Oorspronkelijk geplaatst door sunking
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 3-serie (Facelift)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenWow, de 318i is een 1,5 driecilinder geworden, dat downsizen gaat allemaal nogal een gang.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichtenen terecht“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichtendaar wil ik de levensduur wel eens van zien... Zeker in leasebak
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtenze krijgen uit die 1.5 3-cyl makkelijk 200pk , met 136pk zal die best wel heel blijven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenUhu. Wel lekker stoer in café met je 3 wieler euh cilinder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenBwa, als die 'randonderdelen' stevig genoeg zijn, dan gaat dat wel meevallen met die levensduur denk ik. Mensen staan natuurlijk argwanend tegenover die kleine cilinderinhouden. Een 1.500cc van 20 jaar terug in zo'n zware kas als die van de huidige 3-reeks, dat ding zou je wel hopeloos moeten aftrappen. Maar de techniek staat uiteraard niet stil (twin turbo's, variabele inlaten,...), hij gaat tenslotte toch ook over 136 Pk beschikken.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenDan zou ik eerder nog een 1500 van 20 jaar geleden betrouwen dan die opgefokte melkflessen van nu. Nee, ik zou niet gerust zijn. En geloof me, aftrappen doen ze die ook.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenOver 10 of 15 jaar zijn àlle nieuwe auto's 3 cilinders 1 liter of minder, in combinatie met een electro motor (hybride), en nog eens 5 of 10 jaar later helemaal electrisch.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenIk stel me die vraag ook soms. Zijn onze zes cilinders een uitstervend ras?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenIk stel me die vraag ook soms. Zijn onze zes cilinders een uitstervend ras? De 8 cilinders bij de power bakken in ieder geval wel langzaamaan.
Door een kleine driecilinder te nemen in combinatie met een electromotor gaat men het verlies aan vermogen en soeplesse van de grotere cilinderblokken trachten op te vangen. En dus ook de overgang wat aannemelijker te maken voor de gebruiker.
Als je kijkt naar de i8 dan zie je dat het mogelijk is een snelle wagen met zelfs sportwagenkwaliteiten te maken op basis van een driecilinder onder hybridetechnologie weliswaar, en die ook nog goed klinkt, weliswaar met gefabriceerd geluid, maar bon. Plus een electrische wagen heeft een ongeëvenaarde duwkracht.
Als dat dus mogelijk is, dan is het evenzeer mogelijk alle andere, minder zware motorisaties te maken aan de hand van die technologie. Waarmee ik niet zeg dat het ook zo gaat verlopen, maar het zou m.i. wel op die manier kunnen.Last edited by Vitus; 22/05/2015, 16:59.
Comment
-
-
Mijn pa heeft nog een PFL 316i Intense Luxury besteld. Actieprijs 31k
Volgens de garage is dit dezelfde motor die ook in de 118i 170pk zit elektronisch begrensd tot 136pk in de 16i
Die nieuwe 1.5 in de 318i zit nauwelijks enkele grammen lager in co2
Als je die configureert met dezelfde opties zit je direct wel een pak duurder (maar je hebt dan wel de FL)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk BerichtenDie nieuwe 1.5 in de 318i zit nauwelijks enkele grammen lager in co2
ongetwijfeld valt deze nog veel te optimaliseren, maar een model moet contenu in de pers blijven en daarmee zakt het slechts met beetjes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk BerichtenMijn pa heeft nog een PFL 316i Intense Luxury besteld. Actieprijs 31k
Volgens de garage is dit dezelfde motor die ook in de 118i 170pk zit elektronisch begrensd tot 136pk in de 16i
Die nieuwe 1.5 in de 318i zit nauwelijks enkele grammen lager in co2
Als je die configureert met dezelfde opties zit je direct wel een pak duurder (maar je hebt dan wel de FL)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDat merk je nu toch al. 328i, 245 Pk, mooi een 2-liter vierpittertje. Een 15 jaar terug had je nog een tweeliter zes-in-lijn met 'amper' 150 Pk's.
M'n ex had een E36 325tds en die klonk echt goed voor een diesel. Veel minder dieselig dan m'n 330d eigenlijk.
Comment
Comment