De BMW afwerking valt echt wel mee hoor. Hij moet nauwelijks onderdoen voor bijvoorbeeld een Octavia.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 3-serie (Facelift)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk BerichtenDe BMW afwerking valt echt wel mee hoor. Hij moet nauwelijks onderdoen voor bijvoorbeeld een Octavia.
Pas op ik ben ook bmw fan maar ik blijf bij mijn mening dat het echt niet kan. Heb een e46, e87 en e90 gehad. Buiten die e87 voelden die andere kwalitatiever dan de F30. Een F10 daarentegen idd is nog altijd zalig. Benieuwd wat ze daar mee gaan aanvangen met nieuwe model.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenWat mij aan de F30 stoort, is die aflopende platte neus. Verticaal bekeken oogt het geheel wat te plat. Maar met de (letterlijk) dikkere M-bumper krijg je plots een totaal ander beeld.
Nu weet ik wat“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenJe kan bij bmw moeilijk een kaal model vergelijken met een dik aangeklede versie. Zit regelmatig in een golf 7 en om te zetten die die beter afgewerkt is? Dat de deuren beter klinken? Lol. Serieus.
Het staat je natuurlijk vrij om het daarmee oneens te zijn2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenDie van mijn ma is een 320i Luxury Line, mijn Golf is een R (zie onderschrift). Niets tegen BMW, integendeel zelfs (heb er een paar gehad), maar (los van de motorisatie) ga ik anytime voor mijn Golf kiezen.
Het staat je natuurlijk vrij om het daarmee oneens te zijn
Ik ga ook altijd mijn 330d verkiezen boven een 520d lol.
Comment
-
lol hier, lol daar, maar imho moet de Golf VII op veel vlakken niet onder doen op de F30 en is hij op sommige vlakken beter. Degelijk, rijdt zeer goed, prima afwerking, comfortabel, prima motoren. F30 heeft dan weer betere looks en RWD. Geluidsdemping, interieurafwerking, lakkwaliteit zijn niet goed in de F30. Wel is de golf ook niet bepaald goedkoop!Last edited by sunking; 09/05/2015, 00:40.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenJa duh lol. Die luxury line is niet sportief afgesteld en de 20i motor is maar een mager beestje tegenover je R.
Ik ga ook altijd mijn 330d verkiezen boven een 520d lol.
Niet over de motor...
Om eerlijk te zijn stelde de F30 mij ook een beetje teleur qua materiaalgebruik.
En aangezien ik constant op de binnenkant moet kijken, toch ook naar Mercedes gegaan.
Comment
-
die is nu ook niet bepaald standaard... en ook weinig consistentie in het geheel. heb zelf een beige sensatec interieur en standaard sierlijsten en dat vloekt langs alle kanten, de standaard sierlijsten zijn sowieso al lelijk maar had geen zin om er nog meer geld tegenaan te gooien.
Bijgevoegde BestandenLast edited by sunking; 09/05/2015, 01:58.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtendie is nu ook niet bepaald standaard... en ook weinig consistentie in het geheel. heb zelf een beige sensatec interieur en standaard sierlijsten en dat vloekt langs alle kanten, de standaard sierlijsten zijn sowieso al lelijk maar had geen zin om er nog meer geld tegenaan te gooien.
Dat beige is een kakofonie omdat de top van het dashboard en je stuur nog zwart zijn. Je kan die desgewenst ook beige nemen. Waarom je dat zou doen, is mij persoonlijk vreemd.
Comment
-
Hebben jullie gewoon nog niet door, dat de golf, 3 reeks klasseloze auto's zijn die zowel,door jan met de pet als de patron kunnen gekocht worden... Maar de ene rijdt in een basis en de andere in een topmodel... Dat is nu eenmaal,het succes Van de modellen... De ene wil vergeleken worden mat de baas(badge) en de andere wilt niet opvallen. Skoda past dit trouwens ook toe... De voorbeelden van de geposte interieurs spreekt boekdelen. Bij een golf is het ook perfect mogelijk om meer opties te kiezen dan de basisgolf kost...
Comment
-
net zoals bij elke auto, inclusief de golf, moet je een wagen wat aankleden...maar dan niet met sensatec, dat voelt sowieso al goedkoop aan (en dat is het ook)
Het interieur van de golf eronder is dan weer van een full options....in basis uitvoering ziet het er ook een pak minder sexy uit
ik kan best vergelijken met onze huidige 2 (mag ik het zeggen...ongeveer full option) en de 116d (met sensatec en basis inleg) firmawagen van mijn partner...
