Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Superb

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bestaan er ook radarsystemen die de afstand tov je voorligger in de gaten houden, ook als je geen CC gebruikt, of is dat enkel in combinatie met CC?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
      Bestaan er ook radarsystemen die de afstand tov je voorligger in de gaten houden, ook als je geen CC gebruikt, of is dat enkel in combinatie met CC?
      En wat zou daar het nut van zijn ivm de manier waarop u uw vraag stelt?
      Nu, dat bestaat, en dat is bij VW bv de Front Assist http://www.new.volkswagen.be/nl/tech...nt_assist.html

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
        En wat zou daar het nut van zijn ivm de manier waarop u uw vraag stelt?
        Nu, dat bestaat, en dat is bij VW bv de Front Assist http://www.new.volkswagen.be/nl/tech...nt_assist.html
        Omdat niet iedereen graag met CC rijdt, en het ook dan uiteraard wenselijk is dat je niet ergens tegenaan rijdt, bij hogere snelheid, zoals snelweg.

Zijn die citystop of front assist systemen niet beperkt tot 80 km/uur ofzo?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
          Probleem bij ACC is dat de minimum afstand nog steeds veel te groot is.
          Je zou iets moeten hebben dat hij tot 2 meter kan naderen in de file.
          Lol acc = veiligheid, als iedereen het zou hebben zouden er stuk minder kopstaartaanrijdingen gebeuren net door de afstand...het is gelukkig geen automatische gatboorsysteem

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

Omdat niet iedereen graag met CC rijdt, en het ook dan uiteraard wenselijk is dat je niet ergens tegenaan rijdt, bij hogere snelheid, zoals snelweg.

Zijn die citystop of front assist systemen niet beperkt tot 80 km/uur ofzo?
            Denk zelfs maar tot 50km/u. Maar ook niet alle ACC's zijn met remfunctie. Die lossen enkel gas, maar remmen niet af.
            Zelf weet ik niet of er systemen zijn waar dit bij hogere snelheden is. Mss in het Intellisafe Pack van Volvo?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nchfygvp Bekijk Berichten
              Hier moest ik toch even op reageren omdat:

1) Ik recent ook een Skoda Superb als nieuwe bedrijfswagen besteld heb
              2) Ik ook met een Audi A3 Sportback uit 2013 rondtuf
              Alvast bedankt voor de tips. Ik ga je zeker nog eens aanspreken ivm die VCDS tweaks. Zeer interessant.

Ook aan anderen, merci voor de input. Het is duidelijk dat de ACC voor nogal wat discussie zorgt. Ik ga het dus zelf moeten uittesten voor ik een beslissing neem.

Zijn er nog mensen die de combo Alcantara gekozen en niet het volledige leder ? Ik twijfel tussen beide. Ik vind ze allebei zeer aangenaam dus heb niet meteen een voorkeur, daarom dat ik me afvroeg waarom klanten voor de één of de ander gekozen hebben.
              Ik denk niet dat er aan een van die keuzes nadelen kleven ?
              BewarenBewaren
              BewarenBewaren

Comment

Bestaan er ook radarsystemen die de afstand tov je voorligger in de gaten houden, ook als je geen CC gebruikt, of is dat enkel in combinatie met CC?
                De meeste nieuwe auto's met ACC denk ik. Bij de Renault Espace houdt die de afstand in de gaten zonder dat je CC gebruikt door middel van een groene, oranje of rode aanduiding afhankelijk van de afstand tot je voorligger. Als je te snel te dicht komt zonder afremmen begint die te biepen. Maar zelf remmen doet die enkel als ACC effectief aanstaat.

Comment

• die espace gaat uiteindelijk toch wel remmen, ofni ?

ik vraag me dat voor mijn eigen auto ook af, distronic uit, werkt dan de remfunctie uiteindelijk ik ga ervan uit van wel maar durf niet lol

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    die espace gaat uiteindelijk toch wel remmen, ofni ?

ik vraag me dat voor mijn eigen auto ook af, distronic uit, werkt dan de remfunctie uiteindelijk ik ga ervan uit van wel maar durf niet lol
                    Volgens wat ik begrepen heb remt die uiteindelijk wel zelf om de aanrijding te beperken, zeker niet om te voorkomen. Moeilijk te testen dus inderdaad.

Comment

• Ik zou mij de 1.8 TSI DSG7 van de Superb Combi willen aanschaffen. Zalige motor om mee te rijden maar ik twijfel nog een beetje over de degelijkheid van de combinatie van de TSI met de DSG7. Op het internet wemelt het van de negatieve commentaren (betrouwbaarheid, olieverbruik,...) en ik zou toch graag wat plezier beleven hieraan. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Alvast bedankt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        die espace gaat uiteindelijk toch wel remmen, ofni ?

De espace remt idd, en goed... vanop de eerste rij kunnen meemaken

Sindsdien rij ik niet meer met het systeem zonder mijn hand op de 0-toets te houden om in te grijpen als hij te voorzichtig is.
                        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_V Bekijk Berichten
                          Ik zou mij de 1.8 TSI DSG7 van de Superb Combi willen aanschaffen. Zalige motor om mee te rijden maar ik twijfel nog een beetje over de degelijkheid van de combinatie van de TSI met de DSG7. Op het internet wemelt het van de negatieve commentaren (betrouwbaarheid, olieverbruik,...) en ik zou toch graag wat plezier beleven hieraan. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Alvast bedankt.
                          Al 55000km aan het rondrijden met seat leon X-perience 1.8 dsg 6 en nog geen druppel verbruikt. Wel alleen vermogen aangesproken wanneer olie temperatuur boven 80 graden is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nchfygvp Bekijk Berichten
                            Hier moest ik toch even op reageren omdat:

1) Ik recent ook een Skoda Superb als nieuwe bedrijfswagen besteld heb
                            2) Ik ook met een Audi A3 Sportback uit 2013 rondtuf

Ik wil je dan ook een paar tips geven die ik geconstateerd heb bij mijn zoektocht naar de juiste opties binnen mijn budget. Ik heb volgende config besteld:

Skoda Superb Combi Style 1.6 TDI DSG-7

Kleur
                            Black Magic

Bekleding
                            Black

Optionele uitrustingen
                            - Pack LED Plus
                            - Lichtmetalen velgen 7Jx17" - "ZEUS"
                            - Fond Package
                            - TRAVEL ASSIST - Verkeersbordenherkenning met multifunctionele camera
                            - Zonnekleppen met verlichte make-up spiegel (LED- verlichting) en airbag-label
                            - ACC - ADAPTIVE CRUISE CONTROL (Max. 160km/u) - zonder speedlimiter
                            - Pack Style Comfort
                            - Pack Style GPS
                            - Pack Style Premium

In eerste instantie liep ik te configureren op basis van de Ambition, maar al gauw bleek dat mijn leasingmaatschappij (Volkswagen D'Ieteren Finance) €1000 extra korting gaf als je voor de beter uitgeruste Style uitvoering koos. Waarschijnlijk owv betere herverkoopwaarde. Ik geef het maar mee moest je leasingmaatschappij die regel ook hanteren.

Het klopt dat er veel veiligheidsopties te bestellen zijn, maar weet ook dat de auto via VCDS te programmeren valt om extra opties aan te zetten. Zo heb ik bijvoorbeeld de verkeersbordenherkenning besteld (optie van zo'n €50) want diezelfde camera wordt gebruikt voor de lane assist die je achteraf kan laten vrijschakelen. Toch gauw €600 uitgespaard in opties! Lees zeker dit topic er eens op na wat er zo nog allemaal mogelijk is.

Qua zetels zit je in de Superb in elk uitrustingsniveau goed. Het is enkel de afwerking die verschilt. Er is ook maar één soort zetels qua vorm trouwens, tenzij je voor de recent gelanceerde Sportline kiest.

De automaat: ga zeker eens testrijden, maar als je voor de 1.6TDI gaat is dit een absolute must en een absolute droom om mee te rijden. De bak is perfect afgesteld op deze motor en dit rijdt uiterst comfortabel en voelt helemaal niet sloom aan!

Audiofreak? Canton zeker nemen! Al was ik aangenaam verrast van de standaard speakers en ben ik voor meer comfort opties gegaan.

Fond Package steeds aanvinken! Kost €0 en je krijgt hier een houder voor tablet of smartphone voor: http://az749841.vo.msecnd.net/sitesenmaster/alv1/be45cd09-9abc-496b-b048-ed40dcbef107/skoda-superb-combi-m76-clever-details-04.5adbe90b4b7a35032332f59e696e42d2.fill-280x280.jpg

Tot zover het goeie nieuws, want dan zijn we nu aanbeland bij de levertijden en daar kan ik heel kort over zijn: ik heb 31 juli besteld en de verwachte leverdatum is februari 2017. Dat is bijna 8 maanden wachten en dat vind ik wel erg veel voor een nieuwe auto. Reden: nieuw model is immens populair! Heel veel bestellingen. Dus als je nu bestelt hou dan rekening met levertermijn april/mei!

Veel succes met je keuze!
                            Een gelijkaardige in bestelling sinds maart:
                            Combi 1.6tdi dsg style in lava blauw

Pack style en pack premium
                            Sunset
                            Parkeersensoren v+a
                            Canton
                            Electrische kofferopening
                            18" pegasus

De levertijden zijn inderdaad fors... De mijne zou er bijna moeten zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cdpcdp Bekijk Berichten
                              Al 55000km aan het rondrijden met seat leon X-perience 1.8 dsg 6 en nog geen druppel verbruikt. Wel alleen vermogen aangesproken wanneer olie temperatuur boven 80 graden is
                              Bedankt voor de tip. Zal ik zeker onthouden en lijkt mij ook logisch om de olie eerst op temperatuur te laten komen. Dit zal voor mij geen probleem zijn omdat ik vooral lange ritten doen. Hoe zit het trouwens met het benzineverbruik? Valt dit binnen de perken te houden met deze motor? Op dit moment rijd ik met een superb combi uit 2010 met 1.6 TDI motor en dat verbruik ligt erg laag maar, het mag wel "wat" meer pit hebben. Daarom mijn interesse in de 1.8 TSI :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_V Bekijk Berichten
                                Bedankt voor de tip. Zal ik zeker onthouden en lijkt mij ook logisch om de olie eerst op temperatuur te laten komen. Dit zal voor mij geen probleem zijn omdat ik vooral lange ritten doen. Hoe zit het trouwens met het benzineverbruik? Valt dit binnen de perken te houden met deze motor? Op dit moment rijd ik met een superb combi uit 2010 met 1.6 TDI motor en dat verbruik ligt erg laag maar, het mag wel "wat" meer pit hebben. Daarom mijn interesse in de 1.8 TSI :-)
                                nu gemiddeld 8.2, let er niet echt meer op (wel een 4x4)
                                bij rustige rijstijl is 7.5 ook mogelijk
                                wel altijd 98 ron getankt
                                Last edited by ; 29/09/2016, 10:09.

Comment

• De front assist remt ook op de autostrade. Ik heb geen ACC, enkel Front Assist.

Als ik tegen bijvoorbeeld 150km/u op het derde rijvak afkomt en ik zie iemand voorbijsteken die al aan het opschuiven is naar rechts (pinker staat aan). Als je dan niet voldoende afremt schiet hij zich in zijn ankers om af te remmen. Of hij tot 0 gaat gaan weet ik niet. Maar hij remt op het laatste toch vrij brut af (met de nodige kermis aan lichtjes en geluiden) om een aanrijding te voorkomen.
                                  2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                                  2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                                  2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                                  dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                                  http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• dat gaat tot 0 zijn

Comment

• 1.6 tdi met DSG getest en toch wel aangenaam verrast. Huidige wagen is 2.0 tdi (S-tronic) in A3 en had een groter verschil verwacht. Ik merkte het grootste verschil bij inhalen op autostrade: daar gaat minder vlot. Zal een aanpassing worden als het deze wagen wordt, maar minder groot dan gevreesd en ik krijg er natuurlijk andere dingen voor in de plaats.

Wel wat geschrokken van de eerste leasebedragen: blijkbaar heeft de superb toch wat last van lage restwaarde? Al moeten er nog meerdere leasemaatschappijen aangevraagd worden, er is wel een tendens zichtbaar. Werkgever zit nog nochtans op hoogste kortingen.

Momenteel draagt de berline mijn voorkeur, maar zou de combi dan toch interessanter zijn in lease?

levertijden zijn nu rond 7 maanden.

Comment

• Combi is populairder dan berline, en mogelijk daardoor een hogere restwaarde.

Comment

• Je kan inderdaad aangenaam verrast zijn, dit is altijd tijdens een testrit, je geeft al heel wat meer gas dan dat je met uw auto rijdt.
                                          Koop je dan die auto ,na een week ben je ontgoochelt in de prestaties.
                                          Z4 M40i

Comment

Working...
                                          X