Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Hyundai Tucson (2016)
Collapse
X
-
Hyundai haalt de oude naam Tucson van stal voor de opvolger van de compacte cross-over; de ix35 is maar één generatie meegegaan. Dit zijn de eerste officiële foto's!
Dit zijn de eerste foto's van de nieuwe Hyundai Tucson, de auto die de in 2010 gelanceerde ix35 opvolgt. De eerste generatie Tucson stamt uit 2004 en zorgde destijds voor een doorbraak van de compacte, betaalbare SUV's/cross-overs in Europa. De nieuwe Tucson is tot stand gekomen onder supervisie van Peter Schreyer, de ontwerper die in de afgelopen jaren de scepter zwaaide bij concerngenoot Kia.
"Onze vooruitstrevende visie is terug te vinden in het design van de geheel nieuwe Tucson. De opvolger van de ix35 heeft een gedurfde en sportieve uitstraling, mede door zijn verfijnde, gestroomlijnde vlakken, robuuste afmetingen en scherpe lijnen. En natuurlijk door de nieuwe zeshoekige grille; ons familiegezicht", aldus Schreyer.
De nieuw Tucson, die wordt gebouwd in Tsjechië, is 4,48 meter lang, 1,85 m breed en 1,65 m hoog. De wielbasis bedraagt 2,67 meter en de inhoud van de bagageruimte meet 513 liter.
Er is keuze uit twee benzine- en drie dieselmotoren. Het basis-benzineblok is de 1,6-liter GDI met 135 pk, die is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. Nieuw is de 1.6 T-GDI met turbo, goed voor 176 pk en te bestellen met handbak of zeventrapsautomaat met dubbele koppeling.
Dieselen doe je met een 1.7 met 115 pk, een 2,0-liter met 136 pk of een 2,0-liter 'high power' met 184 pk. De eerste is er alleen met handbak, de 2,0-liters zijn ook met automaat leverbaar. Alle motoren voldoen aan de Euro 6-normen.
Hyundai intoduceert op de Tucson een aantal nieuwtjes, waaronder het Smart Parking Assist System (SPAS). Al dan niet tegen meerprijs is de cross-over verkrijgbaar met veiligheidsverhogende zaken als Autonomous Emergy Braking, Active Hood System (dat de motorkap iets optilt bij een aanrijding), Lane Keeping Assist, Blind Spot Detection, Rear Traffic Cross Alert en Speed Limit Identification Function (verkeersbordherkenning).
De nieuwe Hyundai Tucson maakt begin maart zijn werelddebuut op de salon van Genève, in de tweede helft van dit jaar staat-ie in de showrooms. Prijzen zijn op dit moment nog niet bekend.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
-
Ziet er lekker robuust uit, duidelijk de hand van Peter Schreyer, gaat weer een verkoopstopper worden, ook benieuwd naar de nieuwe Kia Sportage binnenkort, wel erg korte levensloop imo, slechts 5 jaar.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenZiet er lekker robuust uit, duidelijk de hand van Peter Schreyer, gaat weer een verkoopstopper worden, ook benieuwd naar de nieuwe Kia Sportage binnenkort, wel erg korte levensloop imo, slechts 5 jaar.freude am fahren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenEnorm knap
Zot hoe die Koreanen zo'n grote stappen blijven zetten elke nieuwe generatie.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenVeel, zoniet alles te danken aan Peter Schreyer, ondertussen grote baas bij Hyundai-Kia, bij VAG hebben ze nog elke dag spijt dat ze die man hebben laten gaan
Niet helemaal juist. Schreyer is sinds kort overkoepelende designbaas van het concern Hyundai (met dochter Kia). De Duitser Thomas Bürkle (ex-BMW, toen BMW nog mooie auto's ontwierp) is al jaren hoofdontwerper bij het merk Hyundai.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenZiet er lekker robuust uit, duidelijk de hand van Peter Schreyer, gaat weer een verkoopstopper worden, ook benieuwd naar de nieuwe Kia Sportage binnenkort, wel erg korte levensloop imo, slechts 5 jaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kwiepneus Bekijk BerichtenNiet helemaal juist. Schreyer is sinds kort overkoepelende designbaas van het concern Hyundai (met dochter Kia). De Duitser Thomas Bürkle (ex-BMW, toen BMW nog mooie auto's ontwierp) is al jaren hoofdontwerper bij het merk Hyundai.
Oorspronkelijk geplaatst door kwiepneus Bekijk BerichtenDe nieuwe Sportage kan ik met de beste wil geen topper noemen, Jocar:
http://thekoreancarblog.com/wp-conte...e-rendered.png
Wat een mislukte rendering is dat?
Ik zou het hier verder volgen en toch nog maar wat afwachten vooraleer voorbarige conclusies te trekken.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kwiepneus Bekijk BerichtenWaaaaaauw, wat een gave wagen. Nissan kan de Qashqai weer inpakken.
Ik huur elke keer een wagen tijdens de vakantie en heb zowel de originele als de facelift IX35 gereden, en de Nissan.
De Hyundai is zeker niet alleen een goed uitziende maar ook een praktische en voor mij leuk sturende auto. Maar de diesel erin, kletteren en ratelen, daar waar de Nissan fluisterstil zijn werk doet.
Van de benzines kan ik mij niet uitspreken, maar de huidige met diesel, ik zou het niet aanraden.
Comment
-
Bij de introductie van de nieuwe Tucson schitterden de hybride-aandrijflijnen door afwezigheid. Hyundai bewijst toch prima te weten waar een deel van de consumenten op wacht, want in Genève krijgen we zowel een reguliere hybride als een plug-in te zien!
De nieuwe aandrijflijnen die Hyundai in deze twee (nog conceptuele) Tucsons presenteert, kunnen we later ook in andere modellen verwachten. De eerste is een 48V hybride-systeem dat bedoeld is voor de grotere modellen en de cross-overs. Een elektromotor met 14 pk (10,3 kW) werkt samen met een benzinemotor. De elektromotor dient in dit geval dus puur ter ondersteuning van de verbrandingsmotor, die niet nader wordt gespecificeerd.
Interessanter is wellicht de Plug-in Hybrid Electric Verhicle Concept op basis van de Tucson. Deze PHEV kan 50 kilometer volledig elektrisch rijden en beschikt over een 68 pk sterke elektromotor die samenwerkt met de 115 pk sterke 1,7-liter CRDi-dieselmotor. Schakelen gaat met een zeventrapsautomaat met dubbele koppeling. Hyundai mikt op een CO2-uitstoot van minder dan 48 gram per gereden kilometer.
Wie liever alleen een verbrandingsmotor onder de kap heeft, kan uiteraard ook bij Hyundai aankloppen. We wisten al dat er twee benzine- en drie dieselmotoren beschikbaar zijn voor de nieuwe Tucson. Het instapbenzineblok is een 135 pk sterke 1,6-liter GDI die is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. Nieuw is de 1.6 T-GDI met turbo, goed voor 176 pk. Deze krachtbron is zowel te koppelen aan een handbak als aan een zeventrapsautomaat met dubbele koppeling.
Dieselen doe je met een 1,7-liter met 115 pk, een 2,0-liter met 136 pk of een 2,0-liter 'high power' met 184 pk. De eerste is er alleen met handbak, de 2,0-liters zijn ook met automaat leverbaar. Alle motoren voldoen aan de Euro 6-normen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment