Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-serie (Facelift)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
    Mmm die verhoudingen vind ik zeer bizar. Er wordt per 3-7 20ds heus geen 1 30d verkocht in de 3 reeks.. Verhouding is volgens mij meer 97 20ds en 3 30ds

    En dan vooral die van nl.. Nl staat toch echt wel bekend om zijn müsli auto's
    Een 320d een müsli auto?

    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    deed gewoon kapaza, autotrader open

    nl verbaast me ook, reden is denk ik dat een 320d daar al een dikke bak is...
    Je vergelijkt hier de 320 met de 330, misschien is het in Nederland vooral de 316 die verkoopt? Of misschien worden die 330d wel sneller terug verkocht, en zijn de 320 meer verkocht als leasewagen (die dan 4 jaar moet doen) Zo veel variabelen die je niet onder controle hebt. Dat zal ook in België zeker spelen (veel van de nieuwe 320d zijn nog niet einde lease)
    BMW 420dA : >>>

    Comment


    • allemaal mogelijk, had zin om snel een verhouding te vinden...maar vooral dat de duitsers ondanks hun tax-systeem en hun freie fahrt ook massaal in de 320d stappen, geen tax betalen en 250+ mogen rijden zet ze niet massaal in een m3

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        allemaal mogelijk, had zin om snel een verhouding te vinden...maar vooral dat de duitsers ondanks hun tax-systeem en hun freie fahrt ook massaal in de 320d stappen, geen tax betalen en 250+ mogen rijden zet ze niet massaal in een m3
        omdat een m3 en zelfs een 330d absoluut niet nodig zijn.
        Een 320d is meer dan voldoende om vlot mee te kunnen in 't verkeer. Je ziet zelfs dat Topgear een 320 ed aanraadt (meer dan vlot genoeg en erg zuinig). En vergeet niet dat iedereen dezelfde smaak heeft. Een M3 zegt mij niets, ik vind dat een lelijke johnny-bak. Als je me er een zou geven, zou ik hem onmiddellijk verkopen.
        BMW 420dA : >>>

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          allemaal mogelijk, had zin om snel een verhouding te vinden...maar vooral dat de duitsers ondanks hun tax-systeem en hun freie fahrt ook massaal in de 320d stappen, geen tax betalen en 250+ mogen rijden zet ze niet massaal in een m3
          De aankoopprijs speelt nog altijd een rol. En ik zie in Duitsland toch meer stevige benzine 3-reeksen rond rijden dan stevige diesels.
          In de UK lijkt het dan meer een mix tussen diesel en benzine - en zeker rond grote steden zie je toch veel 330, 335 e.d. rijden
          VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

          Comment


          • De koopkracht speelt ook een rol.

            In regio's met hoge koopkracht zal vooral de keuze van merk opvallen (keuze voor duurdere merken).
            Als de autotaksen ook nog eens laag zijn, zal je daar bovenop ook nog eens zwaardere motorisaties zien.

            Comment


            • diesel penetratie eu

              The European Automobile Manufacturers’ Association, or ACEA, unites Europe’s 15 major car, truck, van and bus makers. We are the voice of the auto industry: a technological world leader and the backbone of the EU economy. Our members keep Europe on the move, providing diverse solutions for moving people and goods from A to B.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                De koopkracht speelt ook een rol.

                In regio's met hoge koopkracht zal vooral de keuze van merk opvallen (keuze voor duurdere merken).
                Als de autotaksen ook nog eens laag zijn, zal je daar bovenop ook nog eens zwaardere motorisaties zien.
                koopkracht en imago/calvinisme

                nl-ers zijn rijker als ons en rijden muesli-auto's, duitsers geven nog meer aan een auto als belgen

                Comment


                • Wat mij opvalt in die cijfers is dat er toch al een flinke daling is ingezet qua dieselpenetratie in België. en tweede punt dat opvalt : er worden in België meer nieuwe personenvoertuigen ingeschreven dan in Nederland...
                  BMW 420dA : >>>

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    koopkracht en imago/calvinisme

                    nl-ers zijn rijker als ons en rijden muesli-auto's, duitsers geven nog meer aan een auto als belgen
                    Of Nl'ers rijker zijn weet ik niet, denk niet dat de personenbelasting zoveel voordeliger is dan het onze.
                    Belgen vinden (meestal) eerst belangrijk het huis te hebben, en dan in een mooie auto te investeren. Een Duitser is niet geïnteresseerd in huisbezit, huurt eerder, en spendeert dan meer aan een wagen.

                    Comment


                    • nl = 3e rijkste volk van eu, na lu en verassend de ieren
                      belgen hebben het beter als de duitsers

                      allemaal gemiddeld natuurlijk, zegt niet veel maar het zijn wel feiten

                      Comment


                      • Bij ons verkoopt de 320d ook goed omwille van de gunstige bedrijfswagenregeling. In NL (met de hoge bijtelling op bedrijfswagens) zijn ze al blij met een A3 of 1-reeks. De rijkere klasse kan zich dan wel weer een 330 permitteren. Diegenen die daar, en zeker in het buitenland, het geld voor hebben, zullen ook wel dat litertje naft extra kunnen betalen en gaan voor een benzine.
                        De duitsers zijn dan weer nuchter genoeg om te weten dat een 320d al een prima kilometervreter is.

                        Comment


                        • Zoals gezegd. In NL zal je eerder benzines aantreffen dan een 320d.

