Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Zijn er hier die met een t6 benzine rijden en wat het verbruik is?
Aan het rondkijken voor nieuwe bestelwagen en denk dat ik een benzine zou nemen. Veel keuze is er wel niet, enkel de Transporter. Ford komt met hybride maar zou pas voor 2019 zijn.
Nice. Pics please als hij er is. Zal wel zalig vooruitgaan.
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Was 150pk dat ik mee testgereden heb. Dat was vlot te noemen, die 204pk zal iets sneller aanvielen maar of dat snel zal aanvoelen weet ik niet. Bij vw voelt niks echt snel aan voor de pk dat ze hebben.
Sedert gisteren in het bezit van de transporter. Zeer tevreden, gaat echt wel zeer vlot, hangt zeer goed aan de gas. Kom van een vito 116cdi en het voelt aan als een sprong van 20 jaar. Comfort, gemak, looks en snel. Had wat schrik, hier een nieuwe tiguan gehad 150pk dsg en dat was echt een teleurstelling. Toch vreemd dat die transporter veel meer aan de gas hangt en leuker is om mee te rijden. Het kleur Parelmoerwit is zeer knap!
Proficiat. Het blijft een geweldige “bus” die Transporters en ligt inderdaad ver voor zijn concurrenten op comfort. Heeft altijd al zo geweest. Alvast veel plezier ermee!
Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Vandaag naar de Provence gereden met de nieuwe Transporter, goed kunnen testen. Heerlijk om mee te cruisen op de autostrade. Na 48u staan er ondertussen een dikke 1500km op.
Volkswagen heeft de gefacelifte Multivan aan de wereld voorgesteld. De personenversie van de Transporter krijgt niet alleen een vernieuwde koets, maar wordt ook op technisch vlak herzien.
De Multivan, de personenversie van de Transporter, is door Volkswagen aan een facelift onderworpen. Uiteraard gaat straks ook de complete Transporter-familie door de vernieuwingsmolen, maar daarover wordt later meer bekend. De huidige generatie (T6) van de bekende bus van Volkswagen werd in 2015 aan de wereld voorgesteld en daarmee komt deze facelift op een gebruikelijk moment.
Eerder doken al spionagefoto's op van de vernieuwde Multivan, maar nu is zichtbaar wat er zich onder de bestickering heeft schuilgehouden. De Multivan, en straks dus ook de Transporter, heeft een nieuwe snuit waar de nieuwe, kleinere koplampen met led-dagrijverlichting samen met de nieuwe grille, grotere luchtinlaten en een nieuwe voorbumper het beeld bepalen. Aan de achterzijde springen met name de eveneens vernieuwde achterlichten in het oog.
Volkswagen laat de Multivan kennismaken met de Digital Cockpit, het digitale instrumentarium dat 10,25 inch groot is. De bus maakt verder kennis met nieuwe infotainmentsystemen. Het Discover Media-systeem is gekoppeld aan een 8-inch scherm, terwijl de klant die Discover Pro aanvinkt, bedeeld wordt met een 9,2-inch display. Beide systemen kunnen overweg met Apple CarPlay.
Op de motorenlijst zet Volkswagen een vernieuwde 2.0 TDI die leverbaar is in diverse vermogensvarianten. De dieselmotor is er met 90 pk, maar ook in een biturbosmaak die 199 pk levert. De 90 pk krachtige variant vervangt de 84 pk sterke versie die we nu kennen. Een 110 pk-variant vervangt de 102 pk én de 114 pk sterke smaken. De 150 pk leverende uitvoering blijft gehandhaafd. Uiteraard komen er zowel handgeschakelde smaken als versies met een DSG-transmissie beschikbaar. Ook is 4Motion-aandrijving mogelijk.
Dan is er de eerder al aangekondigde en samen met huistuner Abt ontwikkelde volledig elektrische Multivan. Deze komt beschikbaar in twee varianten. De instapper heeft een 112 pk sterke elektromotor een een 38,8 kWh groot accupakket. Daarnaast staat een versie met dezelfde motor, maar die is in dat geval gekoppeld aan een 77,8 kWh groot accupakket. De actieradius van die laatste versie ligt op 'ruim 400 kilometer'. Let wel, dat is nog via de NEDC en dus niet volgens de strengere en meer realistische WLTP-methode vastgesteld. Nieuwe veiligheidssystemen komen er in de vorm van een zijwindassistent, Lane Assist, Park Assist, Rear Traffic Alert en Trailer Assist.
Andere interessante noviteiten voor de Multivan: een 230V-aansluiting bij de bestuurdersstoel, een afsluitbaar opbergvak onder de tweezitsbank ernaast en een optionele laadmogelijkheid om spullen onder de bijrijdersbank te stouwen. De standaarduitrusting van de bus omvat voortaan elektrische ramen rondom, centrale deurvergrendeling, elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels en led-interieurverlichting.
De vernieuwde Multivan staat in het vierde kwartaal van dit jaar pas bij de dealers. Over onder andere de vernieuwde bestelversies doet Volkswagen later dit jaar een boekje open.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment