Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Superb Combi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
    Ik zou ook problemen hebben met een 200pk sterke wagen...
    Ik kocht vroeger mijn motoren op basis van waar ik me goed bij voel. 40 tot 70pk was mijn doel. Dit gaf bij sportiever rijden een toerentellernaald die halverwege de schaal stond. Heb testgereden met bandit 1200 en gsxr600, welke beide rond en boven de 100pk uitkomen en deze zeiden me niets!
    De gsxr heb ik zelfs na 2km gewoon terug gezet... paar seconden 1\3de gas en was al 120 aan het rijden zonder ik het door had!
    Zo ook met wagens... liever een bruikbaar vermogen, dan 90% vd tijd maar 20% te kunnen aanspreken. Dan heb ik het gevoel onrecht aan de motor te doen... daar ben ik te grote liefhebber voor.
    1.6tdi met dsg heb ik ook, maar dan in de 102pk sterke (zwakke) Caddy. 120pk met deze dsg in de superb zal wel leuk genoeg zijn.
    Dat is dus idd wat ik bedoel: als je dat vermogen hebt, kriebelt die gaspedaal altijd onder mijn voet en ik kan/mag er meestal niks mee doen. En ik spreek dan 'maar' over 150 pk, weliswaar in een vrij lichte auto. Nu ja, de Superb is ook niet veel zwaarder dan de Octavia.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
      Precies alsof iedereen de keuze heeft om met een 3 liter of meer rond te rijden van zijn werk. Bij ons zijn we verplicht om de ecoversies te nemen. Zou ik daarvoor de auto weigeren... goed zot. Ja ik zou veel liever wat meer pk's hebben dan mijn 105 paarden in de skoda maar dan kost mij dat het 100 voudige dan wat ik nu maandelijks betaal aan bijdrage. Ben ik daardoor minder autoliefhebber dan iemand die zijn laatste centjes in een wagen steekt maar wel in een kartonnen doos woont? Het is maar hoe je het bekijkt.

Ieder zijn ding natuurlijk...
      Doet me denken aan die petjes van vroeger (bestaat tuning cultuur nog?) 18-20 jaar die alles in hunne auto steken om dan op meetings de grote jan uit te hangen. Beetje hetzelfde als u diep in schulden steken voor een schoon voiture om de buren te imponeren.

Sent from my D5803 using Tapatalk

Comment

• Dat kan ik wel begrijpen, met een krachtige wagen of motor heb je beheersing nodig. Grappig genoeg heb ik dat zelf sneller met zo'n wagen. Ik wéét dat de power er is, en dat geeft mij rust in het verkeer. De zotten die mij voorbij vliegen laat ik met plezier gaan, doet mij alleen maar glimlachen.
        Ik heb vroeger zeker 30 moto's gehad, van YZF 750 met powerkit tot Harley. Nooit nood aan "bedwingen" gehad. Als het even kon, zonder verkeer, mocht dat eens open. Anders reed ik gewoon mee met het verkeer. Dat het onder mijn kont zat, en dat het kon, gaf mij zo al voldoening. Mijn mentaliteit blijft na 30 jaar ongewijzigd.
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
          Amaai, ik vind dat maar triestig voor u, als je zelfs 150 pk niet kan inzetten. Rij je rond in uw living ofzo? Ik ervaar het toch anders, kan mijn paardjes toch geregeld laten galopperen.
          Ik weet niet waar jij woont, maar hier kan ik zelden doorrijden (pakweg vmax+10). Er is altijd wel iemand voor mij die trager rijdt, of iemand die tergend traag optrekt aan de lichten, of in elke lauwe bocht afremt tot 30km/u enz... Dan spreek ik nog niet van degenen die naast de weg teken staan te doen dat je zot bent als je aan 59km/u een bocht neemt in een zone 50.

