Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar XF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door guggenheimer Bekijk Berichten
    Helemaal juist maar spijtig genoeg zijn er veel kortzichtig. Jaguar heeft ook nog steeds te kampen met vooroordelen zoals oude venten auto,onbetrouwbaar en hoge onderhoudskosten. Een reputatie die ze nog meeslepen van toen ze onder de Britisch Leyland vleugels zaten
    Klopt.
    Onbekend maakt onbemind. Velen nemen niet veel of voldoende tijd om een ander merk te leren kennen en ketsen vaak af op vooroordelen of te korte kennismakingservaringen... En dan blijven ze gemakshalve bij hun zoveelste exemplaar van hun vertrouwde merk...

    Comment


    • IK ben bewust afgestapt van de drie duitse. Heb naar Infiniti, Lexus en Volvo gekeken. Mijn uitgangspunt was in de eerste plaats verkleinen omdat ik altijd alleen in men wagen zit en geen grote wagen nodig heb. Ben tot de conclusie gekomen dat ik gewoon liever met een grote wagen rij.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door guggenheimer Bekijk Berichten
        Ik rij nu 14dagen met de XF. Ik ging normaal een XE aanschaffen maar uiteindelijk een stock XF gekocht. Ik vond de XE ook wat luidruchtig maar de XF vind ik stukken stiller dan de F10 waar ik 4jaar mee gereden heb. Op alle vlakken biedt de XF me meer plezier dan de F10. Enige wat beter was bij de BMW is het navigatiesysteem.
        vreemd, misschien had ik een luidruchtig testexemplaar, maar hij was tijdens accelereren opvallend luider dan m'n F10 520d. Zoals gezegd ook het enige minpunt.
        testexemplaar had slechts 400km, mogelijks na 'inrijden' is hij stiller, zou kunnen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door guggenheimer Bekijk Berichten
          IK ben bewust afgestapt van de drie duitse. Heb naar Infiniti, Lexus en Volvo gekeken. Mijn uitgangspunt was in de eerste plaats verkleinen omdat ik altijd alleen in men wagen zit en geen grote wagen nodig heb. Ben tot de conclusie gekomen dat ik gewoon liever met een grote wagen rij.
          Buiten de infotainment is XF > 5 reeks. Ik heb mijn 2014 XFS nog steeds. Heb de 2008 model ook gehad. Zalige wagens. Ik wacht nog even op de XFR

          Comment


          • ik ben er vorige week mee gaan testrijden, het was een 20D 180pk
            Voor dagelijks gebruik voldoende, hoewel ik persoonlijk denk dat je in die klasse net wat meer moet hebben dan "voldoende"
            Zeer mooi interieur, ok exterieur (toch echt wel te sterk gelijkend op XE, zeker langs voor)
            Wat mij wat tegenstak waren de zetels (geen sportzetels = voor mijn vrij normale postuur : totaal geen zijdelingse steun, noch aan de benen, noch aan de rug), en dan echt een pietluttig kritiekpuntje, ik vond dat de hendels aan het stuur niet goed aanvoelden bij het pinken of zo...echt detail, maar het viel me wel op dat dat niet het "gewenste" gevoel gaf

            Dus, een XF met sportzetels (of comfortzetels als dat bestaat) en 30d motor (of meer) lijkt me wel een echt leuke combi voor wie een dergelijk type wagen zoekt
            Want je kan nooit teveel auto's hebben....

            Comment


            • Vandaag werd de Range binnengebracht voor z'n eerste onderhoud. In de showroom ben ik wat gaan snuffelen bij de mooie jaguars die er stonden. Ik was teleurgesteld dat er geen XF bijstond. Dat was mijn eerste indruk, tot dat de verkoper 1 van de 4 aanwees als de nieuwe XF, en ik pas na goed kijken zag dat het inderdaad een XF was. Het verschil met de XE is dus echt wel heel klein.
              OO 00 OO

              Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

              Comment


              • Mja de ziekte van alle merken tegenwoordig al vind ik dat de XF toch duidelijk te onderscheiden is lang de zijlant en achterkant. Vanvoor valt het idd stuk minder op. Binnenin ook veel gelijknissen alleen voel je veel meer ruimte in de xf.

