Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi R8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • tzou toch zonde zijn... zonder de R8 was audi nooit geworden wat het nu is. ze zouden ergens in de middenmoot aan het vechten zijn met renault en opel
    lets have some more member berries

    Comment


    • hilarisch

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Doa
        tzou toch zonde zijn... zonder de R8 was audi nooit geworden wat het nu is. ze zouden ergens in de middenmoot aan het vechten zijn met renault en opel
        Hahaha, ik hoop dat je sarcastisch bent.
        Toch goed gelachen, waarvoor dank

        Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
          tzou toch zonde zijn... zonder de R8 was audi nooit geworden wat het nu is. ze zouden ergens in de middenmoot aan het vechten zijn met renault en opel
          In zekere zin heb je gelijk.
          De R8 is een beetje een HALO Car "a unique automobile designed to draw attention to the brand" waar mensen voor naar de showroom komen en dan vervolgens met een andere Audi de deur uit gaan.
          There are Pretenders among us.....
          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
            Hahaha, ik hoop dat je sarcastisch bent.
            Toch goed gelachen, waarvoor dank

            Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
            totaal niet. hoeveel mensen kennen een audi RS? vraag aan die zelfde mensen of ze de R8 kennen.
            de R8 is voor audi wat de S class voor mercedes is imo.

            lets have some more member berries

            Comment


            • Sorry, efkes serieus blijven he. Audi was al lang premium voor de R8 er is gekomen. Ben geen Audi fan maar zeggen dat de R8 het merk naar een hoger niveau heeft getild is onwaar.
              Dat is lang geleden begonnen met de oer Quattro en dat aandrijfsysteem. Als er al iets moet aan geduid worden als imagebuilder voor het merk dan was het vele jaren lang één woord :
              'quattro'.
              Nu is Audi al lang één van de drie en dat is al zo van voor 2007, toen de R8 er kwam.

              Comment


              • Het was weer een paar weken geleden hé, Doa heeft weer een keer kunnen bashen en is gelukkig. ;-)

                Hij heeft wel een punt met te zeggen dat veel mensen de R8 niet kennen en nog minder dat die uit de Audi-stal komt. Je vindt trouwens geen 5 dealers in België die er één in de vitrine hebben staan. W.a.w dat model heeft geen enkele invloed (gehad) op de verkoop van andere modellen.
                Blijft natuurlijk wel een feit dat de R8 in de meer uren wedstrijden er steeds een aangename “attractie” van maken.


                Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • Zoals TT-911 zegt, is Audi idd al zeer lang eentje van de duitse 3 en heeft de R8 daar geen reet mee te maken. De R8 zet ook niets op de kaart voor Audi. Als ze die afvoeren, gaat dat voor het merk ook niets uitmaken.

                  Wel is dat audi achteraan bengelt en dus BMW en Mercedes moet laten voorgaan.

                  @Metaxa: ik zei bijna dagelijks eentje in de Vitrine staan, als ik er langs rij. Maar dan wel bij d'Ieteren

                  Comment


                  • Ik heb de R8 nooit interessant gevonden en ook nooit begrepen wat Audi moest met zo'n auto.
                    De Ur-quattro was veel meer een image builder en de Sport quattro was geweldig.
                    Voor de rally sport was er ook een Sport quattro S2 in ontwikkeling, met middenmotor, maar door het plotseling schrappen van Group B is die er nooit gekomen.
                    Het was Audi's antwoordt op het middenmotor geweld van Lancia en Peugeot.



                    There are Pretenders among us.....
                    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                    Comment


                    • Another Audi Rep Now Says There Are No Plans For R8 V6.




                      There are Pretenders among us.....
                      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                      Comment


                      • Rij-impressie: AUDI R8 V10 RWD


                        Voor het eerst in het bestaan van het (moderne) Audi is er een model met achterwielaandrijving verkrijgbaar: de R8 V10 RWS, kort voor Rear Wheel Series. Schuilt er dan toch een rebel in dat doorgaans zo keurig in de pas lopende merk uit Ingolstadt?


                        Je hoeft Audi echt niet te vertellen hoe het potente auto's moet bouwen; de Sen RS-modellen barsten uit hun voegen van de pk's en dankzij hun standaard Quattro-vierwielaandrijving hoef je je over tractieverlies ook weinig zorgen te maken. Hartstikke efficiënt, veilig en betrouwbaar. Prachtig, maar het heeft ook een keerzijde: Audi's zijn bedachtzaam en voorspelbaar. Ook de S- en RS-modellen zijn, in vergelijking met de M-modellen van BMW en de AMG's van Mercedes, te afstandelijk, te weinig uitdagend, niet spannend genoeg. Kortom: saai. Je begrijpt, we chargeren enigszins. Maar zelfs de R8, wel degelijk een echte supersportwagen, spreekt niet tot zo de verbeelding als een Porsche, Ferrari of Lamborghini dat doet. Blijkbaar is er bij Audi iemand wakker geworden die vond dat het maar eens afgelopen moest zijn met dat keurige imago. Stropdas af, bovenste knoopjes los en gáán. Zonder gekheid: Audi wil zijn imago wat aanscherpen en daarom werd Quattro GmbH recentelijk omgetoverd tot Audi Sport. Nu weten we waarom: onder het kopje 'Quattro' kun je geen auto's zonder vierwielaandrijving op de markt zetten.

