Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota Hilux (gen.8)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    In Thailand heeft Toyota een opgefriste Hilux gepresenteerd. Met name de voorzijde gaat op de schop.

    Toyota stelde de huidige generatie van de wereldberoemde Hilux in 2015 aan de wereld voor. Inmiddels loopt 2017 op zijn eind en daarmee bereikt de pick-up een leeftijd van twee jaar. Lang niet oud, maar in de Thaise tak van Toyota ziet het model liever met een aangepast ontwerp in de showrooms. De voorzijde van de Hilux wordt behoorlijk aangepakt.

    Zo krijgt de Hilux een hexagonale grille die sterk doet denken aan het exemplaar voorop auto's als de Tacoma en Tundra. De bumpers zijn volledig nieuw en ook de koplampunits wijken af van de exemplaren die we nu op de Hilux zien. De aandrijflijnen blijven helemaal zichzelf. Dat betekent dat in het vooronder opnieuw een 2,4-liter grote dieselmotor ligt die 165 pk krachtig is. Hoger op de lijst staat de 177 pk sterke 2,8-liter grote diesel. Liever benzine? Kies dan de 2,7-liter viercilinder met 156 pk en 240 Nm.

    Het is nog afwachten of deze facelift ook doorgevoerd wordt op de Hilux die in de Europese showrooms staat. De Hilux wordt overigens ook in het Thaise Samut Prakan geproduceerd.






    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #22
      Typisch zo'n auto die je eigenlijk als derde auto zou moeten hebben. Om hem dagelijks te rijden zou hij me toch niet boeien.
      Blijven toch eerder auto's om als werkpaard te dienen en om korte afstanden mee te doen.
      Veel van mijn kennissen in de paardenwereld hebben er al eentje uit geprobeerd. Maar ze doen het vaak geen tweede keer.

      Je moet dit ook eens bekijken

      The new Toyota Hilux close to tipping over in the evasive meneuver. Toyota's answer and more at http://teknikensvarld.se/the-new-toyota-hilux-close-to-tippin...

      Comment


      • #23
        Zou niet weten waarom die alleen korte afstanden zou mogen rijden. Heb met de mijne destijds toch lange afstanden gedaan en dat ging prima.

        Dat bijna omkippen tijdens de elandtest zou niet mogen.

        Comment


        • #24
          BETER IN BEELD: GEFACELIFTE TOYOTA HILUX

          Eerder kregen we de Thaise variant van de gefacelifte Toyota Hilux al te zien. Nu is de vernieuwde pick-up ook in Australië gepresenteerd.

          In november zagen we reeds hoe de vernieuwde Hilux een grille krijgt aangemeten die enigszins lijkt op die van zijn grotere broers Tacoma en Tundra. Toyotas werkpaard is nu ook in gefacelifte vorm in Australië gepresenteerd, wat erop lijkt te wijzen dat Toyota de facelift langzaam over de wereld uitrolt. Verwacht de aangescherpte Hilux dus op termijn ook hier op de markt.

          De Hilux krijgt overigens niet alleen een nieuwe grille, ook de bumpers en de verlichting worden aangescherpt. De zo'n twee jaar oude Toyota lijkt er daarmee weer een aantal jaar tegenaan te kunnen. Op technisch vlak verandert er niets. Dat betekent dat in het vooronder opnieuw een 2,4-liter dieselmotor ligt die een vermogen van 165 pk produceert. Hoger op de lijst staat de 177 pk sterke 2,8-liter diesel. Liever benzine? Kies dan de 2,7-liter viercilinder met 156 pk en 240 Nm.

          In Australië verschijnt de Hilux, met 47.093 verkochte exemplaren de populairste auto van het werelddeel (de Ford Ranger staat op plek 2 met zo'n 42.000 exemplaren), in drie nieuwe varianten op de markt: Rogue, Rugged en Rugged X. Die laatste is de ruigste van het stel, compleet met extra kunststof rondom en een bullbar.

