Nissan heeft New York gekozen als podium voor de hagelnieuwe Maxima. De fraaie Japanner wordt door Nissan een 'vierdeurs sportwagen' genoemd.
We hebben de nieuwe Maxima al eerder voorbij zien komen, maar niet eerder zagen we de grote Japanner vanuit alle hoeken. Ook hebben we voor het eerst fatsoenlijk beeld van het binnenste van de Maxima.
Onder de kap ligt een 300 pk 3,5-liter V6, waarvan 60 procent van de onderdelen is vernieuwd. Het verbruik moet zo'n 15 procent lager liggen dan voorheen. Nissan gaat uit van 9,4/100 km op de snelweg. Schakelen gaat door middel van een nieuwe X-tronic automaat met kortere overbrengingen.
De Maxima heeft het nieuwe 'V-Motion'-front, kenmerkende boomerangvormige verlichting en bijzonder gestileerde C-stijlen. Ook van het interieur is werk gemaakt. De boel is volgestopt met een 8,0-inch touchscreen, een uitgebreid multimediasysteem en NissanConnect.
Deze zomer verschijnt de Maxima in de Amerikaanse showrooms. We verwachten niet dat-ie voorlopig z'n weg naar ons deel van de wereld zal vinden.
Bron: Autoweek
We hebben de nieuwe Maxima al eerder voorbij zien komen, maar niet eerder zagen we de grote Japanner vanuit alle hoeken. Ook hebben we voor het eerst fatsoenlijk beeld van het binnenste van de Maxima.
Onder de kap ligt een 300 pk 3,5-liter V6, waarvan 60 procent van de onderdelen is vernieuwd. Het verbruik moet zo'n 15 procent lager liggen dan voorheen. Nissan gaat uit van 9,4/100 km op de snelweg. Schakelen gaat door middel van een nieuwe X-tronic automaat met kortere overbrengingen.
De Maxima heeft het nieuwe 'V-Motion'-front, kenmerkende boomerangvormige verlichting en bijzonder gestileerde C-stijlen. Ook van het interieur is werk gemaakt. De boel is volgestopt met een 8,0-inch touchscreen, een uitgebreid multimediasysteem en NissanConnect.
Deze zomer verschijnt de Maxima in de Amerikaanse showrooms. We verwachten niet dat-ie voorlopig z'n weg naar ons deel van de wereld zal vinden.
Bron: Autoweek
Comment