Dat maakt het dubbel zo spijtig ,hopelijk komt er toch een update voor, iemand al weet van updates voor de tucson
Paragraaf 4 op pagina 105 geeft aan dat de snelheid wordt weergegeven bij het in en uit rijden van de bebouwde kom, enkel en alleen als er Europees gehomologeerde snelheidsborden staan (met de rode rand). Ja, in dat geval zal de SLIF de snelheid aanpassen.
Als er geen Europees gekende borden zijn en enkel de rechthoekige borden die het systeem niet herkend, zal de snelheid niet aangepast worden. Het gaat om de herkenning van het type bord dat er staat op moment dat u de bebouwde kom in en uit gaat!
Hier staat niets van Europese borden, er staat wel dat het automatisch gebeurt , in werkelijkheid gebeurt er niets ,
onder deze paragraaf staat ook dat het voor een autoweg (op rit ) automatisch gebeurtd in werkelijkheid gebeurd dat wel zonder borden in de omgeving
Hieronder hebben we alsnog geprobeerd om u duidelijk uit te leggen hoe de SLIF functie werkt. Bedankt om dit aandachtig te lezen.
De SLIF functie heeft VOORANG op de data van de GPS.
1. SLIF
2. DATA GPS
De SLIF is een functie en onderdeel van de LKAS (Lane Keep Assistant System) en niet van de GPS, de GPS data dient louter om de gelezen en herkende borden te bevestigen alvorens weergave. Het blijft een ondersteunende functie die puur informatief is. data van GPS worden niet gebruikt
o Een afgedekte camera wordt herkend door het systeem (LKAS), waardoor ook de SLIF functie (een functie van de LKAS) automatisch wordt uitgezet (noodloop functie). Het systeem valt dan op dit ogenblik terug op de vaste data van het GPS systeem.
o Zodra de camera niet meer afgedekt is, zullen alle functies (LKAS/ SLIF) terug actief worden gezet en zal de camera opnieuw voorrang krijgen ten opzichte van de vaste GPS data.
o Als de SLIF het bord niet herkent, checkt hij de data van de GPS NIET na en blijft het als ongekend >> snelheid past zich NIET aan.
o Bij het uitzetten van SLIF in uw instrumentenbord wordt niet de camera uitgeschakeld maar enkel de weergave in uw instrumentenpaneel.
!! Het systeem werkt maar in 1 richting, aangezien dat de borden herkenning door LKAS/ SLIF steeds voorrang heeft op de GSP data zal de GPS de SLIF nooit overrulen / herroepen.
De check met de GPS data dient enkel en alleen om het door de SLIF herkende bord te bevestigen. en wat met oprit autoweg
DUS:
SLIF checkt permanent info met GPS enkel en alleen als de SLIF data heeft opgemerkt en herkent!
Als de SLIF data opmerkt maar NIET herkent, checkt hij ook NIET met de GPS data. Dus snelheid past zich NIET aan.
we hopen dat de werking zo verduidelijkt is.
Het systeem werkt zoals het moet indien u bovenstaande aandachtig leest. Er zijn geen technische aanpassingen mogelijk. Hyundai legt de lat zeer laag
Als u meer verwachtingen had van het systeem, betreuren we het, maar dan kunnen deze verwachtingen binnen de mogelijkheden van het systeem niet beantwoord worden. Dit heeft verder niets te maken met de goede werking van het SLIF systeem
Ik kon niet geloven dat Hyundai zulk beperkt systeem op de markt zou brengen, maar na een lange discussie met Hyundai moet ik wel geloven dat ze weinig fierheid vertonen,
Comment