Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mitsubishi Outlander

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mitsubishi Outlander

Mitsubishi stond blijkbaar achteraan bij het verdelen van de 'time slots' voor de onthullingen op de autoshow van New York want nu pas komen de Japanners met hun wereldprimeur: de nieuwe Outlander!

Terwijl zo ongeveer alle autofabrikanten hun primeurs op de eerste persdag van de NYIAS uit de doeken deden, hield Mitsubishi het grote nieuws nog tot ver op de tweede persdag onder de pet. Maar op de stand van het Jpanse merk is de champagne nu ontkurkt: dit zijn de eerste foto's van de nieuwe Outlander.
    De nieuwe Outlander is de productieversie van de concept-car die we in september vorig jaar zagen. De scherpe randjes van dat studiemodel zijn er af maar het kenmerkende front - het belangrijkste onderdeel van de nieuwe ontwerptaal van Mitsubishi - is grotendeels in tact gebleven. Daar zullen ze bij Lada nog steeds niet erg over te spreken zijn...
    Meer info volgt spoedig!

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Meer een facelift dan vernieuwing. Heeft enkel nieuwe neus. Binnen in hetzelfde als huidige outlander.

Comment

Mitsubishi heeft hun primeur op de autoshow van New York tot de tweede persdag bewaard. Maak kennis met de nieuwe Outlander!

Terwijl zo ongeveer alle autofabrikanten hun primeurs op de eerste persdag van de NYIAS uit de doeken deden, hield Mitsubishi het grote nieuws nog tot ver op de tweede persdag onder de pet. Maar op de stand van het Japanse merk is de champagne nu ontkurkt: dit zijn de eerste foto's van de (ver)nieuw(d)e Outlander.
        De nieuwe Outlander is de productieversie van de concept-car die we in september vorig jaar zagen. De scherpe randjes van dat studiemodel zijn er af maar het kenmerkende front - het belangrijkste onderdeel van de nieuwe ontwerptaal van Mitsubishi - is grotendeels in tact gebleven. Daar zullen ze bij Lada nog steeds niet erg over te spreken zijn... De nieuwe zevenzits Outlander is 4,69 meter lang en heeft een wielbasis van 2,67 meter, wat gelijk is aan dat van de huidige.
        Volgens Mitsubishi is het chassis van de nieuwe Outlander flink verbeterd ten opzichte van z’n voorganger. Het koetswerk en de ophanging zijn stijver geworden en Mitsubishi monteert nieuwe schokdempers aan de voorzijde en bij het achterdifferentieel . Meer isolatiemateriaal en geluidsisolerend glas aan de voor- en achterzijde moeten het geluidsniveau aan boord terugdringen.
        Voor de Amerikaanse markt een 2,4-liter viercilinder benzinemotor met 168 pk, gekoppeld aan een CVT-automaat. Die is volgens Mitsubishi verbeterd, met een snellere acceleratie en verbeterde koppeloverdracht als voornaamste resultaten. Er is ook een 3,0-liter V6 met 227 pk, die samenwerkt met een zestraps automaat. Je kunt kiezen tussen voor- of vierwielaandrijving.
        We weten dat de Outlander er in ieder geval ook weer als plug-in hybride komt en dat zal de Nederlandse importeur uiteraard van harte toejuichen, gezien het succes van de huidige PHEV. De huidige Outlander is bij ons ook leverbaar met een 2,0-liter viercilinder benzinemotor en een 2.2 diesel, die blokken worden voor de Europese markt ook naar de nieuwe overgeheveld.
        Op het gebied van veiligheidsvoorzieningen noteren we zaken als Forward Collision Mitigation (FCM) en Lane Departure Warning (LDW). Adaptive Cruise Control (ACC) moet het leven van de bestuurder wat relaxter maken.
        De auto die je hier ziet, is de Outlander volgens US-specs. De Europese versie zal echter voor 95 procent gelijk zijn. De SUV komt in het laatste kwartaal van dit jaar hier op de markt.

Comment

Comment

Comment

Uitlaat is al aan het roesten.

Comment

Das nu eens het schoolvoorbeeld van een facelift, front geüpdatet en enkele technische wijzigingen. Maar bij de Volkswagen groep doen ze het al een hele tijd zo en het werkt, dus waarom niet?

Dat leer ziet er trouwens niet van goede kwaliteit uit. Maakt niet uit, je ziet ze hier bij ons toch amper rijden. Af en toe zie je eens een Hollandse Phev...

Comment

VERNIEUWDE MITSUBISHI OUTLANDER PHEV NAAR GENÈVE

NIEUWE MOTOR

Mitsubishi presenteert tijdens de Autosalon van Genève een vernieuwde Outlander PHEV. Daarnaast brengt het merk een 'oude' bekende mee.

De vernieuwde Mitsubishi Outlander PHEV, modeljaar 2019 dus, krijgt van Mitsubishi een herziene aandrijflijn mee. De huidige 2,0-liter viercilinder wordt vervangen door een 2,4-liter exemplaar dat volgens de Atkinson- in plaats van de ottocyclus loopt. Het blok zou garant staan voor meer koppel, dat over een breder toerenbereik beschikbaar is. Daarnaast levert de achterste elektromotor nu tien procent meer vermogen en is de capaciteit van de aandrijfaccu met vijftien procent verhoogd.

De 2019-versie van de Outlander PHEV is voorzien van een nieuwe generatie aandrijflijn, die zowel in het EV- als in het SUV-segment nieuwe maatstaven zet. Het nieuwe model dat in Genève debuteert, wordt gekenmerkt door zijn compleet herziene aandrijflijn, verbeterde rijdynamiek, verfijnde interieur en subtiele exterieurwijzigingen. Voortaan is de aandrijflijn niet alleen maar in de standen Normal en 4WD Lock te zetten, maar ook in de modi Sport en Snow.

Op optisch vlak zijn er tevens wijzigingen doorgevoerd. De Outlander PHEV krijgt nieuwe koplampunits, rechthoekige mistlampen en een herziene grille. Ook de skidplate aan de onderzijde van het front is vernieuwd. Nieuw lichtmetaal en een grotere achterspoiler maken ook deel uit van de update. Verder zegt Mitsubishi nieuwe voorstoelen, hoogwaardiger materialen, een nieuwe schakelpook, een nieuw instrumentenpaneel, een A/C-aansluiting voor de achterpassagiers en nieuwe decoratiepanelen beschikbaar te stellen voor de vernieuwde Outlander PHEV.

E-Volution

Dan is er de E-Volution, een studiemodel dat Mitsubishi vorig jaar in oktober al liet zien. Volgens het merk laat de auto zien waar het bedrijf de komende jaren naar toe wil werken. Dit studiemodel is getekend volgens de nieuwe designstijl Robust & Ingenious. Verwacht hier dus enkele details tegen te komen. Het Dynamic Shield-front keert in zekere mate terug. Andere designhighlights zijn een met glasafgedekte grille - de auto is tenslotte elektrisch - en forse luchtinlaten. Zelfs bij de C-stijl is een dergelijke opening te zien. De hexagonale vorm aan de achterzijde is volgens Mitsubishi een verwijzing naar auto's als de Pajero, die veelal een reservewiel achterop droegen. In het interieur zijn uiteraard de nodige digitale schermen geplaatst.

De vierwielaangedreven e-Evolution wordt aangedreven door drie elektromotoren en het bijbehorende accupakket is in de bodem geplaatst. Op de vooras is één elektromotor geplaatst, terwijl twee exemplaren de achteras van aandrijving voorzien. Alle slimme software aan boord schaart Mitsubishi onder de naam AI. Daar hoort tevens een stukje software bij dat de bestuurder adviezen en tips geeft.

Comment

Schoon wagentje. Heb ooit de C-Crosser gehad wat eigenlijk een outlander was met citroënlogo's. Altijd heel graag mee gereden. Dus den deze zou ik ook nog wel zien zitten, moesten er dezelfde snufjes als de Tiguan op zitten en mijne baas de electriciteit betaald

Comment

Schone Mishitbus
                      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

edit.

Last edited by Jocar; 21/06/2020, 15:59.

Comment

Knap interieur :o
                          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Comment

Why owners love the Mitsubishi Outlander PHEV

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                Why owners love the Mitsubishi Outlander PHEV

Nog tevreden mensen

Plug-in hybrids reduce the number of common failure items your vehicle has. Here's a look back at how one woman's Mitsubishi Outlander PHEV has worked over 160,000 miles of daily operation.
                                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Vermits de nieuwe toch niet naar onze contreien komt zal ik het hier maar posten.

Comment

Bolt al even rond maar nu is de PHEV er ook.
                                    den borre

Int3x0r

Comment

De oude had een mooi front, maar die nieuwe
                                      De achterzijde van de nieuwe ziet er dan weer wel goed uit.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

den borre

Int3x0r

Comment

Working...
                                        X