Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Officieel persbericht met prijzen + bijlagen met inhoud van de verschillende uitrustingsversies: http://prez.ly/2Kl
Piewwwww, die 450h business edition staat wel heerlijk geprijsd. Wel jammer dat er geen Mark Levinson kan genomen worden als optie.
Mens moet keuzes maken, is niet altijd gemakkelijk. 😁
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Ik vind het een vreemde keuze om een 200t te maken als instapper en niet een 300h. Welke Belg zit er te wachten op een SUV met enkel benzinemotor ?
Btw: ik was vorige maand in Estland: waanzinnig hoeveel Lexus je daar ziet (vnl GS300 en RX400h). Betaalbaar en toch betrouwbaar als het kwik daar in de winter een paar dagen niet boven de -20 komt.
Ja, ik begrijp Lexus wel, die Business is er in de eerste plaats om VAA te minimaliseren en toch een deftig uitrustingsniveau te hebben.
Mocht je die nog verder kunnen aankleden dan zouden ze nagenoeg geen hogere uitrustingsniveaus meer verkopen en da's nu ook niet de bedoeling denk ik.
Meeste waar voor je geld bij Lexus heb je sowieso bij die speciale Editions zoals die Business (permanent) en tijdelijke als Platinum of Anniversary e.d.m.
De Business Edition is inderdaad een Belgische voordelige VAA uitvinding, met gevolg dat we hier de mogelijkheden bewust beperkt houden. Iemand die meer flexibiliteit wil, kan naar een Executive Line grijpen, maar dan ligt het budget natuurlijk wel wat hoger. Aan de andere kant is de Business Edition al zodanig goed uitgerust dat er geen onoverkomelijke zaken aan ontbreken (behalve misschien wat grotere velgen, maar dan zitten we aan een hogere CO2).
Ook qua interieur kleurkeuze ligt die op perfect dezelfde lijn als de Executive Line: 'Black' (zwart dus), 'Ivory' (= beige), 'Noble Brown' (= donkerbruin) en 'Topaz' (= camel)
Tegenover de nettoprijs van de Business Edition moet je natuurlijk een korting bij de concurrentie meerekenen, maar zelfs dan heb je meer waar voor je geld bij de Lexus als je de meegeleverde uitrusting bekijkt. Zeker als je het standaard Lexus Safety System+ in rekening brengt, want die elementen worden heel duur aangerekend bij de andere merken.
Als je het effect wil zien op het vlak van fiscaliteit tegenover de meest verkochte dieselconcurrenten, vind je hieronder de pdf vergelijkingstabel.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
De Business Edition is inderdaad een Belgische voordelige VAA uitvinding, met gevolg dat we hier de mogelijkheden bewust beperkt houden. Iemand die meer flexibiliteit wil, kan naar een Executive Line grijpen, maar dan ligt het budget natuurlijk wel wat hoger. Aan de andere kant is de Business Edition al zodanig goed uitgerust dat er geen onoverkomelijke zaken aan ontbreken (behalve misschien wat grotere velgen, maar dan zitten we aan een hogere CO2).
Ook qua interieur kleurkeuze ligt die op perfect dezelfde lijn als de Executive Line: 'Black' (zwart dus), 'Ivory' (= beige), 'Noble Brown' (= donkerbruin) en 'Topaz' (= camel)
Tegenover de nettoprijs van de Business Edition moet je natuurlijk een korting bij de concurrentie meerekenen, maar zelfs dan heb je meer waar voor je geld bij de Lexus als je de meegeleverde uitrusting bekijkt. Zeker als je het standaard Lexus Safety System+ in rekening brengt, want die elementen worden heel duur aangerekend bij de andere merken.
Als je het effect wil zien op het vlak van fiscaliteit tegenover de meest verkochte dieselconcurrenten, vind je hieronder de pdf vergelijkingstabel.
Hele mooie tabel. Alleen spijtig dat de verkeersbelasting op de laatste lijn de berekening wat negatiever maakt voor de RX.
Wanneer komt ie hier op de markt zeg!Binnenkort is de facelift er al en staat die hier nog nergens te koop!Van commercie gesproken!
Sorry had het over een andere wagen.
Wanneer komt ie hier op de markt zeg!Binnenkort is de facelift er al en staat die hier nog nergens te koop!Van commercie gesproken!
Staat hier nochtans wat hoger.
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Hele mooie tabel. Alleen spijtig dat de verkeersbelasting op de laatste lijn de berekening wat negatiever maakt voor de RX.
Dit zou 'normaal' binnenkort aangepakt worden maar ze spreken nu al jaren over de hervorming van de verkeersbelasting maar er zit precies niet veel schot in de zaak.
Toch een bijzonder interessant model, die 450h business edition, alle noodzakelijkheden zitten erop en 80% aftrekbaar!!!
Rust zelfs maar eens een veel kleinere GLC 250d uit op hetzelfde niveau en je prijskaartje zal hoger zijn dan 62 000 euro.
Inderdaad. Maar toch jammer van het ontbreken van een ML-installatie want dat is toch iets dat er in MOET.
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Inderdaad. Maar toch jammer van het ontbreken van een ML-installatie want dat is toch iets dat er in MOET.
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Voor mij als muziekliefhebber persoonlijk ook (vooral voor een occasioneel streepje klassieke muziek), maar als je in een B2B context een concurrentieel (fleet) aanbod wil maken, moeten er natuurlijk bepaalde luxe-items uit wegvallen. Als ik in verhouding het aantal Lexus verkopen bekijk met een optionele Mark Levinson installatie (en dan heb ik het niet over - bijvoorbeeld - een Privilege Line waar die ML standaard in vervat zit) dan vind ik er maar heel weinig die voor deze afzonderlijke optie kiezen. Hoe goed de Mark Levinson ook klinkt, toch wordt vaak gekozen voor de standaard installatie omdat die ook al voldoende goed is voor de meeste mensen.
Hele mooie tabel. Alleen spijtig dat de verkeersbelasting op de laatste lijn de berekening wat negatiever maakt voor de RX.
De verkeersbelasting is inderdaad een absurde 'pain in the ass'. Het nadeel wordt gelukkig gedeeltelijk gecompenseerd door de hogere fiscale aftrekbaarheid.
Er zijn nog een aantal rationele elementen die in het voordeel kunnen spelen voor de RX tegenover dieselconcurrenten (algemene bewezen betrouwbaarheid, 3 jaar garantie, tot 10 jaar dekking op de hybride batterij, lagere onderhoudskosten,...) maar die zijn natuurlijk moeilijker in zo'n tabel te gieten en het kiezen van een auto is natuurlijk in de meeste gevallen verre van rationeel
De verkeersbelasting is inderdaad een absurde 'pain in the ass'. Het nadeel wordt gelukkig gedeeltelijk gecompenseerd door de hogere fiscale aftrekbaarheid.
Er zijn nog een aantal rationele elementen die in het voordeel kunnen spelen voor de RX tegenover dieselconcurrenten (algemene bewezen betrouwbaarheid, 3 jaar garantie, tot 10 jaar dekking op de hybride batterij, lagere onderhoudskosten,...) maar die zijn natuurlijk moeilijker in zo'n tabel te gieten en het kiezen van een auto is natuurlijk in de meeste gevallen verre van rationeel
Als particulier, ben je niets met die aftrekbaarheid...
Voor mij als muziekliefhebber persoonlijk ook (vooral voor een occasioneel streepje klassieke muziek), maar als je in een B2B context een concurrentieel (fleet) aanbod wil maken, moeten er natuurlijk bepaalde luxe-items uit wegvallen. Als ik in verhouding het aantal Lexus verkopen bekijk met een optionele Mark Levinson installatie (en dan heb ik het niet over - bijvoorbeeld - een Privilege Line waar die ML standaard in vervat zit) dan vind ik er maar heel weinig die voor deze afzonderlijke optie kiezen. Hoe goed de Mark Levinson ook klinkt, toch wordt vaak gekozen voor de standaard installatie omdat die ook al voldoende goed is voor de meeste mensen.
Het is dat wat ik (nog) niet weet want ik heb enkel nog maar ML beluisterd.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
k vind m wel knap, en ook qua imago toch wat interessanter dan de directe concurrentie.
Als je gewoon naar de basisuitvoering kijkt lijkt die al full options....tot je dan nog ziet wat er nog allemaal bij kan op de andere versies
Comment