Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-serie (Facelift)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kvind ruimte toch ook maar een non-argument. Tegenwoordig zijn de wagens in dit segment even groot als de 5 en E klasses van 10 jaar geleden en toen ging dit ook allemaal perfect met 2 kinderen.
    Mensen willen gewoon hun halve huishouden meesleuren tegenwoordig...

Krijgen ze er 2 koters en buggy en luierzak ingepropt beginnen ze te zagen dat er geen plaats meer is voor een microgolf.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
      En dit bewijst net mijn punt. Waarom niet gewoon een massief dubbel bed als reisbed voor de kleine? Dan heb je trailer nodig.

Comment

Wel ik heb dat allemaal niet nodig gehad, een beetje organisatie heet dat dan (en de kinderen zijn hier erg kort na mekaar gekomen), en neen we hadden toen geen BMW 3, maar iets dat nog kleiner was.
        Fijn voor jou.
        Jij noemt het organisatie, ik noem het onhandige, overbodige compromissen sluiten.

Mits wat van die 'organisatie' zal het ook lukken om voor 2 weken met een vespa op vakantie te gaan met 2 man, maar handig is anders als je zelfs om rechtstreeks na school of zo effe naar de GB te gaan al een compromis moet sluiten en eerst langs huis moet om je koffertje leeg te maken omdat er nog en een buggy of een paar boekentassen in liggen.

20 jaar geleden lukte het bij iedereen met een sedan. Tuurlijk. Maar gelukkig is de wereld vooruit gegaan en is er nu wél keuze voor auto's die handiger zijn. 'Organisatie' versus vooruitgang
        20 jaar geleden gingen de mensen ook geen 3x per jaar op vakantie, legden ze de kleine los op de achterbank zonder gekeurde autostoel, was er bijna geen verkeer, was je al blij alsnje vervoer had en op vakantie kon en zo kan ik nog wel even doorgaan. Tijden veranderen. Je kan dat niet meer met nu vergelijken. 20 jaar geleden was je een bikkel aks je 100pk had. Heb je daar dan ook genoeg aan nu? Want vroeger had je met 100pk ook tonnen rijplezier.

Maar hey, evengoed knap dat het jou lukte. Ik kan ook perfect leven zonder vaatwas en zonder smartphone mits wat 'organisatie' , maar ik vind het toch handiger zo.

Ik zeg het nog eens: elk zijn ding. Ik trek niks in het belachelijke, waar jij met reacties over trailers, bussen en massieve bedden precies meer moeite mee hebt. Elk zijn ding dus. Niet iedereen denkt bij het zien van een 3 of bij welke auto dan ook 'hebben hebben hebben'. Soms gaat de ratio voor, en lach ik in mijn vuistje als ons bezoek in hun 3 serie, als ze voor een simpel avondje op bezoek komen , het reisbedje (geen massief exemplaar hoor) al op de achterbank moeten leggen. Dan denk ik echt niet 'had ik er ook maar een', geloof me vrij.

En om ook maar eens iets on topic te zeggen: ik zie nauwelijks verschil bij deze fl... Je moet tegenwoordig al een kenner zijn om bij bmw en VW een fl te onderscheiden van een pfl.
        Last edited by metalpe; 11/05/2015, 08:33.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Treebark Bekijk Berichten
          Kvind ruimte toch ook maar een non-argument. Tegenwoordig zijn de wagens in dit segment even groot als de 5 en E klasses van 10 jaar geleden en toen ging dit ook allemaal perfect met 2 kinderen.
          Mensen willen gewoon hun halve huishouden meesleuren tegenwoordig...

Krijgen ze er 2 koters en buggy en luierzak ingepropt beginnen ze te zagen dat er geen plaats meer is voor een microgolf.
          ffkes de getallen tis een forum

5 serie liters resp e34 39 60 f10 : 1450 1525 1650 1670

mercedes 124 210 211 212 : 1770 1975 1950 1950

vergelijk

Comment

• 3 serie resp e30 36 46 90 f20 : 1125 1320 1345 1385 1500

merc 202 203 204 205 : 1510 1384 1500 1510

Comment

Heeft niets met 3-serie te maken. ik vind het gewoon ronduit belachelijk dat dat soort wagens te klein wordt genoemd als gezinswagen. Totaal van de pot gerukt. En dat soort waanidee maakt dat iedereen met bestelwagens, busjes en tractoren rijdt. Terwijl dat totaal niet nodig is. Een A4, C-klasse of 3-serie is méér dan groot genoeg.
              Akkoord voor een A4 (geen eigen ervaring met de C-klasse dus daarover zwijg ik wijselijk) maar de koffer van een 3-serie is in veel gevallen toch niet praktisch om grotere dingen zoals buggy's in te vervoeren omwille van de vorm van de koffer. Vergeleken met Audi waar het 1 grote rechthoek is, is de koffer van de 3 een stuk smaller met dan links en rechts nog een uitstulping maar alles samen is het toch minder praktisch.
              Allé, voor de berlines hé, bij de breaks is dat niet relevant.
              VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
                Akkoord voor een A4 (geen eigen ervaring met de C-klasse dus daarover zwijg ik wijselijk) maar de koffer van een 3-serie is in veel gevallen toch niet praktisch om grotere dingen zoals buggy's in te vervoeren omwille van de vorm van de koffer. Vergeleken met Audi waar het 1 grote rechthoek is, is de koffer van de 3 een stuk smaller met dan links en rechts nog een uitstulping maar alles samen is het toch minder praktisch.
                Allé, voor de berlines hé, bij de breaks is dat niet relevant.
                Praat je nu over een FWD audi of een quattro? Zit daar geen verschil in kofferruimte?

Comment

En dit bewijst net mijn punt. Waarom niet gewoon een massief dubbel bed als reisbed voor de kleine? Dan heb je trailer nodig.
                  We vonden geen mooie kleur dat bij de trailer paste.
                  BMW X5 45e

Comment

• Wij hebben hier een f80 M3 en een Zafira tourer als bedrijfswagen. De 3 voldoet ruim als gezinswagen. Zit veel liever achteraan in de 3 dan in de Zafira.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Axe80 Bekijk Berichten
                      Wij hebben hier een f80 M3 en een Zafira tourer als bedrijfswagen. De 3 voldoet ruim als gezinswagen. Zit veel liever achteraan in de 3 dan in de Zafira.
                      Pffffff volgens sommigen hier blijft die M3 er uitzien als de doorsnee gezinswagen. Geen echte sportwagen.

Lol

Misschien ben ik bevooroordeeld, maar ik vind m'n F30 met M pakket en de angel Eyes wel gespierd en sportief overkomen. Enfin toch iets meer dan de modale familiebus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jaguarke Bekijk Berichten
                        Het gaat over welke kwaliteit je voor je geld krijgt, en dat is niet meer in verhouding!
                        Koop dan een Dacia. De prijs wordt bepaald door de zot die het er voor overheeft. Jij hebt dat dus niet, koop dan lekker iets anders?

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                        Lol mensen doen alsof een goed uitgeruste F30 een straf is om in te zitten. Lol. Serieus. Echt.
                        Mensen hier willen altijd hun eigen auto goed praten en anderen hun auto afbreken. Ik krijg het ervan. Vanzelfsprekend is het geen straf om in een F30 te zitten

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                        Tja, mijn RR Ghost is zo stil dat het getik van het klokje me irriteert.

Zo heeft elke auto wel wat.
                        Haha

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                        ik ben akkoord dat de 3 reeks als gezinswagen (ruimte ..) minder geschikt is dan bepaalde concurrenten.
                        Toch vreemd dat hij door diezelfde personen wel als lease wordt gekozen.
                        Bij de meeste bedrijven zijn er toch wel alternatieven binnen de carpolicy.
                        Tenzij de meeste massaal een ruimere tweede gezinswagen hebben ?
                        Puur om het principe "dan rij ik met een BMW" of "ik heb ee 316d maar ik heb wel achterwielaandrijving dus ik denk dat ik sportief rijd"

Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                        Ik heb zelfs liever een Toyota Avensis met basisdiesel dan een 330d, deze zal een pak beter rijden dan die gezinswagen van Bmw.

Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                        Leg er eens 2 buggys in en je begrijpt wat ik bedoel. Of 1 buggy , een reisbedje en bagage voor een nachtje of 2 weg. Dat is toch wel het minste wat moet passen en dat lukt gewoon niet, weet ik uit ervaring.

