Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Superb Combi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

hij doet me op de bovenstaande foto's aan de achterkant een beetje denken aan de huidige laguna.
    Maar idd knappe verschijning.
    18" velgen staan hem beter, dan de 19", vind ik.

Comment

Nu ben ik heel zeker dat de sedan de betere keuze.. Ik vind de combi niet zo mooi eigenlijk.

Comment

combi is niet per se mooi, maar heel cls-achtig...als skoda een echte e-concurrent lanceert met rechtere vormen achteraan krijg je echt maxi-kofferruim

Comment

Vrijdag de sedan weesten gaan bekijken bij mijn dealer: waaaaawww superknappe bak interieur absoluut een klasse hoger dan de vorige generatie. Enkel vond ik wel dat de airco unit redelijk diep zat, mocht iets meer naar voren. Verder : TOP. Zal bij de vernieuwing van mijn huidige superb combi zeker één van de grootste kanshebbers zijn. Enigste nadeel van de nieuwe, de huidige generatie ziet er nu plotseling 10 jaar ouder uit

Comment

er 10 jaar ouder uitzien doet hem niet slechter rijden...ofwel ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
              Vrijdag de sedan weesten gaan bekijken bij mijn dealer: waaaaawww superknappe bak interieur absoluut een klasse hoger dan de vorige generatie. Enkel vond ik wel dat de airco unit redelijk diep zat, mocht iets meer naar voren. Verder : TOP. Zal bij de vernieuwing van mijn huidige superb combi zeker één van de grootste kanshebbers zijn. Enigste nadeel van de nieuwe, de huidige generatie ziet er nu plotseling 10 jaar ouder uit
              jaloers

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                er 10 jaar ouder uitzien doet hem niet slechter rijden...ofwel ?
                neen, absoluut niet. Zeker met de 180pk-tjes alleszins niet(gechipte 2.0tdi). Maar als auto/skoda gek kriebelt het enorm om een handtekening te zetten onder een nieuw contract maar spijtig genieg laten de financien het momenteel niet toe (zaakje begonnen, investeringen in huisje,...) Mijn vader heeft het geluk gehad om met de nieuwe al te mogen rijden, 1.4 tsi dsg, volgens hem is het een stap hoger qua rijden. Dynamischer, minder "boot" gevoel.

Comment

een nieuwe skoda superb zou van mij booteriger mogen rijden, vorige gen...ik heb 1 rit gehad over bekende wegen in een oude superb 1.6 tdi...het was het enige waarin ze hem kunnen verbeteren mi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    een nieuwe skoda superb zou van mij booteriger mogen rijden, vorige gen...ik heb 1 rit gehad over bekende wegen in een oude superb 1.6 tdi...het was het enige waarin ze hem kunnen verbeteren mi
                    mijn vader doelde meer op het feit dat je met de huidige generatie meer het gevoel had met een logge, zware, grote wagen onderweg was(heeft paar keer met mijn superb lange afstanden gedaan)Volgens hem is hem nu een stuk dynamischer, speelser of hoe je het ook mag omschrijven.
                    Paar keer gereden met de 1.6tdi, pfff, zware teleurstelling: een scenic sprintte zelfs sneller weg dan mij. Voor rustige ritjes ideaal, maar ik hou nog van een beetje van deftig doorrijden. 2.0 was dan ook stukken plezanter

Comment

Welkom trouwens Leon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
                        Welkom trouwens Leon.
                        thx.

iemand ook opgevallen hoe verschillend het motoraanbod is in De tov BE (vnl benzine). In BE nog de 1.8 en dan de 2.0. (Maar dan wel de 280pk) terwijl in DE van 1.4 naar 2.0(220pk). De 2.0 komt dan in BE wel redelijk duur uit :-( financieel gezien is het in DE wel een stuk interssanter voor de 2.0.

Pak nu specifiek de benzine varianten aangezien mijn volgende wagen absoluut geen diesel meer gaat zijn.

Comment

review van de Combi

Support us on Patreon if you like: http://www.patreon.com/autogefuehlSuperb Sedan review and more trim levels/colours: https://youtu.be/6S2dLXVBsfgThomas Maj...
                          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Gereden: Skoda Superb Combi

Skoda heeft met de derde generatie Superb een auto neergezet die serieuzer dan ooit kan meestrijden in het D-segment. De hatchback heeft ons al eerder kunnen overtuigen maar nu is de Combi aan de beurt en die heeft om te beginnen één grote troef: ruimte!

Het is een understatement om de Superb Combi ruim te noemen. De laadruimte schurkt tegen gigantisch aan, want met minimaal 660 liter kan bij wijze van spreken zelfs het speeltoestel van de kinderen mee op vakantie. Tuinset met alle kussens? Geen probleem! Het springkussen van de buurtbarbeque? Met een beetje proppen lukt dat ook nog wel. Zeker met de achterbank (die tegenwoordig eenvoudig plat valt en niet langer onhandig vouwwerk vergt) omlaag, want dan stijgt de capaciteit naar 1.950 liter. Ook hier: serieus!

