Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-serie (Facelift)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
    Ook met de elektrische bediening ? (vastvriezen)
    blijft hetzelfde

ik gebruik geen handrem alleen op keuring ik rij automaat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
      Dat moet wel de 2 serie active tourer 240i zijn!!!
      Bij 2active tourer is uitlaat links en rechts zeker voor de 225i.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Koen39 Bekijk Berichten
        Bij 2active tourer is uitlaat links en rechts zeker voor de 225i.
        Nope

Comment

• Ik heb er dus al verschillende zo gezien. Standaard? Op zich kan het wrl de 2 activ tourer is toch een buitenbeentje. Op zich zal het wel een goede wagen zijn in die klasse. Wat is die klasse eigelikk? Minimonovolume?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
            Ik heb er dus al verschillende zo gezien. Standaard? Op zich kan het wrl de 2 activ tourer is toch een buitenbeentje. Op zich zal het wel een goede wagen zijn in die klasse. Wat is die klasse eigelikk? Minimonovolume?
            Welke klasse? De klasse van lelijke auto's die de badge BMW niet zouden mogen dragen.

Comment

• Ik heb er geen probleem dat BMW dergelijke modellen op de markt brengt, zolang ze ook auto's blijven bouwen die ik wil kopen.
              OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                Welke klasse? De klasse van lelijke auto's die de badge BMW niet zouden mogen dragen.
                haha, gevoelige BMW snaar ?

Ik ga waarschijnlijk ne hoop gezever weer krijgen, maar ik vind dat best een mooi wagentje (met wat opties erop natuurlijk)
                In zijn klasse (B klasse, C-max, Golf multipeople ding (geen idee hoe dat nu noemt), ...) vind ik hem de mooiste, en dat heeft niets met de badge te maken, puur om de lijn
                Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                  Ik heb er dus al verschillende zo gezien. Standaard?
                  Vanaf 220d/i zit er de L-R uitlaat combo op. Modellen daaronder krijgen een enkel pijpje.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten

Ik ga waarschijnlijk ne hoop gezever weer krijgen, maar ik vind dat best een mooi wagentje (met wat opties erop natuurlijk)
                    In zijn klasse (B klasse, C-max, Golf multipeople ding (geen idee hoe dat nu noemt), ...) vind ik hem de mooiste, en dat heeft niets met de badge te maken, puur om de lijn
                    Zeker niet, uw mening geven is dik ok. Die van mij : echt spuuglelijke wagen
                    Enkel 3.0 hadden L-R uitlaat vroeger. Dit is nieuw dan.
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• voor alle duidelijkheid, ik had het over de active tourer (de gewone), niet die met 7 zetels
                      Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

• BMW 3-serie (Facelift)

Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten

Ik ben ook wel van die mening. In die klasse vind ik het nog wel de mooiste van de hierboven al genoemde concurrenten. Ik zou het natuurlijk nooit kopen maar kan me wel inbeelden dat mensen op leeftijd op met kinderen die niet veel met autos hebben zoiets kopen.

En BMW badge niet mogen dragen? Mja tis dat BMW hun line-up voor de rest allemaal mooie wagens zijn...
                        Last edited by SteakFriet; 20/07/2015, 17:15.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten

nee om eerlijk te zijn de b is veel mooier, heeft nix met benz-bril ofzo te maken, ben trouwens geen benz-fan, of familie dat er werkt, eerder met een design dat zonder extra ruitje voor de a-stijl en dus steviger in elkaar zit

wanneer de b uitkwam werd er gelachen met de hoeveelheid lijnen, en kijk nou eens wat bmw ervan draait

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                            Een electrische is gewoon handiger. Je kan die ook automatisch triggeren bvb (Audi Hill Assist)
                            Hill hold zit ook op een 3-reeks al pakt BMW er niet zo met uit als Audi. Als je op een helling klaar staat om te vertrekken blijven de remmen automatisch nog even aangedrukt zodat je voldoende tijd hebt om je voet van het rempedaal het gaspedaal te verplaatsen. Dit gebeurt dan via de gewone remmen. Via esp/dsc kunnen ook alle remmen afzonderlijk aangestuurd worden dus daarvoor heb je geen elektronische handrem nodig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                              wat is nu technisch gezien een voordeel? Buiten de zogenaamde plaats besparing? Een voethandrem is ook plaats besparend.
                              Bij elektrische handrem nooit last gehad dat de wagen ging bollen. Mechanische moet je na verloop van tijd strakker aantrekken om dit te vermijden.
                              Bij mijn toenmalige passat vond ik het ook super handig dat hij zelf de handrem uitschakelde als je vertrok. (heb nu na jaren nog regelmatig voor dat ik vertrek met handrem op)

