Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-serie (Facelift)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • software van een gechipte 116 naar standaardwaarden 118 is niet gelijk aan die van de 118, ook al is het vermogen gelijk

    Comment


    • Die modelbenamingen zijn wat verwarrend bij BMW. De 118i motor is identiek aan de 316i (N13B16) op de software na (werd me door 2 BMW-bronnen los van elkaar bevestigd). OEM-onderdeelnummers zijn allemaal gelijk. Maar die motor werd in de 3 niet in 170pk versie geleverd omdat anders het verschil met de 320i 184pk te klein was. Puur een marketingkeuze dus.
      Chiptuners brengen die desgewenst zelfs naar 220pk... Strikt gezien is een 316i op 170pk zetten door originele x18i software te gebruiken dus eigenlijk niet eens chippen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
        Die modelbenamingen zijn wat verwarrend bij BMW. De 118i motor is identiek aan de 316i (N13B16) op de software na (werd me door 2 BMW-bronnen los van elkaar bevestigd). OEM-onderdeelnummers zijn allemaal gelijk. Maar die motor werd in de 3 niet in 170pk versie geleverd omdat anders het verschil met de 320i 184pk te klein was. Puur een marketingkeuze dus.
        Chiptuners brengen die desgewenst zelfs naar 220pk... Strikt gezien is een 316i op 170pk zetten door originele x18i software te gebruiken dus eigenlijk niet eens chippen.
        En welke tuner gaat originele software gebruiken... De prijs zou dan toch lager moeten zijn...

        Comment


        • wordt nog wel wat marge gepakt op de tuning.. bij tunex in NL kan je voor 295 euro laten mappen naar 170pk. Bij ons zal er ook nog wel wat afkunnen.

          ohja de 170pk versie van de N13 motor wordt wel in de 3-reeks geleverd, namelijk in de 320i EfficientDynamics . Op die manier vangen ze ook de hoofdprijs... 4000€ duurder dan een 316i, alstublieft.
          Last edited by sunking; 29/05/2015, 17:13.

          Comment


          • Correct, maar bij die 320i EDE zit je vast aan die iele 16" velgjes, sommigen zullen dit niet erg vinden maar persoonlijk vind ik het geen zicht

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
              Correct, maar bij die 320i EDE zit je vast aan die iele 16" velgjes, sommigen zullen dit niet erg vinden maar persoonlijk vind ik het geen zicht
              Je zit niet vast aan 16" velgen bij de 320 ed. En voor je ze vervangt door 17" wel beseffen dat je die velgen dubbel betaalt in leasing : 750 EUR voor een 17" en ongeveer 200 EUR netto effect op je belastingen via VAA per jaar... En in benzinemotoren is er geen efficient dynamics versie meer, alleen 316i en 320i.

              Als ik toch voor de 320d berline ga, neem ik waarschijnlijk de 320 ed met 395 velgen. 163 pk is meer dan genoeg, heb nu ook 163 pk in een 520 F11 en dat volstaat.
              BMW 420dA : >>>

              Comment


              • En de 320ede touring heeft maar 104gr CO2 wat in de 90% aftrekbaarheid zit voor bedrijven. De 316 en 318 zit aan 80%
                en daar profiteerd BMW dan van

                Comment


                • Gereden: BMW 340i

                  Met de komst van nieuwe D-segment modellen als de Jaguar XE, de Alfa Giulia en de nieuwe Audi A4, is het voor BMW zaak om bij te blijven. En dus kreeg de 3-serie een facelift. Wij probeerden de dikke 340i.


                  De 340i mag - op de te verschijnen nieuwe M3 na - dan wel de dikste versie zijn, het grote nieuws zit aan de andere kant van het spectrum. De nieuwe bij 318i vervangt namelijk de 316i als instapper en heeft, schrik niet, een driecilinder aan boord! Met turbo, dat dan weer wel, maar toch. Het zal voor BMW-puristen even wennen zijn. Eerst verdwenen bijna al die lekkere zescilinders, en dan nu zelf een driepitter? BMW wilde ons duidelijk ook even aan het idee laten wennen, want tijdens de introductie zijn er enkel 340i's beschikbaar. Die vervangt de 335i, ookal ligt er in basis nog steeds hetzelfde 3.0 turboblok in. Wel heeft BMW de motor weer wat updates gegeven, waarmee je nu op 326 pk komt terwijl hij toch weer zuiniger is. De verplichte wijzigingen aan de neus en achterlichten zien we ook, maar BMW heeft de auto ook onderhuids aangepast. De veren zijn iets strakker gemaakt en de demping is aangepast om iets meer dynamiek te krijgen. Dat is dus een stap terug van de weg naar comfort die sinds de E90 is ingezet. Dit is volgens BMW nodig omdat concurrenten (Jaguar, Audi, Alfa) hun modellen ook weer dynamischer maken en het merk met de 3-serie wel in de dynamische hoek van het segment wil blijven. Het verschil is met name merkbaar door het ontbreken van bodyroll in vergelijking met de 3-serie van voor de facelift. De auto ligt duidelijk strakker op de weg dan voorheen, ook al is daar ietsje aan comfort voor ingeleverd. Geven we vol gas, dan blijkt het geluid ook net even een tandje wilder te zijn. BMW heeft duidelijk geen zijn om na de komst van de XE en de Giulia het braafste jongetje van de klas te zijn.





