Mededeling

Collapse
No announcement yet.

McLaren 570S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Zilver,prachtig.

    Comment


    • #22
      In Nederland spreken ze over een verkoopsprijs van 231k euro, vind ik toch wel wat veel voor deze auto (bron: AutoWeek) Liever nen GT-R dan!

      Comment


      • #23
        Nissan GT-R kost in NL ook al 150K.

        Met dank aan de vernieuwde BPM-regeling.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Superplastik Bekijk Berichten
          In Nederland spreken ze over een verkoopsprijs van 231k euro, vind ik toch wel wat veel voor deze auto (bron: AutoWeek) Liever nen GT-R dan!
          Dit is een heel ander categorie . Sorry maar nissan en mclaren vergelijken .

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Superplastik Bekijk Berichten
            In Nederland spreken ze over een verkoopsprijs van 231k euro
            Dan zal het net onder de 200k worden in BE.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
              Dit is een heel ander categorie . Sorry maar nissan en mclaren vergelijken .
              Das waar maar nen GT-R is anders ook nie verre van mis!

              Comment


              • #27

                Comment


                • #28

                  Comment


                  • #29
                    Testje 540C:

                    Het afgelopen jaar heeft McLaren één ding bewezen: minder vermogen betekent lang niet altijd minder plezier. Sterker nog, de 570S is de plezierigste McLaren voor de openbare weg gebleken. Dus wat als je die auto nóg wat minder vermogen geeft?


                    Formeel genomen mag het dan het instapmodel zijn, maar diep weggestopt in de koolstofvezel cockpit, te midden van een huilende wervelstorm van grip, vermogen en tractie, ervaar je de McLaren 540C als een even indrukwekkende auto als de snellere 570S. Voordat dat besef echter de kans krijgt om volledig in te dalen, dient de volgende bocht zich alweer aan. Fors remmen, insturen en – eerder dan fatsoenlijk is – het gas weer openzetten. Verslavend leuk, maar na een halfuurtje kun je niet anders dan concluderen dat deze variant, net als alle andere modellen van het merk, even ongeschikt is om op de openbare weg 'uit te wringen'. Wat dat betreft is er weinig nieuws onder de zon. Toch presenteert McLaren de 540C als een nieuw model. Misschien kun je hem echter beter beschouwen als een nieuwe modelvariant.

                    Afgezien van eigenschappen als minder vermogen, standaard stalen remmen en minder kleverige banden, is de 540C zelf min of meer dezelfde auto als de 570S. Zelf spreekt McLaren van een uniek aerodynamisch pakket voor deze minder snelle broeder. Maar hoewel we op de eerste foto's nog een andere diffusor meenden te spotten, is het exemplaar van onze testauto gelijk aan dat van eerdere McLarens uit de Sports Series. Zoals gezegd voelt de nieuweling ook exact zo gewelddadig, sensationeel en capabel aan als zijn sterkere stalgenoot. Merk je dan helemaal geen verschil? Jawel. Waar de 570S bij 4.000 toeren per minuut ineens ervandoor schiet alsof zijn achterzijde explodeert, reageert de 540C iets gematigder. Je merkt nog altijd dat de 3,8-liter V8 met zijn twee turbo's vooral
                    bedoeld is om toeren te draaien, maar de overgang van bloedsnel naar kruisraket is minder grof en direct.


                    FADING

                    De motor jaagt nog steeds met hetzelfde enthousiasme richting toerenbegrenzer, die bij 8.500 omwentelingen ingrijpt. Wie het echt wil, zit in 3,5 seconden op 100 km/h, terwijl zeven tellen later het dubbele daarvan op de teller verschijnt. Pas bij 320 km/h houdt de acceleratie op. Cijfermatig betekent dit dat dat de 540C 0,3 seconden trager naar 100 km/h rijdt dan de 570S. In de praktijk is het enige bespeurbare verschil dat het een fractie langer duurt voordat je in alle hevigheid gaat vrezen voor je rijbewijs. Het hoogtoerige gehuil van de V8, de klappen die de transmissie met dubbele koppeling in z'n meest agressieve stand kan uitdelen: het is allemaal even spectaculair als we gewend zijn.

                    Zo is het ook met de rest van de 540C, want het onderstel is eigenlijk alleen op papier ondergeschikt aan dat van zijn stalgenoten. Het gemis van keramische remmen is op de openbare weg niet merkbaar. Theoretisch zouden de stalen schijven na verloop van tijd last moeten krijgen van fading, maar zelden is er de gelegenheid om ze zo hard en vaak te gebruiken dat dat een probleem wordt. Idem dito voor de Pirelli P-Zero banden. Geen Corsa's zoals op de 570S, maar die heb je op de weg ook eigenlijk niet nodig. Nog altijd is de hoeveelheid grip en tractie overvloedig. Om aan de grens te kunnen ruiken, moet je beschikken over een groot hart. Of een circuit. Eigenlijk beide. Dat de 540C daardoor niet de meest comfortabele keuze is in een segment waarin ook de Porsche 911 Turbo vist, is eveneens onveranderd.



                    BLIKVANGER

                    Hoewel de afstemming van veren en dempers anders is dan in een 570S, is daarvan weinig te merken. Nu scheelt het dat die auto eerder al kon bewijzen dat een messcherpe sportauto ook best een acceptabele hoeveelheid comfort kan bieden, maar de lichtgewicht koolstofvezel basis die met kennis uit de autosport tot stand kwam, laat zich altijd voelen. In dat opzicht is de 540C nog steeds voor 100 procent een McLaren, met alle voor- en nadelen die daarbij horen: hoe harder je gaat, hoe beter de auto in z'n element komt. Daar staat tegenover dat de afwerking en de ergonomie van het interieur niet het niveau hebben van een 911 Turbo of Audi R8 V10. Bovendien was de testauto niet helemaal foutloos. Zo herkende hij zijn sleutel niet altijd, wat gelukkig nooit op een volledige dienstweigering uitmondde.

                    Toch een smetje op een auto die zonder opties € 215.950 (in NL) kost. Anderzijds: dat is € 22.550 minder dan een McLaren 570S kost. Dat maakt de keuze tamelijk simpel. Wil je regelmatig het circuit op, spaar dan door voor de sterkere broer met z'n standaard kleverige banden en keramische remmen. Kom je daar weinig, dan zet de 540C de recente lijn door dat goedkoper lang niet altijd minder goed betekent. Sterker nog: dan is dit één van de snelste, spectaculairste en leukste manieren om serieus geld te besparen.

                    Besluit:
                    • +Geweldig onderstel
                    • +Nog altijd bloedsnel
                    • -Raffinement interieur
                    • -Lastige instap






                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #30






                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #31
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #32
                          De Sports Series van McLaren bestaat tot nu toe uit drie verschillende versies, maar een open variant hoort daar niet bij. Daar komt nu verandering in: dit is de 570S Spider!

                          Net als de 650S Spider, die nu de 720S is gepresenteerd op termijn ook een opvolger krijgt, krijgt de 570S een rechtopstaande achterruit en een klapdak uit twee delen mee. Achter de stoelen zijn twee forse 'bulten' te vinden, waardoor de 570S Spider een Targa-achtig silhouet krijgt. De achterruit, die zich tussen die bulten bevindt, kan in geopende toestand als windscherm dienen. Het openen en sluiten van het dak moet binnen 15 seconden achter de rug zijn en kan tot een snelheid van 40 km/h.

                          Het gevaar van een forse gewichtstoename ligt bij uiterst sportieve roadsters al snel op de loer, maar McLaren heeft het aardig binnen de perken weten te houden: de Spider is slechts 46 kg zwaarder dan z'n dichte broer. De 0-100-tijd is met 3,2 seconden dan ook identiek aan de reguliere 570S. Met geopend dak ligt de topsnelheid met 315 km/h wel iets lager. Dicht mag er 328 km/h gereden worden.Om de subtiel andere koetswerkvorm op hoge snelheid te compenseren, voegt het merk een kleine achterspoiler toe.

                          Voor wie het McLaren-gamma niet zo helder op het netvlies heeft: 570S is onderdeel van de Sports Series van McLaren, oneerbiedig gezegd de instapreeks. Die bestaat naast dit model uit de minder krachtige 540C en de luxueuzere 570GT. De open variant is dus het vierde model van de reeks.











                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #33



                            Last edited by Jocar; 25/07/2017, 09:19.
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #34



                              Last edited by Jocar; 25/07/2017, 09:18.
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #35
                                Begin ze mooier en mooier te vinden, enkel nog steeds geen fan van hoe dat scherm er zo zielig hangt

                                Comment


                                • #36
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #37
                                    MCLAREN 570GT MET S HANDLING PACK

                                    570S EN 570GT IN DE MIX

                                    Begin 2016 voegde McLaren de 570GT toe aan zijn modellengamma, een meer op comfort gerichte variant van de 570S. Nu brengen de Britten volgens het Engelse AutoCar een nieuw sportpakket naar de 570GT.

                                    Het S Handling Pack pakket maakt de in de basis iets comfortabelere 570GT juist weer een tandje sportiever. De auto krijgt de beschikking over stuggere veren, een aangepaste, sportievere stuurinrichting, vernieuwde software voor de aansturing van de dempers en de stabiliteitscontrole van de 570S.

                                    Het pakket omvat verder nieuwe Pirelli P Zero Corsa-banden, exemplaren die de standaard P Zeroes vervangen. De veren moeten aan de voorzijde 15 procent stijver zijn. Achter ligt die waarde op 10 procent. UIteraard blijft het panoramadak behouden, net als het stillere uitlaatsysteem en het Touring Deck, een glazen achterklep waaronder een 220 liter 'grote' bagageruimte beschikbaar is.

                                    Achter de voorstoelen vinden we de bekende 3,8-liter TwinTurbo V8, die 570 pk en 600 Nm levert. De 1.350 kilo wegende supercar heeft na 3,4 seconden een snelheid van 100 km/h op de klok staan, terwijl zijn topsnelheid 328 km/h bedraagt. Het gemiddeld verbruik moet volgens McLaren uitkomen op 10,7 l/100 km.



                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #38
                                      Dus ze maken eerst een comfortabele variant van een sportieve versie en nu gaan ze die weer sportiever maken...
                                      Begrijp ik dit goed?

                                      Comment


                                      • #39
                                        Goed begrepen. Rare jongens die Britten,

                                        Comment


                                        • #40
                                          Sightseeing in London

                                          A hot pink McLaren 570S gets totaled in London after it crashed into a Golf.



                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X