Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 3-serie (Facelift)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenBijzonder teleurstellend idd...
Ik begrijp volledig dat je jouw wagen wil verdedigen, hoor
Het is alleen algemeen bekend dat de materiaalkeuze in de 3-reeks niet op het niveau staat van andere merken.
Leg je de klemtoon in rijbeleving, dan is BMW geen slechte keuze.
Alleen zitten veel mensen op normale (file)dagen in het verkeer en bij die mensen kan de kwaliteit waar je uren in vertoeft net nog iets belangrijker worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk BerichtenOpnieuw zegt een foto niks over het aanvoelen.
Ik begrijp volledig dat je jouw wagen wil verdedigen, hoor
Het is alleen algemeen bekend dat de materiaalkeuze in de 3-reeks niet op het niveau staat van andere merken.
Leg je de klemtoon in rijbeleving, dan is BMW geen slechte keuze.
Alleen zitten veel mensen op normale (file)dagen in het verkeer en bij die mensen kan de kwaliteit waar je uren in vertoeft net nog iets belangrijker worden.
Comment
-
Ben ook akoord, zie mijn post in Mercedes C klasse topic.
Tis geen straf om in een F30 te zitten maar vergeleken met de concurentie is BMW de zwakst scorende op dit moment. Dat is gewoon een feit.
voor alle duidelijkheid :
- Dan vergelijken we gebruikte materiaalkeuzes, niet design
- Dan hebben we het wel enkel over interieur
- ... en er van uitgaande dat de wagens ongeveer hetzelfde uitgerust zijn (leder, niet-vloekende combinaties, ...)
Comment
-
Ik denk dat hier sommigen het verschil tussen afwerking en uitrusting niet goed snappen. Of een wagen nu full option is of niet, de knoppen en plastic materialen van bv. dashbord, deuren en middenconsole zijn toch hetzelfde? (Ik laat even de individual lederen dashbord e.d. achterwege). Een Golf en ja, zelfs mijn Skoda zijn tegenwoordig zeer goed afgewerkt. Een E39 was indertijd echt zeer deftig, de E60 er na was om te huilen. Geen idee hoe het met de huidige BMW's zit, maar als de tendens zich voortzet, durf ik dus zeker een Golf boven de BMW zetten.2015 BMW F11 520dA
1976 Triumph Spitfire 1500
Comment
-
Knoppen en plastic materiaal van dashboard, deuren en middenconsole zijn dus absoluut niet dezelfde afwerking, los van uitrusting.
Kwaliteit beperkt zich ook niet enkel tot het uitzicht, ook de drukkracht, aanvoelen, gebruik, resistentie, etc zijn naar mijn mening belangrijk voor een doorslaggevend gevoel van kwaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Treebark Bekijk BerichtenKnoppen en plastic materiaal van dashboard, deuren en middenconsole zijn dus absoluut niet dezelfde afwerking, los van uitrusting.
Niet dat ik daarover te klagen heb, 't gaat me meer om de uitstraling algemeen en de kwaliteit van de materialen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Treebark Bekijk BerichtenBen ook akoord, zie mijn post in Mercedes C klasse topic.
Tis geen straf om in een F30 te zitten maar vergeleken met de concurentie is BMW de zwakst scorende op dit moment. Dat is gewoon een feit.
voor alle duidelijkheid :
- Dan vergelijken we gebruikte materiaalkeuzes, niet design
- Dan hebben we het wel enkel over interieur
- ... en er van uitgaande dat de wagens ongeveer hetzelfde uitgerust zijn (leder, niet-vloekende combinaties, ...)
zo zie je maar, de ene vind dat belangrijk, de andere wat anders.
ik ben geen bmw man, ik heb er nu toevallig een, maar ik heb al met zowat alle merken gereden, en wat ik hier lees is toch serieus van de pot gerukt...is het perfect? Misschien niet...was het vroeger beter afgewerkt? Misschien wel....net zoals alles waarschijnlijk....alleen was er toen geen internet zodat mensen elk detail waar zij persoonlijk een probleem mee hebben kunnen delen met de buitenwereld...
on topic terug, als de 3 dan toch zo slecht afgewerkt is, waarom zijn er dan toch zo veel mensen die er toch eentje kopen? Ik lees hier dikwijls, mijn vorige was mooier....waarom heb je hem dan gekocht als het toch zo slecht is?
Miischien is het allemaal niet perfect, maar als totaalpakket klopt het wat mij betreft
bmw zal perfect mooiere materialen kunnen aankopen, maar dan zal je ook meer betalen....ik vind het nu een meer dan aanvaardbaar compromis
i rest my caseWant je kan nooit teveel auto's hebben....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk BerichtenAllemaal persoonlijke meningen...ik vind de mercedes c magnifiek....ben er , voor ik de 235 gekocht heb , mee gaan rijden....sorry, maar ik ben volledig afgeknapt op het interieur...bvb de knoppen voor de ruitbediening, ik heb geen enkele wagen gehad waar die zo goedkoop lijken ECHT!! Nochtans lees ik in elke test : mooie materialen.....het is dus duidelijk wat persoonlijk Bij elke auto is er wel wat....laatst zat ik in een bentley...en o ja, daar kan je ook wat op aanmerken...wat voor de een mooi materiaal is is dat voor de ander niet
zo zie je maar, de ene vind dat belangrijk, de andere wat anders.