Dan heb ik het niet over bagage voor 2weken. Daar kan je een dakkoffer voor kopen. Voor 2 weken per jaar moet je geen tractor of bestelwagen, zoals jij een SUV en een mpv noemt, kopen, maar je mag toch verwachten dat bagage voor een weekendje, of zelfs dagje uit, geen enkel probleem is, wat dus niet het geval is, als de kinderen nog een buggyleeftijd hebben. Met grotere kinderen, zonder al die onhandige rollende rommel, treed ik je bij, en is dit soort wagen groot genoeg. 't Zijn enkel de, pakweg, 5, eerste leven jaren van een kind.
                        Dat vind ik een andere discussie, want dan ben je simpelweg niet in de markt voor een 3-reeks. Of zoals reeds gezegd een ruimere tweede wagen erbij nemen

Pffffff volgens sommigen hier blijft die M3 er uitzien als de doorsnee gezinswagen. Geen echte sportwagen.

Lol

Misschien ben ik bevooroordeeld, maar ik vind m'n F30 met M pakket en de angel Eyes wel gespierd en sportief overkomen. Enfin toch iets meer dan de modale familiebus.
                        Ik vind jouw wagen er toch ook sportief uitzien hoor
                        That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                        28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                        28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                          Praat je nu over een FWD audi of een quattro? Zit daar geen verschil in kofferruimte?
                          Geen verschil.
                          VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• voor al die plaats problemen heeft Bmw een oplossing De 3 gt of de 2 active grand tourer
                            en als ik de kwaliteitsproblemen lees die hier ondervonden worden koop een ander merk en daar zal je ook iets vinden wat niet ok is, ook bij de Vw golf 6 we hebben er 5j één gehad als 2 de wagen en ook die heeft zijn kwaliteits issues.
                            bij alle merken zijn er voor en nadelen en die moet je afwegen en voor u persoonlijk het beste eruit halen.
                            En dan zal Bmw zeker niet slecht scoren vorig jaar hebben ze er toch 2 Miljoen wereldwijd verkocht!!!

ik rij er al jaren mee en ben er gelukkig mee over de hele lijn en ook ik denk soms waarom maken ze dat nu of doen ze het zo en niet anders maar doordat ik met zeer veel verschillende wagens rij
                            kijk ik er anders op neer en relativeer ik het ook een beetje. Die auto is niet voor mij alleen gemaakt maar voor een veel breder publiek en dan moet je als constructeur compromissen sluiten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                              Leg er eens 2 buggys in en je begrijpt wat ik bedoel. Of 1 buggy , een reisbedje en bagage voor een nachtje of 2 weg. Dat is toch wel het minste wat moet passen en dat lukt gewoon niet, weet ik uit ervaring.

Dan heb ik het niet over bagage voor 2weken. Daar kan je een dakkoffer voor kopen. Voor 2 weken per jaar moet je geen tractor of bestelwagen, zoals jij een SUV en een mpv noemt, kopen, maar je mag toch verwachten dat bagage voor een weekendje, of zelfs dagje uit, geen enkel probleem is, wat dus niet het geval is, als de kinderen nog een buggyleeftijd hebben. Met grotere kinderen, zonder al die onhandige rollende rommel, treed ik je bij, en is dit soort wagen groot genoeg. 't Zijn enkel de, pakweg, 5, eerste leven jaren van een kind.
                              Wij gingen destijds weekendjes weg met de 2 kids, en namen de M3 cabrio. Er bestaan buggy's die heel compact samen te plooien zijn, zodat er ook nog wat bagage bijkan in de koffer. Eens ter plaatse konden we dan rondrijden met het dak open. Reisbedjes moet je niet meenemen, want dat hebben ze in elk hotel. Als we dan 2 weken op vakantie gingen, dan namen we de 530d, en plaatsten wij een dakkoffer van 450l, zodat we dus 950l bagageruimte hadden.
                              Ik ga toch niet met een veel grotere auto rijden voor die 2 weken dat ik eens meer ruimte nodig heb...
                              OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Ongelooflijk wat een gezeik er toch steeds weer opduikt in ieder topic over BMW in 't algemeen en de 3-reeks specifiek.
                                Qua binnenruimte verandert er met de facelift niks dus dat lijkt me hier totaal irrelevant aangezien het topic over de facelift gaat, niet over voor wie een 3 goed/juist is of niet.
                                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Het gaat erom dat ze verzuimd hebben om met de LCI een paar belangrijke kritiekpunten aan te pakken, wat bij de vorige 3-series meestal wel zo was.
                                  Daarom is het aantal posts in dit topic omgekeerd evenredig met het aantal wijzigingen...
                                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Axe80 Bekijk Berichten
                                    Wij hebben hier een f80 M3 en een Zafira tourer als bedrijfswagen. De 3 voldoet ruim als gezinswagen. Zit veel liever achteraan in de 3 dan in de Zafira.
                                    Ik fiets ook liever met m’n oude, rammelende fiets van de aldi dan met m’n Ridley van €2000. Komaan..
                                    Om mee te rijden zal de m3 vele malen leuker zijn. Om ver achter te zitten achter mij (1m91) is de zafira handiger en comfortabeler. Zonder twijfel.