                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • Ze hebben dan toch geluisterd naar het publiek en het onderstel terug wat strakker gemaakt.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                        De vorm van het dashboard zal nooit in de hall of fame staan bij mij, maar met deze vollederen afwerking, en in deze kleuren, kan ik het wel smaken.
                        OO 00 OO

                        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                        Comment


                        • Benaming is wel cool. Zou mij niet verbazen als mensen u aanspreken met is dat een 4liter.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                            Benaming is wel cool. Zou mij niet verbazen als mensen u aanspreken met is dat een 4liter.
                            Dat overkomt mij ook al...(X5 40d):
                            Hij:"owla! das een vierliter??"
                            Ik:"Eigenlijk niet, het is een drieliter twin-turbo wat onder motorkap ligt"
                            Hij:"Waarom plakt ge er dan wel 4.0 op? das toch belachelijk?"
                            Ik:"Nee hoor, dat doet BMW zelf. het probleem is dat xDriveTwinTurbo30d niet meer op de deur past. daarom maken ze er maar xDrive40d van."

                            Comment


                            • [QUOTE De vorm van het dashboard zal nooit in de hall of fame staan bij mij, maar met deze vollederen afwerking, en in deze kleuren, kan ik het wel smaken.[/QUOTE]

                              Da's nog een understatement, denk ik.
                              Moest dit niet BMW heten zou het algemeen verguisd worden IMO
                              Ik heb er nu ook al een paar keer in gereden, en ik vind persoonlijk de ergonomie ook beneden alle peil.
                              En dit was bij de voorgangers steeds een toonbeeld.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten


                                Miljaar, wat een gatlelijke en lompe velgen. Ballonbanden doen die auto ook totaal geen eer aan.


                                Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                                Die modelbenamingen zijn wat verwarrend bij BMW. De 118i motor is identiek aan de 316i (N13B16) op de software na (werd me door 2 BMW-bronnen los van elkaar bevestigd). OEM-onderdeelnummers zijn allemaal gelijk. Maar die motor werd in de 3 niet in 170pk versie geleverd omdat anders het verschil met de 320i 184pk te klein was. Puur een marketingkeuze dus.
                                Chiptuners brengen die desgewenst zelfs naar 220pk... Strikt gezien is een 316i op 170pk zetten door originele x18i software te gebruiken dus eigenlijk niet eens chippen.
                                Vind die nieuwe modelbenamingen echt belachelijk. Waar is de tijd dat de 316 gewoon een 1.6 was, en een 335 een 3.5...



                                Ik zie eigenlijk wel geen verschillen met facelift en pre-facelift. Heb ik wel vaker bij moderne auto's...


                                Pas als ik ze naast elkaar zie, merk ik (met moeite) de verschillen... De bumpers van de pre-FL vind ik dan toch iets knapper, alsook de achterlichten.


                                E30SHOP.be
                                - Alles voor uw BMW E30.
                                Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                  Benaming is wel cool. Zou mij niet verbazen als mensen u aanspreken met is dat een 4liter.
                                  Dat gebeurt nu al constant hé. Toen ik een E91 318d had werd mij ook dikwijls gevraagd: "Ah dat is een 1.800 moteur zeker?"

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten

                                    Vind die nieuwe modelbenamingen echt belachelijk. Waar is de tijd dat de 316 gewoon een 1.6 was, en een 335 een 3.5...
                                    In de USA noemt een 320d, 328d.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Ze hebben dan toch geluisterd naar het publiek en het onderstel terug wat strakker gemaakt.
                                      Zou een 340i krak hetzelfde zijn qua ophanging en afstelling ervan als een 318i? Vraag me dat af.

                                      Comment


                                      • het mag en het kan

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Dat gebeurt nu al constant hé. Toen ik een E91 318d had werd mij ook dikwijls gevraagd: "Ah dat is een 1.800 moteur zeker?"
                                          Tja, momenteel hebben ze maar 4 cilinderinhouden meer... 1500cc/2000cc/3000cc/4395cc met bijhorend 3/4/6/8 cilinders
                                          Het is nog nooit zo duidelijk geweest... voor wie met de tijd mee is.
                                          De huidige naamgeving zegt nu iets over het vermogen... jammer dat er geen lijn in zit.
                                          Last edited by ; 16/07/2015, 18:25.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X