Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai Tucson (2016)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
    Dus als het erip zit en eigenlijk ook in da aankoopprijs zit, interesseert het u ni of het werkt of niet? Ooi al gebruikt ge het niet? Rare redenering.
    Het zit standaard in een pakket en ik heb nog nooit zo'n functie gemist. Hyundai is niet het enige merk die de bebouwde kom niet aangeeft, dus zullen we daar maar moeten mee leren leven zeker. Ik kan moeilijk zeggen dat het er niet op mag, want het zit er gewoon standaard op en het niet hebben is niet mogelijk.

Maar ik zal mijn bevindingen ervan wel posten als ik 'm heb .

Comment

• Het gaat mij vooral over dat remmen en autopilot. Kan zijn dat da in een pakket zit, maar uiteindelijk betaald ge er wel voor. Dus wil ik ook dat zoiets werkt. Mss verkoopt ge deze binnen een paar jaar, en wilt niemand hem omdat het één en ander niet werkt. Gaat ge dan tegen ne geïnteresseerde zeggen: 'koop hem maar, want ge gebruikt dat toch niet'

Den DS5 maakten ze reclame dat deze carplay had. Eerste dag werd duidelijk dat dit niet werkte. Mss hebt ge dat niet echt nodig, maar dat moet wel,werken. Het zat er eigenlijk zelfs nog niet op. Dus heb ik,zelf via een peugeotforum in de UK een oplossing gevonden en de garge aan het werk gezet. Na een 2-tal maanden kregen ze hetbdan toch aan de praat via die update, maar sindsdien liep de hele infotainment vierkant. Zelfs zo erg dat ze afgelopen donderdag ne nieuwe hebben moeten steken.

Dus ze verkopen iets dat ni werkt en dat ze zelfs niet perfect werkende krijgen. Dat pakt gewoon niet bij mij.

Dat die verkeersborden ni 100% kloppen, heb ik geen moeite mee, want dat is hetzelfde dat de wegen ni altijd in orde zijn op de gps. Wegen en borden veranderen continu.

Maar in ieder geval veel plezier ermee als ge hem hebt. Zeer mooie auto. Enkel jammer dat de koreanen nog niet mee doen aan de CO2 en daardoor minder interessant zijn als firmawagens. Vorig decennia nog ne Kia Sportage 2.0d gehad en was ne zalige wagen.

Comment

• Dat automatisch remmen denk ik wel dat zal werken. Daar was het punt meer dat het op de Volvo ook zit, maar nog nooit heeft ingegrepen. Ik las hier dat het wel piepte, maar niet remde. Dat systeem is dan ook zo ingesteld dat de bestuurder volledige controle houdt (bij Volvo toch). Enkel wanneer je zelf niets doet grijpt het systeem in. In andere gevallen waar je gas terugneemt, het rempedaal indrukt of een stuurbeweging maakt grijpt het systeem niet in. Sowieso hoop ik dat het nooit (op geen enkele) in werking moet treden want dan lette ik als chauffeur onvoldoende op.

Carplay en Android Auto zitten er in België (Europa) niet op, maar wel in de VS. Geen idee vanwaar die beslissing (mogelijks heeft het te zien met taalondersteuning), maar het systeem is zo gebouwd dat het dus wel 100% compatibel is. Hopelijk is er daar in de toekomst dus nog een update voor en zo niet, wat een mens niet kent kan hij niet missen.

En bedankt!

Comment

• Ik ken alleen de Carplay en in de toekomst zal dit wel handig worden, maar dat zal een paar auto's verder zitten. Bij een volgende wagen zou ik zelfs niet de beslissing nemen op dat vlak. Voorlopig mist ge nog niet. Siri werkt sowiso in mijn auto ook als carplay niet op staat.

Comment

• Ondertussen hebben we de wagen enkele maanden. Gisteren is hij nog eens hele dag binnen geweest (3de keer al) voor een vreselijk gekraak ter hoogte van de achterbank. Zoals gewoonlijk een ritje doen 's ochtends om te controleren wat het juist is (telkens hetzelfde, maar kom) om dan tot de constatatie te komen dat het een gekraak is dat niet normaal is en storend is.

