Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Seat Alhambra (Facelift)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Seat Alhambra (Facelift)

Seat heeft de Alhambra vernieuwd. De auto is een stuk zuiniger geworden en ook komen nieuwe assistentiesystemen beschikbaar.

De Alhambra krijgt nieuwe led-achterlichten, een andere grille en andere wielen. Binnenin zien we andere kleuren, een Leon-stuurwiel en diverse opnieuw ontworpen bedieningselementen. Keyless entry en een startknop zijn nieuw.
    Het tot 15 procent lagere verbruik is een gevolg van de introductie van een vernieuwd motorenpalet. Er zijn twee benzine- en twee dieselmotoren beschikbaar.
    Het benzinegamma bestaat uit een 1.4 TSI (150 pk) en een 2.0 TSI (220 pk). De twee diesels zijn een 2.0 TDI met 150 pk en een 2.0 TDI met 184 pk. Alle motoren zijn verkrijgbaar met DSG-automaat, op de 2.0 TSI en 2.0 TDI met 184 pk is deze voorziening standaard.
    Een multi-collision remsysteem behoort nu tot de standaarduitrusting. Eveneens nieuw zijn voorzieningen als dodehoekdetectie en het instelbare DCC-onderstel.
    De Seat Alhambra komt beschikbaar in de uitrustingsniveaus Reference, Style en Style Connect. De mpv komt in de zomer bij de dealers te staan, de prijzen zijn nog niet bekend.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Comment

Comment

Een auto die je niet vaak meer tegenkomt en al helemaal niet opvalt. Teveel concurrentie binnen de eigen groep.

Comment

Benieuwd naar de prijzen en of de itech versie beschikbaar blijft

Comment

PRODUCTIE STOPT

SEAT NEEMT DEFINITIEF AFSCHEID VAN DE ALHAMBRA

Seat zet definitief een streep door de Alhambra, want de productie van de MPV komt aan het eind van deze maand tot een eind. Daarmee zwaait het Spaanse merk de modelnaam na 25 jaar uit.

De productie van Seats gezinsauto zou aan het einde van deze maand worden gestaakt. Dat heeft Seat aan het Britse Autocar bevestigd. Over de reden van het verdwijnen van de Alhambra hoeven we waarschijnlijk niet al te lang uit te weiden. De grote vraag naar SUV’s zorgt al jaren voor het uitsterven van MPV’s.

Bij Seat neemt de zevenzits Tarraco het stokje over van de Alhambra. Seat startte in 1996 met de Alhambra. Net als bij de generaties die volgden, gold de Volkswagen Sharan als basis. Moederbedrijf Volkswagen houdt volgens Autocar nog wel even vast aan die Sharan. Deze zou nog tot het eind van dit jaar - tot na de coronacrisis - worden gebouwd.

Seat bouwde in totaal meer dan 500.000 Alhambra’s.

Comment

Working...
                X