Nee, veel gaan we de nieuwe Toyota Hilux niet in deze contreien tegenkomen, zijn ijzersterke reputatie ten spijt.
Sinds 1968 is de Hilux een van de pijlers van het Toyota-gamma. Het optreden in Top Gear, waar de Hilux onverwoestbaar bleek, gaf maar weer eens blijk van de duurzaamheid van de Japanse pick-up. Toen Volkswagen begin 1989 de Taro presenteerde, de spirituele voorganger van de Amarok, was dat zelfs niets meer of minder dan een Toyota Hilux van de vijfde generatie met een ander logo’tje op de neus en laadbak.
Tien jaar na de introductie van de zevende generatie, is het nu tijd voor Hilux numero 8. Naar eigen zeggen heeft Toyota werk gemaakt van het comfort, zonder de robuustheid overboord te zetten. Onder de kap ligt de reden dat de Hilux in Nederland nooit een hit zal worden: een 2.4-liter dieselmotor met 165 pk, of een 2.8 met 177 pk. Opvallend genoeg zijn beide viercilinders, wat overigens ook geld voor de 2.7 benzine. Alleen de 4.0 benzine is een V6. Van downsizing of hybride techniek is de Hilux overduidelijk wars.
Bron: autoblog
Sinds 1968 is de Hilux een van de pijlers van het Toyota-gamma. Het optreden in Top Gear, waar de Hilux onverwoestbaar bleek, gaf maar weer eens blijk van de duurzaamheid van de Japanse pick-up. Toen Volkswagen begin 1989 de Taro presenteerde, de spirituele voorganger van de Amarok, was dat zelfs niets meer of minder dan een Toyota Hilux van de vijfde generatie met een ander logo’tje op de neus en laadbak.
Tien jaar na de introductie van de zevende generatie, is het nu tijd voor Hilux numero 8. Naar eigen zeggen heeft Toyota werk gemaakt van het comfort, zonder de robuustheid overboord te zetten. Onder de kap ligt de reden dat de Hilux in Nederland nooit een hit zal worden: een 2.4-liter dieselmotor met 165 pk, of een 2.8 met 177 pk. Opvallend genoeg zijn beide viercilinders, wat overigens ook geld voor de 2.7 benzine. Alleen de 4.0 benzine is een V6. Van downsizing of hybride techniek is de Hilux overduidelijk wars.
Bron: autoblog
Comment