Lol

Uiteraard ziet jouw auto, of een m3, er sportief uit. Maar een sportieve gezinswagen is nog net iets anders dan een sportwagen. Een 2deurs porsche of een bmw z4 of zo, dat ziet er uit als een sportwagen. Het nadeel van een m3 of een sportieve 3, is dat Jan met de pet met z’n 316i er ook een paar logootjes op kan zetten, en hem er net even sportief uit kan laten zien dan een dik gemotoriseerd exemplaar. Dat heb je bij een auto die er, zonder al die opsmuk al uitziet als een sportwagen, zoals een 2deurs porsche, niet.

Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten

Dat vind ik een andere discussie, want dan ben je simpelweg niet in de markt voor een 3-reeks. Of zoals reeds gezegd een ruimere tweede wagen erbij nemen
                                    Tuurlijk. Dat heb ik, enkele posts geleden zelf ook al aangegeven. Ik breek de 3 niet af en stel zeker zijn bestaansrecht niet in twijfel. Agree.

Maar goed. Genoeg hierover. ’t Gaat over de fl.

Comment

• Totaal niet akkoord met de stelling dat enkel 2-zittertjes sportwagens zijn.
                                      Het verschil tss een gewone 3 en een M is toch meer dan duidelijk. Wie dat niet ziet heeft een bril nodig. Ik vrees dat de 316 rijder met M logo zich toch een beetje belachelijk maakt...
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• [QUOTE=metalpe;5588304]Ik fiets ook liever met m’n oude, rammelende fiets van de aldi dan met m’n Ridley van €2000. Komaan..
                                        Om mee te rijden zal de m3 vele malen leuker zijn. Om ver achter te zitten achter mij (1m91) is de zafira handiger en comfortabeler. Zonder twijfel.

Uiteraard ziet jouw auto, of een m3, er sportief uit. Maar een sportieve gezinswagen is nog net iets anders dan een sportwagen. Een 2deurs porsche of een bmw z4 of zo, dat ziet er uit als een sportwagen. Het nadeel van een m3 of een sportieve 3, is dat Jan met de pet met z’n 316i er ook een paar logootjes op kan zetten, en hem er net even sportief uit kan laten zien dan een dik gemotoriseerd exemplaar. Dat heb je bij een auto die er, zonder al die opsmuk al uitziet als een sportwagen, zoals een 2deurs porsche

Ik heb het niet over de snelheid of beleving. Ik ben 1m81 en zit veel liever voor een paar uur achteraan in de 3 dan in de Zafira. De 3 zit veel beter meer dan plaats genoeg en je hebt dat busje gevoel niet. Idd de M3 is een zeer gebruikelijke functionele wagen, is ook 1 van de redenen dat we hem gekocht hebben, maar je moet niet zeggen dat het geen sportwagen is. Boek er eens een testrit mee en je zal wel degelijk overtuigd zijn dat je met een sportwagen op de baan bent. Dat een "gewone" 3 met wat logo's er bijna het zelfde uitziet daar ga ik ook niet mee akkoord. Dringend eens een M3 bekijken...

Comment

• Comment

Working...
                                          X