Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Het is duidelijk dat we autorijden vanuit een ander perspectief zien. Jij de economische kant, ik de liefhebberskant Soprtief rijden is trouwens niet gelijk aan niet wettelijke snelheden.
Precies of je bent geen liefhebber als je met trage auto's rijdt
Het is duidelijk dat we autorijden vanuit een ander perspectief zien. Jij de economische kant, ik de liefhebberskant Soprtief rijden is trouwens niet gelijk aan niet wettelijke snelheden.
Klopt, ik denk dat je gelijk hebt. Ik verkies economisch en comfortabel rijden boven sportief rijden, omdat ik van mezelf merk dat ik wat meer opgefokt geraak van sportievere rijstijl. Terwijl ik in go with the flow modus veel relaxter ga rijden. Zal me noodgedwongen moeten aanpassen want omwille van knieprobleem ga ik over naar een automaat, iets waar ik anders niet zou voor kiezen. Zal dus in elk geval wat bezadigder rijden met nieuwe Superb 1,6 dsg, wegens minder 'autogevoel'. Wat niet wil zeggen dat ik opnieuw naar de diesels van 20 jaar terug wil, waar je 20 sec nodig had om aan 100 km/u te geraken. En in die zin was ik dus aangenaam verrast van de 1,6 tdi met 120 pk: sportief is ie verre van, soepel en comfortabel wel. En ik moet toegeven dat die dsg zeer goed schakelt, al zou ik het liever zelf blijven doen.
er is nix mis van eens te genieten van een stevige acceleratie...trouwens ecodriving houdt ook in zo snel mogelijk je bochten pakken, want snelheid verliezen is duur !
Tenzij je met oldtimers rijdt, idd niet echt. Het betekent dat je niet bereid bent om meer geld op te offeren voor een snellere/leukere wagen, noch in aankoop, noch in verbruik. Als liefhebber ga ik echt geen wedstrijdje eco rijden doen. Of het moet eens een probeersel zijn. Wat niet wil zeggen dat ik als liefhebber onverantwoord rijd Als je als "liefhebber" met een lome leasebak rijdt, heb ik ook mijn twijfels
Klopt, ik denk dat je gelijk hebt. Ik verkies economisch en comfortabel rijden boven sportief rijden, omdat ik van mezelf merk dat ik wat meer opgefokt geraak van sportievere rijstijl. Terwijl ik in go with the flow modus veel relaxter ga rijden. Zal me noodgedwongen moeten aanpassen want omwille van knieprobleem ga ik over naar een automaat, iets waar ik anders niet zou voor kiezen. Zal dus in elk geval wat bezadigder rijden met nieuwe Superb 1,6 dsg, wegens minder 'autogevoel'. Wat niet wil zeggen dat ik opnieuw naar de diesels van 20 jaar terug wil, waar je 20 sec nodig had om aan 100 km/u te geraken. En in die zin was ik dus aangenaam verrast van de 1,6 tdi met 120 pk: sportief is ie verre van, soepel en comfortabel wel. En ik moet toegeven dat die dsg zeer goed schakelt, al zou ik het liever zelf blijven doen.
Dat moet absoluut kunnen. Heb zelf ook een automaat, echt relaxed rijden die ZF 8-traps. Maar als het wat sportiever mag, doet ie ook zijn werk. De 535i heeft zowel koppel onderin voor rustiger cruisen als power hoog in de band. Opgefokt wordt ik daar niet van, eerder opgewonden lol
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Volledig mee eens, ik ben zelf ook autoliefhebber en geniet in de eerste plaats van het uitzicht van een mooie auto. Ga ook regelmatig naar rally's kijken en ga zelf ook carten, maar op de openbare weg probeer ik mij te beheersen. Om het met de woorden van Freddy Loix te zeggen: racen doe je in een wedstrijd, niet op de baan.
Volledig mee eens, ik ben zelf ook autoliefhebber en geniet in de eerste plaats van het uitzicht van een mooie auto. Ga ook regelmatig naar rally's kijken en ga zelf ook carten, maar op de openbare weg probeer ik mij te beheersen. Om het met de woorden van Freddy Loix te zeggen: racen doe je in een wedstrijd, niet op de baan.
Racen op de baan, belachelijk. Doe ik nooit. Stoplichtsprintjes laat ik ALTIJD aan mij voorbij gaan. Maar op ogenblikken dat het kan, zonder veel verkeer, is een goede acceleratie gewoon fun en genieten. Niets mis mee. Om mij in druk verkeer te bewegen, hoef ik mij niet eens te beheersen. Dat is gewoon evident dat je de verkeersstroom volgt, chill. Het is ook zo'n cliché om te denken dat mensen met krachtige wagens racers zijn.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Racen op de baan, belachelijk. Doe ik nooit. Stoplichtsprintjes laat ik ALTIJD aan mij voorbij gaan. Maar op ogenblikken dat het kan, zonder veel verkeer, is een goede acceleratie gewoon fun en genieten. Niets mis mee. Om mij in druk verkeer te bewegen, hoef ik mij niet eens te beheersen. Dat is gewoon evident dat je de verkeersstroom volgt, chill. Het is ook zo'n cliché om te denken dat mensen met krachtige wagens racers zijn.
Ik betrap mezelf er toch op dat ik het beschikbare vermogen in elk geval wil benutten, en dat ga je soms ongewild snel, te snel. En je beseft het niet, want die auto kan dat perfect aan, en nog veel meer ook.
Ik betrap mezelf er toch op dat ik het beschikbare vermogen in elk geval wil benutten, en dat ga je soms ongewild snel, te snel. En je beseft het niet, want die auto kan dat perfect aan, en nog veel meer ook.
Snelheid maken kan tegenwoordig bijna iedere auto aan, daar moet je geen krachtige wagen voor hebben. Als ik zie wat mij bvb op de autosnelweg allemaal voorbij steekt, zelfs veelal camionettes van het werk enzo Krachtige wagens zijn dan wel beter afgeveerd en voorzien van betere remmen, zelfs bij gelijke snelheden. Toch ook een veilig voordeel. Soms kan wat meer power hebben ook veilig zijn, bij behoorlijk invoegen bvb, zonder dat anderen in de remmen moeten gaan.
Als je als "liefhebber" met een lome leasebak rijdt, heb ik ook mijn twijfels
Precies alsof iedereen de keuze heeft om met een 3 liter of meer rond te rijden van zijn werk. Bij ons zijn we verplicht om de ecoversies te nemen. Zou ik daarvoor de auto weigeren... goed zot. Ja ik zou veel liever wat meer pk's hebben dan mijn 105 paarden in de skoda maar dan kost mij dat het 100 voudige dan wat ik nu maandelijks betaal aan bijdrage. Ben ik daardoor minder autoliefhebber dan iemand die zijn laatste centjes in een wagen steekt maar wel in een kartonnen doos woont? Het is maar hoe je het bekijkt.
Precies alsof iedereen de keuze heeft om met een 3 liter of meer rond te rijden van zijn werk. Bij ons zijn we verplicht om de ecoversies te nemen. Zou ik daarvoor de auto weigeren... goed zot. Ja ik zou veel liever wat meer pk's hebben dan mijn 105 paarden in de skoda maar dan kost mij dat het 100 voudige dan wat ik nu maandelijks betaal aan bijdrage. Ben ik daardoor minder autoliefhebber dan iemand die zijn laatste centjes in een wagen steekt maar wel in een kartonnen doos woont? Het is maar hoe je het bekijkt.
Ieder zijn ding natuurlijk...
Ik vraag me af hoe ze hun pk's gaan gebruiken op al die 70km/h banen... Oei, er rijdt iemand 60km/h voor mij.. die moet ik snel voorbijsteken om dan 80km/h te kunnen rijden met mijn volle 200pk, want met 115 pk ga ik geen 20km/h kunnen versnellen.
Ieder zijn ding natuurlijk...
Natuurlijk heeft iedereen de keuze! Koop een weekendwagen naast de leasebak, klaar. Of bijleggen voor een leukere leasebak. Maar dat hebben de meesten er weer niet voor over, want dat kost hé Ik heb al mijn wagens privé gekocht! En wat een vergelijking toch... Omdat je een 3.0 koopt steek je je laatste centjes in een auto? Lol. Ik heb EERST al mijn centen in andere zaken gestoken, (huis dubbele garage, enz...) en buitenverblijf, waar ik 2 maanden per jaar woon. Alles zelf voor gewerkt. Hoe kan dat? Omdat ik lang gespaard heb lang 2 jobs gedraaid, weinig geld aan domme dingen heb gegeven, en pas aan latere leeftijd krachtige wagens ben beginnen kopen. En vroeger heb ik toch wagens gekocht voor een liefhebber, die niet duur waren. Oa een Smart roadster. Man wat was dat een zalige en vrij goedkope liefhebberswagen! Imaar ook die was uit mijn eigen zak. Ik zal de gemiddelde leasebak nooit een liefhebberswagen noemen. Een liefhebber heeft voor een wagen wat centen over, klaar.
er is nix mis van eens te genieten van een stevige acceleratie...trouwens ecodriving houdt ook in zo snel mogelijk je bochten pakken, want snelheid verliezen is duur !
Ik zou ook problemen hebben met een 200pk sterke wagen...
Ik kocht vroeger mijn motoren op basis van waar ik me goed bij voel. 40 tot 70pk was mijn doel. Dit gaf bij sportiever rijden een toerentellernaald die halverwege de schaal stond. Heb testgereden met bandit 1200 en gsxr600, welke beide rond en boven de 100pk uitkomen en deze zeiden me niets!
De gsxr heb ik zelfs na 2km gewoon terug gezet... paar seconden 1\3de gas en was al 120 aan het rijden zonder ik het door had!
Zo ook met wagens... liever een bruikbaar vermogen, dan 90% vd tijd maar 20% te kunnen aanspreken. Dan heb ik het gevoel onrecht aan de motor te doen... daar ben ik te grote liefhebber voor.
1.6tdi met dsg heb ik ook, maar dan in de 102pk sterke (zwakke) Caddy. 120pk met deze dsg in de superb zal wel leuk genoeg zijn.
Comment