Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-serie (Facelift)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    Tja, mijn RR Ghost is zo stil dat het getik van het klokje me irriteert.

    Zo heeft elke auto wel wat.
    ik heb daar nochtans geen last van. ��

    wel straf dat er al zoveel mensen ervaringen hebben met de facelift.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
      Dat is bij mij ook het grootste minpunt van de 3 én 4, die handrem. Zo 1990 eigenlijk.
      Interieur van c-klasse is erg goed afgewerkt, waarschijnlijk beter dan dat van 3, maar het is niet echt mijn ding. Zo heeft iedereen wel ergens opmerkingen bij denk ik dan.
      Een elektronische handrem kan je niet mee spelen

      Los daarvan, ze mogen een zo een handrem wel eens beginnen lanceren in de 3 reeks.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
        Een elektronische handrem kan je niet mee spelen

        Los daarvan, ze mogen een zo een handrem wel eens beginnen lanceren in de 3 reeks.
        Ja en bij de F30 zit er nog een echte handrem op, die de auto compleet doet stilvallen bij mij

        Heb een efficient dynamics 320d, en als je daar vergeet ESP af te leggen en een handrem probeert te doen, valt het ding gewoon stil.

        Comment


        • Om even in de discussie bij te treden:

          Ik rij privé met een E46 M3, en heb een bedrijfswagen F30 320d EDE. Daarvoor een 116d E87 gehad, en ruime ervaring met E90's van collega's.

          Ik kan maar één ding vaststellen: BMW begint zijn eigen waarden generatie na generatie te verloochenen, want me bij de volgende bedrijfswagen hoogstwaarschijnlijk naar een ander merk gaat doen kijken. Ik heb de F30 nu eigenlijk blindelings gekozen, omdat ik zo graag met de 116d reed. Ik heb nu 75000 km.

          Bij een F30 zie ik dat ze objectief gezien een betere wagen gemaakt hebben: beter gedempt, grotere opbergvakken, meer binnenruimte, maar waar is dat tikkeltje "rijderswagen" naartoe? Een familielid rijdt met een F30 met M pack, en daar is het al niet veel beter. Comfort all the way. Achja, sportief staat ie esthetisch wel ja ...
          Bij die 316d (is eentje van 2014) hebben ze zelfs een tweak gedaan met de Clutch Delay Valve, waardoor tiphielen echt zeer moeilijk is geworden wegens 0,0 gevoel. Je voelt de koppeling niet aangrijpen. Dit exemplaar rijdt zelfs nog gedempter dan de mijne, eentje van 2012.

          En die heerlijk schakelende manuele versnellingsbakken moesten er blijkbaar ook uit., voor een zalig pakje boter met een stokje erin. Waar is dat mechanisch gevoel naartoe?

          Enige objectieve bedenkingen:

          - Is dat windgeruis er nu eindelijk uit? http://f30.bimmerpost.com/forums/sho...d.php?t=864630.
          - Die vervelend rammelende versnellingspook ( als ik de mijne in versnelling laat staan en ik start hem dan, rammelt de pook dat het voor iedereen hoorbaar is )
          - Het start/stop systeem dat echt agressief is
          - Die idioot artificiële rijmodussen

          Dit zijn voor een auto van dergelijk budget echt grove tekortkomingen vind ik.

          Imo hebben ze iets teveel naar de concurrentie gekeken: alle "ruwere" bmw kantjes eruit, weg sportiviteit, en alles op comfort ingezet, maw, iets teveel naar Audi gekeken.
          En net in dat opzet slagen ze maar half: het interieur is nog niet half zo goed afgewerkt als een A4, en dan bovenstaande fouten. Neen, volgende keer kijk ik zeker uit naar een A4/A5, Skoda Superb, C-klasse, temeer ik privé nog een echte BMW staan heb. Als ik dan toch comfort moet gaan, dan beter voor een echt comfortmerk gaan.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
            Een elektronische handrem kan je niet mee spelen

            Los daarvan, ze mogen een zo een handrem wel eens beginnen lanceren in de 3 reeks.
            Kan wel hoor..

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
              on topic terug, als de 3 dan toch zo slecht afgewerkt is, waarom zijn er dan toch zo veel mensen die er toch eentje kopen?
              Er zijn niet veel mensen die een 3reeks kopen, dit is een typische leasewagen.

              Om te kopen is hij als gezinswagen zowat onbruikbaar wegens te klein, en veel te duur voor de ruimte die je krijgt. En om mee te rijden zal er wel een enkeling zijn die een, nog duurdere, zware motorisatie koopt (wat hem belachelijk duur maakt want voor dat geld kan je dan ook een auto hebben die er echt sportief uitziet en niet als een gezinswagen). Dat zijn dan hopelijk mensen die af en toe eens een trackday doen, want om een zware motorisatie, met alle kosten die daarbij komen te komen om elke dag 50-70-120 te rijden en in de file te staan, dat id helemaal te gek.

              Ik blijf een 3 een mooie leasewagen vinden, maar privé is er geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om er er zo een te kopen. Dan liever een basis 5 voor hetzelfde geld (of iets ruimers, wél dik aangekleed van een ander merk) al weet ik dat velen het hier niet mee eens zijn, maar dat is natuurlijk hun goed recht. Smaken en prioriteiten verschillen nu eenmaal.
              Last edited by metalpe; 10/05/2015, 11:15.

              Comment


              • ik ben akkoord dat de 3 reeks als gezinswagen (ruimte ..) minder geschikt is dan bepaalde concurrenten.
                Toch vreemd dat hij door diezelfde personen wel als lease wordt gekozen.
                Bij de meeste bedrijven zijn er toch wel alternatieven binnen de carpolicy.
                Tenzij de meeste massaal een ruimere tweede gezinswagen hebben ?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                  ... Ik blijf een 3 een mooie leasewagen vinden, laar privé is er geen haar op lijn hoofd dat eraan denkt om er zo een te kopen. Dan liever een basis 5 voor hetzelfde geld (of iets ruimers, wél dik aangekleed van een ander merk) al weet ik dat velen het hier niet mee eens zijn, maar dat is natuurlijk hun goed recht. Smaken en prioriteiten verschillen nu eenmaal.
                  En ook in lease blijven dezelfde alternatieven bestaan.
                  Een 5 reeks -zelfs met weinig opties- is ook serieus duurder in lease dan een 3-reeks, meestal een veel groter verschil dan bv. tussen een Audi A4 en A6.
                  VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                  Comment


                  • Ik heb zelfs liever een Toyota Avensis met basisdiesel dan een 330d, deze zal een pak beter rijden dan die gezinswagen van Bmw.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                      Ik heb zelfs liever een Toyota Avensis met basisdiesel dan een 330d, deze zal een pak beter rijden dan die gezinswagen van Bmw.
                      Meen je dat nu??

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                        Om even in de discussie bij te treden:

                        Imo hebben ze iets teveel naar de concurrentie gekeken: alle "ruwere" bmw kantjes eruit, weg sportiviteit, en alles op comfort ingezet, maw, iets teveel naar Audi gekeken.
                        En net in dat opzet slagen ze maar half: het interieur is nog niet half zo goed afgewerkt als een A4, en dan bovenstaande fouten. Neen, volgende keer kijk ik zeker uit naar een A4/A5, Skoda Superb, C-klasse, temeer ik privé nog een echte BMW staan heb. Als ik dan toch comfort moet gaan, dan beter voor een echt comfortmerk gaan.
                        Ik wens je veel rijplezier in je A4/A5. Heb 3 jaar met een A4 B8 gereden, is zonder enige twijfel de minst leuk en minst precies sturende wagen waar ik ooit mee gereden heb (het was een serieuze achteruitgang tov een 307SW)

                        Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                        Er zijn niet veel mensen die een 3reeks kopen, dit is een typische leasewagen.

                        Om te kopen is hij als gezinswagen zowat onbruikbaar wegens te klein, en veel te duur voor de ruimte die je krijgt. En om mee te rijden zal er wel een enkeling zijn die een, nog duurdere, zware motorisatie koopt (wat hem belachelijk duur maakt want voor dat geld kan je dan ook een auto hebben die er echt sportief uitziet en niet als een gezinswagen). Dat zijn dan hopelijk mensen die af en toe eens een trackday doen, want om een zware motorisatie, met alle kosten die daarbij komen te komen om elke dag 50-70-120 te rijden en in de file te staan, dat id helemaal te gek.

                        Ik blijf een 3 een mooie leasewagen vinden, maar privé is er geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om er er zo een te kopen. Dan liever een basis 5 voor hetzelfde geld (of iets ruimers, wél dik aangekleed van een ander merk) al weet ik dat velen het hier niet mee eens zijn, maar dat is natuurlijk hun goed recht. Smaken en prioriteiten verschillen nu eenmaal.
                        Ik vraag me af hoe groot een gezinswagen dan wel niet moet zijn? Ik heb nu een 5 break, en dat is vaak gewoon onhandig groot. Ik twijfel nog steeds maar de volgende word waarschijnlijk een 3 of 4GC
                        90% van de autoritten zitten mensen alleen in de wagen een 3-serie C-klasse of A4 voldoen dan meer dan ruimschoots/
                        BMW 420dA : >>>

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                          ik ben akkoord dat de 3 reeks als gezinswagen (ruimte ..) minder geschikt is dan bepaalde concurrenten.
                          Toch vreemd dat hij door diezelfde personen wel als lease wordt gekozen.
                          Bij de meeste bedrijven zijn er toch wel alternatieven binnen de carpolicy.
                          Tenzij de meeste massaal een ruimere tweede gezinswagen hebben ?
                          Ik denk het wel ja.
                          Al spelen er nog veel meer factoren mee. Ik koop privé een grote auto als gezinswagen. Omdat ik voor mijn werk haast niet rij en dus vooral met mijn gezin onderweg ben, is dat logisch.

