Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kia Optima

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Zeer mooie auto, vooral de break... spijtig genoeg nog maar 2 keer in't wild tegen gekomen.
    Benzine
    '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
    '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
    Diesel
    '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
    '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
    '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
    '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
    '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Kia Optima Sportswagon 1.6 CRDi GT-Line S review

Testje en meer pics: [www.autocar.co.uk]

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Vernieuwde Kia Optima nu ook als Plug-in Hybrid

Kia maakt het assortiment van de Optima compleet met de toevoeging van de Plug-in Hybrid-uitvoering.

Kia stelt de vernieuwde Optima Plug-in Hybrid voor. Na de benzine- en dieselversies is nu de hybride-uitvoering voorzien van uiterlijke vernieuwingen en een beter afgewerkt dashboard. Aan de hybridetechniek verandert niks, de belangrijkste onderdelen zijn onveranderd een 2.0 benzinemotor, een elektromotor, een 11,26 kWh-accupakket en een zestraps automaat.

De Optima Plug-in Hybrid heeft een systeemvermogen van 205 pk en kan 62 kilometer op elektriciteit rijden voordat de brandstofmotor bijspringt. Kia geeft een brandstofverbruik op 1,4 l/100 km (1 op 71,4) en een CO2-uitstoot van 33 g/km. Zoals altijd bij stekkerhybrides is het praktijkverbruik sterk afhankelijk van hoe vaak de auto wordt opgeladen.

Kia levert de hybride alleen als praktische Sportswagon in de uitvoeringen DynamicPlusLine en ExecutiveLine. De basisuitrusting omvat een infotainmentsysteem met 8 inch beeldscherm en navigatiefunctie, een draadloze telefoonlader, een Harman Kardon audiosysteem, LED-koplampen, verwarmde stoelen, een panoramadak en een elektrisch bediende achterklep. Als je kiest voor de ExecutiveLine dan wordt de uitrusting uitgebreid met slimme parkeerhulp, leren bekleding en elektrisch verstelbare voorstoelen.

Comment

Comment

Prachtige wagen die Optima. In de hele wereld behalve hier zie je ze vaak rijden.

Comment

Die heeft mij toch wat teleurgesteld.
                Er waren wel wat rijgeluiden, de deuren klonken blikkerig en de ophanging verslikte zich op slecht wegdek.
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                  Die heeft mij toch wat teleurgesteld.
                  Er waren wel wat rijgeluiden, de deuren klonken blikkerig en de ophanging verslikte zich op slecht wegdek.
                  Heb er ook mee gereden en dat kan ik niet beamen, reed voortreffelijk. Jij spreekt over de vorige generatie uit 2010 - 2015 misschien?

Comment

Neen, de nieuwe Phev.
                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                      Prachtige wagen die Optima. In de hele wereld behalve hier zie je ze vaak rijden.
                      Veel daarvan heeft natuurlijk te zien met de voorliefde voor badges en het feit dat ook de "Aziatische concurrentie" best sterk is (bv. Mazda 6), maar toch ook een serieus deel aan de motorisaties denk ik. De diesels waren in elke generatie underpowered, zeker voor een auto van dat formaat en diesel blijft toch veel verkocht in België.
                      VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten

Veel daarvan heeft natuurlijk te zien met de voorliefde voor badges en het feit dat ook de "Aziatische concurrentie" best sterk is (bv. Mazda 6), maar toch ook een serieus deel aan de motorisaties denk ik. De diesels waren in elke generatie underpowered, zeker voor een auto van dat formaat en diesel blijft toch veel verkocht in België.
                        Kan kloppen. En de Belgische markt zal Hyundai-Kia worst wezen als je ziet hoeveel Optima's er in Noord-Amerika, Azië en zelfs in de rest van Europa rondrijden. Maar dat zijn dan ook geen diesels waarschijnlijk.

Comment

Working...
                        X