Sent from my D5803 using Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                                Hill hold zit ook op een 3-reeks al pakt BMW er niet zo met uit als Audi. Als je op een helling klaar staat om te vertrekken blijven de remmen automatisch nog even aangedrukt zodat je voldoende tijd hebt om je voet van het rempedaal het gaspedaal te verplaatsen. Dit gebeurt dan via de gewone remmen. Via esp/dsc kunnen ook alle remmen afzonderlijk aangestuurd worden dus daarvoor heb je geen elektronische handrem nodig.
                                En dan moet je heel de tijd op je rem duwen, wanneer je aan een rood licht staat op een helling. Goed voor de warmeremschijven en superfijn voor de bestuurder achter je
                                BMW 420dA : >>>

Comment

En dan moet je heel de tijd op je rem duwen, wanneer je aan een rood licht staat op een helling. Goed voor de warmeremschijven en superfijn voor de bestuurder achter je
                                  Trek dan gewoon de handrem op... Je kan hem zelfs gebruiken om op de helling met lading te vertrekken... Als je geen Hill hold.hebt...

ik vind die elektrische handrem traag reageren...

Comment

Zo kan je op alles wel iets vinden natuurlijk :-).
                                    Bij een automaat blijf je ook remmen wanneer je stilstaat (als de auto hold niet ingeschakeld is), maar dat heeft me nog niet vaak gestoord bij een voorligger.
                                    En ivm. de warme remmen; een elektronisch bediende parkeerrem gebruikt vaak ook de gewone remblokken die gebruikt worden om de wagen te stoppen. Waarom zou dit dan beter zijn?
                                    Bij een elektronische parkeerrem zal je minder moeten nadenken wat je aan het doen bent, maar dat is voor mij echt geen struikelpunt om een wagen niet te nemen. Het grootste voordeel ervan lijkt me nog altijd de plaatsbesparing in het interieur en de auto-hold functie indien de wagen uitgerust is met een automatische versnellingsbak (en daarvoor heb je nog niet noodzakelijk zo'n parkeerrem nodig, zie Mercedes). Twee keer per rit de hendel bedienen om je parkeerrem in- of uit te schakelen is nu ook het werk niet...

Verzonden met behulp van Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk Berichten
                                      Vanaf 220d/i zit er de L-R uitlaat combo op. Modellen daaronder krijgen een enkel pijpje.
                                      Een X4 35i / 35d krijgt dat zelf niet.. Waar zit de logica?? Ook een 530d en 335d niet.. Mmm
                                      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                      current : BMW 330D F30

Comment

• hier wordt nogal gezaagd zelle, ik ben nog altijd enorm content van m'n F30 automaat met klassieke handrem. Trouwens als je even je voet wilt lossen van de rem bij een rood licht druk je even op de P stand en blijf je ook mooi stil staan. Enige waar je een beetje aan gewend moet zijn, is dat je drie handelingen moet doen om weer te vertrekken: rem indrukken, knopje aan ze zijkant van de pook indrukken en dan pas naar achter trekken om in D te zetten.

Comment

• BMW 3-serie (Facelift)

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                          Een X4 35i / 35d krijgt dat zelf niet.. Waar zit de logica?? Ook een 530d en 335d niet.. Mmm
                                          Idd, de keuze van de uitlaten snap ik niet. Dat ze bij de 5 pas gescheiden doen vanaf de 35d, kan ik mee leven. Dat ze echter de 4cil. modellen een dubbele uitlaat gaven, was ik minder blij mee. Bij de E60 was het perfect.
                                          Bij de 335d is geen gescheiden uitlaat meer, en dat zou gedaan zijn om de CO2 te reduceren. Waarom kan het dan wel bij een 220d?
                                          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Working...
                                          X