IN NAVOLGING VAN DE MULTIVAN
OOK VOLKSWAGEN TRANSPORTER BIJGEPUNT
De facelift van de Volkswagen Transporter is een minder grote verrassing geworden door de eerdere onthulling van de personenversie, maar het moment is dan toch daar: ook de besteller is gefacelift. Tijdens de ‘Bauma 2019’, een beurs voor bouwmachinerie, volgt zijn publieksdebuut.
Volkswagen duidt de vernieuwde Transporter als 6,1; een vervolg op de zesde generatie. Hoewel er veel op technisch vlak veranderde, is het vooraanzicht van de bestelbus ook flink onder handen genomen. Naast nieuwe koplampen met geïntegreerde led-dagrijverlichting bepalen een nieuwe grille met daaronder grote luchtinlaten en een gewijzigde voorbumper het vooraanzicht. Een foto van de achterkant stuurt Volkswagen nog niet mee, maar daar verwachten we soortgelijke achterlichten aan te treffen als bij de vernieuwde Multivan. Binnenin speelt een nieuw centraal geplaatst scherm, waarachter een vernieuwd infotainmentsysteem zich schuilhoudt, de hoofdrol.
Op technisch vlak verruilt Volkswagen de hydraulische voor een elektromechanische stuurbekrachtiging. Deze vernieuwing maakt de komst van een rits nieuwe veiligheidssystemen mogelijk. Onder de nieuwe systemen scharen we bijvoorbeeld Lane Assist, Park Assist en Trailer Assist. Daarnaast helpt Cross Wind Assist de bestuurder bij code rood en stabiliseert het systeem de bestelbus bij sterke windvlagen.
Voortaan kunnen door een nieuw compartiment onder de dubbele passagiersbank op de eerste zitrij extra lange spullen mee. Het afsluitbare gedeelte zorgt ervoor dat de lengte van de bagageruimte (op de vloer) van 2,45 meter naar 2,80 groeit. Met verlengde wielbasis is de maximale laadlengte voortaan 3,30 meter (plus 0,40 meter).
Op de prijslijst staan vier 2,0-liter turbodieselmotoren met vermogens van 90, 110, 150 en 199 pk. De twee sterkste dieselmotoren kunnen optioneel worden gekoppeld aan de 4Motion-vierwielaandrijving. Daarnaast ontwikkelde Volkswagen in samenwerking met huistuner ABT een volledig elektrische Transporter. De capaciteit van het accupakket is 77,6 kWh. Na NEDC-metingen komt de actieradius van die auto op 400 kilometer uit.
Het publiek van Bauma 2019 krijgt de vernieuwde Transporter als eerste te zien, want tijdens 's werelds grootste vakbeurs voor bouwmachines en toebehoren volgt het publieksdebuut. Prijzen volgen in een later stadium.
OOK VOLKSWAGEN TRANSPORTER BIJGEPUNT
De facelift van de Volkswagen Transporter is een minder grote verrassing geworden door de eerdere onthulling van de personenversie, maar het moment is dan toch daar: ook de besteller is gefacelift. Tijdens de ‘Bauma 2019’, een beurs voor bouwmachinerie, volgt zijn publieksdebuut.
Volkswagen duidt de vernieuwde Transporter als 6,1; een vervolg op de zesde generatie. Hoewel er veel op technisch vlak veranderde, is het vooraanzicht van de bestelbus ook flink onder handen genomen. Naast nieuwe koplampen met geïntegreerde led-dagrijverlichting bepalen een nieuwe grille met daaronder grote luchtinlaten en een gewijzigde voorbumper het vooraanzicht. Een foto van de achterkant stuurt Volkswagen nog niet mee, maar daar verwachten we soortgelijke achterlichten aan te treffen als bij de vernieuwde Multivan. Binnenin speelt een nieuw centraal geplaatst scherm, waarachter een vernieuwd infotainmentsysteem zich schuilhoudt, de hoofdrol.
Op technisch vlak verruilt Volkswagen de hydraulische voor een elektromechanische stuurbekrachtiging. Deze vernieuwing maakt de komst van een rits nieuwe veiligheidssystemen mogelijk. Onder de nieuwe systemen scharen we bijvoorbeeld Lane Assist, Park Assist en Trailer Assist. Daarnaast helpt Cross Wind Assist de bestuurder bij code rood en stabiliseert het systeem de bestelbus bij sterke windvlagen.
Voortaan kunnen door een nieuw compartiment onder de dubbele passagiersbank op de eerste zitrij extra lange spullen mee. Het afsluitbare gedeelte zorgt ervoor dat de lengte van de bagageruimte (op de vloer) van 2,45 meter naar 2,80 groeit. Met verlengde wielbasis is de maximale laadlengte voortaan 3,30 meter (plus 0,40 meter).
Op de prijslijst staan vier 2,0-liter turbodieselmotoren met vermogens van 90, 110, 150 en 199 pk. De twee sterkste dieselmotoren kunnen optioneel worden gekoppeld aan de 4Motion-vierwielaandrijving. Daarnaast ontwikkelde Volkswagen in samenwerking met huistuner ABT een volledig elektrische Transporter. De capaciteit van het accupakket is 77,6 kWh. Na NEDC-metingen komt de actieradius van die auto op 400 kilometer uit.
Het publiek van Bauma 2019 krijgt de vernieuwde Transporter als eerste te zien, want tijdens 's werelds grootste vakbeurs voor bouwmachines en toebehoren volgt het publieksdebuut. Prijzen volgen in een later stadium.
Comment