Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes-Benz Vito

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mercedes-Benz Vito

    Heeft iemand ervaring met de nieuwe Vito Tourer Pro als personenwagen? Mijn W204 break wordt dit jaar vervangen en (veel) meer plaats zou zowel voor familiale als werk omstandigheden wel handig zijn. Of rijdt dat toch nog te veel als 'bus'?

    Volgens testen die ik lees, zou die er wat betreft comfort serieus op vooruitgegaan zijn. En ik vind het nieuwe model best knap. Ik zou sowieso voor een achterwiel aangedreven model gaan, omdat ik dat fijner vind rijden.



    Mijn excuses moest hierover al een topic bestaan, maar ik vond het niet zo direct.

  • #2
    De nieuwe Vito had blijkbaar nog geen topic, alles stond bij de V-klasse, ik heb deze informatie dan maar naar hier gehaald,


    De nieuwe V-klasse kennen we al, en nu heeft Mercedes-Benz ook het praktischer ingestelde broertje van die personenbus gepresenteerd: de Vito.

    Eind januari trok Merdedes het doek af van z'n nieuwe V-klasse. Zoals voorheen krijgt de V-klasse - eerder Viano geheten - ook een praktische bestelversie. We hebben hem al eens gecamoufleerd zien rondgaan, maar nu ziet de nieuwe Vito officieel het daglicht.
    De gesloten versie van de nieuwe Vito wordt leverbaar in drie lengtes. Volgens de Duitsers heeft de nieuwe besteller zelfs het grootste laadvermogen in deze klasse. Versies met een dubbele cabine zijn natuurlijk ook van de partij, hetzelfde geldt voor een model dat gericht is op personenvervoer: de Vito Tourer (niet te verwarren met de luxueuzer ingestelde V-klasse).
    De Vito komt met zowel voor-, achter- als vierwielaandrijving en onder de kap komen alleen dieselmotoren te liggen. Er is keuze uit vijf vermogensvarianten. De basisversie is een 1,6-liter turbodiesel, die als 109 CDI 88 pk levert. De 111 CDI schopt het tot 114 pk. De achterwielaangedreven Vito is leverbaar met een 2,15-liter viercilinder turbodiesel. Als 114 CDI komt-ie tot 136 pk, als 116 CDI tot 163 pk en de 110 BlueTec weet 190 pk naar de achterwielen te sturen.
    Aan het eind van dit jaar verschijnt de nieuwe Vito in de showrooms. Prijzen worden in een later stadium bekendgemaakt.





    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3




      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4




        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5




          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6




            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              is er ook een mogelijkheid om koetswerkkleurige bumpers/spiegels te hebben op de bestelwagen Vito?
              Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                is er ook een mogelijkheid om koetswerkkleurige bumpers/spiegels te hebben op de bestelwagen Vito?
                Volgens de configurator wel: 370€ excl. BTW, spiegels niet inbegrepen

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                  Volgens de configurator wel: 370€ excl. BTW, spiegels niet inbegrepen
                  dat is toch wel een verplichte optie moest ik zo iets kopen, wat lelijk toch met die plastieken bumpers.
                  Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                    dat is toch wel een verplichte optie moest ik zo iets kopen, wat lelijk toch met die plastieken bumpers.
                    True, maar ik begrijp wel waarom ze erop besparen.

                    Comment


                    • #11
                      zonder rijdt dat net zo goed, heeft geeneen nut

                      Comment


                      • #12
                        Het is alweer bijna een jaar geleden dat Mercedes de nieuwe V-klasse en Vito op ons afvuurde. Van de bestelversie heeft Mercedes nu een sportief aangeklede versie op de prijslijst staan.

                        De Vito kan gezien worden als de bestelversie van de V-klasse, een auto die we vorig jaar rond deze tijd voor het eerst tegenkwamen. Nu heeft Mercedes een nieuwe, gelimiteerde uitvoering voor de besteller klaar: de Vito Sport.
                        De buitenkant van de Vito Sport is versierd met een andere voor- en achterbumper, twintigspaaks 17-inch metend lichtmetaal en sidebars. De Sport is gebaseerd op de Vito met dubbele cabine in Comfort Plus-uitvoering en beschikt verder over zaken als een multifunctioneel stuurwiel en Led-verlichting. De Vito Sport staat als Lang met 111 CDI-dieselmotor onder de kap in Comfort Plus-uitvoering met dubbele cabine - een hele mond vol - vanaf 29.990 euro (NL-prijs) exclusief BTW bij je voor de zaak.

                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          Had beter gekund imho
                          Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                          Comment


                          • #14
                            zulke side-bars...lijkt mij enkel een nl uitvoering

                            Comment


                            • #15
                              EVITO KRIJGT FORS LANGERE ADEM

                              MERCEDES-BENZ VERNIEUWT VITO ÉN EVITO TOURER

                              De uit 2014 stammende V-klasse werd in januari 2019 gemoderniseerd en ruim een jaar later worden ook de praktischer én soberder ingestelde Vito en Vito Tourer, op personenvervoer gerichte versie van de Vito. Vanbuiten is de vernieuwde Vito te herkennen aan z'n herziene grille met drie zwart- of chroomkleurige lamellen en aan de centraal in de grille geplaatste Mercedes-ster. In het interieur past Mercedes-Benz nieuwe uitstroomopeningen toe en her en der past het merk nieuwe materialen en afwerkingsopties toe. Mercedes-Benz stelt verder nieuwe lakkleuren en nieuwe wielen in de maten 17-, 18- en 19-inch beschikbaar.

                              Nieuw voor de complete Vito-familie is de motorversie die Mercedes-Benz aanduidt als de 124 CDI, een nieuwe topmotorisering die 239 pk en 500 Nm op de been brengt. Deze tweeliter viercilinder helpt de Vito in 7,9 seconden aan een snelheid van 100 km/h. Z'n topsnelheid: 210 km/h. Deze 124 is echter alleen te krijgen in de Vito Tourer. Voor wie deze variant iets te veel van het goede is, of voor wie een gesloten bestelversie wil, heeft Mercedes een oplossing. Waar de moderne 2.0 CDI's van motorenfamilie OM654 alleen waren voorbehouden aan de Vito Tourer, zijn ze nu ook op de bestellijst van de gesloten bestelversie (Vito) gezet. Ze vervangen de 2.2 CDI's van de OM654-familie. De 2.0's zijn er, naast als de al genoemde 124 CDI als 116 CDI (163 pk en 380 Nm) en als 119 CDI (190 pk en 440 Nm). Lager op de lijst staan de 110 CDI (102 pk en 270 Nm), 114 CDI (136 pk en 330 Nm), dieselmotoren met een inhoud van 1,7-liter. Deze instapdiesels zijn altijd gekoppeld aan aan handgeschakelde zesbak.

                              Alle achterwielaangedreven Vito's met de nieuwe 2.0 zijn voortaan leverbaar met de 9G-Tronic-automaat die in die gevallen de 7G-DCT-bak vervangt. De 110 CDI is alleen met voorwielaandrijving te krijgen, terwijl de 114 CDI en 116 CDI met voorwielaandrijving, achterwielaandrijving en vierwielaandrijving is te krijgen. De 119 CDI is er alleen met achterwielaandrijving en vierwielaandrijving.

                              eVito

                              Ook is er nieuws voor de eVito Tourer, de volledig elektrische variant van de op personenvervoer gerichte versie van de Vito. Die bus krijgt namelijk een volledig nieuw accupakket, het fors grotere exemplaar dat Mercedes-Benz ook in de EQV heeft gehangen (de volledig elektrische V-klasse, zijn we er nog?). Waar de eVito Tourer voorheen een 41,4 kWh groot accupakket had, goed voor een elektrische actieradius van zo'n 150 kilometer, krijgt de eVito Tourer nu het 100 kWh (90 kWh netto) grote accupakket van de EQV in zijn bodem gemonteerd. De eVito Tourer scoort daarmee een WLTP-bereik van 421 kilometer. Net als in de EQV drijft een elektromotor met een piekvermogen van 204 pk en 362 Nm de voorwielen aan. De topsnelheid ligt op 140 km/h, maar wie bijbetaalt kan deze laten verhogen tot 160 km/h. De eVito Tourer is beschikbaar in twee lengtematen: 5,14 meter en 5,37 meter. De binnenruimte is identiek aan die van de Vito's met verbrandingsmotor. Aan een DC-lader (50 kW) is het accupakket in zo'n 80 minuten van 10 naar 80 procent vol te laden. Optioneel kan de eVito Tourer overweg met een laadvermogen van 110 kW. De laadsessie 10-80 % is dan in minder dan 45 minuten achter de rug. De klimaatregeling van de eVito Tourer is via een telefoonapplicatie te activeren terwijl de auto wordt volgeladen.