                          Iemand die least, legt meestal heel veel kilometers voor of naar zijn werk af in die wagen. Alleen. In het weekend en in de vakanties gaat het gezin ook wel mee, maar de grootste tijd zit de leaser er alleen in. Dat is een heel andere insteek en een andere manier van gebruiken en dan kan (zelfs) ik begrijpen dat het, als je toch 80% keren van de tijd alleen erin zit, misschien aangenamer in een 3 vertoeven is dan in pakweg een monovolume. Die keren dat je je gezin meeneemt en iets krapper zit, neem je erbij. Jij (de leaser dus) gebruikt de auto vooral en hij moet jou dienen en op ja, het gezin ook wel.

                          Als privekoper is het andersom. Ik koop een gezinswagen. Om mijn gezin te vervoeren dus, en die paar keren dat ik eens alleen rij zijn dus ondergeschikt aan de handigheid van de wagen als de kids met hun rommel meegaan. Een straf is het bovendien helemaal niet om met een moderne mpv rond te rijden. Ik denk dat het hier gewoon een kwestie van insteek is.

                          Moest ik leasen en elke dag 200 km moeten afleggen (naar Brussel en terug) zou ik wellicht ook iets kiezen waar ik zelf graag mee rij boven iets super groot. Nu is dat dus niet. Ik ga met de fiets werken en rij enkel als er kinderen bij zijn. Dan hen ik liever iets handigers wat toch leuk rijdt, en zo denken veel "huisvaders" die het zelf moeten bekostigen, en dan valt een drie reeks al ongeveer als eerste af. Maar dat neemt het bestaansrecht van deze auto's uiteraard niet weg, zoals ik hierboven zeg.

                          Comment


                          • Hier zitten toch een paar hilarische reacties tussen hoor

                            Veel succes aan alle Golf, Octavia en Avensis liefhebbers!
                            Senna, Driven To Perfection

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                              Ik wens je veel rijplezier in je A4/A5. Heb 3 jaar met een A4 B8 gereden, is zonder enige twijfel de minst leuk en minst precies sturende wagen waar ik ooit mee gereden heb (het was een serieuze achteruitgang tov een 307SW)



                              Ik vraag me af hoe groot een gezinswagen dan wel niet moet zijn? Ik heb nu een 5 break, en dat is vaak gewoon onhandig groot. Ik twijfel nog steeds maar de volgende word waarschijnlijk een 3 of 4GC
                              90% van de autoritten zitten mensen alleen in de wagen een 3-serie C-klasse of A4 voldoen dan meer dan ruimschoots/
                              Zoal ik hierboven zeg: ik zit er 90% van de tijd Niet alleen in. In het andere geval is een 3 of c wel groot genoeg.

                              En hoe groot een gezinswagen moet zijn? Qua buitenafmetingen niet groot, een monovolume bv is meestal korter dan een 5 houding, maar is met 600 tot wel 800 liter bagage groot en handig genoeg. Ik kan er 800l bagage in en werknin het onderwijs. Ongeveer elke schoolvakantie ben ik op vakantie, dan weet je elke liter te appreciëren. Handig als je fietsjes etc, zonder problemen en zonder keuzes te hoeven maken, kan meenemen.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                                Meen je dat nu??
                                Neen

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                  Ik wens je veel rijplezier in je A4/A5. Heb 3 jaar met een A4 B8 gereden, is zonder enige twijfel de minst leuk en minst precies sturende wagen waar ik ooit mee gereden heb (het was een serieuze achteruitgang tov een 307SW)



                                  Ik vraag me af hoe groot een gezinswagen dan wel niet moet zijn? Ik heb nu een 5 break, en dat is vaak gewoon onhandig groot. Ik twijfel nog steeds maar de volgende word waarschijnlijk een 3 of 4GC
                                  90% van de autoritten zitten mensen alleen in de wagen een 3-serie C-klasse of A4 voldoen dan meer dan ruimschoots/
                                  Ja, die b8 is idd een steriele wagen met een erg veilig onderstuurkarakter. Op die heb ik t niet. Maar heb onlangs met een nieuwe mqb a3 gereden en tot mijn verwondering reed dat erg leuk.
                                  Daarom dat ik eigenlijk wel hoopvol naar de nieuwe a4 kijk.