Mijn huidig wagenpark 75pk,110pk,128pk,136pk met geen enkele wagen vermogen tekort zelfs niet stampvol geladen. Ben dan ook meestal op de baan met mijn 75pk logan (ja dat is geen echte auto ) en zelfs daarmee kan je vlot inhalen.

Versta mij niet verkeerd veel pk's hebben kan zeer leuk zijn en comfortabel en dat is voor ieder zijn persoonlijke keuze, maar in een land als België is dat niet noodzakelijk. Ik heb in Duitsland ook vermogen te kort

Comment

• Moest ik niet zoveel in Duitsland zitten, ik zou echt een 1.6 overwegen in genre Superb/Passat. Maar ook een 1.6 gaat daar, gewoon je tijd nemen en minder haastig rijden en vooral heel goed anticiperen. Zelfs met 150pk kom je er tekort als je invoegt als een idioot.

Comment

• Heb vorige week met nieuwe superb gereden ik 2.0 TDI 150 pk. En die kon da wel gebruiken. Vrees dat een 1.6 TDI wat tekort gaat komen.

Comment

• Ik heb met de vorige Superb eens rondgereden met een 1.6tdi 105pk en vond dat ook al te weinig, maar ik zou ze niet graag eten geven diegene die er mee rond rijden. Vond ook diezelfde motor in de vorige Octavia ook niet genoeg trouwens.

Comment

• Waar is de tijd dat dit nog een gerespekteerde gezinswagen was?

En nu is dit ineens een lowbudget car... http://www.autoweek.nl/auto/82973/sk...eentech-active
                  2.6sec sneller naar de 100 en 22peruur sneller... Volgens mij toch niet echt behelpen.

Maar ik geef gerust toe, als je al een tijd met een zwaarder/krachtiger auto gewoon bent te rijden, dit wel toegevingen zijn...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
                    Waar is de tijd dat dit nog een gerespekteerde gezinswagen was?
                    Zo'n passat ziet er na 17 jaar nog steeds mooi goed uit !
                    Benzine
                    '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                    '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                    Diesel
                    '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                    '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                    '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                    '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                    '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

• het ontwerp wel, de realiteit is anders, doffe koplampen, roken als een turk...matte lak

Comment

• Skoda Superb Combi

De oude 1.9 TDI kan je niet vergelijken met de nieuwe 1.6 TDI van motorkarakteristiek

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          het ontwerp wel, de realiteit is anders, doffe koplampen, roken als een turk...matte lak
                          Dat roken hebben de Ford diesels nog altijd ... Als ge weet dat uit mijn 2 oude ketels niets van zichtbare rook uitkomt !
                          Benzine
                          '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                          '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                          Diesel
                          '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                          '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                          '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                          '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                          '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Str03mf Bekijk Berichten
                            Doet me denken aan die petjes van vroeger (bestaat tuning cultuur nog?) 18-20 jaar die alles in hunne auto steken om dan op meetings de grote jan uit te hangen. Beetje hetzelfde als u diep in schulden steken voor een schoon voiture om de buren te imponeren.

Sent from my D5803 using Tapatalk
                            Ga eens een dagje naar Aarschot, liefst op een zondag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                              De oude 1.9 TDI kan je niet vergelijken met de nieuwe 1.6 TDI van motorkarakteristiek
                              True!
                              Ik had de 1.9tdi met 75pk/210nm in de vorige caddy (2006) en deze voelde onbuigzamer (zeer merkbaar bergop in hoogste versnelling) aan dan mijn huidige. Je voelde het koppel deftig inkomen. De huidige met common rail is gelijkmatiger dan de pompinjektoren. Maar dit wil niet zeggen dat ik dan een stap achterwaarts heb gezet. Ik mis karakter (voelt meer aan als een oude atmosferische 2liter naft), maar het gaat een stuk sneller... ook volgeladen. En het is een stuk zuiniger.
                              De huidige 1.6 is idd niet te vergelijken met de oude 1.9tdi. Maar door met enkele andere moderne dieseltjes (mee) te rijden, merk ik dat dit gewoon het nieuwe dieselrijden is. Vroeger was alles beter

Comment

• de 19tdi was gewoon bij introductie een verbluffende motor, kracht te over en zo ontzettend zuinig...de 2de dikke vette mijlpaal in de dieselgeschiedenid nas de 1.5d in de golf

maar de 19tdi had ook ne rotkant, je kon er bijna niet gelijkmatig mee accelereren, met de 16tdi wel, motor is zoveel verfijnder en akkoord hij voelt veel tammer aan maar is dat niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                                  Precies of je bent geen liefhebber als je met trage auto's rijdt
                                  Inderdaad, na veel wikken en wegen en rekenen en testrijden, kwam ik uiteindelijk uit op de keuze tussen de Skoda Octavia 2.0 tdi dsg en de nieuwe Skoda Superb 1,6 tdi dsg. Zowel de catalogusprijs als de prijs na de kortingen kwam nagenoeg op hetzelfde uit. De Octavia 2.0 tdi 150 pk was dan wel een stukje vinniger, de Superb met 120 pk had andere troeven: bezadigder, maar ruimer, stiller en comfortabeler. Bovendien vind ik hem persoonlijk ook mooier. Het is, binnen hetzelfde budget, gewoon een auto van een categorie hoger. Die afweging heb ik gemaakt, en dus gekozen voor de Superb. Liefhebber van auto's hoeft dus niet steeds synoniem te zijn voor snelheid en prestaties, er kunnen tal van andere belangrijke factoren meespelen.

Comment

• Ik begrijp je keuze volledig, ik heb 2 jaar terug (nieuwe Octavia, oude Superb) toch de keuze gemaakt om voor de Octavia te gaan. Maar inderdaad, het ziet er allemaal wat beter uit in de Superb en de 1.6tdi is meer dan genoeg hier in B.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yannick P Bekijk Berichten
                                      Inderdaad, na veel wikken en wegen en rekenen en testrijden, kwam ik uiteindelijk uit op de keuze tussen de Skoda Octavia 2.0 tdi dsg en de nieuwe Skoda Superb 1,6 tdi dsg. Zowel de catalogusprijs als de prijs na de kortingen kwam nagenoeg op hetzelfde uit. De Octavia 2.0 tdi 150 pk was dan wel een stukje vinniger, de Superb met 120 pk had andere troeven: bezadigder, maar ruimer, stiller en comfortabeler. Bovendien vind ik hem persoonlijk ook mooier. Het is, binnen hetzelfde budget, gewoon een auto van een categorie hoger. Die afweging heb ik gemaakt, en dus gekozen voor de Superb. Liefhebber van auto's hoeft dus niet steeds synoniem te zijn voor snelheid en prestaties, er kunnen tal van andere belangrijke factoren meespelen.
                                      Ik heb een paar jaar met die 1.6 met dsg gereden en dat was gewoon een heel comfortabele combinatie. Dat moet perfect passen bij die superb.
                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Ik vind het prachtige wagens, maar zo'n 1.6 diesel zou ik als liefhebber nooit kopen. Geen diesel tout court eigenlijk. Geen beleving. Ik heb een bloedhekel aan de loopcultuur van zo'n tamme motoren. Dat is persoonlijk natuurlijk. Be my guest to enjoy it.
                                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Als je een paard voor een ploeg spant zal dat hopelijk toch een trekpaardje zijn zeker? Voor mij moeten breaks, SUV's en het merendeel van dat soort werkpaardjes diesels zijn... ik kan er niet aan doen, het voelt verkeerd aan als daar een benzine motor in ligt. En enkel bij een RS6 hoor je mij niet zeuren.

Ik overweeg de Skoda toch wel als een alternatief voor mijn huidig werkpaardje Audi A6.

Comment

Working...
                                          X