                Comment


                • Ik overweeg een XF te kopen als vervanging van mijn 2011 Saab 9-5 die ik met spijt in het hart zal van de hand doen na 14 jaren Saabist geweest te zijn.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Xaverius Bekijk Berichten
                    Ik overweeg een XF te kopen als vervanging van mijn 2011 Saab 9-5 die ik met spijt in het hart zal van de hand doen na 14 jaren Saabist geweest te zijn.
                    Als Saabist moet je misschien ook eens bij Lexus passeren. Da's ook lekker buiten de norm

                    Comment


                    • De XF zat lekker ruim en degelijk op het autosalon, mag zo voor de deur !
                      Classic cars on demand

                      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                      www.californiadream.be

                      - It's time to make your dream come true -

                      Comment


                      • Hier is hij, na een bezoekje op het autosalon aan Jaguar, BMW, Mercedes en Audi, toch ook kanshebber nr 1 om binnen enkele maanden voor de deur te staan, ook al is een break leuker om in de zomer mee op vakantie te trekken. (en tenzij de auto van de leasefirma in Duitsland aangekocht mag worden wegens 20% korting bij Audi en Daimler)
                        En dit jaar ook nog al bij al iets of wat fatsoenlijke autosaloncondities bij Jaguar. (premium business pack gratis).

                        Nu afwachten wat de leaseprijzen gaan zijn. Zou moeten geleased worden op 48 maanden en 120.000km, all in inclusief brandstof.
                        De offerte: Jaguar XF Prestige 163pk automaat (racing red en Latte/Espresse Taurus-lederen interieur), Business Pack Premium (auto. dimmende achteruitkijkspiegel, parkeerhulp voor+achter, achteruitrijcamera, verwarmde voorzetels, incontrol Touch navigatiesysteem), actief veiligheidspack (snelheidsregelaar met afstandsbewaring, dodehoekmonitor, closing vehicle sensing en reverse traffic detection, lane keeping assist en driving condition monitoring), autonoom noodstopsysteem, Smart Key, traffic sign recognition en intelligent speed limiter, elektrisch inklapbare buitenspiegels met geheugen, verwarmde voorruit en verwarmd stuurwiel, electrische zetels met geheugenfunctie, neerklapbare achterbank, all surface progress control, dual zone airco, bi-xenon koplampen, sfeerverlichting, hill assistent, regen- en lichtsensoren, bluetooth, ..... €49.632,75 (ipv 55.230)
                        109gr CO2 voor de automaat (80% aftrekbaarheid, VAA €133.77) en 104gr CO2 voor de manuele (90% aftrekbaarheid, VAA €118,17)

                        Iemand al leaseprijzen gekregen voor de nieuwe XF want heb schrik dat de restwaarde roet in het eten gaat gooien.
                        KLIK |&| KLAK

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                          Hier is hij, na een bezoekje op het autosalon aan Jaguar, BMW, Mercedes en Audi, toch ook kanshebber nr 1 om binnen enkele maanden voor de deur te staan, ook al is een break leuker om in de zomer mee op vakantie te trekken. (en tenzij de auto van de leasefirma in Duitsland aangekocht mag worden wegens 20% korting bij Audi en Daimler)
                          En dit jaar ook nog al bij al iets of wat fatsoenlijke autosaloncondities bij Jaguar. (premium business pack gratis).

                          Nu afwachten wat de leaseprijzen gaan zijn. Zou moeten geleased worden op 48 maanden en 120.000km, all in inclusief brandstof.
                          De offerte: Jaguar XF Prestige 163pk automaat (racing red en Latte/Espresse Taurus-lederen interieur), Business Pack Premium (auto. dimmende achteruitkijkspiegel, parkeerhulp voor+achter, achteruitrijcamera, verwarmde voorzetels, incontrol Touch navigatiesysteem), actief veiligheidspack (snelheidsregelaar met afstandsbewaring, dodehoekmonitor, closing vehicle sensing en reverse traffic detection, lane keeping assist en driving condition monitoring), autonoom noodstopsysteem, Smart Key, traffic sign recognition en intelligent speed limiter, elektrisch inklapbare buitenspiegels met geheugen, verwarmde voorruit en verwarmd stuurwiel, electrische zetels met geheugenfunctie, neerklapbare achterbank, all surface progress control, dual zone airco, bi-xenon koplampen, sfeerverlichting, hill assistent, regen- en lichtsensoren, bluetooth, ..... €49.632,75 (ipv 55.230)
                          109gr CO2 voor de automaat (80% aftrekbaarheid, VAA €133.77) en 104gr CO2 voor de manuele (90% aftrekbaarheid, VAA €118,17)

