Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Transporter T6

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volkswagen Transporter T6

Geen nagelnieuw model maar doorontwikkeling van de T5.

Motoren:
    2.0 TDI 84, 102, 150 of 204 pk
    2.0 TSI 150 of 204 pk

Tegen de zomer bij de verdeler. Prijzen nog niet bekend.

Comment

Nu wordt het geestig

Comment

Comment

Comment

Volkswagen heeft gisteren tijdens een evenement in Amsterdam de nieuwe Transporter onthuld, de zesde generatie van het busje dat ooit door Ben Pon werd 'uitgevonden'.

Qua uiterlijk is de nieuwe Transporter een evolutie van de vorige; de boel is, geheel in lijn met de rest van het VW-gamma, weer wat strakker getrokken. Uiteraard werd ook het interieur gemoderniseerd en zijn er de nodige nieuwe (veiligheids)systemen beschikbaar.
            Volkswagen monteert in de T6 een nieuwe generatie TDI-motoren, die intern als ‘EA288 Nutz’ door het leven gaat. De basisdiesel is de 2,0-liter TDI met 84 pk, daarna volgen van dezelfde motor versies met 102, 150 en 204 pk. Bij de benzinemotoren is er keuze uit een 2,0-liter met 150 of 204 pk. Alle motoren zijn voorzien van een start/stop-systeem, waardoor het gemiddelde verbruik volgens VW met 15 procent is gedaald.
            Nieuw voor de T6 zijn adaptieve cruise control (ACC), een instebaar onderstel (DCC) en een (eventueel met de afstandsbediening) elektrisch te openen en sluiten achterklep. Op veiligheidsgebied zijn, al dan niet tegen meerprijs, zaken als Front Assist (verkleint de kans op kop-staartbotsingen), City Emergency Braking, Light Assist (schakelt automatisch grootlicht aan en uit) beschikbaar, evenals vermoeidheidsherkenning en een systeem dat de auto afremt na een aanrijding. Trailer ESP, een elektronisch stabiliteitssysteem voor aanhangers, is ook leverbaar.
            Van de huidige T5 werden er in 12 jaar tijd zo’n twee miljoen verkocht, in de 65 jaar dat de Transporter nu op de markt is, gingen er ongeveer 12 miljoen over de toonbank. De T1 (de 'Bulli') werd gebouwd van 1950 tot 1967, de T2 hield het vol van 1967 tot 2013 (in Brazilië, totdat ABS en airbags daar verplicht werden), de T3 was er van 1979 tot 1990 (tot 2003 in Zuid-Afrika) en de T4 was te koop van 1990 tot 2003.
            De T6 is er als gesloten bestelwagen, Kombi, Dubbele Cabine en in diverse chassis-versies, plus de luxere Multivan. De nieuwe TRansporter maakt vanavond zijn werelddebuut in Amsterdam. In de zomer staat-ie bij de dealer, prijzen zijn nog niet bekend.

Bron: Autoweek
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Knap, interieur is mooier dan de nieuwe vito vind ik.
              MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

Comment

vind ik niet

maar ik hou enorm veel van de transporter omdat hij een segment heeft gecreeerd waarvoor ik dankbaar ben
                tis een icoon !

Comment

Die 2tone lak komt hopelijk ook in andere uitvoeringen dan met witte onderhelft.
                  Spijtig dat die 231/240pk BiTDI nog geen woord van gerept is, net als DSG en 4-motion.

Voor mij persoonlijk graag een dubbel cabine, lange versie, in highline als het eens kan in lengte 2. 240pk met DSG10.

Comment

Ik vind het interieur van mijn huidige Vito 122 mooier dan de nieuwe. Ik zal er binnen een dik jaar toch aan gewoon moeten worden ;-)
                    MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

Comment

ook dat hoogglans piano zwart zoals in de Golf 7, enkel zie ik wel nog de oude sleutel ipv de nieuwe layout die ze nu gebruiken. Bestaat keyless go niet in optie?

Heeft deze nu de LED kopplampen of de xenon? Ze lijken wel op die van de nieuwe Passat.
                      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Interieur is knapper dan dat van de nieuwe vito. Dit zal dus volgend jaar de opvolger worden van mijn huidige vito.

Comment

Een overzichtje van motorisaties en transmissies e.d.

Diesel 84 PK 2.0 TDI 5v-Manueel
                          102 PK 2.0 TDI 5v-Manueel
                          150 PK 2.0 TDI 6v-Manueel / 7v-DSG 4Motion (optie)
                          204 PK 2.0 BiTDI 6v-Manueel / 7v-DSG 4Motion (optie)
                          Benzine 150 PK 2.0 TSI 6v-Manueel 4Motion (optie)
                          204 PK 2.0 TSI 7v-DSG 4Motion (optie)
                          Last edited by ; 16/04/2015, 15:13.

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DSB Bekijk Berichten
                                    Knap, interieur is mooier dan de nieuwe vito vind ik.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Axe80 Bekijk Berichten
                                    Interieur is knapper dan dat van de nieuwe vito. Dit zal dus volgend jaar de opvolger worden van mijn huidige vito.
                                    was ff vergeten dat een v en een vito een verschillend interieur hebben eigenlijk

Comment

Die bicolor is wel knap.
                                      freude am fahren

Comment

benieuwd hoe vaak we zo'n bicolor zullen tegenkomen.
                                        Het valt bij deze T6 nu wel heel erg op dat ze bij VAG enkel nog met rechte meetlatten hun wagens tekenen
                                        Ik vermoed dat ze de wielen uitbesteden want die zijn voorlopig nog rond.

Ik hou wel van redelijk rechttoe rechtaan design, maar dat front is er toch wel over. Mon dieu

Comment

Working...
                                        X