                          Comment


                          • Is er nu geen wegwerpcultuur ? Liever 3 jaar met een kleine motor, dan 6 jaar met een dikke?
                            Als ik zie hoeveel posts ik lees met; ik moet weer een nieuwe wagen kiezen...
                            Haal al deze bedrijfswagens uit de statistieken, en de gemiddelde cilinderinhoud zal wel stijgen...

                            Ik zie vooral particulieren voor de 2000cc en meer kiezen... omdat duurzaamheid op langere termijn dan toch gaat meespelen.
                            Last edited by ; 23/05/2015, 15:32.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                              Is er nu geen wegwerpcultuur ? Liever 3 jaar met een kleine motor, dan 6 jaar met een dikke?
                              Als ik zie hoeveel posts ik lees met; ik moet weer een nieuwe wagen kiezen...
                              Haal al deze bedrijfswagens uit de statistieken, en de gemiddelde cilinderinhoud zal wel stijgen...

                              Ik zie vooral particulieren voor de 2000cc en meer kiezen... omdat duurzaamheid op langere termijn dan toch gaat meespelen.
                              Stel je een wereld voor zonder bedrijfswagens... Wie gaat er als particulier een BMW 535d kopen? Of een M3/4?

                              Particulieren gaan dan eerder een Hyundai I30 kopen of een KIA Sportage in plats van een BMW X4 bv.

                              Comment


                              • Ben afgelopen maandag bij BMW geweest voor een offerte van de 320EDE vermits dit de enige was die in de 80% aftrekbaarheid viel voor de firma. Echter toen ik toekwam, kreeg ik te horen van die facelift en dat ook de motoren waren aangepakt. Het leuke daaraan was dat de C2 van de 320EDE was gezakt naar 104gr waardoor die in de 90% terecht kwam. De 318 zat voorheen in de 75% aftrekbaarheid, en kwam nu met 109gr in de 80% terecht. Vele bedrijven opteren voor 90% wagens, maar laten 80% nog door. Hierdoor wordt de goedkopere 318 interessant. Was aangenaam verrast van de prijzen, echter was het maar de hoogst noodzakelijke uitvoering. Enkel een proffesional pack erop.

                                Comment


                                • Dat kan volgens mij alle kanten uit. Het is zeker zo dat er velen met firmawagen zijn die nu dikker kunnen rijden dan ze anders zouden doen of 'kunnen' doen. Maar het gaat ook de andere richting uit. Ik ga het nu bijvoorbeeld moeten stellen met een Volvo V60 D3 met een paar packs of een DS5 businessversie. Moest ik privé een wagen nemen, zou ik eerder gaan voor de Volvo XC60 D5 AWD omdat ik zelf schijt heb aan CO2 en verbruik

                                  Om nu een voorbeeld te nemen. 2 jaar voor Di Rupo schaft mijn baas een BMW X6 3.0 aan. Voorheen had hij 2 XC90's waar hij veel miserie mee heeft gehad en dus over gegaan naar BMW. Dan komt er ne waal met een rood strikje en werd zijne auto ineens 6 x zo hard belast. Dus toch nog een jaar ermee gereden en nu heeft hij een BMW 5GT 2.0d omdat hij persoonlijk vindt dat hij anders teveel belastingen erop betaald. En hij kan het gerust betalen.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                    Ben afgelopen maandag bij BMW geweest voor een offerte van de 320EDE vermits dit de enige was die in de 80% aftrekbaarheid viel voor de firma. Echter toen ik toekwam, kreeg ik te horen van die facelift en dat ook de motoren waren aangepakt. Het leuke daaraan was dat de C2 van de 320EDE was gezakt naar 104gr waardoor die in de 90% terecht kwam. De 318 zat voorheen in de 75% aftrekbaarheid, en kwam nu met 109gr in de 80% terecht. Vele bedrijven opteren voor 90% wagens, maar laten 80% nog door. Hierdoor wordt de goedkopere 318 interessant. Was aangenaam verrast van de prijzen, echter was het maar de hoogst noodzakelijke uitvoering. Enkel een proffesional pack erop.
                                    De 320 ede is nu 99 gr CO2 met automaat, 102 gr zonder. De Touring start vanaf 104 gr CO2 (de oude touring 2.0 EDE was trouwens 114 gr CO2). In categorie B vind je ook de 316, de 318 en de 320...
                                    BMW 420dA : >>>

                                    Comment


                                    • Pleur er een kleine batterij in en de CO2 zakt onmiddellijk naar < 50 gr lekker veel pk ook... Zie naar de i8.

                                      Jammer dat ze die aandrijflijn niet overnemen in een 3-4-5-6 serie
                                      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                      current : BMW 330D F30

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                        Pleur er een kleine batterij in en de CO2 zakt onmiddellijk naar < 50 gr lekker veel pk ook... Zie naar de i8.

                                        Jammer dat ze die aandrijflijn niet overnemen in een 3-4-5-6 serie
                                        De 328 ed wordt begin volgend jaar geïntroduceerd.
                                        BMW 420dA : >>>

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                          De 320 ede is nu 99 gr CO2 met automaat, 102 gr zonder. De Touring start vanaf 104 gr CO2 (de oude touring 2.0 EDE was trouwens 114 gr CO2). In categorie B vind je ook de 316, de 318 en de 320...
                                          Oeps, sorry, ik had het expliciet over de tourings met automaat. Het is daarvoor dat ik offertes had laten maken. Zowel voor de 320EDE en de 318.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X