Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-serie (Facelift)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Ik stel me die vraag ook soms. Zijn onze zes cilinders een uitstervend ras? De 8 cilinders bij de power bakken in ieder geval wel langzaamaan.
    Inderdaad, geen enkele V8 is nog haalbaar mbt BIV en tax.

    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Dat merk je nu toch al. 328i, 245 Pk, mooi een 2-liter vierpittertje. Een 15 jaar terug had je nog een tweeliter zes-in-lijn met 'amper' 150 Pk's.
    dat is natuurlijk ENKEL om de co te minderen. De constructeurs zijn natuurlijk niet boos, want hoe kleiner de motor hoe minder productiekosten.
    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
      Eigenlijk best goedkoop kunnen aankopen van je pa. Spotgoedkoop eigenlijk.
      Ze geven idd mooie kortingen nu. Vriend van m'n moeder heeft ook een mooi uitgeruste 316i voor 30k besteld, wordt volgende week geleverd.
      Ideaal moment dus om nu nog een 4-cil 316i te kopen.

      Heb zelf ook een 316i, wordt misschien interessant om door te verkopen vanaf hij niet meer nieuw te krijgen is, dan kan 'k zelf naar een 320i die ook weer een wat lagere CO2 heeft sinds de facelift (ivm VAA) .

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
        Inderdaad, geen enkele V8 is nog haalbaar mbt BIV en tax.

        In België is dat zo omdat zware/zwaardere motoren serieus afgestraft worden, maar niet in sommige buurlanden, daar zijn de taksen veel lager, en zie je meer zwaardere motorisaties rondrijden.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
          Eigenlijk best goedkoop kunnen aankopen van je pa. Spotgoedkoop eigenlijk.
          Vind ik ook, zeker gezien de uitrusting



          Nu, het is wel een PFL maar daar ligt hij totaal niet wakker van

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

            Heb zelf ook een 316i,
            Heb jij ooit overwogen om die op 170pk te laten zetten gezien dit blijkbaar een begrensde motor is (zei de garage)?

            Comment


            • Overwogen wel, hij kan naar 220pk. Maar kvind het toch een beetje riskant, tis ne firmawagen, bijna 2 jaar oud nu, kan misschien beter op de zaak ne nieuwe kopen als ik hier nog een deftige prijs van krijg (heb k ook terug garantie e.d.).

              .. hoewel chippen natuurlijk veruit t goedkoopst is

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                In België is dat zo omdat zware/zwaardere motoren serieus afgestraft worden, maar niet in sommige buurlanden, daar zijn de taksen veel lager, en zie je meer zwaardere motorisaties rondrijden.
                zelfs in de en nl is het aandeel minimaal, vond een artikel aangaande volgende e-classe en mercedes verwacht 6% in v8 te verkopen, midden-oosten us en amg's incluis

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                  dat is natuurlijk ENKEL om de co te minderen. De constructeurs zijn natuurlijk niet boos, want hoe kleiner de motor hoe minder productiekosten.
                  een blok met 6 gaten boren, of een blok met 4 gaten (mag 3 ook) een rits turbo's, intercoolers...veel verschil in kost zal er niet zijn (integendeel)

                  ook dat constructeurs vroeger meer uitgaven aan de verschillende motoren ipv nu een ecu-aanpassen is redelijk fabuleus
                  de 20-25-28 was zelfde motor (alleen een groter geboord gat en grotere zuigers), gaten groter maken is niet zo duur

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    een blok met 6 gaten boren, of een blok met 4 gaten (mag 3 ook) een rits turbo's, intercoolers...veel verschil in kost zal er niet zijn (integendeel)

                    ook dat constructeurs vroeger meer uitgaven aan de verschillende motoren ipv nu een ecu-aanpassen is redelijk fabuleus
                    de 20-25-28 was zelfde motor (alleen een groter geboord gat en grotere zuigers), gaten groter maken is niet zo duur
                    Hmm nochtans op Amerikaans forum gelezen dat de piston heads van een 28i alvast anders waren dan die van een 20i.

                    Een motor bestaat uit veel meer onderdelen dan 5 oem nummertjes.

                    Comment


                    • mijn punt was dat een grotere motor behalve wat kilo's extra metaal niet duurder is dan een kleine (serjeus verstevigde want de krachten zijn hetzelfde als de oudere grote motoren) met turbo, intercooler en nog een hoop innovaties

                      Comment


                      • Dus ze worden duurder...