Achterzetels en pompen om de koffer te openen zijn verwijderd en zijn ze opnieuw gaan rijden. Volgens de garage was het gekraak er nog steeds. Alles terug gemonteerd en zoals te verwachten was het gekraak er nog steeds. Aangezien m’n vrouw de wagen altijd binnen brengt en ik meestal niet kan voor het werk, werd ze telkens afgescheept. De eerste 2 keer met de melding dat het opgelost zou zijn en gisteren vroeg ze dat ik op tijd thuis was zodat ik kon meegaan.

Daar aangekomen bij de balie wilden ze zich er vanaf maken en gaven ze de melding dat het gekraak binnen de normen van Hyundai valt. Ik vroeg wat zijn deze normen. Blijkbaar als je de radio op niveau 3 zet mag je het gekraak niet horen. Ik zou gelukkig zijn als dat het geval is. De radio staat meestal op 5 en met pratende mensen in de auto stoort het gekraak tergeloos. Dan zeiden ze dat het door het leer komt en dat als ze stoffen zetels had, dit niet zou voorkomen. Op het laatste was de GDI motor te stil waardoor het gekraak harder zou opvallen.

Als er een volwassene achteraan zit, dan is het gekraak weg.

Ze wouden het dossier afsluiten, aangezien ze naar eigen woorden al veel geld in dit dossier hadden gestoken, maar m’n vrouw heeft na de laatste testrit gisterenavond dat nog kunnen voorkomen. Als het gekraak nog zo erg is, willen ze de auto 2 dagen lenen om er langere ritten mee te gaan doen… Ik begrijp niet zo goed waarom omdat ze het gekraak bij elke testrit horen en dan zeggen dat het niet normaal is…

Het is een zeer leuke auto, maar dit probleem dat ze maar niet opgelost krijgen geeft toch maar een wrange nasmaak.
            Ik begrijp dat sommige problemen niet direct op te lossen zijn, maar nu voelen we ons toch afgescheept.

Zou het helpen om dit samen te vatten en eens contact op te nemen met Hyundai zelf?
            2016 BMW 320d F30 M-Pack 190 pk
            2013 BMW 120d F20 M-Pack 184 pk

2009 Opel Insignia 5drs sport 2.0 CDTI 160pk
            2007 Opel Astra GTC Sport 1.7 CDTI 100 pk

Comment

• Wat zijn de ervaringen met de tucson benzine automaat?

Comment

• Ik wou even vragen of u na een paar maanden nog steeds zo tevreden bent? Krijg je nog steeds een ???
                Wij overwegen om een benzine manueel aan te schaffen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Racingboy Bekijk Berichten
                  Ondertussen hebben we de wagen enkele maanden. Gisteren is hij nog eens hele dag binnen geweest (3de keer al) voor een vreselijk gekraak ter hoogte van de achterbank. Zoals gewoonlijk een ritje doen 's ochtends om te controleren wat het juist is (telkens hetzelfde, maar kom) om dan tot de constatatie te komen dat het een gekraak is dat niet normaal is en storend is.
                  wij hebben gelukkig geen gekraak ,ik heb pas op een duits forum gelezen over één die hetzelfde had gekraak vanuit de achterzetel ,bleek het de middenarmsteun te zijn die niet vast genoeg stond. Hopelijk geraakt je probleem opgelost , hier nu 5000 km probleemloze km met heel veel plezier.
                  @Koca de benzine automaat is super een zaligheid om mee te rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ronnes Bekijk Berichten
                    wij hebben gelukkig geen gekraak ,ik heb pas op een duits forum gelezen over één die hetzelfde had gekraak vanuit de achterzetel ,bleek het de middenarmsteun te zijn die niet vast genoeg stond. Hopelijk geraakt je probleem opgelost , hier nu 5000 km probleemloze km met heel veel plezier.
                    @Koca de benzine automaat is super een zaligheid om mee te rijden
                    Bedankt voor de tip. Ik geef het zeker door aan de garage.
                    Het is nu zover gekomen dat ze een afspraak gaan maken met iemand van Hyundai zelf om naar de wagen te komen kijken.
                    2016 BMW 320d F30 M-Pack 190 pk
                    2013 BMW 120d F20 M-Pack 184 pk

2009 Opel Insignia 5drs sport 2.0 CDTI 160pk
                    2007 Opel Astra GTC Sport 1.7 CDTI 100 pk

Comment

• Mag ik eens vragen voor de bezitters van de 1.6t-gdi. Wat is jullie gemiddeld verbruik.

Comment

• 9 tot 10 liter staat er meestal op de BC wanneer ze op onderhoud komen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                          9 tot 10 liter staat er meestal op de BC wanneer ze op onderhoud komen...
                          Klopt als een bus. Bij mij zegt de computer 8.9l.

