Oorspronkelijk geplaatst door bobo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 3-serie (Facelift)
Collapse
X
-
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk BerichtenZo kan je op alles wel iets vinden natuurlijk :-).
Bij een automaat blijf je ook remmen wanneer je stilstaat (als de auto hold niet ingeschakeld is), maar dat heeft me nog niet vaak gestoord bij een voorligger.
En ivm. de warme remmen; een elektronisch bediende parkeerrem gebruikt vaak ook de gewone remblokken die gebruikt worden om de wagen te stoppen. Waarom zou dit dan beter zijn?
Bij een elektronische parkeerrem zal je minder moeten nadenken wat je aan het doen bent, maar dat is voor mij echt geen struikelpunt om een wagen niet te nemen. Het grootste voordeel ervan lijkt me nog altijd de plaatsbesparing in het interieur en de auto-hold functie indien de wagen uitgerust is met een automatische versnellingsbak (en daarvoor heb je nog niet noodzakelijk zo'n parkeerrem nodig, zie Mercedes). Twee keer per rit de hendel bedienen om je parkeerrem in- of uit te schakelen is nu ook het werk niet...
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtenhier wordt nogal gezaagd zelle, ik ben nog altijd enorm content van m'n F30 automaat met klassieke handrem. Trouwens als je even je voet wilt lossen van de rem bij een rood licht druk je even op de P stand en blijf je ook mooi stil staan. Enige waar je een beetje aan gewend moet zijn, is dat je drie handelingen moet doen om weer te vertrekken: rem indrukken, knopje aan ze zijkant van de pook indrukken en dan pas naar achter trekken om in D te zetten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenHeb je al eens gezien met wat voor een antieke hendel je de automaat bij VAG moet bedienen? Wat een gigantische knuppel die je stoombootsgewijs moet naar drive sleuren?
Hoeveel plaats neemt dat in?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk BerichtenWanneer je 60k betaalt voor een goed uitgeruste middenklasser, mag je veeleisen zijn me dunkt. En dan toch nog een klassieke handrem...
Mij dus wel, gebruik in de 5 steeds mijn electronische handrem, manueel. In de A4 ervoor gebeurde dat automatisch (en sprong die automatisch af wanneer ik vertrok).
Zelfs indien het hetzelfde remsysteem betreft, kan je dat systeem de remdruk laten aanpassen (beperken)
Ik heb uiteindelijk een 4 gran coupé besteld, dus het was voor mij ook geen onoverkomelijk iets. Liever een handrem dan 4 jaar in 't interieur van de C te moeten slijten of nog en voet bij een Audidealer binnen te zetten.
En in een vergelijkbare A4 met HH moet je niets doen, gewoon afremmen, de automatische handrem springt op en lost zodra je wil vertrekken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenremlichten blijven werken bij hh
Comment
-
ach wat...85% van de automaatrijders doen de moeite niet om de wagen uit d te halen en staan ook contenu te remmen, je moet niet in de lichten blijven staren, en als laatste in het rijtje in de file of aan de stoplichten vind ik het veiliger ook, brandende remlichten
(vlg generatie benzen, bmw's ook wel zeker ? krijgen stoplichten die minder hard gaan branden aan de stoplichten, wrs gekoppeld aan camera's om te kijken of er volk komt aanrijden)
Comment
-
Auto-hold gebruiken.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Auto-hold is idd. veruit het simpelst
Bij VW brandt na 1 seconde al het groene lampje en mag je alles loslaten, zelfs op een vrij steile helling.
Ofwel 3 sec. rempedaal ingedrukt houden en dan schiet start/stop in werking (bij warme motor)2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
De eerste staan al bij de Duitse dealers. Wat een heerlijke verschijning toch
2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Luxury line in mediterran blue
2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Luxury line met Style 407 19"
2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenach wat...85% van de automaatrijders doen de moeite niet om de wagen uit d te halen en staan ook contenu te remmen
Nu mistlichten; da's een heel ander verhaal
Comment
Comment