Zelfde interieur...maar WERELD van verschil als je erin zit
Ik heb trouwens absoluut geen probleem met de afwerking, alles voelt stevig aan, alles werkt zacht....
Als ik de "onzichtbare" kwaliteit bekijk, bvb het aanvoelen van de armsteun als je hem verschuift, de afwerking van bakjes, ... dan zie je het verschil tss premium en niet-premium
bvb Espace ziet er geweldig goed uit...maar ik herinner me nog van op het autosalon dat op de details, de afwerking nog een stuk achter ligt...en daar is niks mis mee,want de prijs is dan ook een stuk lager
moraal van het verhaal
wil je een mooie en mooi afgewerkte, en degelijke auto : dan betaal je ervoorWant je kan nooit teveel auto's hebben....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichtennet zoals bij elke auto, inclusief de golf, moet je een wagen wat aankleden...maar dan niet met sensatec, dat voelt sowieso al goedkoop aan (en dat is het ook)
Het interieur van de golf eronder is dan weer van een full options....in basis uitvoering ziet het er ook een pak minder sexy uit
ik kan best vergelijken met onze huidige 2 (mag ik het zeggen...ongeveer full option) en de 116d (met sensatec en basis inleg) firmawagen van mijn partner...
Zelfde interieur...maar WERELD van verschil als je erin zit
Ik heb trouwens absoluut geen probleem met de afwerking, alles voelt stevig aan, alles werkt zacht....
Als ik de "onzichtbare" kwaliteit bekijk, bvb het aanvoelen van de armsteun als je hem verschuift, de afwerking van bakjes, ... dan zie je het verschil tss premium en niet-premium
bvb Espace ziet er geweldig goed uit...maar ik herinner me nog van op het autosalon dat op de details, de afwerking nog een stuk achter ligt...en daar is niks mis mee,want de prijs is dan ook een stuk lager
moraal van het verhaal
wil je een mooie en mooi afgewerkte, en degelijke auto : dan betaal je ervoor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichtenwil je een mooie en mooi afgewerkte, en degelijke auto : dan betaal je ervoor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jaguarke Bekijk BerichtenHet gaat over welke kwaliteit je voor je geld krijgt, en dat is niet meer in verhouding!
En af en toe mag je jezelf iets gunnen. Maar gelukkiger ga je er niet van worden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jaguarke Bekijk BerichtenHet gaat over welke kwaliteit je voor je geld krijgt, en dat is niet meer in verhouding!
Het standaard stuur in de F30 vind ik persoonlijk ook helemaal niet knap. Gewoon een grote lompe brok zwart. Steek daar een M stuur in en je hebt al een heel ander zicht (weer optie).
Een collega rijdt een goed uitgeruste nieuwe Mazda 6 en telkens die in mijn auto stapt zegt hij dat het toch nog iets anders is. Moest hij in een kale, ratelende 316d stappen dan zou hij zeggen dat "bmw's toch maar brol zijn". Nja BMW kan moeilijk enkel full options (wat de mijne bijlange niet is lol) met 6 cilinders verkopen, want dan waren ze al lang bankroet.
Maar het staat niet meer in verhouding idd.
Comment
-
Ik rij sinds kort met een F31 (m-pakket), ik vind de algemene afwerking en de gebruikte materialen, zowel interieur als exterieur, meer solide en kwalitatiever aanvoelen en ogen, dan bij mijn vorige E91 (LCI m-pakket). Ik zou haast durven zeggen dat ie echt wel dicht in de buurt van de E46 komt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenHet standaard stuur in de F30 vind ik persoonlijk ook helemaal niet knap. Gewoon een grote lompe brok zwart. Steek daar een M stuur in en je hebt al een heel ander zicht (weer optie).
Nu rij ik momenteel met een vervang F30 met een gewoon 'lederen' stuur; daar vind ik het stuur wel mooier (soberder) maar het leder kon net zo goed plastiek zijn; zó hard. Dusja, ik kijk wel liever op een lelijker stuur dat (heel) goed aanvoelt, maar het is het toch weer nét niet. Misschien ben ik veel gewoon; dat kan ook
Comment
Comment