Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiat Tipo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61

    2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

    Comment


    • #62
      2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

      Comment


      • #63
        2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

        Comment


        • #64
          Dat ze die speciale achterlichten ook maar behouden op de hatch

          Er is maar één minpuntje aan deze auto en dat is de uit de vuilbak gehaalde naamkeuze voor Tipo

          Comment


          • #65
            Zo'n oude tipo met digitaal dashboard vond ik vroeger als kind kei cool !
            Benzine
            '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

            '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

            '68 VW 411 1700 (2011-2014)
            '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
            Diesel
            '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
            '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
            '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
            '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
            '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

            Comment


            • #66
              Gaat dit ding nu overal Tipo heten of alleen in west europa. ???
              Anders best wel stompzinnig om de zelfde auto met verschillende namen op de markt te brengen.

              Comment


              • #67
                Fiat Tipo voor het eerst gespot als hatchback



                De Fiat Tipo is als sedan nog maar net aan de wereld gepresenteerd of we zien hier op de Turkse wegen alweer een productierijp exemplaar van de hatchback. De vijfdeurs moet volgens leidinggeveneden binnen Fiat een serieus alternatief gaan vormen, voor met name Italiaanse klanten die nu nog steevast naar de Volkswagendealer lopen voor een Golf. We zien daarom ook een strak en zakelijk vormgegeven auto, dat ondanks de dikke laag tape, al wel een duidelijk beeld geeft van wat we kunnen verwachten. We hopen intussen dat juist de hatchback ook Tipo zal heten, al was het vanwege de zoete herinnering aan die dag dat Fiat met enig succes ook een vuist maakte naar Wolfsburg. We herinneren ons nog als de dag van gister het reclamespotje waarbij Duitse wetenschappers de Tipo testen en vol verbazing reageren op het verbluffende resultaat van de Italiaanse hatchback.



                De eerste generatie Tipo verraste op in allerlei opzichten en zorgde in eigen land aanvankelijk voor een veel groter marktaandeel in het C-segment. Maar de Tipo kwam pas eind jaren ’80 in beeld en zoals we allemaal weten sloeg het Fiat-concern begin jaren ’90 een doodlopende weg in, terwijl de Duitse concurrentie na de val van de muur juist een enorme sprong maakte. Vandaag ligt alles weer open voor Fiat. De sedan zal in december al op de Italiaanse markt verschijnen en de hatchback zal samen met de Stationwagon volgend voorjaar geïntroduceerd worden.



                Bron.: http://www.autoedizione.nl/fiat-tipo...als-hatchback/
                2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                Comment


                • #68
                  Turkse configurator.:

                  2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door kevin_krystofiak Bekijk Berichten
                    en Turks testverslag

                    Comment


                    • #70
                      Nieuwe Fiat Tipo blijkt ware prijsvechter





                      De start van de verkoop van Fiat’s nieuwe compacte sedan de Tipo, is in Italië inmiddels een feit. We kunnen nu goed zien waarom FCA heel vastberaden flink wat snelheid achter de ontwikkeling en de commercialisatie van dit model heeft gezet. De belangrijke thuismarkt groeit namelijk en de Tipo kan prijstechnisch wegens z’n Turkse oorsprong en de gedeelde techniek, messcherp gepositioneerd worden. Fiat start met de ‘Opening Edition’, die voor -hou je vast- maar 12.500 euro al verkrijgbaar. En dat voor een auto die 4,5 meter lang is (wielbasis van 2,64 m), 520 liter bagageruimte heeft en zeer comfortabel schijnt te zijn. Vervolgens kun je na deze actie al instappen bij de uitgave van 14.500 euro. Nog steeds heel laag, want in Italië doet alleen Dacia het nog iets goedkoper, maar dat budgetmerk heeft dan weer geen serieuze sedan in de aanbieding. Voor de rest bestaat de concurrentie voor die prijs enkel uit kleine stadswagens.



                      De goedkoopste Fiat Tipo is uitgerust met een 1.4 benzinemotor van 95 pk. De nu verkrijgbare Opening Edition is er ook als vlotte 1.6 MultiJet 2 met 120 pk. Standaard is de Tipo behoorlijk rijk uitgerust. De meest complete uitvoering is de Opening Edition Plus voor de zakelijke markt, die enkel met de genoemde dieselmotor verkrijgbaar is. Deze is er vanaf 19.900 euro en heeft alle luxe van een zakelijke sedan, inclusief Uconnect Radio Nav, details in leder, achteruitrijcamera en 17 inch lichtmetalenvelgen.



                      Bron.:
                      http://www.autoedizione.nl/nieuwe-fiat-tipo-blijkt-ware-prijsvechter/
                      2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                      Comment


                      • #71
                        Voor dat geld een zeer mooie auto !
                        Benzine
                        '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                        '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                        '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                        '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                        Diesel
                        '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                        '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                        '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                        '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                        '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                        Comment


                        • #72
                          Wat een lelijk hok is da

                          Comment


                          • #73
                            ik kan het aan die prijs ook wel appecieren, een dacia hoeft niet mooi te zijn maar is dat dus wel !

                            Comment


                            • #74
                              Hopelijk is de kwaliteit beter dan die van zijn ilustere voorganger.