                        De R8 V10 RWS opent het bal der achterwielaandrijvers. Tenminste, dat maken wij er voor het gemak van, want Audi zelf laat niet meer los dan "Het zou kunnen dat …". Maar niemand roept een Rear Wheel Series in het leven om die serie na één exemplaar te beëindigen, toch? Laten we daarom ervoor duimen dat er meer spannende Audi's op komst zijn zónder Quattro. Je krijgt er namelijk ineens veel leukere auto's door. Opvallend: BMW en Mercedes schakelen met hun sportieve versies juist steeds vaker over op vierwielaandrijving!


                        EN DAN WORDT HET LINK

                        Een R8 V10 Quattro 'ombouwen' tot een achterwielaandrijver is relatief eenvoudig: verwijder de cardanas en het differentieel bij de voorwielen en klaar ben je. Dat scheelt zo'n 50 kilogram aan de voorkant, waardoor de balans iets verandert en de dempers een marginaal andere afstemming behoeven. Voor betere tractie hebben de achterwielen wat meer camber en aan de voorzijde is een stijvere stabilisatorstang gemonteerd. Als bestuurder merk je tijdens pittig bochtenwerk dat de voorwielen slechts nog hoeven te sturen en geen aandrijfkrachten meer hoeven te verwerken. Daardoor werkt de installatie 'cleaner' en prettiger dan bij de Quattro en krijg je meer dan genoeg feedback – zelfs met de winterbanden die onder onze testauto zitten. Achterin gromt en brult de heerlijke V10 die we al bijna tien jaar van de R8 kennen. Wat is het geweldig dat dit soort atmosferische krachtcentrales nog bestaan in dit turbotijdperk. De klankkleur verandert mee met het rappe stijgen van de naald van de toerenteller.

                        Puur omdat het kan, laten we de begrenzer er bij zo'n 9.000 tpm (de 10 op de toerenteller is in zicht!) er even genadeloos inhakken. In 'manual' wordt er niet automatisch opgeschakeld. Een tikje tegen de rechter flipper en bám, de S-tronic automaat knalt naar het volgende verzet. En dan wordt het link. De achterwielen krijgen ineens zoveel kracht te verwerken, dat we op het natte Spaanse asfalt alle zeilen moeten bijzetten om de achterkant van de R8 in het gareel en uit het struweel te houden. Maar ondertussen kraaien we vanbinnen van de pret; zó hoort een sportauto te zijn: gemeen, hufterig, nooit te beroerd om met zijn chauffeur aan de haal te gaan. Voortdurende alertheid is dus op zijn plaats wanneer je traction control en ESP uitschakelt.


                        GEHEID ACHTERSTEVOREN

                        Omdat we door de jaren heen zo gewend zijn geraakt aan het 'veilige' Quattro ('Als hij uitbreekt, gewoon een beetje gas erbijgeven en de voorwielen trekken je wel weer recht') zou je bijna vergeten dat de R8 een supercar is met 540 pk. Maar nu alleen nog op de achterwielen. Door de midscheepse plaatsing van de motor heb je weinig speling zodra de achterkant uitbreekt. Je draait veel sneller om je as dan bij een achterwielaandrijver waarvan de motor voorin zit. Daar kun je veel meer mee 'vegen'. In het grensgebied kan de R8 ineens uitbreken en als je niet vliegensvlug tegenstuurt en de beweging van je rechtervoet niet op de juiste manier doseert, ga je geheid achterstevoren. Netjes driften is een kunst met deze auto. Verstokte Audi-rijders die vergroeid zijn met Quattro en zo'n RWS wel wat lijkt, adviseren we daarom een (extra) rijvaardigheidstraining te volgen.

                        Wat uiteindelijk als een paal boven water staat, is dat deze R8 V10 RWS de leukste Audi is die we ooit hebben gereden. Er moet weer gewérkt worden achter het stuur – al kun je de R8 nog steeds zonder moeite 'gewoon' rijden, zolang je alle hulpsystemen laat aanstaan. Er worden 999 exemplaren van de R8 RWS gebouwd, dus wees er snel bij.


                        OORDEEL

                        • +Audi’s kunnen wél leuk zijn!
                        • +Atmosferische V10
                        • -Beperkte oplage
                        • -Druk instrumentarium











                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • Nu nog een schoon kleurke en die striping eraf.

                          Comment


                          • PERFORMANCE VERVANGT PLUS

                            AUDI R8 ONDER HET MES


                            Audi heeft de R8 op de snijtafel gelegd. De Duitse supercar keert met een opgefrist uiterlijk en aangescherpte techniek terug naar de markt.

                            De in 2015 gepresenteerde tweede generatie van Audi's R8 wordt na zo'n 2,5 jaar gemoderniseerd. Vrees niet, de V10 blijft. Sterker nog, die 5,2-liter tiencilinder krijgt er vermogen bij. In de reguliere R8 - alles is relatief - stampt die hoogtoerige V10 er 570 pk en 550 Nm uit. Dat is 30 pk en 10 Nm meer dan voorheen. Met dat vermogen sprint de vernieuwde R8 in 3,4 tellen naar een snelheid van 100 km/h. De opengewerkte versie, de R8 Spyder, heeft 3,5 seconden voor dezelfde sprint nodig. De topsnelheid ligt op 324 km/h voor de dichte R8 en op 322 km/h voor de Spyder.

                            Momenteel biedt Audi een extra krachtige Plus-versie van de R8 aan, een auto die vanaf nu R8 Performance Quattro heeft. De tiencilinder leverde in de Plus-versie 610 pk en 560 Nm, maar dat vermogen is nu opgeschroefd naar 620 pk en 580 Nm. De dichte R8 Performance Quattro heeft in 3,1 seconden een snelheid van 100 km/h op z'n digitale instrumentarium staan (3,2 tellen voor de Spyder). De topsnelheden: 331 km/h voor de Coupé en 329 km/h voor de Spyder.

                            Er verandert meer op technisch vlak. Zo zegt Audi het onderstel aangescherpt te hebben, wat voor een hogere stabiliteit moet zorgen. De stuurbekrachtiging en de stuurinrichting is anders afgesteld en de R8 moet nu directer reageren. Verder zijn aanpassingen aangebracht in de rijmodi die je via Drive Select kunt vinden. Audi spreekt over grotere verschillen tussen de standen Comfort, Auto, Dynamic en Individual. Het ESC-systeem (Electronic Stabilization Control) is verbeterd en dat zou de remweg moeten verkorten.

                            Standaard staat de R8 op 19-inch lichtmetaal, al staan 20-inch exemplaren op de bestellijst. R8's met stalen remschijven zijn te herkennen aan hun rode of zwarte remklauwen. De exemplaren met keramische remmen krijgen grijze of rode exemplaren. Optioneel levert Audi een stabilisatorstang, vervaardigd uit met koolstofvezel versterkt kunststof. Die brengt het gewicht met grofweg 2 kilo terug.

                            Uiterlijk

                            Vanbuiten zijn de vernieuwde R8's onder meer te herkennen aan de bredere, plattere grille met nieuw gaaswerk. Tussen de voorklep en de grille brengt Audi een soort 'brievenbus' aan die we niet alleen kennen van de nieuwe A1, maar ook van de onlangs gepresenteerde R8 LMS GT3. De complete voorbumper is nieuw en ook de luchtopeningen onder de koplampen zijn anders van vorm. De verticale lamellen keren daar niet meer terug. Het voorheen alleen onder de achterlichten aanwezige gaaswerk loopt nu over de hele breedte van de kont. Uiteraard is ook de achterbumper nieuw; daarin zijn nu twee grote, ronde uitlaateindstukken in plaats van trapeziumvormige exemplaren verwerkt. Nog een kleine aanpassing: het luchtfilter van de V10 zit voortaan onder een nieuwe afdekkap die in kunststof of in carbon uitgevoerd kan worden.

                            Natuurlijk valt er genoeg naar eigen smaak aan te kleden. Bij de standaard R8 zijn zaken als de splitter aan de voorzijde, de ornamenten op de flanken en de diffuser in hoogglans zwart afgewerkt. Bij de R8 Performance Quattro zijn die zaken in matgrijs afgewerkt. Verder levert Audi voor beide versies optioneel een pakket waarmee de genoemde details in hoogglans koolstofvezel zijn uitgevoerd. Audi levert de R8 verder in twee nieuwe kleuren: Kemora-grijs en Ascari-blauw. De aanpassingen in het interieur hebben puur betrekking op nieuwe kleurstellingen en materialen.













                            Last edited by Jocar; 24/10/2018, 10:28.
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


















                            • Last edited by Jocar; 24/10/2018, 10:28.
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment




                              • Last edited by Jocar; 24/10/2018, 10:29.
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Die uitlaatpijpen .....
                                  Blijft toch een dikke bak om in het echt te zien, vind ik.

                                  Comment


                                  • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Blijf het toch een complete mislukking vinden, die facelift.
                                      Die nieuwe voor en achterbumpers zijn echt een aanfluiting.



                                      There are Pretenders among us.....
                                      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                      Comment


                                      • Die voorbumper past echt niet bij het geheel, de vorige was beduidend mooier, IMHO.

                                        There are Pretenders among us.....
                                        Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                        Comment


                                        • Is wat meer lambo style. Maar die “lederen klak” op het dashboard vind ik maar raar....


                                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                          Comment

                                          Working...
                                          X