                        Comment


                        • Jammer dat het voertuig niet meer leverbaar is met de mooie onderhoudsvriendelijke kunststof wieldoppen.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                            In België is dat zo omdat zware/zwaardere motoren serieus afgestraft worden, maar niet in sommige buurlanden, daar zijn de taksen veel lager, en zie je meer zwaardere motorisaties rondrijden.
                            Idd. In de UK kan je voor 500 euro per jaar taks met een V12 rijden die 500 gr CO2 uitstoot en geen BIV.

                            USA zal ook wel van dat zijn ?
                            previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                            current : BMW 330D F30

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              een blok met 6 gaten boren, of een blok met 4 gaten (mag 3 ook) een rits turbo's, intercoolers...veel verschil in kost zal er niet zijn (integendeel)

                              ook dat constructeurs vroeger meer uitgaven aan de verschillende motoren ipv nu een ecu-aanpassen is redelijk fabuleus
                              de 20-25-28 was zelfde motor (alleen een groter geboord gat en grotere zuigers), gaten groter maken is niet zo duur
                              Helemaal juist.

                              Comment


                              • ff de proef op de som genomen heel simpel te koop aantal exemplaren tss 2010 en 2013

                                duitsland : 4652 320d/636 330d verhouding = 7.3
                                uk : 4269 320d/782 330d = 5.4
                                nl : 731 320d/257 330d = 2.8
                                france : 1007 320d/238 330d = 4.2
                                be : 622 320d/88 330d = 7.1


                                besluit, de duitsers zijn de domste zeker ?

                                Comment


                                • Ik heb gisterenavond wat aan 't spelen geweest met de configurator. Toch best een interessante kar. Die twee nieuwe kleuren vind ik erg mooi.

                                  Ik moet nu binnen de maand kiezen, en twijfel nu nog tussen 320d (F30/F31) - 420d (F36) - 520d(F10/F11). Bij de 3-serie kan ik dan nog kiezen tussen een 320 ed en een 320d, k denk dat 163 pk voldoende is maar vraag me af of die 320 ed in werkelijkheid zuiniger is dan de 320d...

                                  Waarschijnlijk wordt het een 320d berline, een gran coupé is toch echt iets te klein achterin voor een lange rit met 3-4 volwassenen, de touring-versie vind ik minder mooi. 5-serie vind ik iets te groot (en ik rijd er al 4 jaar mee rond)
                                  BMW 420dA : >>>

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                    Idd. In de UK kan je voor 500 euro per jaar taks met een V12 rijden die 500 gr CO2 uitstoot en geen BIV.

                                    USA zal ook wel van dat zijn ?
                                    Idem voor Luxemburg, autotaksen zijn er verwaarloosbaar.
                                    Bv. BMW 535xi: 150 euro verkeerstaks (BIV bestaat er niet).

                                    Comment


                                    • BMW 3-serie (Facelift)

                                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      ff de proef op de som genomen heel simpel te koop aantal exemplaren tss 2010 en 2013

                                      duitsland : 4652 320d/636 330d verhouding = 7.3
                                      uk : 4269 320d/782 330d = 5.4
                                      nl : 731 320d/257 330d = 2.8
                                      france : 1007 320d/238 330d = 4.2
                                      be : 622 320d/88 330d = 7.1


                                      besluit, de duitsers zijn de domste zeker ?
                                      Mmm die verhoudingen vind ik zeer bizar. Er wordt per 3-7 20ds heus geen 1 30d verkocht in de 3 reeks.. Verhouding is volgens mij meer 97 20ds en 3 30ds

                                      En dan vooral die van nl.. Nl staat toch echt wel bekend om zijn müsli auto's
                                      Last edited by germinal; 23/05/2015, 03:26.
                                      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                      current : BMW 330D F30

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                        Mmm die verhoudingen vind ik zeer bizar. Er wordt per 3-7 20ds heus geen 1 30d verkocht in de 3 reeks.. Verhouding is volgens mij meer 97 20ds en 3 30ds

                                        En dan vooral die van nl.. Nl staat toch echt wel bekend om zijn müsli auto's
                                        Hihi we zijn speciaal !

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                          Mmm die verhoudingen vind ik zeer bizar. Er wordt per 3-7 20ds heus geen 1 30d verkocht in de 3 reeks.. Verhouding is volgens mij meer 97 20ds en 3 30ds

                                          En dan vooral die van nl.. Nl staat toch echt wel bekend om zijn müsli auto's
                                          deed gewoon kapaza, autotrader open

                                          nl verbaast me ook, reden is denk ik dat een 320d daar al een dikke bak is...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X