Lijf en leden

Als vanouds biedt de Superb Combi ook veel plek voor lijf en leden. De ruimte achterin en op de voorstoelen is erg goed. Tijdens het rijden voel je die grootte echter wel behoorlijk: het onderstel is erg soepel en dat is fijn op lange ritten maar maakt de Superb ook wat afstandelijk. Daarom bieden de dynamische dempers uitkomst want in standje Sport reageert de auto net iets strakker en minder zweverig. Z'n rijgedrag is prima maar de ruimte (ook voor de passagiers) blijft absoluut de sterkste troef van deze auto.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Wel rekening mee houden dat de nieuwe Superb 1.6 tdi 120 pk heeft, de vorige 105 pk, koppel is op 250 gebleven. Omwille van knieprobleem mag ik van mijn werkgever mits eigen opleg mijn huidige Octavia vervangen. Heb lang getwijfeld tussen opnieuw Octavia Combi met 2.0 tdi 150 pk (waar ik nu ook mee rijd) met DSG ofwel Superb 1,6 tdi 120 pk met dsg. Heb dan proefrit gedaan met Passat Variant met 1,6 tdi met 120 pk dsg 7 en ik was aangenaam verrast van deze combinatie. Het leek mij vergelijkbaar met mijn vroegere Superb 2.0 tdi met 140 pk. Nadien dan ook de kans gehad om met Superb te rijden met 2.0 tdi maar heb opzettelijk zeer rustig gereden om Superb te ervaren versus Octavia, en de Superb is heel stuk comfortabeler: breder, groter, stiller, ....Let op, mijn huidige Octavia rijdt ook zeer goed. Maar prijsverschil tussen Octavia 2.0 en Superb 1,6 is vrij klein, dus uiteindelijk voor het comfort gekozen. Uiteindelijk moet ik concluderen dat je immers de reserve aan kracht van de 2.0 tdi slechts zeer zelden kan gebruiken, terwijl de 1,6 met 120 pk meer dan voldoende kracht heeft om met het verkeer mee te kunnen.

Comment

Heb test gereden met 1,6tdi 120 pk dsg 7 (in Passat Variant) omdat ik wat vreesde voor deze motor, maar het is mij heel goed bevallen. Mijn huidige Octavia 3 2.0 tdi 150 pk met manuele zesbak heeft natuurlijk meer power, maar ik heb er alleen kunnen mee ervaren hoe frustrerend het is dat je die power in 95% van de gevallen in ons verkeer niet mag/kan gebruiken. De 1,6 tdi is gewoon vlot, zonder meer.
                                  Als ik dan vernam dat een Octavia 2.0 tdi 150 pk dsg bij gelijkwaardige uitrusting even veel kost als een Superb 1,6 tdi 120 pk dsg, dan was mijn keuze snel gemaakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yannick P Bekijk Berichten
                                    Heb test gereden met 1,6tdi 120 pk dsg 7 (in Passat Variant) omdat ik wat vreesde voor deze motor, maar het is mij heel goed bevallen. Mijn huidige Octavia 3 2.0 tdi 150 pk met manuele zesbak heeft natuurlijk meer power, maar ik heb er alleen kunnen mee ervaren hoe frustrerend het is dat je die power in 95% van de gevallen in ons verkeer niet mag/kan gebruiken. De 1,6 tdi is gewoon vlot, zonder meer.
                                    Als ik dan vernam dat een Octavia 2.0 tdi 150 pk dsg bij gelijkwaardige uitrusting even veel kost als een Superb 1,6 tdi 120 pk dsg, dan was mijn keuze snel gemaakt.
                                    Amaai, ik vind dat maar triestig voor u, als je zelfs 150 pk niet kan inzetten. Rij je rond in uw living ofzo? Ik ervaar het toch anders, kan mijn paardjes toch geregeld laten galopperen.
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                      Amaai, ik vind dat maar triestig voor u, als je zelfs 150 pk niet kan inzetten. Rij je rond in uw living ofzo? Ik ervaar het toch anders, kan mijn paardjes toch geregeld laten galopperen.
                                      Ik kan de pktjes zeer goed gebruiken en hoewel ik een rustige maar geen slome chauffeur ben (lees: ik probeer mij zoveel mogelijk aan de wettelijke snelheden te houden), is het leuk om af en toe eens goed gas te geven en 'de rest' voorbij te zoeven. Alleen merk ik dan heel vaak dat deze mensen aan de volgende file, afrit, verkeerslichten, peage,...gewoon enkele auto's achter mij staan. Het levert dus weinig op. Dus ja, net als de meesten van ons, rijd ik rond in de living. Alleen zijn sommigen iets rapper bij het bakske van de TV dan ik om van zender te veranderen, maar je krijgt toch bijna overal hetzelfde te zien��

Comment

blijkbaar vinden velen dat niet erg om de wat slomere chauffeurs bij het volgende licht terug naast hen te zien en genieten ze gewoon van de acceleratie...ik vind het zelf vooral oncomfortabel om vinnig te rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yannick P Bekijk Berichten
                                          Ik kan de pktjes zeer goed gebruiken en hoewel ik een rustige maar geen slome chauffeur ben (lees: ik probeer mij zoveel mogelijk aan de wettelijke snelheden te houden), is het leuk om af en toe eens goed gas te geven en 'de rest' voorbij te zoeven. Alleen merk ik dan heel vaak dat deze mensen aan de volgende file, afrit, verkeerslichten, peage,...gewoon enkele auto's achter mij staan. Het levert dus weinig op. Dus ja, net als de meesten van ons, rijd ik rond in de living. Alleen zijn sommigen iets rapper bij het bakske van de TV dan ik om van zender te veranderen, maar je krijgt toch bijna overal hetzelfde te zien��
                                          Het is duidelijk dat we autorijden vanuit een ander perspectief zien. Jij de economische kant, ik de liefhebberskant Soprtief rijden is trouwens niet gelijk aan niet wettelijke snelheden.
                                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Working...
                                          X