ik ben geen bmw man, ik heb er nu toevallig een, maar ik heb al met zowat alle merken gereden, en wat ik hier lees is toch serieus van de pot gerukt...is het perfect? Misschien niet...was het vroeger beter afgewerkt? Misschien wel....net zoals alles waarschijnlijk....alleen was er toen geen internet zodat mensen elk detail waar zij persoonlijk een probleem mee hebben kunnen delen met de buitenwereld...
on topic terug, als de 3 dan toch zo slecht afgewerkt is, waarom zijn er dan toch zo veel mensen die er toch eentje kopen? Ik lees hier dikwijls, mijn vorige was mooier....waarom heb je hem dan gekocht als het toch zo slecht is?
Miischien is het allemaal niet perfect, maar als totaalpakket klopt het wat mij betreft
bmw zal perfect mooiere materialen kunnen aankopen, maar dan zal je ook meer betalen....ik vind het nu een meer dan aanvaardbaar compromis
i rest my case
Alle concurrenten in dit segment heb ik nu eens testgereden en ik moet zeggen dat de 3 en de lexus is (natuurlijk subjectief!!!!) voor mij de beste rijdersauto's zijn...met misschien de lexus is notabene nog een tikkeltje betere 'baanklever eigenschappen'...
BMW was in 'the good old days' (dus voor de marketing girls & boys het woord 'premium' lanceerden) toch ook niet het merk dat je kocht voor een luxe interieur: het gaat toch om de (achterwiel aangedreven) rijbeleving?
Nu nog eens de Jaguar XE testen zie...maar de afwezigheid van een XE break drijft me toch naar 'ne klassieke naft 3'...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sim Bekijk Berichten't Ja, ik vond het toch ook niet zo slecht vertoeven in een 3 touring (testrit), hoewel er inderdaad niet echt een luxegevoel heerst. De wagen voelt echter goed aan en blijft (ook in vergelijking met het het vorige model) heerlijk rijden. Een 5 is knapper afgewerkt, maar rijdt minder prettig.
Alle concurrenten in dit segment heb ik nu eens testgereden en ik moet zeggen dat de 3 en de lexus is (natuurlijk subjectief!!!!) voor mij de beste rijdersauto's zijn...met misschien de lexus is notabene nog een tikkeltje betere 'baanklever eigenschappen'...
BMW was in 'the good old days' (dus voor de marketing girls & boys het woord 'premium' lanceerden) toch ook niet het merk dat je kocht voor een luxe interieur: het gaat toch om de (achterwiel aangedreven) rijbeleving?
Nu nog eens de Jaguar XE testen zie...maar de afwezigheid van een XE break drijft me toch naar 'ne klassieke naft 3'...
Comment
-
Lexus is idd ook leuk maar ik vind ze wel iets te ontijdloos zal ik maar zeggen. Vorige generatie is250 heb ik al veel willen kopen maar nooit deftig exemplaar naar goesting gevonden. En mja het is nu ook niet dat die echt goede waarden heeft voor die motor. Is300 is wel mooi maar denk dat hij binnen enkele jaren iets minder is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk BerichtenMiischien is het allemaal niet perfect, maar als totaalpakket klopt het wat mij betreft
Een auto die het beste aan je eisen/verwachtingen aansluit en waar je de minste compromissen moet sluiten is de beste keuze.
Bij de ene is dat rijgedrag, bij de andere de afwerking, bij nog een andere primeert de prijs.
En zo hebben we toch een mooi afwisselend wagenpark op de baan...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten... En zo hebben we toch een mooi afwisselend wagenpark op de baan...
just kidding
Comment
-
Ben nu aan 4e bmw toe en nog steeds tevreden over geboden kwaliteit (zal bij elk merk wel ergens iets op aan te merken zijn lijkt me). Enige punt van kritiek is het stuurgevoel...dit is er mi met elke nieuwe versie op achteruit gegaan.
De eerste herinner ik mij niet meer 325i E36, tweede 320d e46 (geweldig, nog geen RFT banden), derde 330d e92 (nog wel goed, wel al RFT banden waarvan ik de wegligging toch minder vond in bochten waarvan het asfalt wat te wensen overliet) en nu dan de 428i (echt geen voorstander van die electrische stuurbekrachtiging, rijdt zeker niet slecht maar het gevoel met de weg is gewoon weer wat minder).
Als iemand de eerste keer zou plaatsnemen in de 428 zou die waarschijnlijk zeggen 'waar heeft die het over', maar door de jaren heen merk je echt wel dat de puurheid toch wel wat heeft moeten plaatsruimen waarschijnlijk om een breder publiek aan te trekken.
Dit alles staat los van de motoren die ik nog steeds subliem acht, knap wat Bmw uit zo een 2l weet te halen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenenkel die handrem blijft mij storen. ook het KI had ik digitaal verwacht en valt dus wel tegen.
voor de rest... interieur van de 3 vind ik alles behalve slecht...
Interieur van c-klasse is erg goed afgewerkt, waarschijnlijk beter dan dat van 3, maar het is niet echt mijn ding. Zo heeft iedereen wel ergens opmerkingen bij denk ik dan.
Comment
Comment