Chevrolet heeft de huidige Camaro na ruim vijf jaar achter de geraniums geparkeerd. Vandaag kunnen we de zesde generatie van de muscle car bewonderen die behalve met vertrouwde V6- en V8-motoren ook leverbaar wordt met een viercilinder!
Chevrolet heeft na een hele rits teasers eindelijk de hagelnieuwe zesde generatie van de Camaro gepresenteerd. Vooral onder de kap hebben de Amerikanen noviteiten gestopt. De nieuwe Camaro is namelijk - net als rivaal Ford Mustang - leverbaar met een geblazen vierpitter.
De basisversie beschikt over een 2,0-liter turbomotor die 270 pk en 393 Nm koppel naar de achterwielen stuurt. Een sprintje naar de 100 km/h is 'in minder dan 6 seconden' achter de rug. Z'n gemiddeld verbruik - in het geval van de viercilinder extra belangrijk - ligt op 'minder dan 9,4 l/100 km'.
Een trede hoger staat een eveneens nieuwe 3,6-liter V6 met directe inspuiting en variabele kleptiming. Met cilinderuitschakeling (Active Fuel Management) is hij helemaal bij de tijd. Het blok levert 330 pk en 386 Nm koppel.
Bovenaan de voedselketen heeft Chevy de 6,2-liter V8 gezet die we kennen van de Corvette Stingray. Het blok levert om en nabij de 440 pk en 610 Nm. Deze SS-versie beschikt bovendien over Magnetic Ride Control. Alle motoren zijn zowel met een handgeschakelde zesbak als met een achttrapsautomaat te krijgen. Hoe rap de Camaro met V6 en V8 is, meldt Chevrolet nog niet.
De nieuwe Camaro is met z'n lengte van 4,78 meter een maatje kleiner dan de huidige (4,84 meter) en weegt - afhankelijk van de uitvoering - minimaal 90 kilo minder dan z'n voorganger. In het interieur vinden we een aanpasbaar instrumentarium en Chevrolet geeft z'n Mustang-rivaal onder andere Drive Mode Selector mee, een systeem waarmee de rijmodus valt in te stellen. Er valt te kiezen uit Snow/Ice, Tour en Sport en voor de SS-versie is de stand Track beschikbaar. Brembo-remmen zijn op elke Camaro aanwezig om de boel fatsoenlijk tot stilstand te krijgen.
In de eerste helft van 2016 is de zesde generatie van de Camaro ook in Europa te krijgen.
Bron: Autoweek
Chevrolet heeft na een hele rits teasers eindelijk de hagelnieuwe zesde generatie van de Camaro gepresenteerd. Vooral onder de kap hebben de Amerikanen noviteiten gestopt. De nieuwe Camaro is namelijk - net als rivaal Ford Mustang - leverbaar met een geblazen vierpitter.
De basisversie beschikt over een 2,0-liter turbomotor die 270 pk en 393 Nm koppel naar de achterwielen stuurt. Een sprintje naar de 100 km/h is 'in minder dan 6 seconden' achter de rug. Z'n gemiddeld verbruik - in het geval van de viercilinder extra belangrijk - ligt op 'minder dan 9,4 l/100 km'.
Een trede hoger staat een eveneens nieuwe 3,6-liter V6 met directe inspuiting en variabele kleptiming. Met cilinderuitschakeling (Active Fuel Management) is hij helemaal bij de tijd. Het blok levert 330 pk en 386 Nm koppel.
Bovenaan de voedselketen heeft Chevy de 6,2-liter V8 gezet die we kennen van de Corvette Stingray. Het blok levert om en nabij de 440 pk en 610 Nm. Deze SS-versie beschikt bovendien over Magnetic Ride Control. Alle motoren zijn zowel met een handgeschakelde zesbak als met een achttrapsautomaat te krijgen. Hoe rap de Camaro met V6 en V8 is, meldt Chevrolet nog niet.
De nieuwe Camaro is met z'n lengte van 4,78 meter een maatje kleiner dan de huidige (4,84 meter) en weegt - afhankelijk van de uitvoering - minimaal 90 kilo minder dan z'n voorganger. In het interieur vinden we een aanpasbaar instrumentarium en Chevrolet geeft z'n Mustang-rivaal onder andere Drive Mode Selector mee, een systeem waarmee de rijmodus valt in te stellen. Er valt te kiezen uit Snow/Ice, Tour en Sport en voor de SS-versie is de stand Track beschikbaar. Brembo-remmen zijn op elke Camaro aanwezig om de boel fatsoenlijk tot stilstand te krijgen.
In de eerste helft van 2016 is de zesde generatie van de Camaro ook in Europa te krijgen.
Bron: Autoweek
Comment