Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Lexus RX
Collapse
X
-
2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Autogids:
De controversiële koetswerkvernieuwing verbergt een bijna onveranderde hybride aandrijving. Het gaat om de conventionele motor die we al kennen van de NX. Op deze 2 manieren profiteert de RX wat langer van de voordelen van een originele situatie op de mar
(positieve test, maar eigenlijk een slechte vertaling van het origineel uit Moniteur Automobile: http://www.moniteurautomobile.be/ess...r-lavance.html)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flyer Bekijk BerichtenDag Jef, heb je ook vergelijkingen met de concurrentie wat betreft het lawaai of stilte zo u wil binnenin, in decibel? De metingen van automagazines ter zake durven wel eens fel verschillen en lijken me niet echt betrouwbaar.
Comment
-
Ook voor België veronderstel ik?
LEXUS RX KRIJGT SPORT-UITVOERING
Meer nieuws over de Lexus RX. In Europa komt de SUV in een nieuwe Sport-smaak beschikbaar.
In februari volgend jaar voegt Lexus deze nieuwe Sport-uitvoering van de RX toe aan zijn leveringsgamma. De nieuwe uitvoering is te krijgen in combinatie met alle motorversies van de RX, al betekent dat voor de Nederlandse markt simpelweg dat de RX 450h als Sport op de markt komt.
De Sport-uitvoering is te herkennen aan een reeks zwarte details. Zo zijn de omlijstingen van de mistlampen en de grille - met lamellen en dus zonder 'gaaswerk' zoals op de F Sport Line - in het zwart uitgevoerd. De donkere afwerking komen we verder tegen op de lichtmetalen 20-inchwielen en de zijspiegelkappen. Aan de achterzijde vinden we een volledig zwart uitgevoerde diffuser.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten[h=1][B]Ook voor België veronderstel ik?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk BerichtenEr is ook een verlengde versie van sinds kort.
Comment
-
Dit is de 'zevenzitter' (5+2) RX 450hL
Zelfde design als de 5-zitter werd behouden, met iets langere overhang achteraan en een stijlere achterruit.
Standaard elektrisch neerklapbare achterste zetels en bijkomende verluchtingsmonden en aircopaneel achteraan.
Commercialisering voorjaar 2018.
Comment
-
Business-car!Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk BerichtenBusiness-car!
En in business binnenkort qua VAA en fiscale aftrekbaarheid één van de meest interessante in zijn segment (dat geldt dan vooral voor de 5-zitter in Business Edition).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef
... of 'nieuw samengestelde premium family car'
En in business binnenkort qua VAA en fiscale aftrekbaarheid één van de meest interessante in zijn segment (dat geldt dan vooral voor de 5-zitter in Business Edition).
Amai, veel gelobbyd zeker? :-))
Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Rij-impressie: LEXUS RX 450HL
Zomaar twee stoelen bijschuiven in het huidige model? Dan zou het volgens Lexus te krap worden in de RX. Dus groeide de hybride SUV flink om zeven mensen te kunnen herbergen. We gingen op pad met de nieuwe RX 450hL.
De huidige, vierde generatie Lexus RX 450h is alweer ruim twee jaar onder ons, maar we hebben alle reden hem opnieuw in de schijnwerpers te zetten. Het gammais namelijk uitgebreid met de 450hL, een versie met derde zitrij. Omdat Lexus zijn reputatie van luxe en verwennerij in ere wil houden, is het merk niet zomaar wat gaan schuiven met het meubilair om er twee extra stoelen bij te kunnen proppen. Nee, de auto moest vanbinnen echt flink ruimer worden, met grotere buitenmaten als consequentie. De 450hL is 1,5 cm hoger dan de normale uitvoering. Daarnaast is de achterruit meer rechtop gezet voor extra hoofdruimte en is de auto in totaal maar liefst 11 cm langer geworden. Dat alles bij een gelijkblijvende wielbasis, wat in theorie weinig goeds belooft voor de optische balans van het geheel. Het is namelijk een enorme puist auto die 'erachteraan hangt', terwijl er geen aanpassingen zijn gedaan aan het gedeelte vóór de C-stijlen. Als je dat weet, zie je wel dat deze jongen een forse achtersteven heeft, maar als je de confrontatie zonder voorkennis en dus onbevooroordeeld aangaat, valt het een stuk minder op. De ontwerpers van Lexus heb-ben slim gebruikgemaakt van de bijzondere vormen die de C-stijl al had. Was het een conventionele stijl geweest, dan was het door de verlenging een halve Atlantik-wall geworden. Maar door de verchroomde bogen, die een lange, vloeiende extra zijruit suggereren, heeft de enorme achtersteven zowaar iets sierlijks gekregen en komt de op de gewone RX geveinsde coupélijn nu zelfs nog wat beter tot zijn recht. Een knappe prestatie.
NAAR BINNEN KLAUTEREN
Laten we eens kijken wat in het interieur het resultaat is. Om met de ruimte te kun-nen variëren, is de middelste zitrij in twee delen (40-60) 15 cm verschuifbaar gemaakt in de rijrichting. Ook is hij wat hoger geplaatst om de mensen achterin de mogelijkheid te geven hun voeten eronder te stallen. De rugleuning en zitting in het midden gaan met een enkele beweging van een hendel naar voren, zodat er een redelijke doorgang naar achteren ontstaat. Niet geschikt voor oma met haar reuma, maar kinderen zullen gemakkelijk naar binnen klauteren. Het zijn natuurlijk sowieso de kinderen die je hier moet plaatsen in de tafelschikking. Toch kun je er, als de middelste rij naar voren is geschoven, als volwassene nog best een aardig noodzitje aan hebben. Je kan de amazonezit nog een beetje draaglijker maken door de middelste 20 procent van de rugleuning voor je neer te klappen (niet vergeten te checken of daar nog iemand zit!).
Wat de voorzieningen betreft, zijn het helemaal achterin allesbehalve noodzitjes, want je hebt er een eigen bedieningspaneel met een display voor de derde klimaatzone en, mits je een duurdere uitvoering hebt gekozen, twee usb-aansluitingen. Opmerkelijk is dat zelfs met de derde zitrij rechtop de kofferruimte nog heel behoorlijk is; dat zie je niet vaak bij auto's die zeven zitplaatsen hebben. Het op- en neerklappen gebeurt volledig elektrisch. Alleen moet je de hoedenplank nog even met de hand verwijderen. Er is voor die plank een keurige ruimte onder de vloer gereserveerd.
Helemaal voorin is het ook één en al luxe en weelde. De brede stoelen zijn vrij hoog geplaatst en zitten erg goed. Je hebt een mooi uitzicht en dankzij de brede opzet van het instrumentenpaneel en de middentunnel wordt het ruimtelijke gevoel nog een stuk groter. De middenconsole is een stukje naar de bestuurder toe gedraaid om de betrokkenheid bij het rijden te vergroten. Het uit de Japanse pianobouw (Yamaha) afkomstige materiaal naast de pook (een laminaat van hout en aluminium) is echt prachtig. Minder enthousiast worden we van de opbouw van de systemen. Er zit weinig logica in, waardoor je in het begin vaak lang moet zoeken. Ook met het navigatiesysteem hebben we nog geen vriendschap kunnen sluiten. De aanwijzingen komen nogal eens vaag en/of laat door en hoewel het systeem dat verkeersborden herkent zelf keurig werkt, krijgt de auto geen informatie over snelheidslimieten. Dat is des te lastiger omdat we rijden in Zwitserland, het land waar de snelheidslimieten nog sneller wisselen dan bij ons en de straffen op overtredingen welhaast van het niveau misdrijf zijn.
COMFORTABEL
De Lexus RX is geen scherp sturende auto, maar zo is hij natuurlijk ook niet bedoeld. Hij heeft vooral een comfortabel karakter, waaraan de transmissie met een planetair tandwielstelsel, dat werkt als een CVT, flink bijdraagt. De 105 extra kilo's zijn er allemaal aan de achterzijde bijgekomen, maar dat is niet te merken. Dit komt deels op het conto van de vierwielaandrijving; in principe gaan alle krachten naar de voorwielen, maar indien nodig werkt de tweede elektromotor, die op de achteras zit, mee. Zo weet de elektronica de auto netjes in balans te houden. Wel wil de koets af en toe licht deinen, maar alleszins binnen de perken. Met zijn 313 pk gecombineerd vermogen is de RX 450hL lekker vlot en je kunt behoorlijke stukken volledig elektrisch rijden. Lexus zet zijn zevenzitter hoog in de markt door van de Business Line de in- stapversie te maken. Standaard heeft hij daardoor leren bekleding, koeling en verwarming van de voorstoelen, een elektrisch bedienbare achterklep, gescheiden klimaatregeling, 20-inchwielen en een Safety System+ genoemd pakket veiligheidsvoorzieningen.
OORDEEL- +Comfortabel
- +Uitrusting
- -Onoverzichtelijk dashboard
- -Navigatie onduidelijk
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment