Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-serie (Facelift)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Nederlandse prijzen.

    Comment


    • Wow, de 318i is een 1,5 driecilinder geworden, dat downsizen gaat allemaal nogal een gang.

      Comment


      • en terecht
        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

        Comment


        • Bij ons zijn ze ook iets duurder hoor. Wel iets betere standaarduitrusting. Configurator op bmw.be staat ook online.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
            Wow, de 318i is een 1,5 driecilinder geworden, dat downsizen gaat allemaal nogal een gang.
            Ik rij toch nog lekker met een dikke tweeliter.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
              en terecht
              daar wil ik de levensduur wel eens van zien... Zeker in leasebak
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                daar wil ik de levensduur wel eens van zien... Zeker in leasebak
                Bwa, als die 'randonderdelen' stevig genoeg zijn, dan gaat dat wel meevallen met die levensduur denk ik. Mensen staan natuurlijk argwanend tegenover die kleine cilinderinhouden. Een 1.500cc van 20 jaar terug in zo'n zware kas als die van de huidige 3-reeks, dat ding zou je wel hopeloos moeten aftrappen. Maar de techniek staat uiteraard niet stil (twin turbo's, variabele inlaten,...), hij gaat tenslotte toch ook over 136 Pk beschikken.

                Comment


                • ze krijgen uit die 1.5 3-cyl makkelijk 200pk , met 136pk zal die best wel heel blijven.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                    ze krijgen uit die 1.5 3-cyl makkelijk 200pk , met 136pk zal die best wel heel blijven.
                    Uhu. Wel lekker stoer in café met je 3 wieler euh cilinder.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                      Uhu. Wel lekker stoer in café met je 3 wieler euh cilinder.
                      Over 10 of 15 jaar zijn àlle nieuwe auto's 3 cilinders 1 liter of minder, in combinatie met een electro motor (hybride), en nog eens 5 of 10 jaar later helemaal electrisch.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        Bwa, als die 'randonderdelen' stevig genoeg zijn, dan gaat dat wel meevallen met die levensduur denk ik. Mensen staan natuurlijk argwanend tegenover die kleine cilinderinhouden. Een 1.500cc van 20 jaar terug in zo'n zware kas als die van de huidige 3-reeks, dat ding zou je wel hopeloos moeten aftrappen. Maar de techniek staat uiteraard niet stil (twin turbo's, variabele inlaten,...), hij gaat tenslotte toch ook over 136 Pk beschikken.
                        Dan zou ik eerder nog een 1500 van 20 jaar geleden betrouwen dan die opgefokte melkflessen van nu. Nee, ik zou niet gerust zijn. En geloof me, aftrappen doen ze die ook.
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                          Dan zou ik eerder nog een 1500 van 20 jaar geleden betrouwen dan die opgefokte melkflessen van nu. Nee, ik zou niet gerust zijn. En geloof me, aftrappen doen ze die ook.
                          Maar moest je een 1.500 cc van 20 jaar terug in zo'n kas steken (met pakweg een 80 Pk), dan ben je wel verplicht 'm af te trappen, anders kom je niet vooruit. Met 136 Pk's onder de kap hoef je de boel niet af te trappen hoor, je kan gerust op een normale manier met het verkeer mee.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                            Over 10 of 15 jaar zijn àlle nieuwe auto's 3 cilinders 1 liter of minder, in combinatie met een electro motor (hybride), en nog eens 5 of 10 jaar later helemaal electrisch.
                            Ik stel me die vraag ook soms. Zijn onze zes cilinders een uitstervend ras? De 8 cilinders bij de power bakken in ieder geval wel langzaamaan.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                              Ik stel me die vraag ook soms. Zijn onze zes cilinders een uitstervend ras?
                              Dat merk je nu toch al. 328i, 245 Pk, mooi een 2-liter vierpittertje. Een 15 jaar terug had je nog een tweeliter zes-in-lijn met 'amper' 150 Pk's.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                Ik stel me die vraag ook soms. Zijn onze zes cilinders een uitstervend ras? De 8 cilinders bij de power bakken in ieder geval wel langzaamaan.
                                Als je ziet hoe motoren telkens kleiner worden, ga ik ervanuit dat de klassieke grote cilindermotoren onder druk van alsmaar strengere uitstoontnormen eruit gaan, tot men op de kleinste mogelijke cilinderinhoud komt.

                                Door een kleine driecilinder te nemen in combinatie met een electromotor gaat men het verlies aan vermogen en soeplesse van de grotere cilinderblokken trachten op te vangen. En dus ook de overgang wat aannemelijker te maken voor de gebruiker.

                                Als je kijkt naar de i8 dan zie je dat het mogelijk is een snelle wagen met zelfs sportwagenkwaliteiten te maken op basis van een driecilinder onder hybridetechnologie weliswaar, en die ook nog goed klinkt, weliswaar met gefabriceerd geluid, maar bon. Plus een electrische wagen heeft een ongeëvenaarde duwkracht.

                                Als dat dus mogelijk is, dan is het evenzeer mogelijk alle andere, minder zware motorisaties te maken aan de hand van die technologie. Waarmee ik niet zeg dat het ook zo gaat verlopen, maar het zou m.i. wel op die manier kunnen.
                                Last edited by Vitus; 22/05/2015, 16:59.

                                Comment


                                • ook al de nodige striping:
                                  Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                  Comment


                                  • Mijn pa heeft nog een PFL 316i Intense Luxury besteld. Actieprijs 31k
                                    Volgens de garage is dit dezelfde motor die ook in de 118i 170pk zit elektronisch begrensd tot 136pk in de 16i
                                    Die nieuwe 1.5 in de 318i zit nauwelijks enkele grammen lager in co2
                                    Als je die configureert met dezelfde opties zit je direct wel een pak duurder (maar je hebt dan wel de FL)

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                                      Die nieuwe 1.5 in de 318i zit nauwelijks enkele grammen lager in co2
                                      ze gaan niet gelijk al hun kruid verschieten op deze 3-cylinder kwa co² he

                                      ongetwijfeld valt deze nog veel te optimaliseren, maar een model moet contenu in de pers blijven en daarmee zakt het slechts met beetjes

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                                        Mijn pa heeft nog een PFL 316i Intense Luxury besteld. Actieprijs 31k
                                        Volgens de garage is dit dezelfde motor die ook in de 118i 170pk zit elektronisch begrensd tot 136pk in de 16i
                                        Die nieuwe 1.5 in de 318i zit nauwelijks enkele grammen lager in co2
                                        Als je die configureert met dezelfde opties zit je direct wel een pak duurder (maar je hebt dan wel de FL)
                                        Eigenlijk best goedkoop kunnen aankopen van je pa. Spotgoedkoop eigenlijk.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Dat merk je nu toch al. 328i, 245 Pk, mooi een 2-liter vierpittertje. Een 15 jaar terug had je nog een tweeliter zes-in-lijn met 'amper' 150 Pk's.
                                          Ik heb nog met een E36 320i gereden. Prachtige sound.

                                          M'n ex had een E36 325tds en die klonk echt goed voor een diesel. Veel minder dieselig dan m'n 330d eigenlijk.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X