Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Superb

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Superknap. Eindelijk ook met een deftige achterkant, want dat was wat mij betreft toch wel het minpuntje van de huidige generatie.

NB: Die lichtgevende lijntjes in de koplampen: zou dat trucage zijn, of?
    freude am fahren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten
      NB: Die lichtgevende lijntjes in de koplampen: zou dat trucage zijn, of?
      DRL?

Mvg,

Sent from my One+ using Tapatalk
      =================
      2016 Skoda Octavia RS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
        Vanaf wanneer kan je de combi eigenlijk bestellen?
        Binnen 6 maanden moet ik van wagen verwisselen en de superb zit in de mogelijkheden.. alleen wil ik niet het oude model om er dan nog 4 jaar mee rond te rijden..
        Volgens de dealer is de voorstelling voor het najaar en de eerste leveringen waarschijnlijk 2016.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KoenD Bekijk Berichten
          Volgens de dealer is de voorstelling voor het najaar en de eerste leveringen waarschijnlijk 2016.
          Aah kl*te.. en met een oud model rondrijden als nieuwe wagen vind ik stom...
          Niets aan te doen zeker

*weent stilletjes verder*
          2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
          2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
          2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
          dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
          http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

Ik begrijp je frustratie.
            Ikzelf heb NU een nieuwe auto vandoen en ik kan niet kiezen.
            Even heb ik ook de huidige Superb overwogen, de prijs is momenteel ongelofelijk laag voor zo'n grote auto.
            Als je dan weet dat een nieuw model eraan komt dan haak je als liefhebber van "het nieuwste" inderdaad af.
            Daarom dat bij mij ook de A4 afvalt wegens ook een nieuw model dit jaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
              't Zegt me weinig. Lijkt (net zoals dat Vision C prototype) op een Audi met Skoda logo..

jammer van de witte pinkers.
              ik vermoed dat deze de lijst niet haalt ...

tenzij binnen 30 jaar ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KoenD Bekijk Berichten
                Ik begrijp je frustratie.
                Ikzelf heb NU een nieuwe auto vandoen en ik kan niet kiezen.
                Even heb ik ook de huidige Superb overwogen, de prijs is momenteel ongelofelijk laag voor zo'n grote auto.
                Als je dan weet dat een nieuw model eraan komt dan haak je als liefhebber van "het nieuwste" inderdaad af.
                Daarom dat bij mij ook de A4 afvalt wegens ook een nieuw model dit jaar.
                Dan begrijp ik jou ook
                Even off-topic maar wat zijn de alternatieven?
                2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

ik heb de afgelopen dagen 2 maal een nieuwe passat gezien, berline en station.
                  Daar doet deze me meer aan denken dan aan de audi A4.

Die passats zien er uit als oud design dat eventjes strak is getrokken. Ik vrees voor deze net hetzelfde.

VAG heeft echt wel een probleem met hun design. Al hun merken/modellen krijgen die scherpe vouw in de flank : audi, vw, seat, skoda, zelfs lambo.
                  Die haalt heel wat elegantie weg.

Comment

ik heb er moeite mee dat volumeverkopers allemaal dat inwisselbaar non-design zouden moeten gaan voeren van (overigens mooie auto's) als een mazda 6 of een tesla

mijn broer is gaan skieen en wist me te zeggen dat de autobahn overdreven vol rijdt met skoda's

Comment

En daar is dan officieel de derde generatie van de Skoda Superb. Zojuist is het doek getrokken van de nieuwe hatchback, die in juni 2015 op de markt komt. De Combi wordt pas later onthuld en verschijnt ook later op de markt. Eerst maar eens alle details van de volledig nieuwe vijfdeurs.