Comment

• Hallo ik heb mijn tucson 1.7 dct besteld op 18 februari 2017,nog steeds geen bericht van levering gehoord, is dit normaal dat het zolang duurt,iemand dit ook al eens meegemaakt ? bedankt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pbruno Bekijk Berichten
                              Hallo ik heb mijn tucson 1.7 dct besteld op 18 februari 2017,nog steeds geen bericht van levering gehoord, is dit normaal dat het zolang duurt,iemand dit ook al eens meegemaakt ? bedankt
                              Ik heb dit in 2012 voorgehad met een Kia Sportage, ik moest wel 8 maanden wachten. Toen 'm dan nog 2 maanden langer op zich liet wachten heb ik maar een pas binnengekomen stockwagen met dezelfde opties genomen, alleen andere kleur.

In ieder geval proficiat met uw keuze. Prachtige auto! Geef eens wat meer info over de bestelling
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pbruno Bekijk Berichten
                                Hallo ik heb mijn tucson 1.7 dct besteld op 18 februari 2017,nog steeds geen bericht van levering gehoord, is dit normaal dat het zolang duurt,iemand dit ook al eens meegemaakt ? bedankt
                                Tja wij hebben ook 2,5 maand langer moeten wachten dan verwacht was ,is balen maar wij hebben geen spijt van de aankoop ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxxx1 Bekijk Berichten
                                  Mag ik eens vragen voor de bezitters van de 1.6t-gdi. Wat is jullie gemiddeld verbruik.
                                  Wij komen tegenwoordig nooit boven de 8,5 liter ,ligt het aan de inrijperiode of sinds de 95 met E10 is en we 98 tanken ,sterker nog veel autobaan = onder de 8 liter meer 7,2/7,6 gewone banen zitten we meestal rond de 7,8/8,3 en nee we rijden gewoon vlot mee altijd als het kan de max snelheid + 5/6 per uur meer autobaan 128 .Wel veel op CC als het kan ook op gewestwegen ,zalige wagen gewoon .
                                  Ritje van Vorselaar naar Aredonk gecombineerd autostrade en gewone wegen ,
                                  Last edited by Ronnes; 12/05/2017, 14:22.

Comment

• Hallo, goed nieuws ,mijn wagen zal volgende vrijdag geleverd worden,drie maanden gewacht, valt nog mee ,denk ik

Acht maanden is wel erg lang, vindt ik. Gr

Last edited by ; 13/05/2017, 11:18.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Facelift gepresenteerd in New York

Hyundai Tucson belandt op tekentafel. De Hyundai Tucson gaat sinds 2015 in zijn huidige hoedanigheid mee. Hoog tijd voor een facelift, vonden de Koreanen. Dit is 'm geworden!

Voor de persconferentie in New York had Hyundai drie Amerikaanse primeurs in petto. Twee daarvan kennen we al, namelijk de nieuwe Santa Fe en de Kona Electric. De derde is echter wel nieuw voor ons. We zien de vooralsnog Amerikaanse facelift voor de Tucson. Heel schokkend is de vernieuwingsronde niet, maar een geoefend oog ziet de nieuwe Hyundai-grille, aanpassingen aan voor- en achterbumper en de nieuwe set wielen. De achterlichtunits zijn niet alleen anders ingedeeld, maar ook anders van vorm. Het geheel lijkt wat kleiner uit te pakken dan we van de Tucson gewend zijn. Binnenin vallen de wijzigingen meer op: daar maakt het oude infotainmentsysteem ruimte voor de nieuwe versie uit onder andere de i30. In Amerika krijgen de 2.0 en 2,4-liter benzinemotoren een update.

De naam Tucson rijdt alweer sinds 2004 rond op onze wegen. De eerste generatie bleef zes jaar lang leverbaar, tot Hyundai in 2010 met de ix35 kwam. Na vijf jaar was deze naam weer terug, want in 2015 werd de naam Tucson weer afgestoft. Hoewel het model nu zo'n drie jaar meegaat en Hyundai het tijd vindt voor een facelift, versloeg de Tucson eerder dit jaar de gloednieuwe Mitsubishi Eclipse Cross nog. Of en wanneer de gefacelifte Tucson naar ons land komt, is vooralsnog onbekend, maar wel erg waarschijnlijk.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Working...
                                          X