, wat te begrijpen is.
Daardoor proberen ze in elk segment klanten te lokken, waar niets mis mee is.
Dat deze zal verkopen door de badge? You bet it will!!!!
Kijk maar naar de i3, lelijk als de nach (persoonlijk natuurlijk)
Weinig ruimte
+40K€
En je begint ze veel te zien.
De concurrenten van de i3 (Nissan leaf, Opel ampera,...)
Zie je duidelijk veel minder. Waarom? De badge, what else?
😉
Comment
-
Eindelijk een wagen in dit segment waarbij je geen toegevingen hoeft te doen op de afwerking! Wij hebben verschillende wagens in dit segment bekeken als vervanger voor onze A4 en op het gebied van afwerking en interieur zijn die allemaal een stap terug.
Trouwens diegene die zeuren over de roots van BMW kijken gewoon niet ver genoeg terug'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenAls er nu één iets is waarmee BMW zijn roots verloochent dan is het met dit soort wagen, heeft er gewoonweg niks meer mee te maken net zoals de 2 Active Tourer. Dat er BMW fanboys zijn die dit zelfs goedpraten hoeft verder totaal niet te verbazen.
Anderzijds doet BMW maar wat ze willen, als ze denken veel geld te verdienen met dit soort wagens en daarnaast blijven ze hun schitterend ogende en rijdende wagens zoals de 3,4,5,6,7 reeks maken dan moeten ze dat maar doen. Ik ben er echter totaal geen voorstander van dat ze dit soort auto's in hun gamma brengen, er zijn genoeg andere merken die dit zeer goed doen met zelfs veel beter ogende wagens.Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105
Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992
Comment
-
BMW speelt gewoon in op een vraag. Noem eens (kleine) monovolume in het premium segment? Je vindt het niet.
Al die gezinnen gingen dus over naar andere merken voor hun vaak tweede, puur praktische gezinswagen.
Nu een premium merk dergelijke wagen aanbiedt aan de standaard van zij die premium gewoon zijn, hoeven zij zich niet meer te richten tot andere merken. Daarom zal dit zeker ook goed verkopen.
En zij die zeggen dat BMW niet meer het sportieve merk van vroeger is. Dat is het al een hele tijd niet meer. Vergelijk de eind jaren 80/begin jaren 90 3-reeks en 5 reeks van toen met die van vandaag. Vandaag zijn deze modellen meer op comfort gericht dan op sportiviteit (ook al zijn qua rijden nog altijd beter dan hun naaste concurrenten), gewoon omdat mensen dit van het premiumsegment verwachten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenEindelijk een wagen in dit segment waarbij je geen toegevingen hoeft te doen op de afwerking! Wij hebben verschillende wagens in dit segment bekeken als vervanger voor onze A4 en op het gebied van afwerking en interieur zijn die allemaal een stap terug.
Trouwens diegene die zeuren over de roots van BMW kijken gewoon niet ver genoeg terug
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door de_fre Bekijk BerichtenHet premiumgevoel heb je misschien in een 5 serie, maar alles wat eronder zit is al lang niet meer premium. Kijk maar naar de 3 serie, de materialen en de afwerking in het interieur is belabberd.Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105
Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door de_fre Bekijk BerichtenHet premiumgevoel heb je misschien in een 5 serie, maar alles wat eronder zit is al lang niet meer premium. Kijk maar naar de 3 serie, de materialen en de afwerking in het interieur is belabberd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenBMW speelt gewoon in op een vraag. Noem eens (kleine) monovolume in het premium segment? Je vindt het niet.
Al die gezinnen gingen dus over naar andere merken voor hun vaak tweede, puur praktische gezinswagen.
Nu een premium merk dergelijke wagen aanbiedt aan de standaard van zij die premium gewoon zijn, hoeven zij zich niet meer te richten tot andere merken. Daarom zal dit zeker ook goed verkopen.
En zij die zeggen dat BMW niet meer het sportieve merk van vroeger is. Dat is het al een hele tijd niet meer. Vergelijk de eind jaren 80/begin jaren 90 3-reeks en 5 reeks van toen met die van vandaag. Vandaag zijn deze modellen meer op comfort gericht dan op sportiviteit (ook al zijn qua rijden nog altijd beter dan hun naaste concurrenten), gewoon omdat mensen dit van het premiumsegment verwachten.
Comment
-
De foto met de 3 kinderzetels is volgens mij enorm-contraproductief voor hun marketing. In echte monospaces (van de Touran- of van de Sharan-klasse, onafhankelijk van de merk) steek jij zonder problemen 3 kinderzetels naast mekaar (en zijn trouwens alle plaatsen van Isofix voorzien). Op die foto zie jij heel goed dat de middenplaats echt niet ideaal is. Ik versta trouwens niet waarom zij de 2 niet van een 2de rijzit met 3 aparte zetels hebben voorzien.
Mijn vrouw en ik hebben 3 kleine kinderen en kamperen continu met hetzelfde probleem: het aantal wagen die toelaat om 3 zetels naast mekaar op de 2de rijzit te zetten (zonder te moeten foefelen met bepaalde zetels of andere truukjes) is bijzonder beperkt. Ik reed vroeger met een 5-reeks (F11) waar het onmogelijk was, en de voorbeelden zijn talrijk. Daarom vind ik de 2 Gran Tourer een gemiste kans.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door spotless Bekijk BerichtenDe foto met de 3 kinderzetels is volgens mij enorm-contraproductief voor hun marketing. In echte monospaces (van de Touran- of van de Sharan-klasse, onafhankelijk van de merk) steek jij zonder problemen 3 kinderzetels naast mekaar (en zijn trouwens alle plaatsen van Isofix voorzien). Op die foto zie jij heel goed dat de middenplaats echt niet ideaal is. Ik versta trouwens niet waarom zij de 2 niet van een 2de rijzit met 3 aparte zetels hebben voorzien.
Mijn vrouw en ik hebben 3 kleine kinderen en kamperen continu met hetzelfde probleem: het aantal wagen die toelaat om 3 zetels naast mekaar op de 2de rijzit te zetten (zonder te moeten foefelen met bepaalde zetels of andere truukjes) is bijzonder beperkt. Ik reed vroeger met een 5-reeks (F11) waar het onmogelijk was, en de voorbeelden zijn talrijk. Daarom vind ik de 2 Gran Tourer een gemiste kans.
Comment
-
Er is maar één reden waarom BMW dit uit brengt. Er is een markt voor, en BMW wil groeien.
Lelijk of niet, er is ondertussen een pak volk dat een auto wil die iets hoger is. Deze vult nog een gaatje tussen de X1, 2 Active Tourer en X3.
Alleen Audi lijkt in dat segment niet veel aanbod te hebben.
Comment
Comment