Een hatchback en geen auto die dankzij een achterklep die op twee manieren opent zowel vier- als vijfdeurs is. Om de nieuwe Superb weer duidelijk boven de Octavia te positioneren heeft Skoda ‘m een 80 mm langere wielbasis gegeven. Daarmee zit er tussen voor- en achteras 2,84 meter wat de achterpassagiers zullen weten te waarderen. Overigens staat de Superb net als zijn neef de VW Passat op het MQB-platform. Hij leent wel meer zaken van de Duitse D-segmenter. Zo kun je door je voet onder de achterbumper te houden de achterklep laten openen, handig wanneer je de handen vol hebt met boodschappen. De paraplu in het achterportier is verhuisd naar de voorkant, in allebei de voorportieren zit er een.
                      De nieuwe generatie weegt 75 kilo minder dan de huidige. Skoda belooft een bagage-inhoud van 625 liter, en dat is 30 liter meer dan er in de huidige Superb Twindoor gaat. Voor de achterpassagiers is er 980 mm hoofdruimte.
                      Het Smartlink-multimediasysteem werkt met Apple Carplay en Android Auto en kan dus met een breed scala aan telefoons gekoppeld worden en de bestuurder kan via Driving Mode Select zaken als gasrespons en besturing aanpassen. De Superb wordt verder leverbaar met instelbare demping.
                      Er is keus uit drie diesels en vijf benzinemotoren. De 1.6 TDI 120 pk Greenline is de zuinigste maar met een CO2-uitstoot van 95 gram per kilometer zit hij ver boven de grens voor 14% bijtelling, Deze Greenline komt pas eind 2015 beschikbaar. Vanaf juni is er wel de gewone versie van deze 250 Nm leverende 1.6 TDI en die verbruikt 3,9 liter per 100 kilometer, goed voor 103 gram CO2 per kilometer. Deze wordt geleverd met zestraps handbak of zeventraps-DSG.
                      De volgende dieseltrap is de 2.0 TDI met 150 pk en 340 Nm en een CO2-uitstoot van 105 gram per kilometer, eveneens goed voor 20% bijtelling. Bestel je het blok met 190 pk en 400 Nm dan ligt de CO2-uitstoot zelfs nog een grammetje lager wat dus ook 20% bijtelling oplevert. Ook deze versie kun je met handbak of DSG bestellen.
                      De basisbenzinemotor is de 1.4 TSI met 125 pk, dan komt de 1.4 TSI met 150 pk, een trede hoger staat de 1.8 TSI met 180 pk en er zijn twee 2.0 TSI’s. Een met 220 pk en een met 280 pk. Die laatste heeft altijd vierwielaandrijving en is de opvolger van de 3.6 FSI. Geen zescilinder meer dus voor de nieuwe Superb. Beide tweeliters zijn standaard gekoppeld aan een zestraps-DSG.
                      Er zijn vier uitrustingniveau's: Active, Ambition en Style, de topper is als vanouds weer de Laurin & Klement- variant. Bij de eerste moet je het onder meer doen met 16 inch stalen wielen, bij de tweede zorgen wielen van lichtmetaal in dezelfde maat en chromen lijsten rond de ramen al voor wat meer uitstraling. De Style staat bijvoorbeeld op 17 inch, de L&K op 18 inch. De topper zit verder vol logo's, heeft leren bekleding en de nodige sierstrips aan boord.
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                        Dan begrijp ik jou ook
                        Even off-topic maar wat zijn de alternatieven?
                        Ik overweeg zeer sterk de Mazda 6, het facelift model is net uit en zeer knap.
                        Google "Mazda 6 facelift"

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Toch wel een hele verbetering tegenover het vorige model, vind ik.
                              De achterzijde (van het vorige model berline) heb ik nooit kunnen smaken.
                              Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                                Toch wel een hele verbetering tegenover het vorige model, vind ik.
                                De achterzijde (van het vorige model berline) heb ik nooit kunnen smaken.
                                Zag er idd wat raar uit, combi was mooier.
                                2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Er mag misschien wat veel algemene VW groep saus in zitten (moet toch érgens duidelijk zijn dat het uit die groep komt...), maar vind het geheel wel geslaagd. Inderdaad een mooiere achterzijde dan de huidige.

Comment

Een 2.0 tdi van 190 pk en een uitstoot van 104 gr/km....
                                    Dat klinkt zéér aantrekkelijk, en vooral als de cataloguswaarde nog wat zou mee vallen.
                                    Voor de zakelijke rijder is dit een aardige opsteker!

Comment

Zeer zeer mooi !
                                      Skoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
                                      Klikerdeklikhier
                                      Car name: Octavius Rsus

Comment

Moet ik in de gaten houden voor de toekomst

Comment

Passat gaat er niet blij mee zijn.

Comment

Working...
                                          X