                              Comment


                              • #75
                                Blijf het een toffe nieuwkomer vinden, benieuwd om hem IRL te zien (en ook als hatch en break)

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                                  Hopelijk is de kwaliteit beter dan die van zijn ilustere voorganger.
                                  Als mijn Doblo een referentie kan zijn (want zeven jaar geleden gebouwd in dezelfde Turkse fabriek, TOFAS in Bursa): ja.

                                  7 jaar & 150.000km.

                                  Nog geen grote problemen gehad. Nog nooit op de pechstrook gestaan, nog nooit niet kunnen starten. Enigste 'onvoorziene' (ergens voorzie je best altijd een reserve, bij ELKE auto) was op 88.000 de voorste draagarmen die vervangen zijn. Maar dat is blijkbaar een kwaal van veel Alfa's en Fiats. Al de rest is logische slijtage.

                                  Ik zou de 'kwaliteit' al zeker géén reden laten zijn om dit niet te kopen. Zal wel ok zijn, al mag je natuurlijk geen Golf verwachten voor dit geld.

                                  De grootste probleemgevallen van Fiat kwamen vroeger uit de Zuid-Italiaanse fabriek (Melfi?). Maar ook daar is er blijkbaar schone kuis gehouden, want de 500X die ik testreed van de garage staat enkele niveau's hoger dan bvb. de vroegere Punto waar ik eens mee reed (dat was een echte ramp qua afwerking).

                                  Ergens ben ik benieuwd naar deze wagen. Echt goed aan de prijs, je kan hem leuk uitrusten en de 1.6 Multijet is echt een van de betere dieselblokken in zijn klasse (voelt heel 'opgeblazen' aan in het middengebied, immens koppel voor een 1.6).
                                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                  '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                  Comment


                                  • #77
                                    Wanneer zou hij hier in .BE zijn? Autosalon?

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                      Als mijn Doblo een referentie kan zijn (want zeven jaar geleden gebouwd in dezelfde Turkse fabriek, TOFAS in Bursa): ja.

                                      7 jaar & 150.000km.

                                      Nog geen grote problemen gehad. Nog nooit op de pechstrook gestaan, nog nooit niet kunnen starten. Enigste 'onvoorziene' (ergens voorzie je best altijd een reserve, bij ELKE auto) was op 88.000 de voorste draagarmen die vervangen zijn. Maar dat is blijkbaar een kwaal van veel Alfa's en Fiats. Al de rest is logische slijtage.

                                      Ik zou de 'kwaliteit' al zeker géén reden laten zijn om dit niet te kopen. Zal wel ok zijn, al mag je natuurlijk geen Golf verwachten voor dit geld.

                                      De grootste probleemgevallen van Fiat kwamen vroeger uit de Zuid-Italiaanse fabriek (Melfi?). Maar ook daar is er blijkbaar schone kuis gehouden, want de 500X die ik testreed van de garage staat enkele niveau's hoger dan bvb. de vroegere Punto waar ik eens mee reed (dat was een echte ramp qua afwerking).

                                      Ergens ben ik benieuwd naar deze wagen. Echt goed aan de prijs, je kan hem leuk uitrusten en de 1.6 Multijet is echt een van de betere dieselblokken in zijn klasse (voelt heel 'opgeblazen' aan in het middengebied, immens koppel voor een 1.6).
                                      Ik denk dat de probleemfabriek eerder Pomigliano d'Arco (nabij Napels, ex-Alfa, berucht van de Alfasud) zal geweest zijn, of eventueel Cassino. Melfi is sinds de opening (met de Punto I) altijd hun meest moderne en beste fabriek geweest.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                                        Ik denk dat de probleemfabriek eerder Pomigliano d'Arco (nabij Napels, ex-Alfa, berucht van de Alfasud) zal geweest zijn, of eventueel Cassino. Melfi is sinds de opening (met de Punto I) altijd hun meest moderne en beste fabriek geweest.
                                        Zou kunnen! Is alleszins een Zuid-Italiaanse fabriek waar ik het over had.

                                        De rammelbak was een 'Classic' Punto, die nog een tijdje verkocht werd samen met de Grande Punto. Kar had nog maar 30.000 km, was motorisch zeer goed maar alles rammelde al. Zetels, raam passagier als het volledig toe was, verschillende resonanties,...

                                        Bracht me terug naar mijn eerste wagen, Mazda 323F van 1994. Alleen had die wel 200.000km gelopen, en kwam de resonanties daar door de reusachtige sportuitlaat
                                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                          Zou kunnen! Is alleszins een Zuid-Italiaanse fabriek waar ik het over had.

                                          De rammelbak was een 'Classic' Punto, die nog een tijdje verkocht werd samen met de Grande Punto. Kar had nog maar 30.000 km, was motorisch zeer goed maar alles rammelde al. Zetels, raam passagier als het volledig toe was, verschillende resonanties,...

                                          Bracht me terug naar mijn eerste wagen, Mazda 323F van 1994. Alleen had die wel 200.000km gelopen, en kwam de resonanties daar door de reusachtige sportuitlaat
                                          Ik weet niet waar ze de nog bestaande Delta maken maar aan de mijne uit 2009 rammelde ook alles ongeveer, zelfs het plaatwerk zat niet mooi in elkaar enz

                                          De beste fabriek van de Fiat groep is in Polen imo, alles wat daarbuiten rijdt zit stevig in elkaar en is rammelvrij.
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X