Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De garage kan er geen exacte datum op plakken momenteel maar het ging wel richting december gaan blijkbaar omdat hij pas vanaf september beschikbaar is.
hallo
ik moet mijn nieuwe auto ook bestellen en ben zeer geneigd om de nieuwe superb combi te bestellen. Welke combi zouden jullie aanraden? de Superb Style?
Het enige waar ik voor vrees is 120pk voor 1.6 automaat.
Zijn er bepaalde opties die jullie mij zeker aanraden, dit is de eerste keer dat ik een skoda gaat bestellen!
Heb zelf de "oudere" versie ondertussen een drie jaar.
Wat ik nu nog zou nemen als optie is zeker de automatische kofferklep. De dubbele bodem heb ik en deze is handig omdat er geen laadrempel meer is.
Een diesel wou ik niet omdat er maar korte ritten mee worden gereden dus is het een 1.4TSI 122Pk geworden.
Nu zou ik voor de 150pk versie gaan al ben ik tevreden met de 122pk.
Iemand die weet wat de standaard lichten zijn op een Ambition uitvoering zonder de xénons of led pakket.
Vooraan waarschijnlijk halogeenlampen maar achteraan? Blijft de fijne ledstreep op de niet led achterlichten ook of wordt dat halogeen zoals bij de octavia er een verschil is?
Ook al gezien, tenminste eens geen model overladen aan opties.. die van Carbuyer vind ik wel altijd goed!
Komt al wat meer in de buurt van de Superb zoals hij het vaakst gaat rond rijden.
hallo
ik moet mijn nieuwe auto ook bestellen en ben zeer geneigd om de nieuwe superb combi te bestellen. Welke combi zouden jullie aanraden? de Superb Style?
Het enige waar ik voor vrees is 120pk voor 1.6 automaat.
Zijn er bepaalde opties die jullie mij zeker aanraden, dit is de eerste keer dat ik een skoda gaat bestellen!
ikzelf rij al drie jaar met een superb, wat ik zeker niet meer kan missen: electrische zetel met geheugenfunctie. Nooit meer sukkelen met het correct zetten van je zetel wanneer er iemand anders heeft in gereden. Mijn zetelpositie zit zelfs geprogammeerd in mijn sleutel. Van zodra ik de wagen open, zal de zetel steeds naar mijn positie terugkeren. Zaken die ik niet meer zal bijbestellen: navigatiesysteem. Tomtom werkt nog steeds beter en stukken goedkoper. Als je het dagelijks moet gebruiken blijft een origineel systeem wel handiger, maar in mijn geval (sporadisch gebruik) zal ik het niet meer origineel bestellen.
Moest er binnen afzienbare tijd een nieuwe superb op de oprit komen zouden volgende zaken zeker op de optielijst moeten komen bij mij: ACC. Mijn ouders hebben dit op hun nieuwe golf. Werkt perfect en superhandig. En automatische kofferklep. Die van de superb is redelijk zwaar en sommige personene hebben er last mee om ze toe te gooien. Nog getwijfeld om dit op onze nieuwe octavia combi te bestellen, niet gedaan en heb er nu enorm veel spijt van. (Vrouw, geen macht, moeten dan aan het kofferdeksel zelfs trekken, nagels, krassen, zot komen :-))
Wat ik ook niet wil missen is de dubbele bodem en de rubberen mat. Dubbele bodem is geen laadrempel en onderaan kan men er nog wat spullen in kwijt. Bv op reis hebben wij daar onze schoenen en strandhanddoeken in ondergebracht.
Het afdekzeil kan men er ook in kwijt dat is wel effekes prutsen maar het lukt.
Ligt er achteraan wat materiaal men kan de bodem ongeveer een halve meter naar u trekken, kan men ook gebruiken om op te zitten. Het deel kan men ook vouwen zodat kleinere onderdelen vast liggen.
De rubberen mat is van goede kwaliteit men kan zwaardere voorwerpen er makkelijk over schuiven en als er vloeistof wordt gemorst zit het niet op het tapijt.
ikzelf rij al drie jaar met een superb, wat ik zeker niet meer kan missen: electrische zetel met geheugenfunctie. Nooit meer sukkelen met het correct zetten van je zetel wanneer er iemand anders heeft in gereden. Mijn zetelpositie zit zelfs geprogammeerd in mijn sleutel. Van zodra ik de wagen open, zal de zetel steeds naar mijn positie terugkeren.
Wat ik me afvraag: wordt de positie van de achteruitkijkspiegels dan ook aangepast?
Ik heb er nooit aandacht aan besteed, aan die zetelpositie: eens goed, bleef die goed. Maar nu mijn vrouw er af en toe mee rijdt, zou ik dat in de toekomst wel aanvinken op de optielijst. Nu moeten we telkens de zetel verzetten, maar bijgevolg ook de achteruitkijkspiegels (vooral deze binnen).
Wat ik me afvraag: wordt de positie van de achteruitkijkspiegels dan ook aangepast?
Ik heb er nooit aandacht aan besteed, aan die zetelpositie: eens goed, bleef die goed. Maar nu mijn vrouw er af en toe mee rijdt, zou ik dat in de toekomst wel aanvinken op de optielijst. Nu moeten we telkens de zetel verzetten, maar bijgevolg ook de achteruitkijkspiegels (vooral deze binnen).
Bij de meeste wel. Was toch alleszins zelf al zo destijds bij onze Safrane (1993), ook de stand van de spiegels bij achteruit rijden (klapt neer). Bij onze Range worden ook de voorkeursposten van de radio onthouden en mijn Avalanche gaat zelf nog een stapje verder en onthoudt ook jouw voorkeur setting (of laatste setting) van de klimatisatie, ventilatie en boordcomputer.
Ik heb er nooit aandacht aan besteed, aan die zetelpositie: eens goed, bleef die goed. Maar nu mijn vrouw er af en toe mee rijdt, zou ik dat in de toekomst wel aanvinken op de optielijst. Nu moeten we telkens de zetel verzetten, maar bijgevolg ook de achteruitkijkspiegels
net even getest. Lukt inderdaad. Spiegels gaan terug naar de ingestelde positie. Wist ik zelfs niet. Mijn vriendin verzet wel de zetel, maar niet de spiegels en is sporadisch dat zij met mijn superb rijdt (redelijk verboden terrein voor haar ):-)
ben eens voor de lol aan het coniferen en zie dat bij een 110 kw benzine in de basis uitvoering er maar 300 euro bijkomt om van manueel naar DSG7 te gaan?
dat is wel een erg goedkope upgrade.. bizar.
da terwijl het verschil tussen de instap benzine en de zelfde motor met iets meer pks wel ca 3000 bedraagt. gek!
ben eens voor de lol aan het coniferen en zie dat bij een 110 kw benzine in de basis uitvoering er maar 300 euro bijkomt om van manueel naar DSG7 te gaan?
dat is wel een erg goedkope upgrade.. bizar.
da terwijl het verschil tussen de instap benzine en de zelfde motor met iets meer pks wel ca 3000 bedraagt. gek!
je moet blijkbaar een speciale configurator hebben. Op skoda.be is het nog steeds 1600€
Comment