                              Alle Vito's met de nieuwe 2.0 dieselmotoren profiteren van de komst van Airmatic-luchtvering, een systeem dat daarnaast nu ook in de V-klasse en EQV beschikbaar is. Ook nieuw: een actieve remassistent, een actieve afstandsassistent (Distronic) én een digitale binnenspiegel. De Vito's zijn verder ook leverbaar met intelligent Light System, een pakket dat onder meer uit led-richtingaanwijzers, led-dagrijverlichting, led-dimlicht, led-grootlicht en bochtenverlichting bestaat. De Vito's profiteren verder van een reeks nieuwe infotainmentsystemen, simpelere exemplaren dan het MBUX-systeem. Er zijn varianten met- en zonder touchcreen en Android Auto- of Apple Carplay-ondersteuning beschikbaar

                              De eVito, dus de elektrische gesloten bestel-Vito, wordt vooralsnog niet genoemd. Navraag bij Mercedes-Benz Bedrijfswagen leert ons dat de eVito zijn 41,4 kWh grote accupakket behoudt. Wel profiteert de gesloten bestelversie van de eVito van de overige aanpassingen aan de Vito-familie. De vernieuwde Vito is vanaf april te bestellen en wordt in juni geleverd.










                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                diesel 1.7, zou dat niet de 1.6 uit de e200d moeten zijn, de kleinere versie om 654

                                of zouden ze zoals vroeger een langere slag geven aan de bedrijfswagen om 654

                                de om 601 200d en 250d kregen dat ook in de camionettes, waren daar 2.3 en 2.9

                                benieuwd ;D ...details

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  diesel 1.7, zou dat niet de 1.6 uit de e200d moeten zijn, de kleinere versie om 654

                                  of zouden ze zoals vroeger een langere slag geven aan de bedrijfswagen om 654

                                  de om 601 200d en 250d kregen dat ook in de camionettes, waren daar 2.3 en 2.9

                                  benieuwd ;D ...details
                                  Neue Dieselmotoren (OM 654)

                                  Mit der Modellpflege ist für alle Varianten des Vito mit Heckantrieb der 2,0-Liter-Vierzylinder-Dieselmotor der neuen Generation OM 654 verfügbar. Bisher war die neue Motorengeneration nur für den Personentransporter Vito Tourer verfügbar. Nutzfahrzeugkunden können aus den folgenden vier Leistungsstufen wählen, hier am Beispiel vom Vito Kastenwagen:
                                  • Vito 110 CDI mit 75 kW (102 PS) und 270 Nm Drehmoment
                                  • Vito 114 CDI mit 100 kW (136 PS) und 330 Nm Drehmoment
                                  • Vito 116 CDI mit 120 kW (163 PS) und 380 Nm Drehmoment
                                  • Vito 119 CDI mit 140 kW (190 PS) und 440 Nm Drehmoment

                                  Als neues Spitzenaggregat gibt es für den Vito Tourer und den Vito Mixto mit Pkw-Zulassung den
                                  • Vito 124 CDI mit 176 kW (239 PS) und 500 Nm Drehmoment

                                  Der OM 654 soll effizienter und sauberer als der OM 651 sein und mehr Geräusch- und Schwingungskomfort bringen. Zur Stickoxid-Minderung werden neben einem Partikelfilter mit SCR-Katalysatorfunktion noch zwei "reine" SCR-Kats mit zwei Adblue-Zudosierungen eingesetzt. Der Adblue-Tank fasst bei allen Modellen 24 Liter.

                                  Erstmals ist jetzt auch für alle Vito-Varianten mit Hinterradantrieb die 9G-Tronic-Automatik erhältlich. Sie ersetzt die 7G-Tronic und war bisher dem Vito Tourer vorbehalten.

                                  In Verbindung mit den neuen OM-654-Motoren hat der Vito serienmäßig Hinterradantrieb und wahlweise Allradantrieb. Die Fahrzeughöhe bleibt selbst mit Allradantrieb unter der Zwei-Meter-Grenze, so dass der Vito kompatibel mit allen gängigen Garagen, Parkhäusern, Tiefgaragen und Waschanlagen bleibt.

                                  Die Versionen mit Vorderradantrieb bekommen einen quer eingebauten 1,7-Liter-Diesel aus der Motorenfamilie OM 622 mit 75 kW (Vito 110 CDI) oder 100 kW (Vito 114 CDI). Dazu kommt hier eine Sechsgang-Schaltung.

                                  Die Motoren des Vito Kastenwagen:
                                  110 CDI FWD 114 CDI FWD 114 CDI RWD 114 CDI 4x4 116 CDI RWD 116 CDI RWD 116 CDI 4x4 119 CDI RWD 119 CDI 4x4
                                  Hubraum (ccm) 1749 1749 1951 1951 1951 1951 1951 1951 1951
                                  Leistung (kW/PS) 75/102< 100/136 100/136 100/136 120/163 120/163 120/163 140/190 140/190
                                  Drehmoment (Nm) 270 330 330 330 380 380 380 440 440
                                  Getriebe 6-Gang 6-Gang 9G-Tronic 9G-Tronic 6-Gang 9G-Tronic 9G-Tronic 9G-Tronic 9G-Tronic
                                  NEFZ-Verbrauch (Liter/100 km) 6,4 6,4 5,8 6,5 5,9 5,8 6,3 5,8 6,3
                                  CO2 (g/km) 169 168 154 170 156 154 166 154 166
                                  Abgasnorm Euro 6d-Temp Euro 6d-Temp Euro 6d-Temp Euro 6d-Temp Euro 6d-Temp Euro 6d-Temp Euro 6d-Temp Euro 6d-Temp Euro 6d-Temp


                                  Die Motoren des Vito Mixto mit Nutzfahrzeugzulassung:
                                  110 CDI

                                  FWD
                                  114 CDI

                                  FWD
                                  114 CDI

                                  RWD
                                  114 CDI

                                  4x4
                                  116 CDI

                                  RWD
                                  116

                                  CDI

                                  RWD
                                  116 CDI

                                  4x4
                                  119 CDI

                                  RWD
                                  119 CDI

                                  4x4
                                  Hubraum (ccm) 1749 1749 1951 1951 1951 1951 1951 1951 1951
                                  Leistung (kW/PS) 75/102 100/136 100/136 100/136 120/163 120/163 120/163 140/190 140/190
                                  Drehmoment (Nm) 270 330 330 330 380 380 380 440 440
                                  Getriebe 6-Gang 6-Gang 9G-Tronic 9G-Tronic 6-Gang 9G-Tronic 9G-Tronic 9G-Tronic 9G-Tronic
                                  NEFZ-Verbrauch (Liter/100 km) 6,5 6,5 5,8 5,9 5,9 5,8 5,9 5,8 5,9
                                  CO2 (g/km) 172 171 154 155 157 154 155 154 155
                                  Abgasnorm Euro 6d-Temp Euro 6d-Temp Euro 6d-Temp Euro 6d-Temp Euro 6d-Temp Euro 6d-Temp Euro 6d-Temp Euro 6d-Temp Euro 6d-Temp

                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      Alle foto's.

                                      https://de.motor1.com/photos/715594/...o-tourer-2020/
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        om622, een andere - 1.7 - versie van de 1.6dci van renault dus

                                        Comment

                                        Working...
                                        X