Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota Hilux (gen.8)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Toyota Hilux (gen.8)

Nee, veel gaan we de nieuwe Toyota Hilux niet in deze contreien tegenkomen, zijn ijzersterke reputatie ten spijt.

Sinds 1968 is de Hilux een van de pijlers van het Toyota-gamma. Het optreden in Top Gear, waar de Hilux onverwoestbaar bleek, gaf maar weer eens blijk van de duurzaamheid van de Japanse pick-up. Toen Volkswagen begin 1989 de Taro presenteerde, de spirituele voorganger van de Amarok, was dat zelfs niets meer of minder dan een Toyota Hilux van de vijfde generatie met een ander logo’tje op de neus en laadbak.

Tien jaar na de introductie van de zevende generatie, is het nu tijd voor Hilux numero 8. Naar eigen zeggen heeft Toyota werk gemaakt van het comfort, zonder de robuustheid overboord te zetten. Onder de kap ligt de reden dat de Hilux in Nederland nooit een hit zal worden: een 2.4-liter dieselmotor met 165 pk, of een 2.8 met 177 pk. Opvallend genoeg zijn beide viercilinders, wat overigens ook geld voor de 2.7 benzine. Alleen de 4.0 benzine is een V6. Van downsizing of hybride techniek is de Hilux overduidelijk wars.

Bron: autoblog

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
        een 2.4-liter dieselmotor met 165 pk, of een 2.8 met 177 pk. Opvallend genoeg zijn beide viercilinders, wat overigens ook geld voor de 2.7 benzine. Alleen de 4.0 benzine is een V6. Van downsizing of hybride techniek is de Hilux overduidelijk wars.

Jammer dat ze er geen dikke diesel in gooien. zowat 90% van de Navara's worden gekocht voor hun dik blok. Hun kleinste blok, de 2.5, heeft al 190 pk en is daarmee al zowat de sterkste diesel. En dan heb je nog eens de 3.0 V6 diesel met 230pk.
        De 165 en 177pk van de nieuwe Hilux staan daar wel erg mager tegenover.

Ik vraag me ook steeds af waarom ze nog versies maken met gelakte bak. wie koopt dat? En waarom? Vanaf je er ook maar iets in zet is de lak geschonden en gaat dat roesten. Lijkt me toch goedkoper om die niet in kleur te lakken (enkel galvaniseren) en verder met plastiek uit te bekleden.
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

Comment

Die navara met zware motor is alleen maar nodig om snel in het verkeer mee te kunnen
          als het gaat om trekken en offroad werk heb je al die pk niet nodig.

Vind deze versie niet meer mooi net als,de nieuwe L200 worden ze te braaf en minder robuust van vorm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Ferm dashboard. Me like!
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

trapjesautomaat... zeer anno 2015 hoor toyota. net zoals dat toch altijd weer terugkerende ovenklokje.
              2015 BMW F11 520dA
              1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

ondertussen wel een auto-zesbak, die wellicht lang meegaat

ow je hebt het over de shifter...tja, je schiet met zo'n getrapt rooster ni ongewild in de verkeerde vitesse, heb het bij benz altijd super gevonden tov alle rest en je kan er blind mee schakelen zonder te kijken
                Last edited by bobo; 22/05/2015, 21:49.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                  trapjesautomaat... zeer anno 2015 hoor toyota. net zoals dat toch altijd weer terugkerende ovenklokje.
                  Inderdaad, wel een mindere van Toyota.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                    Ik vraag me ook steeds af waarom ze nog versies maken met gelakte bak. wie koopt dat? En waarom? Vanaf je er ook maar iets in zet is de lak geschonden en gaat dat roesten. Lijkt me toch goedkoper om die niet in kleur te lakken (enkel galvaniseren) en verder met plastiek uit te bekleden.
                    vraag me dat ook steeds af bij een transpallet of de treden van een clark, gebruik je dat gaat de verf ervan af, gebruik je dat veel gaat het ook ni roesten

maar veel pickups worden gekocht voor de show en dan is zo'n 230pk v6 natuurlijk interessanter

Comment

en plastic zorgt voor statische elec, hout niet

Comment

Bijna alle merken bieden zo een plastic bedliner aan om erin te leggen.
                        Die trapjes shifter is maar een gewoonte. Zolang de bak zelf goed werkt eens hij in drive staat maakt dit toch niet veel uit?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Neus is trouwens wel heel erg hyundai-ig.
                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                          Motoren & Tjeurisme

Comment

TOYOTA VIERT 50 JAAR PICK-UPS MET SPECIALE HILUX

HILUX 'INVINCIBLE 50'

Toyota staat tijdens de IAA in Frankfurt stil bij vijftig succesvolle jaren op de markt voor pick-ups. De Hilux, uitgegroeid tot een iconisch model, is het feestvarken. Dit is de Hilux 'Invincible 50'.

Hoewel de Toyota Hilux pas volgend jaar vijftig kaarsjes mag uitblazen, is het al wel het vijftigste jaar dat Toyota de markt voor pick-ups bedient. Een Hilux van de huidige generatie mag met de toepasselijke term 'Invincible' - Engels voor onoverwinnelijk - bestempelen hoe Toyota zijn positie op deze markt ziet.

De zilvergrijze Hilux is voorzien van matzwarte accenten rond onder andere de grille, de wielkasten en de treeplakken. De avontuurlijk getekende bestickering met in koeienletters 'Invincible' en de gitzwarte 18-inchwielen maken de aankleding aan de buitenkant compleet. In de laadbak, eveneens matzwart gekleurd, zit een grote gereedschapskist.

Toyota verkoopt de Hilux momenteel in 180 landen. De huidige Hilux is de achtste generatie en werd in 2015 onthuld.

Comment

Altijd al fan geweest van de Hilux.

Comment

Mocht ik permanent in Griekenland wonen zou dit zeker een mogelijke kandidaat zijn.

Comment

Invincible... die gaan ze graag zien komen in het kalifaat
                                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Altijd al fan geweest van pick ups.
                                    Al 2 keer bijna ene gekocht maar toch niet gedaan.
                                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                      Invincible... die gaan ze graag zien komen in het kalifaat
                                      Lol, hopelijk bouwen ze dan een auto-destruct functie in
                                      CX 5 Zeal Red 2,2D 175 AWD auto
                                      Brock B32 8,5*20 - Dunlop SP Sport Maxx GT 255/45 R20

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                        Altijd al fan geweest van pick ups.
                                        Al 2 keer bijna ene gekocht maar toch niet gedaan.
                                        Mijn achterburen hebben sinds twee weken een nieuwe Hilux, met ons wijkfeesten moesten we vorig weekend een tent gaan halen dat met trailer en al tegen de 3T zat.
                                        Zonder problemen was die er mee weg en dat op een zachter ondergrond (nat gras). Best indrukwekkend.

Comment

Working...
                                        X