Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai Tucson (2016)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• In de VS (en ook Australi?) zit er heb je de mogelijk om Hyundai Blue Link te activeren op de Tucson. Hiermee kan je vanop afstand toegang krijgen tot de wagen (bvb auto starten om hem verwarmen terwijl je je nog klaar maakt), controleren als je wagen gesloten is op afstand enzo meer. Ook Apple Carplay en de tegenhanger van Google werkt met het systeem dat je in de VS kan kopen.

Jammer dat hier in Belgi? nog geen sprake is van het systeem terwijl dit bij andere constructeurs wel beschikbaar is (o.a. Opel, BMW, ...)

Ik vroeg me wel af als er een SOS functie in de wagen zit. Ik dacht dat dit verplicht was sinds 2015?

Hier kan je een stuk lezen over het systeem van BMW waarin het volgende staat:

Emergency Call
    In Europa geldt in grote delen al een algemeen centraal alarmnummer dat kan worden gebeld in geval van nood: 112. In de meeste landen in Europa is dit nummer al actief. De regels van de Europese Unie gaan nog veel verder, want ook voor auto?s geldt dat er een nieuw Europees systeem moet komen waarmee de auto bij een ongeval direct automatisch de hulpinstanties belt.Dit systeem, eCall genaamd, moet in 2015 verplicht door autofabrikanten worden ingebouwd. De door ons geteste BMW 1 Serie is al uitgerust met het eCall-system, onder de naam Emergency Call.
    Via een druk op de knop of via een automatisch uitgaand signaal kunnen politie, brandweer en/of een ambulance worden gewaarschuwd. De oproep wordt eerst aangenomen door de servicecentrale van BMW, die een dataverbinding met de auto kan aanleggen.

Ik kan me niet voorstellen dat ik zo'n optie gezien heb op de Tucson.
    Last edited by Racingboy; 05/02/2016, 16:44.
    2016 BMW 320d F30 M-Pack 190 pk
    2013 BMW 120d F20 M-Pack 184 pk

2009 Opel Insignia 5drs sport 2.0 CDTI 160pk
    2007 Opel Astra GTC Sport 1.7 CDTI 100 pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Racingboy Bekijk Berichten
      Ik kan me niet voorstellen dat ik zo'n optie gezien heb op de Tucson.
      Zou pas vanaf 2018 verplicht zijn,
      bron,http://www.nu.nl/auto/4002637/eu-akk...s-in-2018.html

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ronnes Bekijk Berichten
        Zou pas vanaf 2018 verplicht zijn,
        bron,http://www.nu.nl/auto/4002637/eu-akk...s-in-2018.html
        Bedankt, dan zal ik dat nieuws gemist hebben.

Comment

• Hyundai lanceert Tucson met 1.7 CRDi van 141 pk en 7-DCT, zie persbericht.

Comment

• Het slanke en sportieve design van de nieuwe Hyundai Tucson heeft de prestigieuze iF Design Award gewonnen! Een mooie bekroning voor het werk van Hyundai Europese Design Center.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fred Bekijk Berichten
              Verdorie. Knappe auto. Zie ik mezelf ook nog in rijden. Nog een extra keuze op het lijstje. Pff
              Die kleur vind ik echt prachtig!!
              Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
              Yep.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Comment

• Vandaag afgehaald

Last edited by JoeGs; 11/02/2016, 20:39.
                no risk......no Fun......

Comment

• Alle 2 de nr-platen maskeren indien je het goed wil doen

Mooie auto!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JoeGs Bekijk Berichten
                    Vandaag afgehaald

wauw knap nu begint het hier nog harder te kriebelen, merci hé

Comment

• Proficiat!! Knappe kar!!

Comment

• Tucson

Mijn Tucson met GPS en verkeersborden erkenning, deze zaken werken niet naar behoren.
                        Hij erkent de bebouwde kom niet en geeft er de snelheid aan die voor inrijden van de bebouwde kom erkent werd.

