Blijft knap!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Hyundai Tucson (2016)
Collapse
X
-
VOOR HET EERST MET DIESEL-MILD-HYBRID
NU VOOR EUROPA: AANGESCHERPTE HYUNDAI TUCSON
Voor de Amerikaanse markt is de gefacelifte Hyundai Tucson al even geleden onthuld, nu zien we de Tuscon die naar ons continent komt. Naast enkele nieuwe lijnen op de koets vinden we onderhuids ook nieuws: de Tucson komt voor het eerst met een 48-volt diesel-mild-hybrid. Deze zomer staat de auto bij de dealers.
De Tucson is aangescherpt, wat een nieuw front met onder andere een gewijzigde grille en bumperpartij oplevert. De achterlichtunits hebben naast een andere indeling ook een andere vorm gekregen. Al met al zijn de wijzigingen in vergelijking met het model dat sinds 2015 rondrijdt niet heel spectaculair. Binnenin vallen de wijzigingen echter meer op, want daar wordt een compleet nieuw dashboard gemonteerd in de stijl van meer recente Hyundais, zoals de i30 en Kona. Gelijk in het oog valt het grote scherm voor het infotainment, dat centraal op het dashboard is gemonteerd. Verder is de lijst aan motoren aangepakt en zorgt Hyundai ervoor dat alle krachtbronnen aan de Euro 6-emissienormen voldoen. Benzinemotoren komen er in twee versies (132 of 177 pk).
Op dieselgebied verandert er wel het één en ander. De nieuwe 1,6-liter Smart Stream-dieselmotor maakt namelijk zijn opwachting in de nieuwe Tucson en neemt daarmee de plaats in van de huidige 1.7 CRDi met 116 pk. Daarnaast introduceert Hyundai een nieuwe mild-hybrid-versie van de SUV. Aan een 2,0-liter dieselblok koppelen de Koreanen een 48-volt lithium-ionbatterij. Het resultaat: een brandstofbesparing van zeven procent. Als sterkste krachtbron blijft de 2,0-liter dieselmotor met 185 pk in de bestellijsten staan. De motor is optioneel beschikbaar met vierwielaandrijving en is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak of een nieuw ontwikkelde achttrapsautomaat. Voorlopig moeten we het nog met een Engels persbericht doen, de Nederlandse importeur wacht namelijk nog met het geven van meer info totdat er meer duidelijkheid is rondom de WLTP-cijfers van de vernieuwde Tucson. Aankomende zomer staat de vernieuwde Tucson bij de Europese dealers, de mild-hybrid en de 1.6 Smart Stream-diesel volgen in het voorjaar van 2019.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Net terug van de garage voor het derde onderhoud ,170 euro gps geupdate, alles nagekeken mooi toch de onderhoudsprijzen van hyundai ,ik heb het vorige model en ben toch blij want net in de nieuwe gezeten en ivm de gps positie is de oude mooier vanbinnen ,vind ik ;-) ,al zijn er ook verbeteringen ,draadloos opladen smartphone ,ook achteraan usb aansluiting er zijn sticksels in het dachboard mooi mooi iets minder harde plastic al heeft me dat nooit gestoord . Full led nu vooraan bij ons zijn enkel de kruislichten led en vind ik de achterlichten minder mooi minder agressief :-) bij de nieuwe ,ook de oude grill is mooier ;-)
Maar wij nog steeds heel blij met onze keuze ,en als je ziet hoeveel er rijden zijn we niet alleen ,hier in de omliggende straten zijn er 7 wat ik toch wel opmerkelijk vind ,waarvan 1 met het nieuwere type.
Comment
-
Voor die prijs heb je niet veel concurrentie meer hè.
Is een mooi totaal pakket.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
Comment