Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-serie (Facelift)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    nee om eerlijk te zijn de b is veel mooier, heeft nix met benz-bril ofzo te maken, ben trouwens geen benz-fan, of familie dat er werkt, eerder met een design dat zonder extra ruitje voor de a-stijl en dus steviger in elkaar zit

    wanneer de b uitkwam werd er gelachen met de hoeveelheid lijnen, en kijk nou eens wat bmw ervan draait
    Vind de B ook knapper.

    E30SHOP.be
    - Alles voor uw BMW E30.
    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

    Comment


    • Als ik gewoon afrem dan blijf ik gewoon de rem indrukken tijdens het wachten (automaat) . Als ik echter hard(er) heb moeten remmen (bv oranje met flitspaal) dan zet ik em in park en laat de rem los om de hitte te laten ontsnappen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
        Zo kan je op alles wel iets vinden natuurlijk :-).
        Wanneer je 60k betaalt voor een goed uitgeruste middenklasser, mag je veeleisen zijn me dunkt. En dan toch nog een klassieke handrem...

        Bij een automaat blijf je ook remmen wanneer je stilstaat (als de auto hold niet ingeschakeld is), maar dat heeft me nog niet vaak gestoord bij een voorligger.
        Mij dus wel, gebruik in de 5 steeds mijn electronische handrem, manueel. In de A4 ervoor gebeurde dat automatisch (en sprong die automatisch af wanneer ik vertrok).

        En ivm. de warme remmen; een elektronisch bediende parkeerrem gebruikt vaak ook de gewone remblokken die gebruikt worden om de wagen te stoppen. Waarom zou dit dan beter zijn?
        Zelfs indien het hetzelfde remsysteem betreft, kan je dat systeem de remdruk laten aanpassen (beperken)
        Bij een elektronische parkeerrem zal je minder moeten nadenken wat je aan het doen bent, maar dat is voor mij echt geen struikelpunt om een wagen niet te nemen. Het grootste voordeel ervan lijkt me nog altijd de plaatsbesparing in het interieur en de auto-hold functie indien de wagen uitgerust is met een automatische versnellingsbak (en daarvoor heb je nog niet noodzakelijk zo'n parkeerrem nodig, zie Mercedes). Twee keer per rit de hendel bedienen om je parkeerrem in- of uit te schakelen is nu ook het werk niet...
        Ik heb uiteindelijk een 4 gran coupé besteld, dus het was voor mij ook geen onoverkomelijk iets. Liever een handrem dan 4 jaar in 't interieur van de C te moeten slijten of nog en voet bij een Audidealer binnen te zetten.



        Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
        hier wordt nogal gezaagd zelle, ik ben nog altijd enorm content van m'n F30 automaat met klassieke handrem. Trouwens als je even je voet wilt lossen van de rem bij een rood licht druk je even op de P stand en blijf je ook mooi stil staan. Enige waar je een beetje aan gewend moet zijn, is dat je drie handelingen moet doen om weer te vertrekken: rem indrukken, knopje aan ze zijkant van de pook indrukken en dan pas naar achter trekken om in D te zetten.
        En in een vergelijkbare A4 met HH moet je niets doen, gewoon afremmen, de automatische handrem springt op en lost zodra je wil vertrekken.
        BMW 420dA : >>>

        Comment


        • Heb je al eens gezien met wat voor een antieke hendel je de automaat bij VAG moet bedienen? Wat een gigantische knuppel die je stoombootsgewijs moet naar drive sleuren?

          Hoeveel plaats neemt dat in?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
            Heb je al eens gezien met wat voor een antieke hendel je de automaat bij VAG moet bedienen? Wat een gigantische knuppel die je stoombootsgewijs moet naar drive sleuren?

            Hoeveel plaats neemt dat in?
            Het is niet omdat VAG er een zootje van maakt, dat BMW dat achterna moet doen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
              Wanneer je 60k betaalt voor een goed uitgeruste middenklasser, mag je veeleisen zijn me dunkt. En dan toch nog een klassieke handrem...


              Mij dus wel, gebruik in de 5 steeds mijn electronische handrem, manueel. In de A4 ervoor gebeurde dat automatisch (en sprong die automatisch af wanneer ik vertrok).


              Zelfs indien het hetzelfde remsysteem betreft, kan je dat systeem de remdruk laten aanpassen (beperken)

              Ik heb uiteindelijk een 4 gran coupé besteld, dus het was voor mij ook geen onoverkomelijk iets. Liever een handrem dan 4 jaar in 't interieur van de C te moeten slijten of nog en voet bij een Audidealer binnen te zetten.





              En in een vergelijkbare A4 met HH moet je niets doen, gewoon afremmen, de automatische handrem springt op en lost zodra je wil vertrekken.
              Ik vind het in een C wel handig werken eigenlijk. Ik heb een manueel en als ik stop voor lichten bv., en ik duw na het afremmen nog eens op de rem dan springt HH aan. En bij het vertrekken springt die automatisch uit. Ik weet eigenlijk niet of de remlichten dan blijven branden?

              Comment


              • remlichten blijven werken bij hh

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  remlichten blijven werken bij hh
                  Mijn excuses aan de achterliggers dan.

                  Comment


                  • ach wat...85% van de automaatrijders doen de moeite niet om de wagen uit d te halen en staan ook contenu te remmen, je moet niet in de lichten blijven staren, en als laatste in het rijtje in de file of aan de stoplichten vind ik het veiliger ook, brandende remlichten
                    (vlg generatie benzen, bmw's ook wel zeker ? krijgen stoplichten die minder hard gaan branden aan de stoplichten, wrs gekoppeld aan camera's om te kijken of er volk komt aanrijden)

                    Comment


                    • Ik ben bij die 85%. Enkel in een file durf ik 'm wel eens uit D halen.
                      OO 00 OO

                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                      Comment


                      • Auto-hold gebruiken.
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                        Comment


                        • Auto-hold is idd. veruit het simpelst
                          Bij VW brandt na 1 seconde al het groene lampje en mag je alles loslaten, zelfs op een vrij steile helling.
                          Ofwel 3 sec. rempedaal ingedrukt houden en dan schiet start/stop in werking (bij warme motor)
                          2021 Taycan 4S
                          2021 Lexus UX250h

                          Comment


                          • HH nog nooit ingeschakeld.
                            OO 00 OO

                            Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                            Comment


                            • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • De eerste staan al bij de Duitse dealers. Wat een heerlijke verschijning toch


                                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                Comment


                                • Luxury line in mediterran blue


                                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                  Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                  Comment


                                  • Knap.

                                    Comment


                                    • Luxury line met Style 407 19"


                                      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                      Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        ach wat...85% van de automaatrijders doen de moeite niet om de wagen uit d te halen en staan ook contenu te remmen
                                        Yep, ben ook schuldig; Tenzij ik hard heb moeten remmen; maar dat gebeurt zo goed als nooit. Wist overigens niet dat dat zo storend was; ik heb er nooit last van gehad als remlichtjes blijven staan aan de lichten. Lijkt mij volstrekt normaal.
                                        Nu mistlichten; da's een heel ander verhaal

                                        Comment


                                        • Ik hou mijn voet ook op de rem en meestal ook op de gaspedaal samen voor launchcontrol.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X