Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi R8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Audi R8

    Na nieuwe lekkage gisteravond was Audi blijkbaar klaar met de geheimzinnigheid rond de R8: het doek is nu officieel van de auto getrokken!

    Opvallend genoeg komt de R8 meteen in twee versies. Ze hebben allebei een 5,2-liter V10 onder de kap. De 'basisversie' mobiliseert 540 pk, de topversie (de Plus) heeft de beschikking over 610 pk. Inderdaad, evenveel als in de technisch verwante Lamborghini Huracán.
    De topversie sprint in 3,2 seconden naar 100 km/h. De topsnelheid van de sterkste R8 is 330 km/h. De gewone R8 sprint in 3,5 seconden naar 100 km/h en ziet na het bereiken van een top van 323 km/h de Plus-bezitter langzaam uit beeld verdwijnen. Schakelen gaat in beide versies met een zeventraps automaat met dubbele koppeling.
    De R8 met 610 pk weegt 1.454 kg, zo'n 50 kg minder dan de vorige generatie. De ingenieurs hebben de gewichtsbesparing gerealiseerd door toepassing van aluminium, koolstofvezel en met koolstofvezel versterkt plastic (CFRP).
    De supercar is 4,42 meter lang, 1,94 meter breed en 1,24 meter hoog. De wielbasis bedraagt 2,65 meter.
    Autospotters kunnen de beide versies van elkaar onderscheiden door naar de achterspoiler te kijken. De gewone R8 heeft een automatisch uitklappende achterspoiler, de Plus heeft een vaste achterspoiler van koolstofvezel. Beide hebben een diffuser aan de achterzijde.
    De R8 heeft standaard ledkoplampen, laserkoplampen zijn optioneel. Binnenin zien we Audi's Virtual Cockpit met een digitaal instrumentarium.
    De nieuwe R8 beleeft z'n publieksdebuut op de salon van Genève. De verkopen starten in de zomer. In Duitsland kost de R8 V10 165.000 euro, de V10 Plus mag daar voor 187.400 euro mee. De Nederlandse prijzen zijn nog niet bekend.








    Na nieuwe lekkage gisteravond was Audi blijkbaar klaar met de...

  • #2
    Ik was echt een grote fan van de vorige (FL) R8. Ik ben niet helemaal overtuigd van deze.. Misschien dat binnenkort, wanneer de echte foto's er zijn, ik hem terug kan smaken
    That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

    16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
    28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
    28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

    Comment


    • #3
      Ook niet direct overtuigd...

      'k Vind het maar raar dat er geen centraal scherm niet meer is. Kan de passagier dan de radio bedienen, muziek kiezen?

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
        Ook niet direct overtuigd...

        'k Vind het maar raar dat er geen centraal scherm niet meer is. Kan de passagier dan de radio bedienen, muziek kiezen?
        Idem zoals bij de TT blijkbaar. De perscommentaren op de TT waren op dat vlak ook niet helemaal overtuigend: knap staaltje techniek en leuk om paneel voor de bestuurder te kunnen personaliseren, maar vaak heel afleidend (vooral in gps modus waarbij de kaart bijna het volledige scherm inneemt en de andere meters niet zo gemakkelijk meer in 1 blik kunnen bekeken worden) + bovendien niet consulteerbaar door passagier. In een sportwagen is dat laatste misschien niet echt een groot probleem, omdat het aantal ritten met passagier waarschijnlijk beperkter zijn dan zonder...?

        Voor de rest is deze nieuwe R8 weer typisch Audi: heel beperkte stijlevolutie, met zijn voor- en tegenstanders.

        Comment


        • #5
          Knap! Ligt in de lijn van de vorige en leuk dat ze in deze tijden 2 V10 motoren aanbieden. Moet er wel nog een beetje aan wennen aan het design.
          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

          Comment


          • #6
            Is er dan geen 8 cylinder meer verkrijgbaar?

            Comment


            • #7
              Echt janken met de pet op, dit.
              Wat een dramatisch mislukking deze R8. (als ook de TT, Facelift Q3, de Q7)
              Ook hier is het interieur waardeloos ontworpen zoals bij de TT, zonder een centraal multi media scherm.
              Bij de TT is dat scherm al waardeloos irritant aanwezig en dat zal hier niet anders zijn.
              Al die multi media troep moet je niet voor je neus hebben, leidt alleen maar onnodig af.
              Als ik een flikkerde kerst boom voor me neus wil hebben zet ik er wel één op het dashboard.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door realgenius Bekijk Berichten
                Is er dan geen 8 cylinder meer verkrijgbaar?
                Neen er zou wel nog een volledig elektrisch model komen, de R8 E-tron met 460 pk en een rijbereik van 450 km. De batterij zou 92 kwh hebben.
                2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                Comment


                • #9
                  Absoluut geen verbetering qua design IMO. Integendeel...dan maar sparen voor een MK1.
                  Last edited by Bwlian; 26/02/2015, 18:34.
                  1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD
                  2006 Ford Focus 1.8 TDCi Sport Clipper
                  2010 Opel Astra 1.3 CDTI Sports Tourer

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                    Idem zoals bij de TT blijkbaar. De perscommentaren op de TT waren op dat vlak ook niet helemaal overtuigend: knap staaltje techniek en leuk om paneel voor de bestuurder te kunnen personaliseren, maar vaak heel afleidend (vooral in gps modus waarbij de kaart bijna het volledige scherm inneemt en de andere meters niet zo gemakkelijk meer in 1 blik kunnen bekeken worden) + bovendien niet consulteerbaar door passagier. In een sportwagen is dat laatste misschien niet echt een groot probleem, omdat het aantal ritten met passagier waarschijnlijk beperkter zijn dan zonder...?

                    Voor de rest is deze nieuwe R8 weer typisch Audi: heel beperkte stijlevolutie, met zijn voor- en tegenstanders.
                    Ivm dat scherm zie testverslag van TT, als chauffeur helemaal top maar als passagier heb je helemaal geen beleving meer. Kunt dan beter spelletjes spelen op de Phone... Zoals al gezegd geweest in topic van TT, duo scherm geeft misschien een oplossing.
                    VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

                    Comment


                    • #11
                      Wat een mislukking zoals praktisch elk model dat audi momenteel uitbrengt.
                      Die hoekigheid kan ik zeker niet smaken en ook al was audi voorheen al een eenheidsworst. Het was dan tenminste soms nog een wooie worst, nu mogen ze hun worst steken waar de zon niet schijnt.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
                        Wat een mislukking zoals praktisch elk model dat audi momenteel uitbrengt.
                        Die hoekigheid kan ik zeker niet smaken en ook al was audi voorheen al een eenheidsworst. Het was dan tenminste soms nog een wooie worst, nu mogen ze hun worst steken waar de zon niet schijnt.
                        Last edited by ; 26/02/2015, 20:34.

                        Comment


                        • #13
                          Ik vind het een mooie auto geworden en hij zal in het echt ongetwijfeld nog mooier zijn, maar ook ik moet zeggen dat Audi inderdaad niet meer de voldoening geeft die het vroeger gaf. We worden steeds vaker negatief verrast en teleurgesteld.

                          Comment


                          • #14
                            Vorige vond ik mooier, zoiezo zou ik voor dit budget toch voor andere merken kiezen.

                            Comment


                            • #15
                              saaie facelift

                              Comment


                              • #16
                                vooraan doet me denken aan Seat, vooral die lichtblokken

                                en 165k... een Carrera 2 concurrent aan 90k ware interessanter geweest

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
                                  vooraan doet me denken aan Seat, vooral die lichtblokken

                                  en 165k... een Carrera 2 concurrent aan 90k ware interessanter geweest
                                  Amai wat een saaie ... Facelift, dat kan je toch geen nieuw model noemen, idem voor de q7, tt en hou u vast voor de 'nieuwe' a4, oersaai, wie koopt nu zo'n weinig evoluerende wagens ????? Voor mij heeft audi afgedaan, ja interieur kwaliteit maar nul komma nul design!

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                                    Echt janken met de pet op, dit.
                                    Wat een dramatisch mislukking deze R8. (als ook de TT, Facelift Q3, de Q7)
                                    Ook hier is het interieur waardeloos ontworpen zoals bij de TT, zonder een centraal multi media scherm.
                                    Bij de TT is dat scherm al waardeloos irritant aanwezig en dat zal hier niet anders zijn.
                                    Al die multi media troep moet je niet voor je neus hebben, leidt alleen maar onnodig af.
                                    Als ik een flikkerde kerst boom voor me neus wil hebben zet ik er wel één op het dashboard.
                                    Er is nochtans niemand hier op het forum die zoveel foto's plaatst van al die lelijke Audi's dan gij. Zelfkastijding???

                                    Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk Berichten
                                    Amai wat een saaie ... Facelift, dat kan je toch geen nieuw model noemen, idem voor de q7, tt en hou u vast voor de 'nieuwe' a4, oersaai, wie koopt nu zo'n weinig evoluerende wagens ????? Voor mij heeft audi afgedaan, ja interieur kwaliteit maar nul komma nul design!
                                    Wie dat koopt? Zéér véél mensen blijkbaar. Kijk maar eens in het straatbeeld.

                                    Comment


                                    • #19
                                      De kritiek is hier toch wel zeer hard. Ik vind dit op het eerste zicht ook niet direct mooi maar ik wacht af met definitief te oordelen tot ik hem irl heb mogen aanschouwen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk Berichten
                                        Amai wat een saaie ... Facelift, dat kan je toch geen nieuw model noemen, idem voor de q7, tt en hou u vast voor de 'nieuwe' a4, oersaai, wie koopt nu zo'n weinig evoluerende wagens ????? Voor mij heeft audi afgedaan, ja interieur kwaliteit maar nul komma nul design!
                                        Er zijn mensen die net houden van weinig evoluerende wagens, Volkswagen speelt dit ook uit.
                                        2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                        2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                        2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                                        Comment

                                        Working...
                                        X