          Op de introductie van de Europese versie moeten we nog even wachten.









          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #25
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #26
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #27
                De Hilux blaast dit jaar vijftig kaarsjes uit en Toyota laat dat natuurlijk niet ongemerkt voorbijgaan. Het merk voegt een nieuwe uitvoering aan het leveringsgamma van de pick-up toe.

                De nieuwe Executive-uitvoering onderscheidt zich alleen op optisch vlak van de al bekende Hilux-versies. De Hilux Executive is te herkennen aan een andere voorzijde waar een nieuwe grille en voorbumper het beeld bepalen. De auto is leverbaar in de nieuwe kleur Fusion Orange. Opvallend gegeven: deze nieuwe uitvoering is direct voorzien van de nieuwe HIlux-voorzijde, een front dat we onlangs al zagen op de in Thailand al gepresenteerde gefacelfite Hilux.

                Vanbinnen monteert Toyota onder andere zwarte hemelbekleding en glanzende zwarte details. Leren bekleding is standaard aanwezig en hetzelfde geldt voor een aangepast instrumentarium. Toyota levert de nieuwe uitvoering alleen op de Hilux Dubbele Cabine, maar hij is wel te krijgen met vijf en met twee zitplaatsen. In dat laatste geval kun je ook achter het tussenschot in de cabine spullen kwijt.

                Op de motorenlijst zet Toyota een 150 pk sterke 2,4-liter dieselmotor, een blok dat in dit geval zijn vermogen via een automatische transmissie over de wielen verdeelt. Eind juli worden de eerste exemplaren geleverd.

                Eerder dit jaar presenteerde Toyota al de Hilux Fifty, ook een variant om het vijftigjarig bestaan van de pick-up te vieren.

                Hilux-wortels

                Het is 1968 als Toyota de oer-Hilux op de markt brengt, een bescheiden pick-up die onder andere als opvolger diende van de van hatchbacks afgeleide pick-ups die Toyota daarvoor in het programma had. Deze eerste generatie Hilux, hoewel zijn naam anders deed vermoeden ook destijds een niet bepaald rijk uitgeruste auto, had overigens een basis in de Japanse fabrikant Hino Motors. Hino Motors bouwde tussen 1961 en 1966 zijn eerste generatie pick-up, de Briska, een auto die op zijn beurt was gebaseerd op de Contessa, een op Renaults 4CV gebaseerde sedan. De tweede generatie van de Briska was een technisch doorontwikkelde variant van de eerste en in zijn laatste levensjaren - Toyota en Hino Motors gingen een samenwerking aan - ging de Briska als Toyota Briska door het leven. Hino Motors werd vervolgens aangehaakt om de eerste échte Hilux te ontwikkelen. De Hilux die je momenteel bij Toyota praktisch overal ter wereld op de bestellijst tegenkomt, is de achtste generatie, die in 2015 op de markt werd gebracht.









                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #28








                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #29
                    Knap, maar een 150pk voor zo'n mastodont? Had daar liever de 3.0 4 cil. in gezien. Was een lekker blok.

                    Comment


                    • #30
                      een dikke 4-potige 3 liter, een 968 had dat ook in benzine, ook miskend succes

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        een dikke 4-potige 3 liter, een 968 had dat ook in benzine, ook miskend succes
                        Die werd destijds genekt door de komst van de BMW M3 e36 met de 286pk 6 in lijn. Tja, en de Porsche had 'maar' 239pk en was toch een pak duurder. Betekende de doodsteek voor de 968.

                        Comment


                        • #32
                          maar die 968 motor zal voor mij veel aangenamer hebben gereden dan die 2.3 16 klepper, en dat heeft - uiteindelijk - een hilux nodig

                          Comment


                          • #33
                            TRD PAKT OOK TOYOTA HILUX AAN

                            Toyota’s sportafdeling TRD houdt het niet bij het ombouwen van de Prius voor de Tokyo Auto Salon, maar komt ook met het andere uiterste: een extra ruige Hilux!

                            Toyota Racing Development mag dan ‘Racing’ in z’n naam hebben, de bedrijfstak doet meer dan dat. Deze Hilux heeft bijvoorbeeld bijzonder weinig met de racerij van doen, maar ziet er wel bijzonder stoer uit. TRD verdeelt z’n aanbod voor de laatste generatie van Toyota’s legendarische pick-up onder in drie categorieën: exterieur, functioneel en ‘rest’. De exterieurdelen worden tentoongesteld aan de hand van een grijze Hilux met de naam ‘Black Rally Edition’. Die is uitgerust met onder meer spatbordverbreders, treeplanken, een rolbeugel, een zwarte grille en een voorbumper met rode accenten. De eveneens aanwezige witte auto draagt bovendien nog een speciale grille met zich mee.

                            Onder de noemer ‘functioneel’ schaart TRD de wielen en de uitlaatdemper, hoewel er over die indeling te twisten valt. Hoewel wielen en uitlaten nuttige zaken zijn, is het immers de vraag of grote, opvallende lichtmetalen wielen en dubbele verchroomde uitlaateindstukken puur om hun functie worden aangeschaft.

                            In de restbak treffen we accessoires als pookknoppen en startknoppen, maar ook speakers aan. Bovendien komt TRD met een afdekplaat voor over de laadbak die dankzij twee forse gasdempers eenvoudig te openen en te sluiten is.










                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #34
                              Eland test is zuiver bandenprobleem. Iedere wagen met voldoende grip kiept om als je hem dwars zet en hoe hoger het zwaartepunt hoe sneller

                              Dat lossen ze dan op door slechtere banden te zetten zodat ie glijdt als hij dwars komt...

                              Je moet es kijken naar een fiat 500 op slicks. Draaien om op het circuit dat het een lieve lust is...


                              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                              Comment


                              • #35
                                Ophanging is thans toch ook een enorme factor hoor...

                                Comment


                                • #36
                                  KLEINE AANPASSINGEN VOOR TOYOTA HILUX

                                  Toyota heeft gesleuteld aan het gamma van de legendarische Hilux. Het belangrijkste nieuws is dat de auto door de WLTP-molen is gehaald, maar er zijn ook uitrustingsverschillen.

                                  Om de Hilux te laten voldoen aan de Euro 6d-Temp- of Euro 6.2-norm moest Toyota de nodige aanpassingen doorvoeren, maar die missen hun uitwerking niet. De CO2-uitstoot van de pick-up is ten opzichte van de ‘oude’ Euro 6-versie zelfs lager.

                                  De ongetwijfeld onverwoestbare 2.4 D4D-diesel levert nog altijd 150 pk, maar stoot dus wel minder CO2 en roetdeeltjes uit dan voorheen. Toyota geeft nu 171 gram CO2 per kilometer op, tegen 178 voor de uitgaande variant.

                                  Ander nieuws is er in de vorm van de toevoeging van adaptieve cruisecontrol aan het Safety Sense-pakket. Dat is in tegenstelling tot bij de personenauto’s niet standaard, maar wel als optie verkrijgbaar vanaf het tweede uitrustingsniveau. Een trede hoger op de ladder treffen we de Professional, die in het geval van een dubbele cabine (ook als tweezitter) nu is voorzien van klimaatregeling in plaats van een eenvoudige airco. De duurste Hilux Executive is vanaf nu herkenbaar aan zwarte exterieuraccenten. Grille, buitenspiegels, deurgrepen en achterklepgreep zijn uitgevoerd in de donkerste tint. De laatste variant van de Hilux is nu al te bestellen.










                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #37
                                    Nu de ESP nog zo instellen dat die niet omkiept bij een uitwijkmanoeuvre.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #39
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • #40


                                          Op de achtergrond onze nieuwe Hilux klaar voor het containerpark...op de voorgrond een van de wagens die er soms achter hangt op de remorque
                                          Want je kan nooit teveel auto's hebben....

                                          Comment

                                          Working...
                                          X