Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Chevrolet Camaro (gen.6)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenJaja, dat hadden we gelezen, ik bedoel, vanwaar komt die?
Sent from somewhere, using Tapatalk.
gm maakt al jaren zelf automatisch transmissies.
powerglide
th350
th400 ( welke trouwens ook in bentleys werden gebruikt en zijn volgns vele mensen bulletproof en met aanpassingen boven de 1000+ pk te krijgen )
th700/4L60
4L60E
5L40E ( werd gebruikt in BMWs)
ik zie op dit moment 1 minpuntje.
geen T-tops
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door OPC-Belgium Bekijk BerichtenAmerikaans magazineverslagje Camaro vs Mustang
http://www.camaro6.com/forums/showthread.php?t=427279Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Op zich kan een mooi interieur mij weinig boeien. Wat voor mij belangrijk is zijn goeie zetels en knopjes die duidelijk zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichtensneeuwruimer
wel knap, op een foute manier
Comment
-
Wie dacht dat de Camaro Z/28 de Camaro met de scherpste randjes was, mag zich nog even achter de oren krabben. Chevrolet heeft namelijk zojuist de Camaro ZL1 1LE in de arena losgelaten.
De 1LE-toevoeging staat in de Camaro-wereld voor een focus op extra scherpte waarmee de circuits overwonnen kunnen worden. Nu past Chevrolet die magische Amerikaanse cijfer-lettercombinatie toe op de Camaro ZL1, de topper van het Camaro-gamma.
Waar de Z/28 een overtreffende trap van de Camaro SS is, kan de ZL1 1LE gezien worden als het superlatief van de Camaro ZL1. De 6,2-liter metende LT4 V8 hoest nog altijd 650 pk en 868 Nm naar de achterwielen, al stuwt dat vermogen een muscle car voort die op diverse punten is aangescherpt.
Zo is de ZL1 1LE op optisch vlak te herkennen aan een forse uit koolstofvezel opgetrokken achtervleugel. Ook de motorkap en diverse splitters zijn vervaardigd uit dat lichtgewicht materiaal. Chevrolet spreekt over de komst van Multimatic Dynamic Spool Valve-dempers en lichtgewicht lichtmetalen wielen, exemplaren die een inch breder maar een inch kleiner zijn dan de exemplaren onder de reguliere ZL1. Al met al weegt de nieuwe Yank zo'n 27 kilo minder dan de reeds bekende ZL1. Later dit jaar verschijnt de ZL1 1LE in de Amerikaanse showrooms. Op sprintcijfers moeten we nog even wachten.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
CHEVROLET CAMARO ONDER HET MES
Chevrolet heeft een grondig gefacelifte Camaro gepresenteerd. De vooral op optisch vlak aangepaste muscle car wordt vooral op designtechnisch gebied aangepakt.
Het is 2015 als Chevrolet de huidige generatie van de Camaro presenteert. Daarmee is de auto inmiddels een aantal jaar op de markt. Chevrolet acht de tijd voor de in de Amerikaanse staat Michigan gelegen Lansing geproduceerde muscle-car nu rijp voor een vrij ingrijpende facelift.
Chevrolet geeft de Camaro namelijk een compleet nieuwe voorzijde mee waarbij nieuwe, plattere en bredere koplampen, een nieuwe grille en een nieuwe bumper het beeld bepalen. Het blauwe exemplaar op de foto's, de SS-uitvoering, heeft een nog grotere koelopening in de bumper die de naam 'Flowtie' draagt. Natuurlijk een verwijzing naar de 'bowtie' zoals het beeldmerk van Chevrolet wordt genoemd. Ook aan de achterzijde zet Chevrolet het mes in het ontwerp, al lijken de wijzigingen zich hier vooral te beperken tot nieuwe achterlichtunits.
We noemden de SS al even. Het is die van een V8 voorziene variant die nu komt de beschikken over een tientrapsautomaat. Wie liever zelf schakelt, kan opteren voor de Camaro met een handgeschakelde zesbak. Nieuw is de Turbo 1LE, een sportiever afgestelde variant van de van een 275 pk en 400 Nm sterke 2,0-liter grote geblazen viercilinder voorziene Camaro die al beschikbaar was.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment