Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-serie (Facelift)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
    lees ik dat nu goed dat er op benzinevlak niets meer is tussen de 318i 136pk en de 330i 252pk?

    328i wordt dus 330i en krijgt er een paar pk'tjes bij maar wat met de 320i 184 en de EDE?

    320i blijft gewoon in de LCI (184 pk).
    Smilin' Jack - Speed Pilot

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten


      Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
      Echt jammer van al die zilveren plastiek rond de knoppen, zowel in de middenconsole als op het stuur, daar ben ik echt geen fan van.

      Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
      De 3-serie is voor het eerst ook in de muur te prikken. De 330e is namelijk een PHEV-versie die we in 2016 kunnen verwachten. Onder de kap ligt een 184 pk sterke 2.0-liter geblazen benzinemotor die is gekoppeld aan een 80 kW sterke elektromotor. Het gecombineerd vermogen komt uit op 252 pk en 420 Nm, goed voor een sprintje vanuit stilstand naar de 100 km/h in 6,3 seconden en een topsnelheid van 225 km/h. Relevanter is z'n verbruik: 2,1 l/100 km (49 g/km). In volledige elektro-modus komt hij 35 km ver.
      Jammer dat die pas in 2016 komt.
      Ik wil wat downsizen van mijn 5GT maar die gaat deze zomer al weg.
      Anders was die 330e een goeie kanshebber geweest!
      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten


        dashboard is nog steeds een afknapper voor mij :
        - verschillende materiaalkeuzes gecombineerd : pianolak, geborsteld aluminium (alike), leder, kunststof
        - drukknoppen, draaiknoppen

        Waarom is de randafwerking van de luchtroosters niet in dezelfde stijl en hetzelfde materiaal als de bedieningsconsole eronder ?

        't blijft echt een rommelboel.

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Wat mij aan de F30 stoort, is die aflopende platte neus. Verticaal bekeken oogt het geheel wat te plat. Maar met de (letterlijk) dikkere M-bumper krijg je plots een totaal ander beeld.
          ik kan me hier volledig bij aansluiten

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
            Gezien de minieme verschillen overwegen we om alsnog een pfl 316i te kopen
            Lijkt me een goede deal

            Het scheelt maar 5 gram co2 naar biv toe en je hebt een motor die zich al ruim bewezen heeft
            Is inderdaad niet slecht voor 31k, weinig kans dat de buren zullen merken dat het een pfl is
            Dit is in basis dezelfde motor als de 118i 170pk, dat ook door Mini wordt gebruikt
            en blijkbaar kun je die ook makkelijk richting 200pk brengen

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
              Zeker die luxury lines met al dat chroom vind ik niet echt mooi.
              222

              Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
              Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Wat mij aan de F30 stoort, is die aflopende platte neus. Verticaal bekeken oogt het geheel wat te plat.
              ik kan me hier volledig bij aansluiten
              Ik vind die juist heel geslaagd!
              Ik vind dat wel ferm die duikende neus.
              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

              Comment


              • #67
                Ik ben er ook geen fan van, maar alles voor de voetgangersveiligheid nietwaar...

                Eerste indruk: al met al toch een gemiste kans deze LCI, al wil ik een en ander eerst toch eens live zien en voelen, misschien is interieur materiaalkwaliteit wel verbeterd, zo'n dingen zijn altijd moeilijk in te schatten op foto.
                2021 Taycan 4S
                2021 Lexus UX250h

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                  Eigenlijk ben ik met je akkoord. Met m'n M pakket vind ik mijn F30 knap (persoonlijk), maar de auto's zonder die ik zie rondrijden, geven me dat net-niet-gevoel. Zeker die luxury lines met al dat chroom vind ik niet echt mooi.
                  Mja... buiten het M-sport pakket vind ik juist de luxury line de enige versie die nog meevalt. Bij alle andere versies vind ik dat de (twijfelachtige) proporties van de neus verkeerd worden benadrukt.
                  Met M-pakket klopt de neus volledig. Smaken en kleuren...

                  Los daarvan: ik ben teleurgesteld in deze facelift. Een gemiste kans om wat aan de platte neus te doen waar ik nooit aan kan wennen. Ik ben wel fan van het principe om er terug wat "sharknose" aan te geven, maar vind het gewoon niet 100% geslaagd op de F3x. Het designtruukje met de doorlopende grill en koplampen is intussen ook al genoeg gekopieerd (zelfs Audi neemt het schaamteloos over), en mogen ze wat mij betreft weer schrappen...

                  Comment


                  • #69
                    minst ingrijpende BMW facelift ooit

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                      dashboard is nog steeds een afknapper voor mij :
                      - verschillende materiaalkeuzes gecombineerd : pianolak, geborsteld aluminium (alike), leder, kunststof
                      - drukknoppen, draaiknoppen

                      Waarom is de randafwerking van de luchtroosters niet in dezelfde stijl en hetzelfde materiaal als de bedieningsconsole eronder ?

                      't blijft echt een rommelboel.
                      Jups ben ik mee akkoord. Ik vind dit dus echt niet kwalitatief. Elke keer ik een foto zie denk ik mjaaa het trekt op ni veel maar in het echt valt het nog mee. Dan rij ik eens met een collega mee en denk ik bij mezelf, wie geeft er nu zo veel geld aan zulke een wagen? Want in het echt is het al niet beter.
                      Het enige waar een BMW zich nog zal onderscheiden is rwd en motorefficientie. Voor de rest kan niets de prijs verantwoorden, het is gewoon een gemiddeld automerk geworden. Dat was ten tijde van de vorige generaties wel anders vond ik.

                      Wat mij ook stoort is een driecilinder met 1.5 motor. WTF heeft dat voor zin. Als je een driecillinder maakt maak dan de longinhoud ook kleiner zodat de klant er ook iets aan heeft.
                      Last edited by SteakFriet; 08/05/2015, 13:38.

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                        Jups ben ik mee akkoord. Ik vind dit dus echt niet kwalitatief. Elke keer ik een foto zie denk ik mjaaa het trekt op ni veel maar in het echt valt het nog mee. Dan rij ik eens met een collega mee en denk ik bij mezelf, wie geeft er nu zo veel geld aan zulke een wagen? Want in het echt is het al niet beter.
                        Het enige waar een BMW zich nog zal onderscheiden is rwd en motorefficientie. Voor de rest kan niets de prijs verantwoorden, het is gewoon een gemiddeld automerk geworden. Dat was ten tijde van de vorige generaties wel anders vond ik.

                        Wat mij ook stoort is een driecilinder met 1.5 motor. WTF heeft dat voor zin. Als je een driecillinder maakt maak dan de longinhoud ook kleiner zodat de klant er ook iets aan heeft.
                        Tegenwoordig heeft elke BMW ongeveer 500cc per cilinder volgens mij... Zo ver ik weet een bewuste keuze, maar ik heb geen idee wat de reden is.

                        Edit: even gegoogled:

                        Is een halve zescilinder meer BMW dan een viercilinder? Hoe het motorblokje presteert moeten we nog uitvinden. Dat mag geen probleem worden, als het goed is zien we hem straks in MINI’s, de 1 GT, 1 Serie en zelfs 3 Serie terug.
                        BMW heeft haar driecilinder naar eigen zeggen puur voor de efficiëntie ontworpen. Een lager verbruik door minder bewegende delen, een ‘ideale’ 500cc cilinderinhoud en natuurlijk dankzij gebruik van de nieuwste technieken. Deze 1,5 liter driecilinder mag dan een klein blok voor budget-modellen zijn, van een tamelijk hoge (11:1) compressie en turbo tot Valvetronic heeft BMW al haar technische know-how erin gestopt.

                        Technische ontwikkelingen zien we terug in prestaties. Hoewel het blok slechts 1,5 liter meet wil BMW uit de benzine-versie (B3 120 tot 225 pk halen samen met een koppel van maximaal 270 Nm. Voor de diesel-versie (B37) van dit blok mikt BMW op maximaal 180 pk en 300Nm.

                        Naast verbruikswinst is ook de architectuur van deze driecilinders belangrijk voor BMW. In de toekomst moeten alle drie-, vier- en zescilinders een inhoud hebben van 500cc per cilinder. Op die manier kan BMW in ieder motorblok exact dezelfde interne delen gebruiken. Denk aan zuigers, drijfstangen, kleppen. Het blok zal komend jaar (2013) in de 1 Serie en nieuwe MINI te vinden zijn. Later dat jaar volgt ook een viercilinder (B4 van dezelfde familie met minimaal 220 pk.
                        bron: Autoblog.nl
                        Last edited by ; 08/05/2015, 13:49.

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                          minst ingrijpende BMW facelift ooit
                          Never change a winning horse?

                          Comment


                          • #73
                            klopt inderdaad binnenwerk veranderd maar een wereld van verschil, kijk naar de 5 met en zonder led koplampen een heel andere look
                            Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Als ie geparkeerd gaat staan, ga je van wat verder niet meteen de verschillen met de PFL gaan zien. Lichtblokken zijn niet meteen opvallend gewijzigd, enkel het binnenwerk wel. Andere corona's, locatie van de LED pinkers vooraan, LED lichten (optioneel waarschijnlijk). Licht hertekende bumpers vallen ook wel wat op. Alles ligt zowat in de lijn der verwachtingen.

                            Comment


                            • #74
                              Hoera, mjn pre-FL 316i gaat nog geld waard worden.

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Never change a winning horse?
                                Yeps maar als Audi dat doet zegt iedereen dat het saai is
                                En voor ik hier wordt aanschouwd als een audi adept. Neen ik ben een autofan en heb al bmw's gehad maar ik vind het gewoon allemaal minder en minder worden.

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                                  dashboard is nog steeds een afknapper voor mij :
                                  - verschillende materiaalkeuzes gecombineerd : pianolak, geborsteld aluminium (alike), leder, kunststof
                                  - drukknoppen, draaiknoppen

                                  Waarom is de randafwerking van de luchtroosters niet in dezelfde stijl en hetzelfde materiaal als de bedieningsconsole eronder ?

                                  't blijft echt een rommelboel.
                                  Volledig akkoord. En sommige details zoals de randafwerking van de luchtroosters zien er écht goedkoop uit. Anderzijds, het dashboard van de vorige generatie 3 (E90/93) was ook echt triestig op een andere manier.
                                  VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                                    Jups ben ik mee akkoord. Ik vind dit dus echt niet kwalitatief. Elke keer ik een foto zie denk ik mjaaa het trekt op ni veel maar in het echt valt het nog mee. Dan rij ik eens met een collega mee en denk ik bij mezelf, wie geeft er nu zo veel geld aan zulke een wagen? Want in het echt is het al niet beter.
                                    Het enige waar een BMW zich nog zal onderscheiden is rwd en motorefficientie. Voor de rest kan niets de prijs verantwoorden, het is gewoon een gemiddeld automerk geworden. Dat was ten tijde van de vorige generaties wel anders vond ik.

                                    Wat mij ook stoort is een driecilinder met 1.5 motor. WTF heeft dat voor zin. Als je een driecillinder maakt maak dan de longinhoud ook kleiner zodat de klant er ook iets aan heeft.
                                    Ik ben over het algemeen wel liefhebber van BMW’s, al maken ze even goed modellen die mij totaal niet kunnen bekoren. Feit is wel dat het serieus duur speelgoed is. Maar als je dan bijvoorbeeld de F10 ziet: dat was bij mij een instant bom. Vanaf de lancering had ik direct het gevoel: dit is er boenk op, die vinden we binnen 10 jaar nog even lekker. Wat mij de laatste jaren vooral stoort in de lagere reeksen is echt het kwaliteitsgevoel. Gebruikte materialen. Als ik bijvoorbeeld een deur van een E90 of F30 open, dan heb ik echt het gevoel een veredeld stuk karton in mijn handen te hebben. Ik bedoel, dat zijn gewoon basics die (voor mij!) echt niet kunnen eigenlijk. Dat doen merken als VW en Skoda zelfs beter. Maar ik begrijp BMW wel: op buitenlandse markten vinden ze dat geen probleem en in Europa verkopen ze ook nog steeds als zoete broodjes. De consument betaalt en krijgt wat hij verdient. En als hij betaalt, dan betaalt ‘em! Ik wil hier nu echt niet de nostalgische zeiker uithangen, maar echt, stap eens in een E46. Wat een verschil. Het grootste USP bij BMW is voor mij vooral de RWD, neem dat weg en er verdwijnt toch veel van de magie.
                                    Toch zijn er zeker ook goeie zaken bij BMW: Ze weten hoe je een auto een goed stuurgevoel moet geven. Om één of andere bizarre reden krijgt bv. Audi dat blijkbaar niet echt helemaal onder de knie. En BMW’s zijn in sommige gevallen écht mooi. Zelf heb ik ze het liefst in sobere, elegante uitvoeringen. Tot slot hebben ze zo wat de beste automaat in hun rek liggen die er op de markt aanwezig is. Moest ik een automaat willen kopen, dan zou dat zelfs alleen al een reden kunnen zijn: die heerlijke ZF8.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Mij kan het niet bekoren. Ik vond de stap van E90 naar F31 eigenlijk een enorme achteruitgang, zeker qua soberheid en functionaliteit van het interieur. Het scherm is er weer opgesmeten, en je kan het weer niet zonder bestellen. (ben aan mn 3de GPS toe btw; diefstal is véééél te eenvoudig)/ Anders niets dan lof over de automaat en de CO2, maar de F31 zal zeker niet vervangen worden door een F3xFL.
                                      Ik mis premium gevoel en uitstraling in deze klasse; kwaliteit is alweer geen rechtvaardiging voor de prijs.
                                      Voor de opvolger zal ik rondshoppen bij andere merken.
                                      Last edited by ; 08/05/2015, 19:02.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                                        Ik ben over het algemeen wel liefhebber van BMW’s, al maken ze even goed modellen die mij totaal niet kunnen bekoren. Feit is wel dat het serieus duur speelgoed is. Maar als je dan bijvoorbeeld de F10 ziet: dat was bij mij een instant bom. Vanaf de lancering had ik direct het gevoel: dit is er boenk op, die vinden we binnen 10 jaar nog even lekker. Wat mij de laatste jaren vooral stoort in de lagere reeksen is echt het kwaliteitsgevoel. Gebruikte materialen. Als ik bijvoorbeeld een deur van een E90 of F30 open, dan heb ik echt het gevoel een veredeld stuk karton in mijn handen te hebben. Ik bedoel, dat zijn gewoon basics die (voor mij!) echt niet kunnen eigenlijk. Dat doen merken als VW en Skoda zelfs beter. Maar ik begrijp BMW wel: op buitenlandse markten vinden ze dat geen probleem en in Europa verkopen ze ook nog steeds als zoete broodjes. De consument betaalt en krijgt wat hij verdient. En als hij betaalt, dan betaalt ‘em! Ik wil hier nu echt niet de nostalgische zeiker uithangen, maar echt, stap eens in een E46. Wat een verschil. Het grootste USP bij BMW is voor mij vooral de RWD, neem dat weg en er verdwijnt toch veel van de magie.
                                        Toch zijn er zeker ook goeie zaken bij BMW: Ze weten hoe je een auto een goed stuurgevoel moet geven. Om één of andere bizarre reden krijgt bv. Audi dat blijkbaar niet echt helemaal onder de knie. En BMW’s zijn in sommige gevallen écht mooi. Zelf heb ik ze het liefst in sobere, elegante uitvoeringen. Tot slot hebben ze zo wat de beste automaat in hun rek liggen die er op de markt aanwezig is. Moest ik een automaat willen kopen, dan zou dat zelfs alleen al een reden kunnen zijn: die heerlijke ZF8.
                                        Ik sluit me hier bij aan.
                                        Vind mijn Golfke zelfs beter afgewerkt en in zijn geheel kwalitatiever aanvoelen dan mijn ma haar F30
                                        2021 Taycan 4S
                                        2021 Lexus UX250h

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                          Ik sluit me hier bij aan.
                                          Vind mijn Golfke zelfs beter afgewerkt en in zijn geheel kwalitatiever aanvoelen dan mijn ma haar F30
                                          Je kan bij bmw moeilijk een kaal model vergelijken met een dik aangeklede versie. Zit regelmatig in een golf 7 en om te zetten die die beter afgewerkt is? Dat de deuren beter klinken? Lol. Serieus.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X