Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar XF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Jaguar XF

    Jaguar toont op 24 maart in Londen de nieuwe XF, heeft het merk zojuist bekendgemaakt. Ook zijn het interieur en de bovenkant van de auto zojuist opgedoken in een teaservideo.

    Tijdens deze onthulling zal de XF over kabels rijden, die over het water zijn gespannen. De Engelse stuntman neemt dan plaats achter het stuur.
    Het showdebuut vindt acht dagen later plaats. Dat zal zijn op de New York International Auto Show, die op 1 april z'n persdag heeft.
    De nieuwe generatie van de XF krijgt net als de andere Jaguars een aluminium basisstructuur. Mede daardoor kan het gewicht van de auto flink naar beneden.
    In combinatie met nieuwe motoren (onder meer de Ingenium-motoren) zorgt dat voor een flink lager verbruik. De zuinigste versie met de Ingenium-diesel verbruikt ongeveer 4,0 l/100 km, heeft het merk bekendgemaakt.
    De nieuwe XF verschijnt in de herfst bij de Jaguar-dealer.



    Bron: www.autoweek.nl
    Last edited by RUBN; 24/03/2015, 19:26.
    freude am fahren

  • #2






    Bron: www.autoweek.nl
    freude am fahren

    Comment


    • #3


      Bron: www.autoweek.nl
      freude am fahren

      Comment


      • #4
        Binnen een dik uur is de onthulling live te volgen op de website: http://www.jaguar.com/
        freude am fahren

        Comment


        • #5
          Dit is de nieuwe Jaguar XF. Met deze tweede generatie wil het Engelse merk opnieuw de aanval openen op auto's als de BMW 5-serie en Audi A6.






          Ontwerper Ian Callum heeft overduidelijk gekeken naar het design van de XE. De lichtunits van de XF vertonen overeenkomsten met die van z'n kleine broer en ook het silhouet doet sterk aan dat van de XE denken.
          De tweede generatie XF is 4.954 mm lang en de wielbasis is 2.960 mm. Ondanks dat de auto iets korter en lager is dan z'n voorganger, zorgt de langere wielbasis (+ 51 mm, 125 mm meer dan de XE) voor meer interieurruimte. Dat betekent achterin 15 mm meer beenruimte en 27 mm meer hoofdruimte dan voorheen.
          Onderhuids maakt de XF een flinke stap. De tweede generatie krijgt namelijk een basis van aluminium. Dat resulteert in een tot 190 kg lager gewicht, en volgens Jaguar is de XF hiermee 90 kg lichter dan de concurrentie.
          Het lagere gewicht zorgt voor betere rijeigenschappen en ook een lager verbruik. De zuinigste versie heeft de beschikking over de nieuwe 2,0-liter Ingenium-turbodiesel met 163 pk/380 Nm en een handbak. De CO2-uitstoot is 104 g/km, de laagste waarde voor een niet-hybride in dit segment.
          Daarboven bestaat het dieselgamma uit een 2,0-liter Ingenium-turbodiesel met 180 pk en 430 Nm en een 3,0-liter V6-turbodiesel met 300 pk en 700 Nm. Alle motoren zijn te combineren met een achttrapsautomaat van ZF, een handgeschakelde zesbak is op sommige versies verkrijgbaar.
          De basisbenzinemotor is een 2,0-liter turbomotor met 240 pk en 340 Nm. Daarboven vinden we 3,0-liter V6- en met supercharger. De eerste heeft een vermogen van 340 pk, de topversie heeft 380 pk en gaat door het leven als V6 S. Die heeft een sportiever karakter dan de andere versies. In een later stadium volgen ongetwijfeld ook weer diverse R-versies met 5,0-liter V8 Supercharged.
          Net als de XE krijgt de XF de beschikking over het InControl Touch-infotainmentsysteem, in dit geval met een 10,2-inch touchscreen met Dual View. Een digitaal Meridian-audiosysteem van 825 Watt met zeventien speakers is een optie.
          Het showdebuut van de XF vindt op 1 april plaats op de NYIAS in New York. In het najaar verwachten we de auto bij de dealers.



          Bron: www.autoweek.nl
          freude am fahren

          Comment


          • #6




            freude am fahren

            Comment


            • #7




              freude am fahren

              Comment


              • #8




                freude am fahren

                Comment


                • #9
                  hmm, had op een of ander manier meer verwacht...
                  Want je kan nooit teveel auto's hebben....

                  Comment


                  • #10
                    Ik vind hem prachtig!

                    Comment


                    • #11
                      Lekker! Jag is echt goed bezig tegenwoordig.
                      De koffer heeft wel wat weg van een A4

                      Comment


                      • #12
                        freude am fahren

                        Comment


                        • #13
                          freude am fahren

                          Comment


                          • #14
                            Gvd e . Alles ziet er lekker uit behalve de achterkant. Waarom de achterkant van de XE :S ?. En wat zijn dat voor uitlaten. Bij de vorige modellen zijn die veel beter verwerkt in de bumper.
                            Last edited by ; 24/03/2015, 21:03.

                            Comment


                            • #15
                              Is dat een compleet nieuw model? Ziet er eerder uit als een facelift.

                              Comment


                              • #16
                                Duidelijk evolutie en geen revolutie, maar zéér mooie wagen! Interieur ook mooi aangepast, iets meer XJ elementen in. Geslaagd!

                                Eén klein detail: als ik binnen enkel dagen mijn Evoque inruil voor een Ghibli is één de kleine dingen waar ik echt, echt naar uit kijk en uiteindelijk erg gemist heb: een versnellingspook!! In het begin stoort die gear select knop niet zo erg, maar op den duur mis je toch echt een pook(je). Ik denk dat Jaguar beter naar een pookje à la F type of zo gegaan was.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                  Is dat een compleet nieuw model? Ziet er eerder uit als een facelift.
                                  Ik val er niet echt voor en ga precies niet moeten switchen. Toch wat ontgoocheld hier. Misschien in het echt wat beter?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ik vind hem wel knap, beter dan zijn concurrenten alleszins.


                                    Sent from here
                                    den borre


                                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                    Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik heb de XF altijd graag gezien, en ook deze is weer dik in orde. Spijtig is wel dat 'm heel veel gelijkt op de XE, maar dat fenomeen zien we ook bij andere merken.
                                      Ik ga 'm alleszins overwegen als opvolger voor mijn 5 volgend jaar.
                                      OO 00 OO

                                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                      Comment


                                      • #20
                                        geslaagde face-lift...
                                        2.0 JTDm

                                        Comment

                                        Working...
                                        X