                                  Wat de ruimte in gezinswagens betreft, heb je inderdaad gelijk. Zo een f31 volstaat ruimschoots. De opstap naar een f11 is het puur voor de ruimte niet waard. Die auto is veel groter en de binnenruimte is niet evenredig gestegen tov een f31. Weet niet waar al die centimeters zitten bij een 5 reeks,

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                    Neen
                                    Ah,oef

                                    De zoon heeft jaren E90320d gereden ,heeft het lumineuze idee gehad om een A4 break te kopen,na een week staat ie al terug in de verkoop,mooie wagen ,maar rijplezier 0,0..just saying...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                      Ik heb zelfs liever een Toyota Avensis met basisdiesel dan een 330d, deze zal een pak beter rijden dan die gezinswagen van Bmw.
                                      Haha kga u petsen geven lol.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                                        Om even in de discussie bij te treden:

                                        Ik rij privé met een E46 M3, en heb een bedrijfswagen F30 320d EDE. Daarvoor een 116d E87 gehad, en ruime ervaring met E90's van collega's.

                                        Ik kan maar één ding vaststellen: BMW begint zijn eigen waarden generatie na generatie te verloochenen, want me bij de volgende bedrijfswagen hoogstwaarschijnlijk naar een ander merk gaat doen kijken. Ik heb de F30 nu eigenlijk blindelings gekozen, omdat ik zo graag met de 116d reed. Ik heb nu 75000 km.

                                        Bij een F30 zie ik dat ze objectief gezien een betere wagen gemaakt hebben: beter gedempt, grotere opbergvakken, meer binnenruimte, maar waar is dat tikkeltje "rijderswagen" naartoe? Een familielid rijdt met een F30 met M pack, en daar is het al niet veel beter. Comfort all the way. Achja, sportief staat ie esthetisch wel ja ...
                                        Bij die 316d (is eentje van 2014) hebben ze zelfs een tweak gedaan met de Clutch Delay Valve, waardoor tiphielen echt zeer moeilijk is geworden wegens 0,0 gevoel. Je voelt de koppeling niet aangrijpen. Dit exemplaar rijdt zelfs nog gedempter dan de mijne, eentje van 2012.

                                        En die heerlijk schakelende manuele versnellingsbakken moesten er blijkbaar ook uit., voor een zalig pakje boter met een stokje erin. Waar is dat mechanisch gevoel naartoe?

                                        Enige objectieve bedenkingen:

                                        - Is dat windgeruis er nu eindelijk uit? http://f30.bimmerpost.com/forums/sho...d.php?t=864630.
                                        - Die vervelend rammelende versnellingspook ( als ik de mijne in versnelling laat staan en ik start hem dan, rammelt de pook dat het voor iedereen hoorbaar is )
                                        - Het start/stop systeem dat echt agressief is
                                        - Die idioot artificiële rijmodussen

                                        Dit zijn voor een auto van dergelijk budget echt grove tekortkomingen vind ik.

                                        Imo hebben ze iets teveel naar de concurrentie gekeken: alle "ruwere" bmw kantjes eruit, weg sportiviteit, en alles op comfort ingezet, maw, iets teveel naar Audi gekeken.
                                        En net in dat opzet slagen ze maar half: het interieur is nog niet half zo goed afgewerkt als een A4, en dan bovenstaande fouten. Neen, volgende keer kijk ik zeker uit naar een A4/A5, Skoda Superb, C-klasse, temeer ik privé nog een echte BMW staan heb. Als ik dan toch comfort moet gaan, dan beter voor een echt comfortmerk gaan.
                                        Hier kan ik volledig inkomen, de laatste echt fijnsturende BMW's en kwalitatief goed afgewerkt zijn de E46 en de E39.

                                        Daarna is het voor mijn enkel bergaf gegaan, zowel op rijplezier als kwaliteit.
                                        Het spreekt idd een groter publiek aan nu, maar de echte liefhebbers blijven op hun honger zitten.
                                        Ik zal dan ook geen nieuwe generatie BMW meer kopen.

                                        Comment


                                        • E90 is qua fijn sturen ook oké hoor, zeker die met sportophanging. De F30 is meer een grotere luxewagen geworden, het strakke snedige is nagenoeg verdwenen, zelfs met sportophanging. Ik heb onlangs een nieuwe 1-reeks gereden en dat rijdt wat als een E90, dus het snedige strakke is niet bij alle BMW's verdwenen.

                                          Je kan veel zeggen over de huidige 3-reeks, maar de achterwielaandrijving heeft ie nog steeds, en dat resulteert sowieso in een algemeen prettiger rijden, zelfs met een basismotor onder de motorkap.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X