Comment

• Onze Lieven Heer heeft uw twee ogen gegeven en vervolgens de opticien geschapen indien ze niet goed werken.

Comment

• Eergisteren vernomen dat de leveringen vertraagd zijn. Zoals eerder aangehaald in dit topic maar wat onze verkoopster ontkende blijkt toch waar te zijn.
                            Nu het valt goed mee, ipv aankomst 26/2 zou hij nu op 11/3 aankomen.

De wagens voor mei zouden naar augustus verschoven zijn, dat zou erger zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stans Bekijk Berichten
                              Mijn Tucson met GPS en verkeersborden erkenning, deze zaken werken niet naar behoren.
                              Hij erkent de bebouwde kom niet en geeft er de snelheid aan die voor inrijden van de bebouwde kom erkent werd.
                              Ik heb eens rondgevraagd bij vrienden ,die met premium wagens rijden ,bij geen enkele werkt het 100 procent, dus met gezond verstand gebruik van maken ?

Racingboy onze wagen komt nog steeds op dezelfde datum fingers crossed 11 mei.

Comment

• [QUOTE=Ronnes;5761178]Ik heb eens rondgevraagd bij vrienden ,die met premium wagens rijden ,bij geen enkele werkt het 100 procent, dus met gezond verstand gebruik van maken ?

Is idd niet 100 procent, maar je moet nog altijd op je eigen ogen vertrouwen hé ;-) verder zeer tevreden , verbruik is wat aan de hoge kant ( +- 8,8l )was bij mijn Kuga met 175 pk +- 7,2 .....maar dat zal hopelijk nog wel wat minderen. de geluids installatie kon ook beter ,vind het ook jammer dat er geen krik inzit maar die ga ik wel vragen bij mijn volgende garage bezoek ( zet er in de winter andere velgen met winterbanden op , tot nu toe nog niet nodig geweest :-) ) wacht ook nog op mijn achter bumper bescherming .

greetz joe

Comment

• Comment

• Heeft mooie velgen op

Comment

• Iemand in m'n straat heeft er ook net eentje, in 't wit. Ik ben niet onmiddellijk fan van SUV's. Maar zo'n Tucson mag er wel wezen, ziet er echt dik uit.

Comment

• De verkeersborden erkenning ,erkent enkel de hieronder genoemde borden volgens HYundai zie schuine tekst
                                        Enkel en alleen als er Europees gehomologeerde snelheidsborden staan (met de rode rand). Ja, in dat geval zal de SLIF de snelheid aanpassen.
                                        Als er geen Europees gekende borden zijn en enkel de rechthoekige borden die het systeem niet herkend, zal de snelheid niet aangepast worden. Het gaat om de herkenning van het type bord dat er staat op moment dat u de bebouwde kom in en uit gaat!

De SLIF erkent enkel verkeersbord C43 30 tot 120 6stuks
                                        F1 bebouwde kom 2 stuks en F4 einde snelheids zone 6 stuks erkent hij niet dus 14 borden die een invloed hebben op de snelheids limiet
                                        Van 14 borden worden 6 erkent dus gemiddeld +/- 57% geeft hij een foute informatie
                                        In de bebouwde kom 100% fout .
                                        Op plaatsen met enkel borden met ronde rode rand 100% juist.

DE werking is echt beperkt , het is een waardeloos systeem.
                                        Met de wetenschap dat de juiste informatie wel in de GPS aanwezig is , maar deze wordt niet geraadpleegd als er geen erkenning plaats vindt is dit ?????
                                        Last edited by ; 01/03/2016, 20:13.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stans Bekijk Berichten
                                          DE werking is echt beperkt , het is een waardeloos systeem.
                                          Met de wetenschap dat de juiste informatie wel in de GPS aanwezig is , maar deze wordt niet geraadpleegd als er geen erkenning plaats vindt is dit ?????
                                          Dat maakt het dubbel zo spijtig ,hopelijk komt er toch een update voor, iemand al weet van updates voor de tucson

Comment

Working...
                                          X