Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Transporter T6

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• IN NAVOLGING VAN DE MULTIVAN

OOK VOLKSWAGEN TRANSPORTER BIJGEPUNT

De facelift van de Volkswagen Transporter is een minder grote verrassing geworden door de eerdere onthulling van de personenversie, maar het moment is dan toch daar: ook de besteller is gefacelift. Tijdens de ‘Bauma 2019’, een beurs voor bouwmachinerie, volgt zijn publieksdebuut.

Volkswagen duidt de vernieuwde Transporter als 6,1; een vervolg op de zesde generatie. Hoewel er veel op technisch vlak veranderde, is het vooraanzicht van de bestelbus ook flink onder handen genomen. Naast nieuwe koplampen met geïntegreerde led-dagrijverlichting bepalen een nieuwe grille met daaronder grote luchtinlaten en een gewijzigde voorbumper het vooraanzicht. Een foto van de achterkant stuurt Volkswagen nog niet mee, maar daar verwachten we soortgelijke achterlichten aan te treffen als bij de vernieuwde Multivan. Binnenin speelt een nieuw centraal geplaatst scherm, waarachter een vernieuwd infotainmentsysteem zich schuilhoudt, de hoofdrol.

Op technisch vlak verruilt Volkswagen de hydraulische voor een elektromechanische stuurbekrachtiging. Deze vernieuwing maakt de komst van een rits nieuwe veiligheidssystemen mogelijk. Onder de nieuwe systemen scharen we bijvoorbeeld Lane Assist, Park Assist en Trailer Assist. Daarnaast helpt Cross Wind Assist de bestuurder bij code rood en stabiliseert het systeem de bestelbus bij sterke windvlagen.

Voortaan kunnen door een nieuw compartiment onder de dubbele passagiersbank op de eerste zitrij extra lange spullen mee. Het afsluitbare gedeelte zorgt ervoor dat de lengte van de bagageruimte (op de vloer) van 2,45 meter naar 2,80 groeit. Met verlengde wielbasis is de maximale laadlengte voortaan 3,30 meter (plus 0,40 meter).

Op de prijslijst staan vier 2,0-liter turbodieselmotoren met vermogens van 90, 110, 150 en 199 pk. De twee sterkste dieselmotoren kunnen optioneel worden gekoppeld aan de 4Motion-vierwielaandrijving. Daarnaast ontwikkelde Volkswagen in samenwerking met huistuner ABT een volledig elektrische Transporter. De capaciteit van het accupakket is 77,6 kWh. Na NEDC-metingen komt de actieradius van die auto op 400 kilometer uit.

Het publiek van Bauma 2019 krijgt de vernieuwde Transporter als eerste te zien, want tijdens 's werelds grootste vakbeurs voor bouwmachines en toebehoren volgt het publieksdebuut. Prijzen volgen in een later stadium.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• NIEUW NEUSJE

VOLKSWAGEN ONTHULT CALIFORNIA 6.1

De camper waarvan iedereen wist dat hij zou komen: dit is de vernieuwde Volkswagen California. Naast een paar uiterlijke veranderingen kan kamperend Nederland ook van andere nieuwe gebruiksgemakken genieten.

Na de onthulling van de vernieuwde Volkswagen Transporter en het zien van eerdere schetsen, wisten we natuurlijk al wel hoe de herziene kampeerbus van Volkswagen eruit ging zien. Aan de buitenkant zorgt vooral de gewijzigde neus voor een nieuwe kennismaking met de bus. De grotere grille en gewijzigde verlichting bepalen samen met een andere voorbumper het vernieuwde vooraanzicht. Binnenin vinden we nieuwe schermen in de vorm van een digitale cockpit en een gewijzigd touchscreen voor de multimedia. Op technisch vlak maakt een elektromechanische stuurbekrachtiging zijn opwachting te samen met aangepaste 2.0-TDI-motoren die aan alle strenge normen voldoen.

Op kamperend-vlak is de keuken aangepakt met vernieuwde kastjes met houten afwerking en drukknoppen. Daarnaast werden de zonsverduistering en het slaapcomfort onder de loep genomen. De California 6.1 beleeft tijdens de Caravan Salon in Düsseldorf (31 augustus - 8 september) zijn publieksdebuut.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

• De transporter der transporters

Comment

• Serieuze verandering
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Beste “bus” ever!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• VW ABT e-Transporter 6.1 electric van - review

Comment

Working...
                    X