USP: enige mpv met awd. TOP!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 2-serie Gran Tourer
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenEr is maar één reden waarom BMW dit uit brengt. Er is een markt voor, en BMW wil groeien.
Lelijk of niet, er is ondertussen een pak volk dat een auto wil die iets hoger is. Deze vult nog een gaatje tussen de X1, 2 Active Tourer en X3.
Alleen Audi lijkt in dat segment niet veel aanbod te hebben.
BMW is zowat de laatste premiumconstructeur die zijn technologie niet over verschillende reeksen en merken kan te gelden kan maken zoals Mercedes, Volkswagen en Toyota dat kunnen. Zijn ontwikkelingskost is dus groter.
Tijdje terug deden geruchten over de noodzaak van de inlijving van BMW door een grotere constructeur, maar door het enorme succes van de premiummerken in de opkomende BRIC landen, en dan vooral China, is die noodzaak weer even uitgesteld. Maar stilzitten kunnen ze niet, en moeten ze dus blijven groeien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door spotless Bekijk BerichtenMijn vrouw en ik hebben 3 kleine kinderen en kamperen continu met hetzelfde probleem: het aantal wagen die toelaat om 3 zetels naast mekaar op de 2de rijzit te zetten (zonder te moeten foefelen met bepaalde zetels of andere truukjes) is bijzonder beperkt. Ik reed vroeger met een 5-reeks (F11) waar het onmogelijk was, en de voorbeelden zijn talrijk. Daarom vind ik de 2 Gran Tourer een gemiste kans.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenBMW wil niet alleen groeien, het moét gewoonweg groeien, of het is zich laten overnemen door een grotere constructeur.
BMW is zowat de laatste premiumconstructeur die zijn technologie niet over verschillende reeksen en merken kan te gelden kan maken zoals Mercedes, Volkswagen en Toyota dat kunnen. Zijn ontwikkelingskost is dus groter.
Tijdje terug deden geruchten over de noodzaak van de inlijving van BMW door een grotere constructeur, maar door het enorme succes van de premiummerken in de opkomende BRIC landen, en dan vooral China, is die noodzaak weer even uitgesteld. Maar stilzitten kunnen ze niet, en moeten ze dus blijven groeien.
BMW heeft Mini en RollsRoyce dus hebben ze wel degelijk verschillende merken waar ze hun technologie te gelde kunnen maken.
In die optiek is dit misschien een interessant artikel:
Tsunami aan nieuwe modellen
Alsof dat nog niet volstaat, verklapt Christophe Weerts ons dat zowel het studiemodel van de X4 op de stand alsook de 4 Gran Coupé nog deze zomer in serieproductie gaan en dat de Active Tourer - op het platform van de nieuwe Mini - in september op de markt komt, met een 3-cilindermotor én voorwielaandrijving. "Het uitwisselen van platformen, motoren en onderdelen tussen MINI en BMW drukt de kosten en verhoogt de efficiëntie en rendabiliteit. Dat is niet onbelangrijk: je kunt als bedrijf maar vooruitgaan als ook de rekening klopt. Dat wij nu ook 3-cilindermotoren aanbieden, heeft te maken met de strenge emissienormen die ons worden opgelegd en die ons tot innovatieve oplossingen verplichten." Naar het einde van het jaar toe lanceert BMW ook nog de M4 cabrio alsook een opvolger van de X6, die vooral in de Verenigde Staten een succesnummer is gebleken. Zoals gezegd, BMW heeft voor elk wat wils.
Comment
-
Ik vind het raar ogen. Vooral die kofferklep.
Van mij mogen ze zo'n karren maken, als ze daarmee leuke/sportieve auto's als bvb de 2 coupé kunnen blijven maken. Maar het hedendaagse BMW zegt mij sowieso al niet veel meer. De generatie van E46/E39/E38 vond ik de laatste echt mooie 'moderne' BMW's. De E90 facelift en eerste 1-reeks facelift valt ook nog mee, maar voor de rest boeit het me niet zoveel meer. Mijn favo BMW-periode bevindt zich natuurlijk tussen de 60's en 90's, maar die periode komt niet meer terug. Reden te meer om de oude 'echte BMW' modellen nog extra te koesteren.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenBelabberd vind ik toch nogal sterk uitgedrukt. Ik vind die van mij eigenlijk best goed afgewerkt, niet slechter als mijn vorige 5serie. Het is wat compacter en wat lichter in't rijden maar niet in afwerking imo. Mijn M-stuur is zelfs ronduit knap afgewerkt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk BerichtenGeen fan van dit model, nog de weg die BMW de laatste tijd volgt.
BMW is nu eenmaal niet meer wat het geweest is, spijtig maar dit moeten we aanvaarden.
Het merk wilt verkopen, wat te begrijpen is.
Daardoor proberen ze in elk segment klanten te lokken, waar niets mis mee is.
Dat deze zal verkopen door de badge? You bet it will!!!!
Kijk maar naar de i3, lelijk als de nach (persoonlijk natuurlijk)
Weinig ruimte
+40K€
En je begint ze veel te zien.
De concurrenten van de i3 (Nissan leaf, Opel ampera,...)
Zie je duidelijk veel minder. Waarom? De badge, what else?
Oorspronkelijk geplaatst door de_fre Bekijk BerichtenHet premiumgevoel heb je misschien in een 5 serie, maar alles wat eronder zit is al lang niet meer premium. Kijk maar naar de 3 serie, de materialen en de afwerking in het interieur is belabberd.
Oorspronkelijk geplaatst door Tommert85 Bekijk BerichtenMercedes B-Klasse. BMW heeft hier een afwachtende houding genomen, maar moeten toegeven dat er vraag is naar deze modellen. Oudere mensen (lees kapitaalkrachtiger) verkiezen éénmaal ruimte, hogere zitpositie,....
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenTja, ze willen tonen dat 3 kinderen van verschillende leeftijd perfect naast elkaar kunnen zitten. Voor iedereen die geen meerlingen heeft toch ideaal?
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenEr is maar één reden waarom BMW dit uit brengt. Er is een markt voor, en BMW wil groeien.
Lelijk of niet, er is ondertussen een pak volk dat een auto wil die iets hoger is. Deze vult nog een gaatje tussen de X1, 2 Active Tourer en X3.
Alleen Audi lijkt in dat segment niet veel aanbod te hebben.
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenIk denk dat in deze klasse grootte van monovolumes achterbanken waar je drie kinderzitjes naast elkaar kan zetten niet vinden zijn. Daarvoor moet je echt naar grotere monovolumes uitwijken, zoals een Zafira, s-max/galaxy en Sharan.
Mijn idee: de verhoudingen kloppen van geen kanten. De gewone Active Tourer ziet er nog ok uit, deze kan ik niet smakenLast edited by BertVS; 11/02/2015, 19:08.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenAlleen Audi lijkt in dat segment niet veel aanbod te hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk BerichtenAls je echt drie kinderzetels naast mekaar wil kunnen neerzetten zitten je in een echte bestelwagen, met het nadeel dat het weer heel wat moeilijker parkeren en manoeuvreren wordt trouwens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenNot my cuppa tea, maar er zullen zeker wel voldoende klanten voor gevonden worden.
Die 3de zetelrij is echt wel een lachtertje blijkbaar
Heb je bij een Gran c max ook, daar heb je ook een derde rij, maar is voor maar goed voor (kleine) kinderen.
Als je een redelijk comfortabele derde zetelrij wil, dan moet je echt kijken naar de echt grote monovolumes, waarvan de daklijn niet te fel naar beneden gaat op het eind (zoals een Voyager).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenBij Audi laten ze dat segment over aan VW, Seat, Skoda. Lijkt me ook de beste optie voor een premium merk. Zoals hier reeds geopperd had BMW dit ook beter aan Mini overgelaten, ze hebben daar ook al zoveel modellen uitgebracht dat dit er zeker ook nog bij kon.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenAudi hoéft het ook niet te doen, want binnen de VW groep zijn er andere merken die zich op die markt richten, dus daar bedienen ze op die manier die markt al.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door de_fre Bekijk BerichtenAudi zal ook nog wel iets gelijkaardigs op de markt brengen voor de mensen die zich onzeker voelen om in een niet premium rond te rijden. De B klasse verkoopt goed, deze bmw (en de kleinere versie) zal ook wel goed verkopen en Audi zal ook zijn graantje willen meepakken
Als Audi met een kleine monovolume afkomt, dan zal dit een invloed hebben op de verkoop van dergelijk aanbond onder VW/Seat/Skoda badge.
Hangt er dus vanaf of het hen ook netto iets oplevert.
Comment
-
Op de snelweg een gewone AT tegengekomen, en al bij al is dit nu ook niet echt een lelijke wagen te noemen, als je hem vergelijkt met de kleine monovolumes van andere merken.
Dit zijn nu eenmaal wagens die nooit echt schoonheidsprijzen zullen winnen, maar het zijn nu eenmaal gezinswagens, en al bij al slaagt BMW er toch in een product op wielen te zetten dat er toch beter uitziet dan de meeste van zijn concurrenten.
Comment
Comment