Februari moet ik de opvolger van mijn O3 bestellen. Net eens effe de prijslijsten vastgepakt en een Superb moet zeker in de mogelijkheden zitten. Waarschijnlijk wel geen DSG meer en geen shitload aan opties, maar toch. Ik vind de berline wel mooier als de combi
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Skoda Superb Combi
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk BerichtenFebruari moet ik de opvolger van mijn O3 bestellen. Net eens effe de prijslijsten vastgepakt en een Superb moet zeker in de mogelijkheden zitten. Waarschijnlijk wel geen DSG meer en geen shitload aan opties, maar toch. Ik vind de berline wel mooier als de combi'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk BerichtenDe reden hiervoor is het maximale koppel van de DSG7 (koppelbegrenzing) gebonden aan de 1.6tdi waardoor die niet kan gebruikt worden in de 2.0tdi
DQ200 kan tot 250nm aan. DQ500 tot 600nm (waarom noemen ze hem dan niet ineens DQ600?).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk BerichtenVag heeft 2 type's voor de dsg-7. Degene die in de superb gebruikt wordt is idd begrensd op 250nm. Maar bv in de transporter wordt ook een dsg-7 gebruikt met hogere begrenzingswaarden.
DQ200 kan tot 250nm aan. DQ500 tot 600nm (waarom noemen ze hem dan niet ineens DQ600?).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenZou jij dat zien zitten terug een manuele?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenIk zou hem wel kunnen nemen met een shitload aan opties en DSG, maar ik vrees er een beetje voor dat hij al in FEB volgend jaar leverbaar zal zijn
Wel heel veel zin in anders.
Ik was verkocht voor een XC60 manueel, maar nu ik deze weer gezien heb.....twijfels...altijd maar twijfels ;-) ;-)
Amai, ik wou dat ik de keuze zou krijgen voor een XC60
De Superb is ook wel habba habba, maar ik toen ik bij Volvo ging kijken en alleen al in de XC60 gezeten had, was ik op slag verliefd
Echter krijg ik alleen maar de keuze tussen een DS5 en Volvo V60
Moest de Superb Combi er vroeger geweest zijn en de 2,0DSG6 max 115gr, dan had ik deze er nog proberen door te drukken. Maar de keuze tussen de XC60 en de Superb, is wel duidelijk de XC. Ik rij super graag met SUV en wilde eigenlijk nooit meer terug naar een berline of break. Maar Di Rupo besliste daar anders over waardoor ik toch naar ne break ben moeten gaan. En vanaf dag 1 tot nu doet dit nog steeds pijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk BerichtenDas waar ook. Wat zou de reden zijn dat ze die niet in een Passat ed leggen?
Edit: na wat zoekwerk... ik denk dat hier de dq600 gebruikt wordt...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk BerichtenIs geen mqb platform en motor ligt in langsrichting, niet?
Verder 2.0 tfsi is totaal anders dan de 140/150pk diesel waarvan sprake was
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk BerichtenIk denk het wel...'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenAmai, ik wou dat ik de keuze zou krijgen voor een XC60
De Superb is ook wel habba habba, maar ik toen ik bij Volvo ging kijken en alleen al in de XC60 gezeten had, was ik op slag verliefd
Echter krijg ik alleen maar de keuze tussen een DS5 en Volvo V60
Moest de Superb Combi er vroeger geweest zijn en de 2,0DSG6 max 115gr, dan had ik deze er nog proberen door te drukken. Maar de keuze tussen de XC60 en de Superb, is wel duidelijk de XC. Ik rij super graag met SUV en wilde eigenlijk nooit meer terug naar een berline of break. Maar Di Rupo besliste daar anders over waardoor ik toch naar ne break ben moeten gaan. En vanaf dag 1 tot nu doet dit nog steeds pijn
Ik ben namelijk ook van plan om de auto te gaan gebruiken om een paardentrailer te trekken, dus mijn eerste keuze was een full spec Ford Kuga titanium 4x4 automaat met 180pk
Een testrit met die laatste viel me echter danig tegen qua afwerking en rol- en windgeluiden.
Maar de XC60 kan dus enkel in de 2wd Ocean race versie, handgeschakeld.
Op zich is dat idd een héél mooie auto, maar de Superb met automaat ga ik toch zeker ook eens testrijden.
Maar mijn vrouw is ook heel zot van de Volvo..dus uiteindelijk zal het die wel worden, mijn idee ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenIk ben onlangs met de XC60 gaan testrijden en ik was er ook wel zeer door gecharmeerd moet ik zeggen.
Ik ben namelijk ook van plan om de auto te gaan gebruiken om een paardentrailer te trekken, dus mijn eerste keuze was een full spec Ford Kuga titanium 4x4 automaat met 180pk
Een testrit met die laatste viel me echter danig tegen qua afwerking en rol- en windgeluiden.
Maar de XC60 kan dus enkel in de 2wd Ocean race versie, handgeschakeld.
Op zich is dat idd een héél mooie auto, maar de Superb met automaat ga ik toch zeker ook eens testrijden.
Maar mijn vrouw is ook heel zot van de Volvo..dus uiteindelijk zal het die wel worden, mijn idee ;-)
Comment
-
Nee automaat valt net buiten de boot hier...vandaar de twijfel dus voor de Superb.
Ik ben alleen ook wel fan van een hogere zitpositie. En ook de grotere bodemvrijheid is wel eens handig als je op een drassige weide of veld moet met de trailer.
Het systeem van de wegklapbare trekhaak op de Superb ziet er ook wel superhandig uit trouwens.
Comment
Comment