                          Iemand al leaseprijzen gekregen voor de nieuwe XF want heb schrik dat de restwaarde roet in het eten gaat gooien.
                          Denk het niet, zie maar eens naar de leaseprijzen van de XE, is zelf goedkoper dan een gelijkwaardige BMW. Dit is omdat de nieuwe generatie Jags ook ontwikkeld worden met lease in het achterhoofd.
                          Classic cars on demand

                          www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                          www.californiadream.be

                          - It's time to make your dream come true -

                          Comment


                          • Ik heb ondertussen een XF in bestelling. Zie onder 'mijn Britse auto'.

                            Comment


                            • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Facelifts / Jaguar XF krijgt nieuw interieur en mild hybride diesel

                                De Jaguar XF mocht langs de plastisch chirurg voor een opknapbeurt, maar aan zijn strakke looks is er bijna niet geraakt. Wel is het interieur grondig onder handen genomen en krijgt hij een nieuwe, zuinigere dieselmotor.

                                18 foto's
                                Overzicht :


                                De tweede generatie Jaguar XF is al meer dan 5 jaar op de markt, maar gedateerd ziet hij er nog steeds niet uit. Toch niet aan de buitenkant, een mening die Jaguar duidelijk deelt, want het exterieur van de zakenberline en -break mocht grotendeels ongewijzigd blijven. We zien nieuwe koplampen, een nieuwe voorbumper met grotere luchthappers en een achterbumper die nu de uitlaatpijpen verbergt. Het grote nieuws zit echter vanbinnen.

                                Luxe sfeertje

                                Het interieur is namelijk volledig nieuw en komt grotendeels overeen met dat van de recent vernieuwde F-Pace. Het grote centrale scherm voor het nieuwe Pivi Pro-infotainmentsysteem valt meteen op, het steekt ook een beetje uit de middenconsole. Volgens Jaguar moet het veel gemakkelijker zijn in gebruik, met 90% van de meest gebruikte toepassingen die op maximaal twee tikjes in te stellen zijn. Er is gelukkig wel nog een aparte bediening van de klimaatcontrole en zetelverwarming of -ventilatie, die samen zijn ondergebracht in een mooie draaiknop met geïntegreerd display.

                                Het hele interieur straalt trouwens een luxe sfeertje uit, met veel leder (en dat tweekleurige stuur!) en hout, toch als je de optielijst aanspreekt. Voor je neus zit wel standaard een 12,3 duim groot instrumentenscherm met een configureerbare lay-out, terwijl je ook een head-up display hebt om de essentiële informatie in je gezichtsveld te krijgen. Andere details zijn de bredere zetels die voor meer steun zouden moeten zorgen, meer opbergruimte in de deurpanelen en de nieuwe automaatpook die aan de bovenkant is gestikt als een cricketbal.

                                Kleiner aanbod, nieuwe diesel

                                De vernieuwde Jaguar XF heeft voorlopig maar drie motoren in het gamma zitten, allemaal viercilinders van 2 liter groot. Er zijn twee benzinemotoren van 250 en 300 pk en één mild hybride diesel van 204 pk, die volgens Jaguar 14% minder verbruikt dan zijn voorganger, terwijl hij 24 pk extra levert. Een achttrapsautomaat is standaard, vierwielaandrijving is optioneel te krijgen behalve op de P300, die enkel met een integrale aandrijving te bestellen is. Je kan de gefacelifte XF en XF Sportbrake bestellen vanaf 13 oktober voor een instapprijs van 53.100 euro voor de berline en 56.250 euro voor de break.

                                Comment


                                • Jaguar XF krijgt nieuw interieur en mild hybride diesel #1





                                  Comment






                                  • Comment







                                    • Comment







                                      • Comment


                                        • Blijft toch echt knappe wagen!

                                          De break zie je echt weinig rijden...


                                          Interieur is wel enorm vooruit gegaan, echt knap!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X